Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525260 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #330 : 07.07.09 - klo: 20.45 »
Meinaatko ajaa lipoilla?jos ajat nii 4s vai?Kannattaa laittaa niihin iskareihin sit suht jäykkää esim. jotain 70wt öljyä ainakin,koska muuten pohjaa jo pienestä hypystä.

Lipoilla lipoilla ajellaan ja 6s:llä.
Täytynee tutustua setuppeihin kun auton ensin vaan saa käsiin. Taishan siinä mukana tulla toiset jousetkin, jäykemmät.

Suunnittelin ensin ottavani 4s ja 6s akkuja, mut castle linkillä saa puotettua paukkuja/radiossa on liipasimelle 50-50/70-30
vaihtoehdot. Eli tulee pelkkiä 6s:siä.
son loppu ny.

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #331 : 07.07.09 - klo: 20.49 »
Mulla on itellä ne jäykemmät jouset ja ne long travel rockerit,ja iskareissa 40wt öljyt ja pohjaa jos tiputtaa puolesta metristä.6s lipoilla varmasti se wheelie bar on aika tärkee ,koska keulii suht helposti jo 4s lipoilla ,mutta suosittelen vaihtamaan ne vakio renkaat joihinkin muihin.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #332 : 08.07.09 - klo: 08.25 »
Vakioilla mennään alkumetrit, kavereiksi kyllä tulee badlandsit ja asfaltille on jo hpi:n phaltline.
son loppu ny.

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #333 : 08.07.09 - klo: 10.21 »
Kyllä ne vakio donitsit menee vakiona ihan hyvin mutta ei niissä sellasta kunnon pitoa oo missään alustalla.Mulla on tällä hetkellä GRP microt ,mutta oon aatellu jos ne badlandsit ostas jossakin vaiheessa.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #334 : 10.07.09 - klo: 23.56 »
Heitetään nyt kyssäriä ilmoille tuosta brushless versiosta ?
Eli kuka tunnustaa omistavansa, eli kuinka paljon ja mitä osia kannattaa varautua saman tein tilaamaan auton mukaan ?

Ainakin nämä on tuloillaan: spurreja useampi ja eri piikkimäärillä, sekä pinioneita, oliko 16-22 mitä otin.
Ja wheelie bar:n myös, kallistuksen vaappujat, 17mm hex sarjan.

Kuinka alkup vetarit on/kestä(nyt)ä, sekä ns vaihetoosa, kun tais olla muvi rillat sisuksissa ?
Itselläni karvallinen perusversio päivitettynä ensin parempiin harjallisiin  koneisiin ja nykyjään harjattomaan, ja siltä pohjalta tavaroiden tulolista näyttää hyvältä. Vakaajat oli (imo) paras lisävaruste, apupyörät on vähän siinä rajoilla onko hyvä vai ei. Tarpeeksi kun on voimaa niin keulii kuitenkin yli, apupyörät jeesaa kyllä mutta ei voi mahdottomia.

Alusta on ainakin karvallisessa versiossa liian löysä reippaampaan ajoon. Renkahina tullut pyöriteltyä enimmäkseen Prolinen Bäädländsejä (suosittelen). Diffeihin myös hieman jäykempää mönjää on tullut pistettyä.

Yksi vetari meni talvella kun pakkaskelissä tuli pompattua katukivestä yhdelle takapyörälle ja yht'kkiä pitoja löytyikin. Takakardaani myös meni poikki, luultavasti kiven jäätyä hinkkaamaan sitä vasten.
« Viimeksi muokattu: 11.07.09 - klo: 10.07 kirjoittanut McJones »
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Spyrox

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #335 : 13.07.09 - klo: 14.58 »
Alkaa E-revon kestävyys ongelmat käymään hermoille. Pariin otteeseen olen vaihtanut takapäähän diffin laakerit, samoin takapään Bulkhead on tullut vaihdettua parisen kertaa viime ajokertojen jäljiltä.
Muutenkin osia menee rikki jokaisella ajokerralla. 
Etupää kestää, takapää taas ei. Ei ajokulttuurissa luulis olevan vikaa, meinaan pommittamista varten on hankittu spede. Ja sen kestävyyden jokainen tietää.
Missä mahtaa olla vika. Vai onko pirssini sitä kuuluisaa susien rakentamaa maanantaikappeletta.

Ultima sc CC01 M03

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #336 : 13.07.09 - klo: 16.03 »
voipi olla se maanantai kipale.  :azn:
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #337 : 13.07.09 - klo: 18.04 »
Ihan selvästi täytyy olla maanantai yksilö, vieläpä kesäloman ens työpäivä ja krapulassa tehty  :wink:

Täytyy uskoa et tuleva omani olis sit keskiviikon tuote.
Sen verta on nyt haalittu osaa, akkua ja laturia.
6 pinionia otin: 17-22
3 spurria: 54, 56, 58
Wheelie bar.
2 erilaista sway bar kittiä.
Jousia.
Rocker Arm Set 1&3
Differential Center Kit.
6kpl 5k 3s akkuja.
Ja laturiksikin tuli hommattua: Gaupner ultra duo plus 50.

Kyllähän tulla setillä pitää päästä jo alkuun.
Loppukuusta pitäs autoakin saapunevan.

son loppu ny.

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #338 : 13.07.09 - klo: 18.39 »
oiskohan jollain tollaselle käyttöä.

Traxxas Center Differential Kit Revo

http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=TRX5414&cat=43

Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #339 : 13.07.09 - klo: 18.48 »
oiskohan jollain tollaselle käyttöä.

Traxxas Center Differential Kit Revo

http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=TRX5414&cat=43

Miksi edes koitat polttisrevon diffiä myrkyttää patterirevon topikissa?
A) osanumerot diffien kesken on erit.
B) diffit on kuvassakin nähtynä erit.
/ Jere Siirilä

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #340 : 13.07.09 - klo: 19.37 »
taas tää näsäviisas  :evil:
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #341 : 13.07.09 - klo: 19.42 »
Mitä näsäviisasta siinä on jos toinen tyrkyttää autoon sopimatonta osaa ja siihen kommentoi?

Joku joka ei jaksa/osaa/viitsi googlettaa ja olettaa että interwepissä kaikki on faktaa ja
sit ois tilannu tolla osanumerolla/kuvan perusteella diffin / ostanu sen sulta, vois kevyesti vituttaa kun totee että taas oli foorumissa faktaa ja muistutus päälle että ois vissii ite kannattanu tarkistaa...

Meneekö pointti ymmärrykseen?
/ Jere Siirilä

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #342 : 13.07.09 - klo: 21.21 »
Joo nitro Revon diffi ei sovi. Eroa ei ole hirveästi, mutta tarpeeksi ettei sovi.
Nitro -> E-revo konversio on muuten naurettavan helppo homma, kasaa yhdessä illassa jos ei oo muuta tekemistä. Mä sain tunnissa tän verran aikaiseksi. Lootassa on diffi ja kallistuksenvakaimet paketissa, katotaan sitten pysyykö tää paremmin 6S akustolla pyörillään kuin savaget.


« Viimeksi muokattu: 14.07.09 - klo: 08.45 kirjoittanut travi »
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #343 : 15.07.09 - klo: 06.10 »
Moi vaan kaikille! Uusi kaveri tässä foorumissa ja RC-harrastuksessa.

Olisiko syytä perustaa (matka)puhelimien tapaan uusi topicci "Traxxas E-Revo Brushlessin käyttökokemukset", koska itse ainakin ekalla lukukerralla olin täysin pihalla kummasta autosta puhutaan ja ihmettelin mm. kahdesta moottorista, ja kuvittelin lukevani tästä uudesta harjattomasta mallista (5608)..

Yhden viestiketjun olen ehättänyt jo tänne kirjoittaa "Keskustalua kaupankäynnistä", jossa utelen mm. Traxxasin E-Revo Brushlessin ostopaikkoja. Ketju loppuu toteamukseeni ettei Toweriin käy PayPal maksutapa. HPI Savage Flux ketjussa taas kysyin konkareilta suosituksia tai opastusta siitä onko autohankintani kohdistunut väärään malliin sen suhteen missä on tarkoitus ajaa. Ei ole tarkoitus ajaa kilparataa, niin kuin vastaajat ymmärsivät väärin, vaan tehdä itselle haastetta ajamalla jotain "rataa" tölkkejä, esteitä, kivä, kantoja jne. kiertäen. Ei siis pelkkää kurittamista, jos tuo on suora suomennos "bashaamisesta". Suositeltiin mm. buggyä ja truggyä. Buggy on ilmeisesti se rantakirppu; jota en pidä edes autona? Truggystä ei mitään hajua.  ;-)

Traxxasilta olisi tarjolla Rustler harjattomalla koneella, mutta sehän on takaveto. Samoin HPI:n E-Firestorm 10T on takapotku. Voittaisin mahdollisesti vedon itseäni vastaan väittämällä ohjattavuuden olevan lievästi haasteellinen Li-Po akuilla. Rantakirppua en taas halua - joten koska HPI:n monsterissa, Savage Fluxissa ei tunnu kestävän pinjonit eikä diffit, niin jo valmiiksi harjattomalle voimalle tehty Traxxas E-Revo tuntuu nyt tämän foorumin perusteella kuitenkin oikealta valinnalta.

Aion hankkia auton täältä Suomesta ja mahdollisesti jostain pääkaupunkiseudun liikkeestä. Aion laittaa siihen kahdet Li-Po akut ja kuhunkin kolme kennoa eli onko se nyt 6S. Tästä päästäänkin ongelmiin, joita paketin mukana ei tule. Minkä kokoiset (mAh) 3S akut mahtuvat Traxxasin akkukoteloihin läpät kiinni? Tilan sisäiset tarkat mitat ovat 160 x 30 x 51 mm ja lisäksi 10 mm suippenevat lisämitat kummassakin päässä mutta korkeutta enää 20 mm. Jos jollain on tietoa tällaisista akuista ja ostopaikasta, niin hihkaise ihmeessä ja kerro ostopaikka. 2x 5000 mAh 3S lienee riittävä? Vai tarjoaako 2x 8000 mAh 2S pitemmän ajoajan?

Li-Po akut tarvitsevat sitten turvamekanismit eli LVC:n eli Low Voltage Cutoffin. Onko autossa optiona paikkaa, johon tämän saisi pultattua kiinni? LVC:n pitänee ottaa huomioon tukeeko se sitten 2S tai 3S settiä?

BEC on vilahtanut myös ja se tarkoittaa ulkoista jännitteensäädintä. Pitääkö tällainenkin olla autossa vai onko nyt kyse laturista, jossa ei ole balanceria?

Mukana tulevat renkaat pallottuvat/pizzaantuvat YouTube videoin perusteella liian helposti makuuni ja mainitaan mm. ajotuntuman katoamisesta. Foorumilla mainitaan Prolinen Badlands MT:t. Noilleko pitää osata valita vielä oikeat vanteet? Pitääkö ne renkaat liimata ja jos, niin tuleeko liima mukana? Teipitys- ja ilmarei'itysohjeet luinkin jo englantilaisen Traxxasin foorumilta. Noille kumeille sopivista vanteista saa kertoa.

Täällä on mainittu mm. torsen ja sitten keskidiffistä optiona. Törmäsin tuohon diffiin myös englantilaisella foorumilla kun joku oli laatinut hienot tekniset tiedot siitä mitä öljyjä kannattaa käyttää jotta saa parhaimman ajotuntuman. Öljyissä käytetään yksikköä "k", joka ei kerro mitään, mutta tuli mieleen öljyn viskositeetti ja ehkä joku silikonisekoitus. Huulet menivät kuitenkin pyörälle miten nämä eri öljyt tuntuivat vaikuttavan niinkin paljon nelivedon käyttäytymiseen. You Tube videoissahan hieman korostetusti vedetään kaula pystyssä, joka on taas minun silmilleni sama kuin virhesuoritus ajamisessa.  ;-) Ja kun sai lukea torsenin ideasta, niin vain enempi punainen vaate.

Yksi kaveri kokeili miten suomalainen liike tarttuu kimppatilaukseen renkaiden suhteen ja hintahan tippui heti. Tuosta innostuneena olisi mukava tietää miten mahdollinen, esim. 10 kpl Traxxas E-Revo harjaton malli -tilaus kävisi kaupaksi. Joku foorumin ns. vanha konkari ja luottohenkilö perustaisi vain tilin, jolle etukäteismaksu ja sitten tilaus. Mikäli tilaus jäisi vajaaksi tai ei toteutuisi, niin tililtä vain rahojen takaisinsiirto. Teillä voi olla mahdollisesti parempi ja toimivakin järjestely.

Lyhyesti loppuun.

- mitkä 2x Li-Po 3S akut mahtuvat koteloihin
- LVC
- kaapelit/ sovittimet
- BEC
- vanteet Badlandseille
- keskidiffi?
- laturi (balancerilla); millä wateilla lataa kummatkin akut vai onko joku osannut tehdä tietokoneen powerista tällaisen, sille ohjelman ja vielä tarvittavat anturit mittaamaan jännitteitä

Pitäskö antaa muidenkin kirjoittaa välillä  :-D
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #344 : 15.07.09 - klo: 09.09 »
- mitkä 2x Li-Po 3S akut mahtuvat koteloihin
- LVC
- kaapelit/ sovittimet
- BEC
- vanteet Badlandseille
- keskidiffi?
- laturi (balancerilla); millä wateilla lataa kummatkin akut vai onko joku osannut tehdä tietokoneen powerista tällaisen, sille ohjelman ja vielä tarvittavat anturit mittaamaan jännitteitä
- itselläni pääsääntöisesti kovakuoriset Hobbycityn Flightmaxit, mutta myös 3S 5000 mAh Turnigyt löytyy ja mahtuu. Riittävyyteen auttaa se, että hommmaa pari akkuparia, mutta yhdelläkin parilla ajaa jo ihan hyvän tovin.
- harjallisessa versiossa ei ole, harjattomassa versiossa löytyy LVC. Aikuinen mies ajaa ilmankin.
- ainoat kaapelit/sovittimet mitä taidat tarvita on akut<->nopeudensäädin/laturi väliin. Traxxasin oma liitin on (imo) hyvä, vaikka nyt onkin laiskuuden vuoksi itselläni kiinalainen "deans" akuissa kiinni
- BEC löytyy nopeudensäätimestä, ei tarvita erikseen
- itselläni Prolinen 1/2" offsetin Velocity 6, jossa on 14 mm hexi. Harjattomassa versiossa on 17 mm hexi, joten joku muu vanne tarvitaan (ks. esim. http://www.wheelspinmodels.co.uk/category/Truck-Wheels-3-2-17mm-Hex__218/ ), mutta lähtökohtaisesti ihan tavalliset vanteet käy. Prolinen sivuilta löytyy vielä speksit asennusmitoista, jos haluaa varmistella... liimoja ei tule mukana
- keskidiffi rajoittaa keulimista ja oletettavasti parantaa ajo-omituisuuksia, mutta pihasuttaukseen joutenpäiväinen
- itsellä Turnigy Accucell-8150 Hobbycitystä, lataa ihan hyvin pari akkua kerrallaan (150 W), ja lisäksi toinen 50-wattinen laturi, jolla lataa sitten yhtä akkua kerrallaan... kai sen tietokoneen poweristakin laturin tekee, mutta (imo) helpointa ja fiksuinta on korkeintaan käyttää semmoista toimimaan tarkoitukseen suunnitellun laturin virtalähteenä! Laturin tehontarvetta voi arvioida akkujen spekseistä (esim. 3S 5000 mAh, jos ladataan 1C virralla, olisi hyvä löylyä löydyttävä mielellään yli 50 wattia) tai yksinkertaisimmillaan siitä, että mitä laturille luvataan. Lähtökohtaisti 2 kpl 3S samaan aikaan lataava laturi pitäisi olla sopiva myös 6S akulle, mutta latausaika voi pidentyä, koska laturin tehottomuus voi rajoittaa latausvirtaa. 50-wattinenkin pystyisi lataamaan 6S, mutta pienellä virralla, joten tarvitset mielellään ainakin sen 150-wattisen.

Noita harjattomia on varmaan lähtenyt tehtaalta aika vähän verrattuna jo aiemmin saatavilla olleisiin nitroversioihin ja harjalliseen sähköversioon, joten luultavasti siksi valtaosa jutuista, joissa puhutaan harjattomasta, on päivitetty harjattomaksi jostain muusta. Sikäli muutkin versiot on saatavissa samaan vireeseen kuin tehtaankin harjattomassa.

T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #345 : 15.07.09 - klo: 09.26 »
Johan het aamusta tullut reilumpi kysymystulva  :grin:
Vastailen jotakin johonkin lyhyesti:

Akkuja ei kauheata valikoimaa Suomesta löytynyt (3s), soittokierros putiikkeihin voi tuottaa tulosta. http://www.hobbylinna.com/yuntong-4000mah-lipo-p-21506.html, yksi mahdollinen vaihtoehto. Hintaan en ota kantaa. :shocked:

Täältä ja tällaisia itse tilailin (kelpaa paypal/visa yms), http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9183

Mitä laturiin tulee, jos haluaa ns parasta, ja latailla useampaa akkua kerralla isojen poikien malliin, tässä laturi siihen. http://www.hobbymix.net/shop/product_details.php?p=414 (itse ostin tällaisen)

Ja mitä lipo cut offiin tulee noparissa on säädettävä valmiina (Castle Creations = Mamba Monster Max, MMM) ynnä muut säädöt, tulee ubs kaapeli mukana/snadi cd mistä ladata ohjelmisto tietokoneelle tai täältä http://www.castlecreations.com/downloads.html
Eli noparissa on LVC, BEC yms valiina.

Lyhesti kerrattuna mitä tarvitsee itse auton lisäksi:
Akkuja 2s/3s
Kunnollinen laturi

"Ajosuoritusta parantamaan"
kallistuksen vakaajat = sway bar kit http://www.teknorc.com/product_info.php?products_id=934
keskidiffi = center differential http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&P=8&I=LXVDU5 (linkki mitä etsiä, jos ja kun ei pysty tuolta tilaamaan. 500k näyttäs öljyn olevan = 500000 eli aikas jöötiä = vaseliinia  :grin:)

Ja mitä kimppa tilaukseen tulee, uskoisin ettei löydy kyllä ehdokkaita/heppua kuka lähtis organisoimaan ?

Edit: hidas, postaan nyt kuiteskin
son loppu ny.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #346 : 15.07.09 - klo: 09.30 »
Vastaan osaan ihmetyksiin ja kysymyksiin. Muut saa hot

Bashaaminen on tavallaan kurittamista tavallaan ei.. riippuu kuskista. :) Sillä tarkoitetaan kaikennäköistä ajoa joka tapahtuu muualla kuin radalla. Idyllinen ja kuvaavin bashauspaikka on hiekkamonttu.

- Buggy (Associated B4/B44, Kyosho Lazer ZX-5, Hobao Hyper 7...10, Hong Nor X1...X2 jne.) on crossiauto, jolla ajetaan useimmiten radalla ja melko on matala. Auto voi olla taka- tai nelivetoinen. 1:8 kokoinen polttisbuggy on suosittu sähkökonversiokohde.
- Buggysta seuraava maavaran puolesta on truggy tai stadium truggy, joka on buggyn ja monsteriauton välimuoto. Truggyt ovat useasti nelivetoisia ja polttiksia, mutta useasti niistä tehdään sähkökonversioita esimerkiksi kestävyyden, ajo-ominaisuuksien ja säätömahdollisuuksien takia. Stadium truck (Traxxas Rustler, Hpi Firestorm, Team Losi T-speed) on yleensä käsittääkseni takavetoinen.
- E-revo on vähän omaa luokkaansa ja sitä pidetään truggyn ja monsteriauton välimuotona maavaransa puolesta.
- CORR-autot (Slash, SC10, Slayer) ovat Suomessa kasvattamassa suosiotaan. Tavallaan ne kuuluu myös monstereihin. Autoja on neli- ja takavetoisia, joista takavetoinen on yleisempi.
- Monsterissa (Savage, E-/T-MAXX, Stampede)  maavara on suurempi ja ei sen puolesta välttämättä ole ajo-ominaisuuksiensa puolesta yhtä hyvä kuin ylläolevat. Ajo-ominaisuudet kasvaa maavaran madaltuessa. Monsuja on taka- ja nelivetoisia.

Harjattomissa nopareissa on lipon katkaisujännite asetettavissa manuaalisesti tai automaattisesti. Joissain malleissa katkaisujännitteen voi myös asettaa custom-arvolla. Harjattomassa E-Revossa on noparissa nämä ominaisuudet myös.

Valmiissa paketeissa BEC myös löytyy. Tälläisen voi tarvita jos käyttää esimerkiksi lennokkisäädintä tai Mamba Maxia neljällä kennolla. BEC on jännitteensäädin/muunnin joka tuottaa vastaanottimelle ja servolle jännitteen, siten ettei nopeudensäätimen tarvitse sitä tuottaa. BEC kytketään akulta tuleviin johtoihin noparin kanssa rinnan. BECiä käytettäessä joutuu yhden noparilta vastarille tulevan piuhan ottamaan pois käytöstä ainakin Mamba Maxissa.

Renkaat palloontuu mitä enemmän järjestelmässä on kierroksia ja kierroksia tulee mitä enemmän on jännitettä. Luulen että harjaton E-revo olisi todellinen tykki jo sinulle 2+2 kennoisilla lipoilla. E-revollakin on tapana keulia paljon ja 3+3 kennoilla auto tekisi sitä paljon. Renkaiden ja vanteiden valitseminen on joskus alussa vaivalloista, kun pitää oppia tunnistamaan mikä sopii minkäkin kanssa. Renkaan sisäkorkeus ja sisäleveys, vanteen leveys ja korkeus sekä lisäksi vanteen hex ja offset-arvo. Liima ei tule mukana. Usein rengas- ja vannepaketin renkaat on valmiiksi liimattu, jos erikseen ei mainita toisin. Liimaa saa askarteluliikeestä tai alan liikkeistä.

Silikoniöljyissä jäykkyys eli viskositeettiarvo ilmoitetaan sillä k:lla. Iskareissa käytetään esimerkiksi arvoja 50 - 70. Diffeihin käytetään jäykempiä öljyjä, kun sen toimintaa säädetään. Torsenista löytyy hyvä topikki myös tältä foorumilta. Torseni toimisi keskidiffinä hyvin, koska se vähentäisi keulimisen tai poistaisi sen kokonaan. Torsenia käytetään myös crawler-autoissa säilyttämään vedon siellä missä sitä tarvitaan.

Laturit joilla voi ladata suoraan kahta akkua on paljon kalliimpia kuin normaalit yhden akun laturit. Lipoja nopeasti lataavien latureiden tehot alkaa 50W ja onpa ollut jossain 350W latureitakin. Akun lataaminen tapahtuu valmistajan ilmoittamalla arvolla (latauksen C, kapasiteettiarvo), jos sitä ei mainita silloin ladataan 1C eli 4000 mah akkua saisi ladata 4A eli kapasiteetin verran. Latureilla on mahdollisuus ladata useampaa akkua laittamalla ne laturiin rinnan, mutta vaatii toimenpiteitä.

--

Kappas jotku oli jo ehtiny kirjoitusaikana vastaamaan asioihin.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #347 : 15.07.09 - klo: 09.59 »
hommaa traxxas stummitti. toi revo on aina onnettomasti jokapaikassa kii kun sitä ei saa lukittua.ja aina siitä on joku paikka rikki.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #348 : 15.07.09 - klo: 10.29 »
Jos kirjaimellisesti tulkitsen EmDzei:n viestiä/kysymyksiä, jos autolla on tarkoitus kierrellä esteitä kiviä, kantoja jne. niin kyllä autoksi riittää matalammalla maavaralla varustettu auto, jos taas esteistä on tarkoitus mennä myös yli, niin auto vaihtoehdot vähenevät huomattavasti.
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #349 : 15.07.09 - klo: 11.28 »
hommaa traxxas stummitti. toi revo on aina onnettomasti jokapaikassa kii kun sitä ei saa lukittua.ja aina siitä on joku paikka rikki.
Vähän paksumpaa rasvaa etu- ja takadiffiin ja jätetään se keskidiffi kaupan hyllylle, niin ei olla kiinni... Ainakaan itselläni ei ole ollut ongelmaa, vaikka maavara on minimissään.

Omassa E-Revosa mikään paikka ei itsestään ole tainnut hajota. Jotain palikkaa on mennyt rikki törmäilyihin, jotain taas jumiutuneiden kivien kuluttaessa paikkoja rikki.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #350 : 15.07.09 - klo: 15.57 »
hommaa traxxas stummitti. toi revo on aina onnettomasti jokapaikassa kii kun sitä ei saa lukittua.ja aina siitä on joku paikka rikki.

Eiköhän se summittikin ala purkeentumaan yhtäläiseen ku revo, kun lyödään samat löylyt pannuhuoneeseen.
Käsittääkseni aikas pitkälle samalla setupilla mennään e-revo/summit ?

Mitä nyt käsitän käyttötarkoitustasi, ni taitaa olla revo aika lähellä mitä haet.
Tietysti savage menee tod näk yhtäläiseen, ja molemmista saa rakennettua omaan käyttötarkoitukseen sopivan, suhteellisen pienellä rahalla vielä.

Taitaa mielihalut/silmää mielyttävät ominaisuudet olla suurin ratkaisia.
Ja mitä noihin purkeentumisiin tulee, näköjään ovat yksilöitä/käyttäjästä kiinni.
Sekä millä virroila ajetaan, 2 x 2ässällä jos menee ni taatusti kestää molemmat autot, etenkin jos pistää auton heti osiks uutena ja shimmaa/kiristelee ruuvit lukitteen kanssa sekä kunnon voitelut. Näin meinasin ainakin omani kanssa menetellä.

Mitä pinioniin sekä muihin rattaisiin tulee, ne on täyttä kulutustavaraa näillä tehoilla, on ne mistä tahansa materiaalista autosta (merkistä) riippumatta.

Itse kun puntaroin savagen/revon välillä, ni yksi tekijä oli plussaa revon mukana tuleva 2.4GHz ohjain. Ei mikään haitekki, mut menee toisessa autossa jos ominaisuudet loppuu kesken.

Valitset sitten kumman tahansa, et huonoa valintaa tee. Kummatkin merkit (HPI & TRAXXAS) tekee laatu autoja.
« Viimeksi muokattu: 15.07.09 - klo: 18.52 kirjoittanut sjos »
son loppu ny.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #351 : 15.07.09 - klo: 21.29 »
Varasin yhden Traxxas E-Revon Hoppypointista ja käyn hakemassa sen huomenna.

Heillä ei ollut kuitenkaan wheel baria eli keulumisrautaa eikä Prolinen rengasedusta ja näin haluamiani Badlands MT:jä kumeja/renkaita. Wheelie barin panin tilaukseen.

Olisinkin kysynyt sopivasta merkistä LVC eli Li-Pojen jännitekatkaimisesta, mutta jos sellainen on jo autossa itsessään, niin kiitos tiedosta. Myyjä kyllä oli koko ajan sitä mieltä ettei sellaista edes autoissa tarvita ja sen jänniteputoamisen kyllä huomaa.

Olisin kysynyt myös nyt miten ESCiä (electric speed control) nopeudensäädintä eli sitä noparia säädetään ja oli hienoa lukea juuri nyt uusista viesteistä, että sellainenkin tulee tämän harjattoman version mukana USB-kaapelia myöten.

Otin kahdella kolmenkennon akulla (= 6S, 4800 mAh), jotka menivät lievällä väkivallalla akkukoteloihinsa. Onhan se raketti aloittelijan käsiin, mutta ajattelinkin säätää noobie asetukset noparista ja nauttia himmailusta ja kuin myös puhua lähipuille hellästi etteivät kaapaisi autoani.

*** Mc Jones: Vannemerkki vaikuttaa tutulta ja katson löydänkö tuota täältä pääkaupunkiseudulta. Tilaisin luultavasti heti ulkomailta, jos olisi useampaa osaa tilattavana, joka kompensoisi postituskuluja.

*** sjos: Katson löydänkö myös täältä Suomesta nuo kallistuksen vakaajat. Jos ne eivät vaikuta kaarreajoon riittävästi ja noiden renkaan (lue: Badlands) vaihdoksen jälkeen, niin katson vasta sitten torsenin perään. Olen lukenut jo hätäisesti tämän foorumin sitä koskeavan thredian, mutta se ei vastannut suoraan siihen mistä saa, mitä maksaa ja toimiiko se enää 6:lla kennolla.

Tasauspyörien voitelusta olisi vielä kysyttävää. Myyjä epäili niitä, sanoikohan hän, kuiviksi tai huoltovapaiksi.. Te konkarit tiedätte varmaan tarkemmin mikä on oikea totuus ja mitä öljy k viskositeettiä siellä on tai mitä pitäisi olla. Paketin iskarien öljyt vaikuttivat olevan todella ohjaista öljyä.

Nyt onkin lähinnä kysyttävää, että puranko autoa ennen kuin lähden ajamaan ja tarkistan ruuvien kireyden ja pistän lukitetta kantoihin. Mitkä olisivat tällaiset tarkistettavat kohteet kun auto otetaan ekaa kertaa paketista (RTR; Ready to Run)? Tai olisiko noobietermi tuolle: Ready to Crash.  =) Samoin joku konkari osannee antaa jonkinlaisen "ajokertojen eräpäivän" milloin viimeistään katson pinjonien ja diffien kunnon. Kokematon korva kun ei osaa paikallistaa vikaa.

Kimppatilaukseen Hoppypointtin kaveri reagoi ihan positiiviesesti ja kertoi jo viiden tilauksen riittävän jonkinlaisiin alennuksiin. Kehonkielestä aistin ettei näissä olisi hirvittävästi katetta ja mistään mittavista alennuksista ei puhuttane, vaan korkeintaan 50 eurosta, jos siitäkään. Toivottavasti foorumilla on sen verran yhteishenkeä ja joku luottohenkilö, jonka kautta tai avulla kimppatilauksia voisi järjestää.

Hieman ohi alueen, mutta Traxxasille pyhitetyllä enkkufoorumilla joku LongJohn tai JohnLong modasi Traxxunsa/ E-Revohkansa mm. siten, että maalasi harmaan muovirungon mustaksi. Nyt kun oma olisi vielä putipuhdas, niin käyttikö tämä mestari värjäämiseen tavallista vaatteiden värjäysnappeja vai mitä tekniikkaa.

Auton ajettavuustoiveilla ja käyttötarkoituksella tarkoitin sitä että haluan itseltäni hieman haasteita ja oppia hallitsemaan autoa. Senhän oppii tahkoamalla "rakentamaansa" rataa ajaen. Kaarteeseen (tiukkenee, loivenee) tai mutkaan kun voi tulla niin monella eri tapaa ja sorapohja kasvattaa vaikeuskerrointa miten kumi ottaa missäkin kohtaa. Ts. jarrutus ei osu millään ikinä ihan samaan kohtaan ja auto on aina empi tai vähempi kahva edellä menossa. Tällaista haastavutta toivoin RC-autoltani ja toivottavasti sitä nyt saan Traxxasin E-Revosta - orkkis kumien vaihdon ja vakauttimien asentamisen jälkeen.

Loppuun pari linkkiä, jossa sijaiskundi vetää videota kuvaamaan joutuneen Revohkalla kilparataa pitkin ja näyttäsi rökittävän jonkin ihan nuuban.

http://s170.photobucket.com/albums/u270/entjoles/?action=view&current=MVI_1928.flv
http://s170.photobucket.com/albums/u270/entjoles/?action=view&current=MVI_1927.flv

Edit: Traxxasin englantilainen foorumi on tämä http://monster.traxxas.com/ ja Traxxas E-Revo modauksen kuvineen ja ohjeineen tekevä nick on longbill76, jonka threadi alkaa tästä http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=434613

(Ja kappas vain IE8:kin oppi tavoille kun painoi yhteensopivuuspainiketta. Lievästi helpompaa kirjoittaa ilman Notepad & paste -tyyliä)
« Viimeksi muokattu: 15.07.09 - klo: 23.45 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #352 : 15.07.09 - klo: 22.20 »
Meitille on syntyny pieni kiinnostus Revoa kohtaan ja miettinyt sen hankkimista.
Onko Revo paljonkin Rustler VXLää isompi kerta kahta akkua käyttää vai mikä sitä virtaa niin vie? Itteltäni tuo Rustler löytyy.
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #353 : 15.07.09 - klo: 22.21 »
Meitille on syntyny pieni kiinnostus Revoa kohtaan ja miettinyt sen hankkimista.
Onko Revo paljonkin Rustler VXLää isompi kerta kahta akkua käyttää vai mikä sitä virtaa niin vie? Itteltäni tuo Rustler löytyy.

Neliveto, melkein puolet isommat renkaat, painoa puolet enemmän.

Tällänen kuva löyty... Kuvassa Revo (nitro, mutta saman kokoinen), Rustler ja onko T-MAXX/E-MAXX
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #354 : 15.07.09 - klo: 22.23 »
On siis jonkin verran isompi vehje? Kävisköhän Revon koppa Rustleriin?  :roll:
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #355 : 15.07.09 - klo: 23.51 »
*** Mc Jones: Vannemerkki vaikuttaa tutulta ja katson löydänkö tuota täältä pääkaupunkiseudulta. Tilaisin luultavasti heti ulkomailta, jos olisi useampaa osaa tilattavana, joka kompensoisi postituskuluja.
LiquidRC.com toimittaa 99 taalasentin postikuluilla tilauksen koosta riippumatta. Omat Bääädländsit tulivat TowerHobbiesilta, viimemmäksi renkahia on tullut Wheelspinmodelsilta.

Diffeihin ei ainakaan itse ole tarvinnut sorkkia mitään muuta kuin sitä jäykempää öljyä tasan yhden kerran, niin hyvä tuli. Vakaajien kanssa tehtiin pari iterointikierrosta hyvien säätöjen saamiseksi ja kokeiltiin välillä ilman, mutta parantaa ehdottamasti ajettavuutta reippaassa ajossa.

Iskareissa on itselläni vielä vakiomönjät, mutta kyllähän varsinkin takapää tarvitsisi säätöä. Jouset on (vastoin suosituksia) pitkän joustomatkan vakiojouset, vaikka jousitus on muuten vakiokomponenteilla ala-asentoon laitettuna. Kaapista löytyisi läjä vietereitä, mutta enpä ole ehtinyt paneutumaan, tullut vaan ajettua...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #356 : 16.07.09 - klo: 00.40 »
Nick longbill76 laittaa autoonsa tämän osan, jonka osanumero on #TRA5343X. En löydä kuitenkaan "5343" enkä "steering post" merkkihauilla tätä osaa http://www.liquidrc.comin sivuilta. Osa näkyy samalla osanimella tiedoston 5605_front.pdf räjäytyskuvassa.

Kokeilen uskaliaasti foorumin rajoja laittamalla tähän samaisen longbill76:n ottaman kuvan:



Mistä löydän tämän osan? Ymmärtääkseni tämä sallii isomman kääntösäteen etupyörille. Vasemmanpuolimainen on siis tämä uusi osa ja oikealla ilmeisesti alkuperäinen osa. Olen nähnyt myös jollain foorumilla otsikon "Viritykset" alla kuinka orkkisesta on vain viilattu tai remelöity tuo haluttu osa pois.

longbill76 käsittelee tätä osaa ja Traxxas E-Revon modaamista tässä Traxxasin englanninkielisessä threadissa: http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=434613&page=3

Edit 17.7.2009:

Ko. osa tulee Traxsun 5608 mukana ja on nimeltään "Maximum Travel Steering Stop"
« Viimeksi muokattu: 17.07.09 - klo: 20.41 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #357 : 16.07.09 - klo: 08.44 »
Harjallisessa (5605) versiossa tulee mukana suoraan, en tiedä tuleeko harjattomassa. Vakiona kiinni on vähemmän pyöriä kääntävä palikka ja enempi kääntymistä salliva on pussissa. Pari akkusatsia taisin ajaa ennen kuin vaihdoin.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #358 : 16.07.09 - klo: 09.13 »
Ei tommosta osaa tartte kaupasta ostaa, puukolla/dremelillä/viilalla otat alkuperäisestä palikasta ne stopparit pois niin homma on valmis.

Tehtaan E-Revo brushless edition ei taida pitää mukana castle link usd-adapteria. Ohjelmointi tapahtuu siis tökkäämällä radioboksiin menevä johto castle link palikkaan, siitä lähtee normaali mini usb tietokoneeseen.
Castle Link ohjelmiston voi ladata castlen webistä, siitä on Windowsissa toimiva softa. Kai tuota pystyy ohjaimella piippaamallakin ohjelmoimaan, mutta aika huonosti.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #359 : 16.07.09 - klo: 10.12 »
Monsteri/mamba max ei tarvitse adapteria usb johtoon.
Mini usb tökätään suoraan noparin kylkeen, ei tarvitse mitään irroitella/availla, muutakuin kenties ottaa koppa pois autosta.  :grin:
son loppu ny.