Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1287312 kertaa)

0 jäsentä ja 13 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3390 : 16.10.11 - klo: 01.37 »
Mites muuttolaatikko kuskit on vähentäny ''leijailua'' hypyissä? Mukava kun menee vähän kovemmin hyppyristä niin on keula ylhäällä ja perä eellä maahan...
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3391 : 16.10.11 - klo: 09.21 »
Tämä tuntui auttavan vähän:


Mutta enemmän auttoi ajotyyli. Eli kaasu veke ennen ilmaanlähtöä niin sai nätin lentoradan myös leikkaamattomalla korilla. Lavangon polttisradalla pystyi hyppäämään ne kaikki hypyt kunhan oli pitoa että sai kiihdytettyä tarpeeksi ennen hyndää ja kaasun pois ennen hyppyrin nokkaa.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3392 : 16.10.11 - klo: 10.28 »
Pikkasen jarrua ilmalennon aikana, niin alkaa olla etupuskuri lähempänä alastulossa.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3393 : 16.10.11 - klo: 13.58 »
Okei, pitääpäs kokeilla tota kaasun käyttöä uudestaan!
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3394 : 16.10.11 - klo: 20.20 »
Pikkasen jarrua ilmalennon aikana, niin alkaa olla etupuskuri lähempänä alastulossa.

Joo jarrulla saa keulaa alas ja kaasulla vastaavasti keulaa ylös. Mutta vaikutus on aika vähäinen näissä kaksvedoissa verrattuna nelivetoihin jotka kääntyilee ilmassa lähes miten vaan. Myös alustan pitää olla kunnossa ettei hyndä potkase autoa jotenkin oudolle lentoradalle.

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3395 : 17.10.11 - klo: 10.10 »
Hajoaako muilla paljon skidplateja? Mulla on jo kaksi hajonnut.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3396 : 17.10.11 - klo: 10.28 »
Eipä hajoile.
Missä tilanteissa onnistut särkemään sellaisen?
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3397 : 17.10.11 - klo: 11.11 »
Kerran hajos takaata ruuvin kohtaa kun runko meni poikki. Korjaantu kun teki uudet reijät vähän taaemmaks!
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3398 : 17.10.11 - klo: 17.06 »
Tuli lässykästä pestyä kesän pölyt pois ja samalla tarkoitus laittaa sisäradalle sopivaa setuppia. Lähinnä hakusessa diffin ja iskareiden (etu/taka) litkut. Nyt kesällä hiekkaradan setupiksi jalostui

- diffi: 500k litkut hieman laimennettuna, ehkä todellisuudessa jotain 400k. Eli melkein lukossa
- takiskarit 20wt asson öljyt ja "löysät" jouset
- etuiskarit 30wt asson öljyt ja vakiojouset

Diffiä löysemmäksi ja jousitusta jäykemmäksi, mutta kuinka paljon edes hehtaarin tarkkuudella? :smiley:

Niin ja autossa siis pidennetty rustlerin runko, eli maavara matalampi kuin vakiorungolla
« Viimeksi muokattu: 17.10.11 - klo: 18.21 kirjoittanut ajv »
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3399 : 17.10.11 - klo: 19.19 »
Vakiojouset ja iskarit niihin tukivarsien ulompiin reikiin.? Ja ehkä ulosjouston rajoittimeks kumiletkua pikkupätkät männänvarteen iskarin sisälle.
Tämä siis ihan arvauksena.   :tongue: Riippuu kait sisäradan pidosta ja millasta hyndää jne.jne. Diffin antaisin olla tolleen ainakin että pääsis testaa ensin radalle. Mikään ei oo niin ärsyttävää kuin löysä diffi ja yksi sutiva pyörä. :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3400 : 18.10.11 - klo: 11.36 »
Eipä hajoile.
Missä tilanteissa onnistut särkemään sellaisen?
Eilen katkesi, kun hyppäsin. Mun mielestä tuli vielä ihan hyvin alas. Ensimmäisellä kerralla meni täysiä kiveen, sitä en ihmettele, että katkesi silloin.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3401 : 22.10.11 - klo: 10.26 »
Siisti tuo sun auto tuossa ylhäällä :cool: Tässä olen juuri huutamassa itelle käytettyä traxxas slash 2wd autoa jonka puutteena on säädin, moottori on harjaton "joku". Tämänhetkinen auto on HSP buggy, jota ei enää voi sanoa 100% hspeeksi, sen verran on muuttunu viimesen puolenvuoden aikana. Ajattelinkin siirtää moottorin nopareineen slashiin tuo slashin oma harjaton säädin maksaa niin paljon, että en uskalla ajatella vielä hankkivani sitä kun on talvikin tulossa (se olis kyllä vedenkestävä, eli talviajelu varmaan olis mahdollista). Joo alko tosiaan kyllästyttämään liikaa tuo hsp:n huonohko ajettavuus radalla ja kun ei sitä pienin tai isoinkaan muutoksin merkittävästi sais parannettua niin ajattelin että SLASH :roll: Katotaan nyt kestääkö kantti huutokaupan loppuun...

Noniin! Eilen sain viimein haettua slashin matkahuollosta ja pari tuntia meni tekniikkaa siirtäessä vanhasta autosta eli moottori ja säädin (harjaton ZTW budget combo 60A 3350KV 11.5T) autohan tuli ilman säädintä (sain satasella) moottori oli paikallaan joku ORION VORTEX EXPERIENCE BUGGY vähän mystistä kun ei muuta infoa koneen kyljestä löydy, eli en tiiäö tarkemmin mikäm moottori kyseessä ja haluttais tietää, mut team orionin sivuiltakaan ei näkynyt varmasti, mut VELINEON moottori ei ole kyseessä. No nyt on ZTW ja hyvin kulkee! Sain eilenillalla testattua tossa pihalla: kyllä on muuten rouhee ajaa 2wd slashi, hyvin menee hallittua sivuluisua ja todella kiva ajaa takavetoiseks, ootteko samaa mieltä?
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3402 : 22.10.11 - klo: 11.17 »
Onhan se rouhee, mutta muut sc autot menevät vieläkin tasaisemmin, koska niissä on matalampi painopiste.
Slässihän on todella kestävä auto, itse olen päivittänyt vain iskaritornit alumiiniseksi, sekä ostanut suojakorin.
Minusta autosta puuttuukin vain matalampi painopiste ja kunnoliset vetoakselit.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3403 : 22.10.11 - klo: 12.14 »
Onhan se rouhee, mutta muut sc autot menevät vieläkin tasaisemmin, koska niissä on matalampi painopiste.
Slässihän on todella kestävä auto, itse olen päivittänyt vain iskaritornit alumiiniseksi, sekä ostanut suojakorin.
Minusta autosta puuttuukin vain matalampi painopiste ja kunnoliset vetoakselit.

Tarkotatko suojakorilla semmosta turvakaarikehikkoa?
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa tactical

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3404 : 22.10.11 - klo: 12.22 »
Onhan se rouhee, mutta muut sc autot menevät vieläkin tasaisemmin, koska niissä on matalampi painopiste.
Slässihän on todella kestävä auto, itse olen päivittänyt vain iskaritornit alumiiniseksi, sekä ostanut suojakorin.
Minusta autosta puuttuukin vain matalampi painopiste ja kunnoliset vetoakselit.

Tarkotatko suojakorilla semmosta turvakaarikehikkoa?

Oikeastaan pitäisi puhua sisäkorista. Pitää töhkän pois tekniikasta ja suojaa vedeltä märällä ajettaessa.
Losi Twenty Two, Hitec 2.4. Hong Nor SCRT10 - Hitaasti ja epävarmasti liikkuva shikaani.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3405 : 22.10.11 - klo: 12.39 »
http://www.jconcepts.net/store/bmz_cache/6/6335dc4b57fb5589cf01a12f715a3e65.image.750x498.jpg
Tollainen, asettuu tiiviisti rungon päälle ja suojaa sähköjä lumelta/hiekalta/mudalta/mitä keksitkään
kesällä tuon kanssa ajaessa lämmöt saattavat nousta suuremmiksi, koska ilma ei kierrä niin hyvin.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3406 : 22.10.11 - klo: 12.43 »
Onhan se rouhee, mutta muut sc autot menevät vieläkin tasaisemmin, koska niissä on matalampi painopiste.
Slässihän on todella kestävä auto, itse olen päivittänyt vain iskaritornit alumiiniseksi, sekä ostanut suojakorin.
Minusta autosta puuttuukin vain matalampi painopiste ja kunnoliset vetoakselit.

Tarkotatko suojakorilla semmosta turvakaarikehikkoa?

Oikeastaan pitäisi puhua sisäkorista. Pitää töhkän pois tekniikasta ja suojaa vedeltä märällä ajettaessa.

Tarkoitatteko tämmöistä:    http://prolineracing.com/bodies/undertray-2wd/    vai  http://prolineracing.com/bodies/undertray-4wd     Nuo kaksi on varmaan sama asia, vähän erilainen muotoilu.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3407 : 22.10.11 - klo: 12.50 »
Miten muuten, kun mietin tuota talvella ajamista niin miten tommonen harjaton moottori kestää yleensäkin vettä ja kosteutta? se on tossa slashissa aika hyvin kotelossa mutta piuhapää on paljaana takarenkaiden välissä siis, pitäiskö sitä suojata jollain kun jos vaikka moottorin piuhapää sietäis ottaa vettä niin vesi ja kosteus pääsis silti pinioni päähän meinaan että siellä on rakoa moottori ympäri, ymmärrättekö? Jos siihen laittais puolenlitran muovipullosta, leikkais pohjan ja vähän laitoja jättäis ja asettais siihen moottorin päälle. Mut jos se kestää lumella ajoa??
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3408 : 22.10.11 - klo: 12.57 »
Eii, vaan slash 2wd overtray, kuten linkin kuvassani on, jconcepts myy sitä.
Itse olen ajellut kiinamoottoreilla, ilman suurempaa suojausta. Ottaen sen riskin että 30e hajoaa milloin tahansa.
Yhden moottorin olen särkenyt hiekkaan, koska en peittänyt johtojen koloa, josta hiekka pääsi sisään.
Ja toisen moottorin talvella mysteerisissä olosuhteissa (ei tietoa miksi hajosi)
Voit kokeilla väsäillä jotain suojaa, varsinkin jos moottorissa on jotain turhia koloja, josta lumi/lika pääsee sisään.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3409 : 22.10.11 - klo: 13.15 »
http://www.jconcepts.net/store/bmz_cache/6/6335dc4b57fb5589cf01a12f715a3e65.image.750x498.jpg
Tollainen, asettuu tiiviisti rungon päälle ja suojaa sähköjä lumelta/hiekalta/mudalta/mitä keksitkään
kesällä tuon kanssa ajaessa lämmöt saattavat nousta suuremmiksi, koska ilma ei kierrä niin hyvin.

Näyttäis, että toimituskustannukset on jotain vajaa 40$ aika paljon? Mitä sulla tuli maksamaan kun tilasit ton suojan? Mä asun Ruotsissa, voisko olla eroa toimituskuluissa?
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3410 : 22.10.11 - klo: 15.34 »
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43511&grpid=901&order_id=WO1319286773
tosta noin, en tiedä kuluja ruotsiin postittaessa.
Tai sitten ostat liquidRc:stä, jossa tuotteet ovat tilkan kalliimpia, mutta postikulut ovat aina 1dorralin hintaiset.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3411 : 22.10.11 - klo: 17.31 »
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43511&grpid=901&order_id=WO1319286773
tosta noin, en tiedä kuluja ruotsiin postittaessa.
Tai sitten ostat liquidRc:stä, jossa tuotteet ovat tilkan kalliimpia, mutta postikulut ovat aina 1dorralin hintaiset.

Kiitos opastuksesta, löysin paikallisen rc liikkeen, joka myy overtrayta samasta paikasta saa laparenkaitakin :smiley: Pitää varustautua talven varalle. Tota moottoria ei varmaan kannata suojailla kun on vaarana, että ylikuumenee jos menee kotelomaan sen.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3412 : 23.10.11 - klo: 14.25 »
Terveppä taas! kävin tuossa hiekkakentällä poikien kans ajamassa akullisen, ihan kivaa oli, mutta slashin kääntyvyydessä olis parantamisen varaa, jäykistepaloja oon laittanu sekä taakse että eteen ja jouset näyttäis olevan vakiot eli valkoiset. eli kääntäessä ulompi takaiskari antaa liikaa periksi ja sisempi eturengas nousee reilusti ilmaan, ihan loogista tottakai ja siitä päättelenkin, että taakse pitää lisätä jäykistepalaa, mutta auttaako/riittääkö se että eturenkaat pysyy maassa kääntyessä? Eli kaikki renkaat on maassa. Monilla on varmasti paljon enemmän kokemusta ton 2wd alustan säätämisestä eli antakaas tulla vinkkiä...Pitääkö perän olla jäykempi kuin keulan vai toisinpäin vai miten mun kannattais lähtee säätämään.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3413 : 23.10.11 - klo: 14.39 »
Vähän korjausta edelliseen: kaikki neljä jousta on valkoiset, mutta niissä on punaiset merkit toisessa päässä, eli onko ne sitten jotain muuta jäykkyyttä kuin se standardi valkoinen, ostin auton käytettynä ja iskarit näyttää uusilta, ne vaikuttaa kyllä todella löysiltä ja takana on pidemmät kuin edessä. huomasin että säätövaraa löytyy hyvin ainakin takapäässä pystyy iskarin alapään paikkaa vaihtamaan nyt on takana ihan sisimmissä rei-issä kiinni ja edestä pystyy vissiin yläpäätä säätämään useampaan reikään mutta alapäässä on vain kaks paikkaa. Mitenhän nuo kannattais laittaa että kääntyvyys paranis pehmeällä alustalla, lähinnä hiekalla ja soralla. Toivottavasti jotain kiinnostais tää rasittava tenttaaminen :cheesy: Oon yrittäny laittaa hakusanoja tällä sivulla "slash kääntyvyys" jne. mut ei täältä tunnu löytyvän mitään saati kattavaa tekstiä.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa huugo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3414 : 23.10.11 - klo: 15.14 »
Terveppä taas! kävin tuossa hiekkakentällä poikien kans ajamassa akullisen, ihan kivaa oli, mutta slashin kääntyvyydessä olis parantamisen varaa, jäykistepaloja oon laittanu sekä taakse että eteen ja jouset näyttäis olevan vakiot eli valkoiset.

Joo samaa ongelmaa on täälläkin.

Takana on painoa paljon enemmän, joten taakse pitää laittaa jäykempää. Jos ajelee tasaisella, eikä hyppyreistä, niin etupää kannattaa laittaa suht löysäksi. Periaatteessa mitä löysempi, sitä parempi pito.

Takapäätä saa jäykistettyä joko jäykemmillä iskariöljyillä, vähemmillä iskarin reijillä, jäykemmillä jousilla tai jousien esijännityksellä (ne palaset jousen yläpäähän).

Slash menee helposti keulaylähäällä, eli yrittäisin laskea keulan max alas, ja takaakin alas, mutta taakse jäykempää setuppia kuin eteen.

Kerro kokemuksista. Minullakin homma erinomaisesti haussa. Selkeästi renkaat vaikuttavat. Standardirenkailla yliohjautuu, mutta kun laitoin taakse kunnon renkaat, niin menee suoraan kovaa, mutta aliohjautuu.

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3415 : 23.10.11 - klo: 18.32 »
Jaaha piti sitten rakennella viikonlopun aikana matalamalli slässi 3mm alumiinista! Kaunis se ei ole mutta toimiva kylläkin, tosin painoa kerty n.3300g!, mutta ton reilu 300g saa melko helposti pois. Ihan erilainen ajettava ja kippaamaan sitä ei kyllä saa, ainakaan helposti!

Olikos nämä sallittuja nykyään kisoissa, jos täyttää vaatimukset?

Saas nähä montako eri versiota talven aikana innostuu väsäämään :grin:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa huugo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3416 : 23.10.11 - klo: 20.07 »
Kerro kokemuksista. Minullakin homma erinomaisesti haussa. Selkeästi renkaat vaikuttavat. Standardirenkailla yliohjautuu, mutta kun laitoin taakse kunnon renkaat, niin menee suoraan kovaa, mutta aliohjautuu.

Testiä tehty.
Takajousiin yksi iso ja keksikokoinen preload palikka. 65w öljy. Akku eteen. Vakio progressive valkoiset jouset. Ajatus tuoda pito etupäähän ja viedä pitoa pois takaa. Eli aliohjauksesta yliohjaukseen.

Muutos oli selvä - nyt auto ei tahdo mennä suoraan. Aikaisemmin kun pisti kaasun pohjaan, niin meni suoraan. Nyt perä lähtee sivulle. Eli aliohjauksesta yliohjaukseen.

Toisaalta kaasulla ei esim. ympyrää ajaessa saa perää sivulle, vaan puskee = aliohjautuu. Mulla vakiorenkaat edessä ja paremmat kumit takana. Sekin voi vaikuttaa.

Seuraava testi on jäykemmät lineaariset jouset taakse. Ajatuksena saada painoa eteen & takapää toimimaan. Slashin takapäähän on noiden progressive jousien ja jumivien vetareiden jatkojen kanssa helposti alhaalla. Lineaariset jäykemmät voisi tuoda perän oikeaan asentoon.

Tuolla vähän juttua asiasta: http://traxxas.com/forums/showthread.php?8927175-Stiffer-rear-springs-for-2WD-Slash

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3417 : 23.10.11 - klo: 20.59 »
Akkua voi laittaa eteenpäin siinä kolossaan, Riippuen tietysti akusta siinä on varmaan 2-3cm pelivaraa. Akku edessä kääntyy paremmin. (Akku takana auttaa taas takarenkaiden pitoa). Lisäksi liimasin 20g auton rengaspainoja keulaan, auttoi mielestäni kääntyvyyteen. Kaasun käytöllähän voi vaikuttaa kans kääntyvyyteen, eli eihän tämmönen hirveenhyvin käänny täyskaasulla. Nopea kaasun hölläys siirtää painoa takas eturenkaille ja auto alkaa kääntyä, sit voiki taas avata kaasua.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3418 : 24.10.11 - klo: 12.08 »
Joo kyllähän tota ajotaitoakin täytyy kehittää että ei kaikki vika ole autossa :grin: Mutta jos ajaa sorakentällä siis niinkun minä tein eilen niin eihän semmoisella pinnalla käänny mikään kun on irtokiviä pinnassa kuin "pieniä kuulia" eturenkaiden alla viemässä pidon pois. Tosiaan säätelin itekki vähän illempana: takajouset uloimpiin reikiin ja kahdet isot jäykistepalat= todella jäykkä perä, ei anna mutkassa takaa ulkoa enää periksi eli kumpikin eturengas pysyy maassa. Edessä on jouset sisemmissä rei-issä ja samanverran jäykistepaloja eli kahdet isot, eli koko alusta on slashiksi tosi jäykällä. Ihan aluks ku ton auton sain käsiini oli ongelmana keulan pehmeys eli kääntäessä kaasu mukana nousi sisempi takarengas ilmaan :laugh: keulaa jäykistettyä ongelma siirty eteen, mut nyt kääntyy ihan hyvin kovalla hiekkapinnalla, jossa on vähän irtohiekkaa/kevyttä soraa pinnassa, semmosta pintaahan noi radatkin on. Asfaltille tota autoa ei ehkä kannatakkaan säätää, sehän on offroad peli :smiley: Mut ehkä asfaltilla ajaessa näkee kaarrekäyttäytymis ongelmat korostettuna kun ajopinta ei anna periks luisulle ja on kova. Äh tässä nyt oli jotain jokellusta, jatketaan.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3419 : 24.10.11 - klo: 12.10 »
Jatkan vähän tuota jokeltelua eli takana on uudet pro kumit ja edessä vanhat alkuperäiset vähän kuluneet. Aion vaihtaa eteenkin uudet kumit kun löytyvätkin valmiina, samat proot kun takana, varmasti vaikuttaa. Pitäis vaan saada vanhat kumit jotenkin irti kun on liimattu.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,