Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1286960 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1530 : 08.02.10 - klo: 23.56 »
No niin minunkin mielestä...
Ja siis koska heti alkujaan kun säännöistä edes lähdettiin keskustelemaan niin tämähän oli heti ajatuksena että saataisiin tästä luokasta sellainen ettei kustannukset nousisi, ja kaikilla olisi edes lähtökohtaisesti tasapuoliset mahdollisuudet saada kaupan hyllyiltä tasapuolinen kalusto.

Siksihän juuri kyseisestä asiasta tässä olen höpissyt.

Ja kuten olen ennenkin esiin tuonut niin ei se mua nappaa vaikka säännöt sallis mitälie... kyllähän mulla niihin mahdollisuus olis.
Mutta kun kaikilla perus harrastajilla ei...
Saati sitten aloittelevalla kuskilla.
Eli kuskeilla joita juuri tämäkin luokka kaipaisi... Uusia aloittelevia harrastajia.

Ja juuri ne eksoottiset blingit on niitä jotka saa porukan päättämään että kyseinen luokka ei ole heille, koska eivät ole halukkaita tai valmiita tällaiseen panostamaan.

Kun kauppaan astelee juniori jonka vanhemmat haluavat ostaa muksulle harrastevälineen kivaan harrastukseen... Corri näyttää kivalta ja just sellanen haluttais...
No mutta kisoihin ei ole halukkuutta lähteä, koska siellä porukalla on sellastakin evo härveliä että ei sillä kaupan koslalla ole enää mitään jakoa... ellet sitten ole todellakin kovan tason kuski...
No mutta kun ainahan se menee niin että kovantason aktiiviharrastajalla on aina ne kovimmat blingit ja aloittelija aloittaa homman perus tasosta.

Eli ero aloittelevan ja aktiivikuskin välillä on todella suuri jo kalustonkin suhteen.

Se ei oikeesti enää aloittelevaa kiinnostakaan.


 kerrankin hoke sun kanssa täysin samaa mieltä :mrgreen:
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1531 : 08.02.10 - klo: 23.57 »
No niin minunkin mielestä...
Ja siis koska heti alkujaan kun säännöistä edes lähdettiin keskustelemaan niin tämähän oli heti ajatuksena että saataisiin tästä luokasta sellainen ettei kustannukset nousisi, ja kaikilla olisi edes lähtökohtaisesti tasapuoliset mahdollisuudet saada kaupan hyllyiltä tasapuolinen kalusto.

Siksihän juuri kyseisestä asiasta tässä olen höpissyt.

Ja kuten olen ennenkin esiin tuonut niin ei se mua nappaa vaikka säännöt sallis mitälie... kyllähän mulla niihin mahdollisuus olis.
Mutta kun kaikilla perus harrastajilla ei...
Saati sitten aloittelevalla kuskilla.
Eli kuskeilla joita juuri tämäkin luokka kaipaisi... Uusia aloittelevia harrastajia.

Ja juuri ne eksoottiset blingit on niitä jotka saa porukan päättämään että kyseinen luokka ei ole heille, koska eivät ole halukkaita tai valmiita tällaiseen panostamaan.

Kun kauppaan astelee juniori jonka vanhemmat haluavat ostaa muksulle harrastevälineen kivaan harrastukseen... Corri näyttää kivalta ja just sellanen haluttais...
No mutta kisoihin ei ole halukkuutta lähteä, koska siellä porukalla on sellastakin evo härveliä että ei sillä kaupan koslalla ole enää mitään jakoa... ellet sitten ole todellakin kovan tason kuski...
No mutta kun ainahan se menee niin että kovantason aktiiviharrastajalla on aina ne kovimmat blingit ja aloittelija aloittaa homman perus tasosta.

Eli ero aloittelevan ja aktiivikuskin välillä on todella suuri jo kalustonkin suhteen.

Se ei oikeesti enää aloittelevaa kiinnostakaan.

No kerroppas nyt mikä luokka pl. mini on semmonen jossa asia ei ole juuri noin? j
crossissa joka luokassa on kaikki veetty överiksi, turisti vielä paljon pahemmin  (mukaan luettuna vtr) joutuu ostaan n.200€ noparin että on mitaan mahkuja pärjää stanussa.
 
corrissa saa koko auton tuolla hintaa, eikä mikään pakota ostamaan yhtään viri palaa, auton säätäminen on mitä on kuha ajaa vaan. Nopeemmin ne tiukat säännöt ajaa ne alottelijat pois kuin vapaa luokka. Jos sc luokkaan olis otettu kone rajat, yms heti alkuun tuskin espoossa ja nokialla olis kisaa kannattanu järjestää.

ja edelleen samassa luokassa voi ajaa sillä rtr:llä kilpaa, kehitttää sitä sitä mukaa kun taidot kasvaa, mutta kuka pitempaan harrastanut viittii moisella roskatekniikalla ajaa kilpaa.
ite hylkäsin slashin sähköt n.½ akun jälkeen.

bw. eikä ne alottelijat opi ikinä mitään jos vaa annetaan vakioauto kouraan ja käsketään ajaa sillä laput silmillä kertomatta paremmasta.

edit: ja tämä on edeleen väärässä paikkaa, keskustelu meenaan.

Hoke vois hakee nyt sen auton sieltä kaupan sedältä ja alkaa ajamaan sillä modaamattomalla rtr:llä. Katellaan vaikka 1kk päästä vieläkö se kiinnostaa.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1532 : 09.02.10 - klo: 00.58 »
Tuntuu nut vähän hoken suusta tulevan sammakoita ja perhosia yhtäaikaa.

Toisessa lauseessa ylistetään kuinka osaava kuski vie vaikka silmät kiinni slashilla. Toisessa ei voi sallia ite tehtyjä runkoja kun naabolla (like me) ole mitään saumaa. Ihan kun niillä muuten olisi? Jos ne osaa sillä autolla ajaa niin kuten totesit ei ole väliä onko sitä viripalikkaa.

JOS pysytään SC auojen sääntöjen mitoissa ja painossa niin en näe yhtäkään syytä miten mikään matalarunko konversio slashi voisi saada jotain sellaista etua, mitä ei saada sillä kun menee kauppaan ja ostaa asson? Miksei slashin omistajat voi sitten tuota hoitaa omakätisesti?

JOS pohjana on SC auto ja pysytään sääntöjen mitoissa niin missä on ongelma?

e:Suomeksi jos alottelee harrastusta ja meinaa kisailla niin 2wd slashia ei kannata ostaa. Koska ei osaa ajaa ja tuossa on korkea painopiste niin kippaa helpommin. Paljon helpommalla pääsee kun ostaa jonkun valmiiksi matalarunkosen. Ja auta armias jos sulla on jo se 2wd slashi ja et osaa ajaa sillä niin kierit ympyrää, mutta et sitä pohjaa saa samalle tasolle viedä kuin toisella valmistajalla kun sitten se on ultimate viritystä. Pakko myydä pois ja ostaa se asso niin saa ajella matalemmalla paino pisteellä laillisesti. In the end siellä kisoissa ei ole 2wd slasheja.

Ok, mainostat myös, että PRO osaa ja myös sillä 2wd slashilla kovaa. Jep niin varmaan osaa. Mutta pistä sille asso ja kato kuinka kovaa se sitten ajaa?
« Viimeksi muokattu: 09.02.10 - klo: 01.05 kirjoittanut OV »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1533 : 09.02.10 - klo: 01.19 »
Jälleen ymmärretään pointti ja mun sanomiset pieleen.

Sanoinhan että mikäli kaikensortin viritykset sallitaan niin aktiivisimmat ja kovimmat kuskit menee vielä kovempaa verrattuna aloittelijoihin.
Heidän väliset tasoerot siis kasvaa mitä nopeemmaks auton pystyy virittämään.
Ja koska aktiivisilla "pro" harrastajilla on myös isommat rahkeet, suhteita jne kaikenlaiseen virittelyyn niin nimenomaan juuri sieltä kovimmasta tasosta löytyy niin monesti ne kovimmat blingit.
Perässä tulee ne joilla kukkaro on tarpeeksi paksu.
Aloitteleva juniori katsoo kuinka kovimmat vetää kauheilla evo härveleillä missä mitään muuta vakiota ei enää näy kuin ne renkaat ja kori...
No eihän sillon aloitteleva juniori edes kehtaa tulla ajamaan perus rtr vermeellään...
Tällaista on nähty iät ja ajat... Vaikka nykyään näitä itsetehtyjä juttuja on ruvennutkin vasta tulemaan isommissa määrin... ja eiku lisääntyy.

Ymmärsitkö mitä tarkoitan?

Se luo suuremman kynnyksen aloittelevalle kuskille koska heidän mielessä on aina että pitää olla ne rajuimmat blingit että voi pärjätä ja tämän takia ei maksa vaivaa edes yrittää.

JOS pysytään SC sääntöjen sisällä...
No mutta mihin se raja vedetään????
Jos oman rungon valmistaminen on sallittua niin onhan sitten tukivarsien, iskaritornejen jne tekeminen sallittua myöskin.
No ja jos taas lähdetään kaikkia eri asioita säännöissä erittelemään niin jälleen mennään päinvastaiseen suuntaan kuin oli tarkoitus.

Ja joo... ei ole siinämielessä väliä onko sitä viripalikkaa että se ei lopulta oikeesti vaikuta siihen lopputulokseen kuitenkaan... siis milkäli kaikilla on samat blingit...
Mikäli taas perus B finalistin käsiin annetaan viimesenpäälle rakenneltu tuuninki vessa joka on nopeempi kuin vakio niin hän nouseekin sinne A finaalin kahinoihin...
Kuulostaa kivalta, mutta... he joiden ohi tämä blingihärveli yhtäkkiä meni... haluavat myös sen sikanopeen evo XXXIV alustan jotta pysyvät kärkikahinoissa...
Ja aina kun joku tuntee että alkaa ne ennen heikommat kuskit tulla ohi (vaikka johtuiskin vaan kuskin kehityksestä) koska ovat blingiä ruuvanneet niin pakko se vaan on itsellekin saada.
Eli...
Samat naamat siellä podiumilla lopulta kuitenkin on.

MUTTA... Millä budjetilla???

No selkeesti suuremmalla kuin olisi jos omavalmisteiset rungot jne olis kielletty.

Eli taaaaaas mennään väärään suuntaan kun ajatellaan mitä valtaosa tästä luokasta on halunnut...
Mahdollisimman matalakynnyksisen luokan osallistua vaikkapa kisaan... Autot jotka tarjoaa tasaväkistä vääntöä ja jossa nimenomaan vain kuskin taidoilla olisi se suurin merkitys.

Jos tällaiset omavalmisteet lähdetään sallimaan niin meissä perus suomalaisissa asustaa aina senverran kova välineurheilija että ei missään nimessä voi ajaa vähemmän blingillä kuin kaveri.
Tästä lähtee mieletön ralli joka ennemmin tai myöhemmin riistäytyy käsistä ja lopulta koko luokka kuolee mahdottomuuteensa.

Katsokaa nyt oikeesti turisteissa näitä STOCK luokkia...
Pakko oli olla PROSPEC KERS säädin että pärjäs... No nyt pitääkin olla uusin TEKIN... se kun on vielä nopeempi.
Onneks on pysynyt vielä noissa rajoissa tuo välineurheilu... Ei oo tarttenu vuoden sisään vaihtaa säädintä kovin montaa kertaa... katsotaan mitä kehitys tuo tullessaan ja alkaako kohta tippua yhä parempaa säädintä kuukauden välein...
Toivottavasti ei... muuten alkaa harrastajia tippua kyydistä kun eivät jaksa enää tunkea rahaa jatkuvasti siihen uusimpaan... ettei kaverit pääse kovempaa karkuun, tai ala tulla suorilla ohi.

Ja siis kyllä... Kovimman tason kuskit vie heikompitasoisellakin kalustolla kovempaa kuin heikompitasoinen kuski...
Mikäli heikompitasoinen alkaa saada alleen niin selkeesti parempaa autoa kuin alkuperäinen oli niin tuo ero kapenee tai jopa mennään ohi...
Ja tämä johtaa siihen että tämä pro jamppa pläjäyttääkin koko pulkan uusiks... ja taas mennään kovaa... vielä kovempaa kuin ennen... ja taas ne jotka ajaa sillä vakiolla, jäävät vielä kauemmas.
Mikäli siis tällä "pro" kuskilla riittää kiinnostus ja rahapussin koko... eli joko tuhlataan rahaa vielä enemmän tai sitten unohdetaan koko välineurheilu luokka...
Ja kun luokkaa vaihtaa aina 5 kertaa herkemmin ne perus kuskit ja aloittelijat niin voidaan vaan kuvitella mikä kato porukkaan tulee kun ei enää omalla kalustolla pysy kavereiden perässä sitten niin millään.... kun ei siitä autosta vaan saa enempää irti... muuten kuin sillä spesiaaliblingillä.
« Viimeksi muokattu: 09.02.10 - klo: 01.28 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1534 : 09.02.10 - klo: 01.25 »
Ymmärrän kyllä pointin, mutta jos on ne säännöt ja siellä on mitat mitkä perustuu virittämättömiin olemassa oleviin SC autoihin. Niin miten slsahin pohjan laskeminen asson tasolle tekee siitä ylivoimasen?

Ihan samalle tasolle pääsee kun ostaa suoraan sen asson. Assoon ketään ei ole vissiin edes villeimmissä päiväunissaan harkinnut pohjan uudelleen rakentamista. Ainut pakollinen parannus keulanvahvike.

Jos se juniori haluaa sen kisa kireimmän rassin niin ostakoon asson. Mutta jos on jo se slashi niin miksei siitä saa tehdä tasaväkisempää asson kanssa?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1535 : 09.02.10 - klo: 01.34 »
En ole väittänyt että tulis ylivoimanen...
En ole verrannut toisiin autoihin mitenkään.

Puhun jatkuvasti siitä miten auton suorituskykyä parannetaan rakentamalla siihen itse osia.
No ja mitä nopeemmaks jonkun härvelin rakentamalla saa niin mitenkäs nopeeks sen toisen nyt sit saakaan virittelemällä... siirtämällä moottoria toiselle puolelle taka akselia... muokkaamalla koko rungon jne.

Ja usko pois... se ei kyllä jää siihen että vain slässejä viritellään...
Kyllä se alkaa assonkin suhteen mikäli huomataan että slässistä saatiin muokkaamalla nopeempi.

Johan takavetosähkökrossissakin on nyt alkanu hössötys että pitää saada moottori akselin etupuolelle...
Hiljalleen alkaa tulla lisää merkkejä joilla näin on...
Ja jatkuvasti vanhemman malliset autot alkaa käydä hitaammiksi.

Nythän Corrit on ollu hyvin tasaväkisiä... kuski on määrännyt tahdin.
Miks ei sitä sitten haluta pitää sellaisena kun kuitenkin valtaosa näin halusi ainakin vielä kuukaus sitten.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1536 : 09.02.10 - klo: 01.35 »
siksi että säännöissä lukee että omavalmiste osat kiellettyjä jos sen haluat siihen tehdä niin ostat kaupasta sen osan. muuttaminen ei ole kiellettyä kunhan se osa on ostettavissa kaupasta ja se on sc autoon suunniteltu osa aamen. ei voi olla noin vaikeaa sulattaa yhteisiä sääntöjä. vai pitääkö mun yrittää lähtee ajamaan nelkuissa sillä 1/8 autolla heittää siihen sc renkaat ja koppa joka peittää renkaat 4s tekniikalla ihan yhtälailla mulla on sillon itse rakennettu sc auto ja vaikka ajaisin sillä m8e autolla ilman mitään muutoksia uusilla minipinneillä niin siltikään mulla ei olis jakoa eräälle nimeltämainitsemattomalle kuljettajalle joka menee kovaa vaikka sen shlassin pahvilaatikosta tehdyllä autolla
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1537 : 09.02.10 - klo: 01.36 »
AIVAN!!!

Mutta silti olet tuhlannut rahaa yrittämällä päästä kovempaa ja saada kiinni sen pakkauslaatikolla ajavan kuskin.

Corri luokkaan on suunniteltu todella yksinkertaiset ja kaikille tasapuoliset säännöt.
Miks ihmeessä muutamat haluaa sitten lähteä itse tekemään jotain mitä toisella ei ole... Sillä tavoitteella että oltais parempia kuin toiset.
Siihen lähtee kohta toisetkin mukaan ja kupla poksahtaa... vauhdista putoo ne jotka ei halua panostaa... ja ne jotka koko luokkaa edes uutena harrastuksenaan olivat ajatelleet, eivät lähde mukaan, koska koko luokka onkin yhtä halvatun tuunaamista... rahalla teetettyä osaa jne...
« Viimeksi muokattu: 09.02.10 - klo: 01.40 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1538 : 09.02.10 - klo: 01.40 »
AIVAN!!!
ja toi on kokeiltu juttu kerhokisoissa tosin alla oli loppuun ajetut minipinnit silti tälle kyseiselle herralle jäin best lapissa 0.6s ja 5 min 2 kierrosta
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1539 : 09.02.10 - klo: 01.41 »
AIVAN!!!
ja toi on kokeiltu juttu kerhokisoissa tosin alla oli loppuun ajetut minipinnit silti tälle kyseiselle herralle jäin best lapissa 0.6s ja 5 min 2 kierrosta

Okei...
Eli tämä kyseinen hemmo oli selvästi sinua kovempitasoinen...
Miten kovaa hän pääsisikään sillä rakennetulla autolla... No vielä kovempaa.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1540 : 09.02.10 - klo: 01.52 »
2 vs. 1... Nuo muut SC autolla ajvat kerpeleet jo nukkumassa. Pitää sitten kahden luokkaa ajamattoman hepun kanssa väitellä...

Missä säännöissä?

Tällehhän ei ole vielä mitään virallisia sääntöjä vaan niitä ollaan hakemassa.

Tiedän kyllä, että teikäläistä ketuttaa kun ei päässyt M8e autolla raiskaamaan pikkulapsia (melkein osuva vertaus :D). Mutta kuten sanoin kohtalaisen eri lähteä rakentamaan sitä autoa jos pohjana on M8 tai SC10. Aivan eri autot kyseessä. Ihan eri asia onko siinä SC autossa etu ja takapyörien välissä itsetehty alumiini pohja vai onko M8e ja päällä corri mekko ja renkaina jotain sinnepäin.

Onhan se hoke varmaan jossain vaiheessa noin kuten itsekkin tähän triidiin aikaa sitten heitin, että jossain vaiheessa nähdään se täysin rakenneltu auto jos omat osat sallitaan. Tuskin kyllä vähään aikaan. Tuo vaan meinaa sitä, että loppupeleissä tämä luokka jää niiden muutaman nopeimman mallin karkeloksi.

Enkä kyllä ainakin ite näe muita ratkasevia rakeenteellisia eroja kuin tuo pohjan korkeus millä voitaisiin saavuttaa jotain uutta ja ihmeellistä. Joku tekee iskaritelineen joo saa enemmän reikiä. Niitäkin saa kaupasta missä on enemmän reikiä.


Mites sitten nuo muut luokat. Ymmärsin, että niissä saa tehdä kilkettä itse. Onko siellä sitten auton täynnä CNC kilkettä?

Mutta minä menen nukkumaan. Toivottavsti sieltä herää huomenna jotain meikäläisenkin aatteen puolustajia.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1541 : 09.02.10 - klo: 01.58 »
itse asiassa ei ketuta yhtään että ei saa ajaa m8ellä. ja toiseksi itse kyllä ajan muuttolaatikollakin. tarkoituksena vaan se että ei sallita niitä traxasin itse tehtyjä muutos osia kyllähän tuo itse muutos on sallittu. ja tiedän että ottaa päähän lyödä 100 e pariin hiilikuitu levyn palaseen ja huomata että osat ei olekkaan hyvä kun menee eka ajossa poikki. mutta elämä on.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa trax.xas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1542 : 09.02.10 - klo: 02.00 »
öö sori tää Foorumipoliisina oleminen mutta eikö tää jankkaus kuuluisi kilpailut puolelle vaikka? :D Tuskin traxxas slashiin pelkästään  :police:
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1543 : 09.02.10 - klo: 02.06 »
eikös tossa tietääkseni keskustella nimen omaan shlassin muutoksista ja siitä onko ne sääntöjen mukaisia. nooh joka tapauksessa kohta sielä näkyy ainakin 4vd puolella autoja joissa on m8e sähköt pitkäkannuisella moottorilla ja 8 noparila ja nämä siis vain siksi että lämpö ongelmia tuppaa olemaan sekä nopareissa että moottoreissa

nyt nukkumaan jatkakaahan te vääntöä
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa trax.xas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1544 : 09.02.10 - klo: 02.10 »
No jos ny itekki vähä OT.
Elikkäs HOKE on mun mielestä täysin oikeassa. Otetaanpa tälläinen esimerkki. Poika menee isänsä kanssa kauppaan ja tahtoo sellaisen 200€ vempeleen. No ajelee sillä hetken kotona ja päättää mennä koittaan kisoja. Katsoo netistä videoita kisoista ja tuumaa hetkonen , mitäs tämä on. Autot vilahtelee melkeen 200km/h(no niin tai näin)kameran ohi ja mun auton huippunopeus yltää 40km/h. Tekisikö mieli sen jälkeeen osallistua? Ei minun ainakaan. Sitten se menee ja sanoo isille että haetaan 800€ rc-auto niin isä lyä nyrkillä naamaan? Harrastus taitanee töpätä siihen , tai sitten jää piha-rälläyksen puolelle? Mun mielestä just hyvä sarja olis sellanen että ainuat osat jokka saa vaihtaa , olis moottori ja nopari , muuten joku heittänee muorin tuplapotkuun moottorisahan kiinni ja lähtee baanalle. En minäkään näe tässä superblingissä mitään järkeä.
Mutta niin , kukin tykkää mistä haluaa sano kettu ku p****** nuoli.

Lisäyksenä tuohon miksun viimeiseen tekstiin.
Tässä nyt on ilmennyt assosta muorin tuplapotkuun asti. Sen käsityksen olen ainakin saanut että alunperin se on lähtenyt slashhista , mutta minne  päätynyt , sen minä osaan lukea.


2 vs. 1... Nuo muut SC autolla ajvat kerpeleet jo nukkumassa. Pitää sitten kahden luokkaa ajamattoman hepun kanssa väitellä...

Missä säännöissä?

Tällehhän ei ole vielä mitään virallisia sääntöjä vaan niitä ollaan hakemassa.

Tiedän kyllä, että teikäläistä ketuttaa kun ei päässyt M8e autolla raiskaamaan pikkulapsia (melkein osuva vertaus :D). Mutta kuten sanoin kohtalaisen eri lähteä rakentamaan sitä autoa jos pohjana on M8 tai SC10. Aivan eri autot kyseessä. Ihan eri asia onko siinä SC autossa etu ja takapyörien välissä itsetehty alumiini pohja vai onko M8e ja päällä corri mekko ja renkaina jotain sinnepäin.

Onhan se hoke varmaan jossain vaiheessa noin kuten itsekkin tähän triidiin aikaa sitten heitin, että jossain vaiheessa nähdään se täysin rakenneltu auto jos omat osat sallitaan. Tuskin kyllä vähään aikaan. Tuo vaan meinaa sitä, että loppupeleissä tämä luokka jää niiden muutaman nopeimman mallin karkeloksi.

Enkä kyllä ainakin ite näe muita ratkasevia rakeenteellisia eroja kuin tuo pohjan korkeus millä voitaisiin saavuttaa jotain uutta ja ihmeellistä. Joku tekee iskaritelineen joo saa enemmän reikiä. Niitäkin saa kaupasta missä on enemmän reikiä.


Mites sitten nuo muut luokat. Ymmärsin, että niissä saa tehdä kilkettä itse. Onko siellä sitten auton täynnä CNC kilkettä?

Mutta minä menen nukkumaan. Toivottavsti sieltä herää huomenna jotain meikäläisenkin aatteen puolustajia.
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1545 : 09.02.10 - klo: 02.10 »
Missä säännöissä?

Tällehhän ei ole vielä mitään virallisia sääntöjä vaan niitä ollaan hakemassa.
Mites sitten nuo muut luokat. Ymmärsin, että niissä saa tehdä kilkettä itse. Onko siellä sitten auton täynnä CNC kilkettä?

Mutta minä menen nukkumaan. Toivottavsti sieltä herää huomenna jotain meikäläisenkin aatteen puolustajia.
No juuri niistä säännöistä puhun mitä on kehitelty...
Ja mikä on ollut näiden sääntöjen alkuperäinen tavoite.
Omatekoiset osat eivät ole se mikä on tavoitteena ollut.

Kyllähän siitä autosta nopeemman saa kun aletaan tekemään pyöränripustuksia jne uusiksi.
On huippu M8 autoistakin saatu nopeempia niin kyllä varsinkin näiden autojen rakenteissa olis paljonkin viriteltävää.
Nämähän kun on lähinnä venytettyjä trukkeja joihin on viskattu isompi kori ja vähän erilaiset renkaat.
Ei siis alusta asti vain ja ainoastaan korin ja renkaiden vaatimusten mukaan parhaat mahdolliset ratkasut.

Ja kyllä... Esim nimenomaan M8 luokassa on cnc blingiä jo todella paljon... tosin suurin osa on jo valmiiksi tehtaalta, joten ei ole paljon itse paranneltavaa... Silti tehdään iskareita, tukivarsien kiinnikkeitä ja jopa tukivarsia itse.
Esim tamiyan sähkökrossariin on eräs pellepeloton rakennellut öljytäytteiset ratasdiffit jne.

No ja kun just esim krossista on porukka alkanut siirtymään corriin koska se on rennompi ja jopa edullisempi luokka.
Tasaväkistä ja hauskaa vääntöä ilman isoja panostuksia.

Tältä pohjalta sääntöjä ruuvaavat ovat myös lähteneet sääntöjä tekemään, ja jos sen mukaan mennään niin nämä eksoottiset omavalmisteiset osat ei sillon mahdu sääntöjen sisään.

Ja kuten jo aikaa sitten painotin.

Mullehan se on periaatteessa aivan sama.
Se ei mun osallistumisiin mitenkään vaikuta.

Uusien harrastajien osallistumiseen ikäväkyllä vaikuttaa.
Ja myös heidän joilla on viikkorahoilla hankittu kalusto ja rahotusta koko harrastukseen tippuu hyvin vähän.

Jos hyvää uutta luokkaa halutaan saada nousujohteisemmaksi ja ehkä jopa viralliseksi kisasarjaksi niin ei sillon voida ajatella omaa napaa.
Sillon pitää ensimmäisenä ajatella juuri niitä aloittelevia juniori harrastajia.
Vasta viimeisenä heitä joilla on mahdollisuus jopa itse rakentaa CNC koneilla blingiä...
Viimeisenä myös niitä kovimman pään kuskeja.

On muuten kummallista että nyt olen pari kuukautta saanut jo melkosta, jopa välillä hyvin hermopitoista vastaan "hyökkäämistä"... vaikka en ole sanallakaan ajanut omaa asiaani, vaan vain ja ainoastaan ajatellut jopa aloittelevia junnuja joilla ei ole mahdollisuus kaikkeen tähän mitä esim mulla on.

Mitenhän kävis jos jossain asiassa lähtisin hakemaan jotain etua itselleni...
Näiden kokemusten perusteella joko mut lynkattais (näyttäis se nytkin olevan välillä lähellä) tai sitten porukka olis jopa samaa mieltä.

Jotenkin on aivan hullunkuriseks menny.
« Viimeksi muokattu: 09.02.10 - klo: 02.23 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1546 : 09.02.10 - klo: 02.14 »
trax.xas

Ymmärtänyt pointtini perus asian.

Näin siinä käy... näin on muissakin luokissa jo ainakin 10 vuotta käynyt ja näin tulee myös aina käymään.


Poissa trax.xas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1547 : 09.02.10 - klo: 02.22 »
Joo pointin mä ymmärsin. raha on valtaa , valta on ahneutta , mutta toivottavasti tässäkin kissa- ja hiirileikissä on ahneella p*skanen loppu.  Kohta kaverit raajaa uraanipönttöjä kisapaikalle saavuttaakseen ulranopeuden(tai räjähdyksen) sun muuta.

Mutta meenpä tästä ny nukkumaan ku ei oo enää popporooniakaan.
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1548 : 09.02.10 - klo: 07.15 »
Assoon ketään ei ole vissiin edes villeimmissä päiväunissaan harkinnut pohjan uudelleen rakentamista.

Juuri tästä syystä haluaisin että keskustelu käytäisiin sääntötopicissa, koska säännöt koskevat kaikkia SC-autoja, ei pelkästään Slashia. Villejä päiväunia ei ole nähty mutta tosiasia on se että Assoon tulee täysin erilainen pohjalevy jos säännöt antavat vapaat kädet auton alustan osalta. Ensin säännöt ja sen jälkeen sorvit ja jyrsimet käyntiin.
Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1549 : 09.02.10 - klo: 09.12 »
Kyllä on, ja niitä alkaa tulemaan mikäli se sallitaan.
Eikä homma todellakaan jää siihen.

Kaiki ei näköjään näe sitä että kyllä löytyy porukkaa jotka osaa näistä kotteroista tehdä nopeempia jos mahdollisuudet annetaan.
Nähdään vain se oma napa ja ajatellaan että eihän muut ny keksi edes märissä unissa mitään... ja jos keksiikin niin ei ainakaan mitään millä autosta tulee nopeempi.

Voi kuinka väärässä oletkaan.

Koheltaja oikeessa...
Siirrytään sääntötopikkiin jatkamaan KESKUSTELUA

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1550 : 09.02.10 - klo: 09.31 »
oftopic:
Pitää perustaa tmi MirosHima-RC niin on kauppa josta voin ostaa itelleni konversio ja viripalikkaa slashiin!! Tai oikeestaan kuka vaan voi ostaa, toimitusaika ja laatu saattaa vaihdella aika huomattasti, niinkuin noilla viriosilla on tapana.   :afro:

ite asiaan, sattusko joku tietään mistä sais 3mm sisäkierteellä olevaa putkea
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa trax.xas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1551 : 09.02.10 - klo: 12.35 »
Rautia?
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1552 : 09.02.10 - klo: 12.36 »
Rautia?

No juu ei, ei oikeen kuulu tuollanen normaalin rautakaupan tarpeisiin.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1553 : 09.02.10 - klo: 12.42 »
Hobby People. Se on huomenna illalla auki ja tossa naapurissa, voin kävästä kysäsee jos muistan. Mites hiilikuituputki ? Onko liian heikkoa? Siihen voi ruuvata ruuvin sisään ja sitä ei tarvii irrotella jatkuvasti niin se pysyy siinä.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1554 : 09.02.10 - klo: 13.13 »
Hiilariputki on tehty yleensä yksisuuntaisesta hiilarista, ja vieläpä pitkittäin. On erittäin todnäk. että putki halkeaa rasituksessa, kokemusta on.

Jos sielläpäin on muovialan liike lähellä niin käy hakemassa 6mm paksua POM-tankoa, siihen saat tehtyä helposti reiän ja kierteen ruuville ja taatusti kestää. Aina kun en ole jaksanut lähteä tallille sorvin ääreen niin ensin on tehty sopivanmittainen pätkä, pätkä laitetaan kiinni porakoneeseen, poranterä ruuvipenkkiin ja ei kun poraamaan. Kappaleeseen kannattaa tehdä pieni aloituskolo niin saat reiän keskelle ja suoraan. Sen jälkeen tapilla kierteet ja voila', on just sellaisia rungon välitolppia kun tuli tehtyä :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1555 : 09.02.10 - klo: 13.28 »
Hiilariputki on tehty yleensä yksisuuntaisesta hiilarista, ja vieläpä pitkittäin. On erittäin todnäk. että putki halkeaa rasituksessa, kokemusta on.

Jos sielläpäin on muovialan liike lähellä niin käy hakemassa 6mm paksua POM-tankoa, siihen saat tehtyä helposti reiän ja kierteen ruuville ja taatusti kestää. Aina kun en ole jaksanut lähteä tallille sorvin ääreen niin ensin on tehty sopivanmittainen pätkä, pätkä laitetaan kiinni porakoneeseen, poranterä ruuvipenkkiin ja ei kun poraamaan. Kappaleeseen kannattaa tehdä pieni aloituskolo niin saat reiän keskelle ja suoraan. Sen jälkeen tapilla kierteet ja voila', on just sellaisia rungon välitolppia kun tuli tehtyä :wink:

taidan ennemmin hakee alumini tankoo, jos niitä ite pitää alkaa tekeen.
 
pitää vaan tehä katkasuun ja poraukseen sopiva jigi. johki sopivaan kappaleeseen ensin
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1556 : 09.02.10 - klo: 13.31 »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1557 : 09.02.10 - klo: 13.31 »
Joo, alumiiniputki tuli itsellekin myös mieleen. Työkalullahan siihen saa kierteen duunattua sisäpuolelle.

Mä voin huomenna kysästä ohimennen mitä löytyy 3mm:nä halkaisijaltaan.

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1558 : 09.02.10 - klo: 15.01 »
Millähän osanumerolla löytyy noi korisokkien varmistuslenksut?

Näkyy tossa kuvassa:
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Mika R

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #1559 : 09.02.10 - klo: 15.07 »
ei ne oo traksin