"Stupid" lässituunaus on loppusuoralla :))
Se Anza rungolla oleva lässi josta kuvia tuolla aiemmin, sai uuden voimanlähteen. 2200W 6 pole moottorin (Turnigy TrackStar 4168 2650KV). Hih :) Aika messevä ajettava. Kaasun reagointi on ihan tolkuton, ja moottorissa on vääntöä pienilläkin kierroksilla uskomattomasti.
Aivan nakkaamalla moottori ei sopinut paikalleen.
Takapuskurista piti viilailla matskua pois.. Myös Anzan rungon lopusta piti pikkusen viilata reunaa viistoksi. Mitään muuta tuskaa isompi moottorin halkaisija ei aiheuttanut.
Kertaan nyt vielä mistä muista osista tää "Slässi" on koottu.
Nykyään Mamba Monster nopari. Alussahan noppana oli Mamba Max Pro. Mutta se ei pystynyt reagoimaan kaasuun niin nopeasti kuin halusin. Ja vaihto isompaan toi selvästi parannusta tähän.
Mä kun tykkään että voima pitää tulla välittömästi. Ja sen rajoittaminen on vain sormessa.
Akku onThunder Power 3S 5000mAh 70C,
spurri 86,
pinjoni 28,
vetarit on paksuimmat MIPit mitä löytyy. Muut ei kestä kauaakaan.
takarenkaat Pro-Line Sling Shot, näissä paras pito hienolla hiekalla, jolla pääasiassa ajelen.
Alumiininen vaihdelaatikko.
Proline iskarit, jotka muuten ei kovin hyvin öljyjä sisässään pidä. Toisessa autossa samat iskarit ja sama homma. Tasaisesti öljyt häviää kaikista iskareista vaikka kuinka kylvää greenslimeä, vaimitähänsenyoli.
Auton painopisteen sain melkein auton keskelle pienellä lisäpainolla edessä, ja se mahdollistaa huimat kiihdytykset ilman keulan välitöntä nousemista kun kaasua vähänkin lisää.
Diffien kanssa vaan on saanut kovasti taistella.
Mikään markkinoilla olevista tasauspyörästöistä ei kestänyt kymmentä akkua pidempään. Nyt olen laittanut diffin tilalle suoran akselin, ja auto toimii hienosti.
Lukkoperän myötä pito lisääntyi älyttömän paljon. Auto on yllättävän helppo ajaa pehmeällä hiekalla vaikka ei ole tasauspyörästöä.
Toisessa melkein vakio Slässissä joskus kokeillut lukkoperää, mutta se oli aika mahoton ajettava.
Mä luulen että siksikin tämä on helpompi nyt ajaa lukolla, kun takana on aurausta enemmän ja koko auto on painavampi, varmaan siksi perä ei seilaa sinne tänne nii mahottoman nopeasti.
Ja nyt on servokin niin nopea että varmasti ehtii sinne minne käsketään.
Ja oma vaikutuksensa on varmaan alustalla. Sain sen toimimaan yllättävän hyvin kun aikani vaihtelin jousia ja öljyjä, ja iskarien asentoja. Nyt pystyy ajamaan tosi kovaa, ja auto vaan menee tasaisesti vaikka renkaat heiluu maaston mukana hulluna.
Lukkoperä toi lisää vauhtia kurveihin. Aiemmin auto kaatui määrätyssä vauhdissa, mutta nyt vaan painaa kaasua kurvissa niin auto menee kevyessä luisussa kurvit kunnialla.
Ja voimaahan nyt piisaa, vaikka painais kaasua milloin :D
Lukkoperä vaatii nyt vaan erilaisen ajotyylin. Tätä käännetään nyt enemmän vähän niinku kaasulla. Vaatii nyt kovasti opettelua uusi ajotyyli, mutta kun sen sisäistää, on vauhti kohillaan.
Pientä tuunausta voimansiirrossa vaati se akseli missä spurri on.. Siellä toisessa päässähän on semmonen jousisokka jolla se pikku metalliratas lukitaan paikalleen. Jousisokan tilalle laitoin semmosen tapin jolla spurrin pyöriminenkin lukitaan. Piti vaan porata akseliin isompi reikä, ja rattaan uraa suurentaa timanttiviilalla.
Se keskimmäinen ratas laatikossa piti laittaa semmonen erikoiskova.
Eteen masensin kallistuksentakaajan :) Tuntuu olevan pakollinen varuste.
Yhdellä latauksella tällä ei aja kovin pitkään. Virtaa tuntuu menevän melkoisella vauhdilla. Laitoin 10AWG johdot moottorille, ja nekin lämpee selvästi. Johdot tosin on pitkät, koska painopisteen takia asensin nopeudensäätimen aivan eteen, heti puskurin takapuolelle.
Nopeudensäädin ei käy kovin kuumana, tuuletin pyörii ajon aikana, mutta se sammuu pian kun lopettaa ajamisen.
Edellisellä motilla tuuletin ei pyöriny ikinä.
Moottori pysyy suht viileänä. Se edellinen moottori (Castle Creations 1415 2400kV) lämpeni aivan liikaa jos oikein tosissaan ajoi. Asensin sen päätyyn jäähysiilen ja vielä kolme Yeah Racingin tuuletinta. Sillä jotenkin lämmöt pysyi kurissa. Just noiden lämpöjen takia sitten aloinki ettimään uutta tehokkaampaa mottia.
Nyt näyttäis siltä että tää hullu projekti on sillee päätöksessä, että nyt vaan ajetaan eikä kikkailla jotain :D
Yritän saada videotakin aikaiseksi nyt kun kaikki on mun mielestä kondiksessa.
Että tämmönen rojekti :/ mutta tulipa tehtyä :D