On niin pirun milenkiintoista keskustelua, että täytyy oikein osallistua :lol:
Itselläni on kokemusta melkoisesta kasasta servoja - pääasiallisesti kuitenkin näistä kalliimman pään servoista. Kokemuksia on ollut lyhyeltä ja pitkältä ajalta.
Pitkään olen sanonut, että yhtään servoa ei ole minulla mennyt hajalle (muutamassa on kuitenkin välystä alkanut tuntua). Nyt on myönnettävä, että muutama viikko sitten tuli yksi rajatapaus, kun touring-autostani hajosi servon kuori. Puolustuksekseni voin sanoa, että minä en ajanut sitä seinään.
KoPropo: Malleja on ollut ainakin PS2001, PDS2144, PDS2173, PDS2344ICS, PS-901BH. Missään ei ole ollut mitään vikoja. Mm. tuo PS2001 on edelleen aktiivisessa käytössä, vaikka alkaakin olemaan jo melko iäkäs.
Sanwa: Malleja on ollut ainakin ERG-VB, ERG-WRX, ERG-VR ja pari muuta, joidenka koodeja en muista. Missään ei ole ollut mitään vikoja.
Futaba: Malleja on ollut ainakin 9402, 9451, 9602 ja pari muuta, joidenka koodeja en muista. Missään ei ole ollut mitään vikoja.
Hitec: Vaikka moni näitä haukkuukin, niin en olle Hiteciakaan saanut hajalle. Malleja on ollut ainakin HS-6975HB, HS-525MG, HS-615MG, HS-9625MG
Muut: Sitten on ollut lyhyempiä tuttavuuksia monesta muustakin merkistä.
Varmaan voitte huomata, että useat noista ei ole ollut polttiskrossarissa, mutta yhteenvetona voisi todeta, että menestyksekkäimpien valmistajien servot kyllä kestää. Toki nämäkin saa hajalle, mutta yleensä hajoaminen johtuu käyttäjästä tai vedestä.