Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525227 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #360 : 16.07.09 - klo: 10.31 »
En löydä kuitenkaan "5343" enkä "steering post" merkkihauilla tätä osaa http://www.liquidrc.comin sivuilta. Osa näkyy samalla osanimella tiedoston 5605_front.pdf räjäytyskuvassa.

Traxxasin osanumerot eivät ole täysin vastaavia liquidrc:n kanssa, mutta tämä tyyppi taisi ilmoittaa myös liquidin osanumeron. Liquidista jos et tuotetta löydä niin se on loppu (tai sitä ei ole heillä ollutkaan.. tosin ei välttämättä päde tässä tilanteessa). Joissain paikoissa traxxasin osanumero saattaa alkaa myös TRX. Googlestakin sillä osanumerolla löytyy aika hyvin kun vaan laittaa tarkennuksia esim. auto tai auton merkki.. miksei molemmatkin jos ei löydy. Toisaalta osia voi olla saatavilla myös Sabelta.. siellä on kattava traxxas valikoima.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #361 : 16.07.09 - klo: 10.35 »
Myynnissä olevista castlen säätimistä mamba max on ainut joka syö suoraan usbia, muut vaatii adapterin (castle link)....
/ Jere Siirilä

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #362 : 16.07.09 - klo: 10.37 »
Palaan tässä ketjussa aiheeseen, jossa mainitsin tietokoneen muuntajan käyttämisestä virtalähteenä Li-Po akkuja lataavalle tai ohjaavalle yksikölle. Siis laturimalleille, jossa ei ole omaa virtalähdettään.

Tietokoneen pienemmätkin powerit ovat luokkaa 400 W eli watteja löytyisi. Ampeereista en ole niin tietoinen kuin näiden ihan uusian powerien osalta, jotka on huomioitu palvelemaan mm. uusia tehokkaita näytönohjaimia ja mahdollisesti niiden pareja (Sli tai CrossaFire sillattuna) ja joissa per yksi lähtö on jo luokkaa 20 A. Näppituntumalta voisi olettaa ampeerajakin riittävästi eli tämänhetkisille Li-Poille ihan riittävästi.

Heräsi uudelleen mielenkiinto hankkia kaksi perus Li-Po-lataajaa ja ottaakin virta yhdestä tietokoneen powerista ja sen kahdesta 12 V molexista (keltainen +12 V ja musta johto maa). Ensimmäinen foorumilla esittämä kysymykseni oli hassu, koska sotkin asiat ja haaveilin antureista ja tietokoneohjelmasta. Kuvittelin siis, että joku olisi mahdollisesti osannut korvata tuon laturin älyn eli elektroniikan ihan tietokoneohjelmalla.

Menee hieman ohi aiheen ja mahdollisesti tämä on käyty läpu Li-Po ketjussa. Kuitenkin ilman akkuja ei Traxxasillakaan ajeta joten kysyn asiaa nyt tässä yhteydessä, ja voi palvella kaveria, joka ei taas ole lukenut lainkaan Li-Po thredia. Li-Po akuissa piilee kämmäämisen suuri vaara. Millä tavalla tällainen akku palaa ja voiko mahdollisen tulipalon sammuttaa sammutuspeitteellä? 9 - 12 euron turvasijoitus. Sammuttimista suosisin itse vaahtoa kuin jauhetta, koska kun jauhesammutinta käyttää on käytännössä kaikki kodin elektroniikkalaitteet sen jälkeen niin perusteellisen jauhossa, niin jauhossa. Lue: der kaput.

Takaisin aiheeseen ja Traxxas E-Revoon. Oikeaa vannetta en nyt osaa ottaa, mutta tässä nyt linkki vanteisiin:
http://www.wheelspinmodels.co.uk/category/Truck-Wheels-3-2-17mm-Hex__218/
ja jonkun tekemään taulukkoon niiden painoista, pehmeydestä ja koosta:
http://www.myrcbox.com/?p=876

Listan laatinut keskittyy informaatiossaan siihen, että mitä kevyempi nakki, niin sen lujempaa Traxxas ujeltaa. Kun osaisikin yhdistää tämän listan tiedot noihin makeisiin vanteisiin, niin osaisin pistää tilauksen vetämään. Minua kiinnostavat myös Savage Flux threadissa mainitut asfalttinakit - Phaltlinet. Sitä ihmettelen etteikö oikeasta henkilöautomaailmasta tarvitse valita vasemman- ja oikeanpuolimmaisia renkaita, siis huomioida lainkaan renkaan profiloinnista.

Mielellään ottaisin kaikki samasta paikkaa eli täälläkin kovasti suositellusta Liquid RC:stä, jonka postimaksu on mitätön ja maksuvaihtoehdoista myös PayPal. Olen nimittäin etsimässä myös niitä ei-Traxxasin omia kallistuksenvakauttajia. Tässä havainnollistava video siitä:
http://s172.photobucket.com/albums/w12/stumblinh/?action=view&current=TraxxasvsTeknosways.flv Ts. noihinkin voi näemmä hassata 30 dollaria Kankkulan kaivoon ja elää vain hyvässä uskossa mutta ei nauttia osien toimivuudesta.

Nyt käyn hakemassa Traxxasin kotiin. Oli muuten ekat vaikutelmat kun näki auton livenä: "No johan on iso!"

Kyskä ehti jo mieleen. Radioon pistän akkuparistot. Onko radiossa liitintä, johon voisi hommata oman powerinsa lataamaan akut suoraan radion sisällä?
« Viimeksi muokattu: 16.07.09 - klo: 10.43 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #363 : 16.07.09 - klo: 11.03 »
Nyt en ota muuhun kantaa kuin ohi aiheen menevää lipon sammutusta koskien.
Ainut toimiva lipon samuttaminen/palon hillitseminen, on ämpärillinen hienoa hiekkaa.

On jotain juttua lipo topiikissakin.

Mutta käyppäs hakemassa revo kotiin, ni saadaan ensikäden factaa lisää  :wink:
son loppu ny.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #364 : 16.07.09 - klo: 11.07 »
Luonnehtisin, että melkolailla sama mitkä renkaat laitat tässä vaiheessa alle. Jos et ole juuri ajellut ja autoksi on tulossa ERBE ja akuiksi 6S, niin renkaan painosta riippumatta "ujeltaa" varmasti tarpeeksi. Toinen asia on, että ujeltaako kuski vai auto enemmän...

Lipojen latailussa voi käyttää myös ns. lipopussia, niin ei roisku yhtä pahasti jos räjähtää. Olisi suuri kiusaus myös kommentoida lipottimien latausta tietokoneella, mutta jääköön nyt kommentoimatta.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #365 : 16.07.09 - klo: 11.24 »
Jep, se taitaa olla tosiasia et tällaisiin autoihin ei ole sellaisia renkaita mitkä ei turpoa/enemmän ja vähemmän väpätä.

Jos ensmäinen auto on nin taatusti menee alkup gummit hyvän tovin.
Itse meinaan kyllä ajaa/käyttää niin kauan tulevilla kumeksilla kun pysyvät mukana.
Phaltlinet löytyy sit asfaltille hieman nopeampaan ajoon kyllä.
Lapakumitkin oli, mut möin pois, kun ovat jo noilla tehoilla niin niin vaaralliset.
Mini hyperistäkin lentää kiveä niin maan jessukseen, on ihme että talossa/autoissa ikkunat ehjänä.

Ja ilman muuta lipoa/ja ladatessa lipopussi. Eikä missään nimessä suositella olohuoneessa/yms asuintiloissa.
Itse latailen autotallissa, oven edustalla ovi vielä auki ja karkealla betonilattialla (siis kaikki akut).
Varmuuden maximoimiseksi.
son loppu ny.

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #366 : 16.07.09 - klo: 22.59 »
Suhteellisen painava toi e revo. Oliko se nyt jotain 4 kg. Mutta varmaankin parhaimmista rc sähköautoista.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #367 : 16.07.09 - klo: 23.42 »
Eipä se nyt älyttömän painava ole monsteriksi, esim. Savage Flux paljon painavampi.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #368 : 17.07.09 - klo: 08.19 »
Suhteellisen painava toi e revo. Oliko se nyt jotain 4 kg. Mutta varmaankin parhaimmista rc sähköautoista.

Ja tuo 4kg on pelkkä auton paino, + siihen 3s akut n. 1kg lisää.
Et ihan normaali monsupainoissa liikutaan sen jälkeen.

Tietysti jos pelkkiä ns speksejä tuijottaa, kun luokitellaan 1/10 autoksi, skaalaan nähden tietysti on painava.

Totuushan on et 1/8 auto todellisuudessa on.

Tai voishan sillä lähteä sähkökrossi kisoihin  :grin:
son loppu ny.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #369 : 17.07.09 - klo: 08.51 »
Hah, tulihan sitten vika diffi revoon -> 5414.
Mutta onneksi lupasivat pistää uuven oikea tulemaan -> 5614.

Sattuu niitä virheitä joskus muillekkin, ku ei itelle koskaan  :grin:
son loppu ny.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #370 : 17.07.09 - klo: 10.34 »
E-revo on semi-monsu ja semi-truggy samalla... ja joo kyllä se 1:8 on. :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #371 : 17.07.09 - klo: 13.45 »
Hain eilen Traxxas E-Revo Brushells Editionin Hobbypointista ja tässä ekat käyttökokemukset. Odotin tietenkin pääseväni kirjoittamaan tänne jotain "Wooooooaaaaah mikä vauhti!" -tyyliin, mutta törmäsinkin ongelmiin.

1) akkujen lataaminen ryssi heti kunnolla. Huonot ohjeet ja MultiPlexin start nappulaa painettaessa meni vain noin 10 sekuntia kun härveli ilmoitti akun olevan ladatun. Vasta viime yönä selvisi, että ko. nappulaan tulee nojata vähän aikaa jotta lataus käynnistyy. Auttoi, latausmerkkivalo syttyi ja kummatkin akut on nyt ladattu

2) tämän paketin mukana ihan kaikki manuaalit ja lippulappuset käsittelevät E-Revoa - harjallista mallia #5605, kun harjaton malli on #5608. Varoitetaan käyttämästä mm. Li-Po akkuja ja kuvissa esiintyy 2 kpl harjallisia Titanin pikkuruisia moottoreita, käsitellään kideradiota ja kerrotaan se, että paketin mukana tulee Mamba Maxin hallintaohjelma Windowsille CD-levyllä ja USB-kaapelikin

En ole onnistunut ohjelmoimaan nopeudensäädintä EVX-2:n ohjeilla, jossa käsketään pitämään täyttä kaasua päällä kun kytketään radio-ohjaimeen virrat ja edetään ohjeiden mukaisesti. Autosta on moottorin kaksi piuhaa irti (valkoinen ja punainen) ja nopeudensäädin (=Mamba Monster) päällä. Vastaavasti auton vastaaottimen kuorien sisältä löytyi kyllä nappi, jossa taitaa lukea "LINK". EVX-2:n (= Mamba Max) tapaan Mamba Monsterin päältäpä ei löydykään mitään SET painiketta sen ohjelmointitilaan pistämiseksi.

Voisikos joku tämän 5608:n omistaja nyt valaista miten giganen radio-ohjain säädetään 70/30 % säädöille ja kerrotaan se vielä auton nopeusäätimellekin ja kuinka se trainer mode valitaan?

Castle Link ohjelmaa ei kai voi käyttää lainkaan, koska en ole löytänyt vielä näiden kahden päivän aikana USB-porttia tämän Mamba Monster nopeudensäätimestä. EVX-2 Mamba Max on kuvien perusteella sininen, tässä Mamba Monster on musta ja päällä vielä tuuletin. Samoin hieman huolettaa se että osaako auto automaagisesti tunnistaa kennojen määrän ja katkaista virransyötön Li-Poilta (LVC eli low voltage cutoff).

Uusi auto, akut latingissa, mutta metriäkään ei ole vielä ajettu.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #372 : 17.07.09 - klo: 14.03 »
MMM:ssä kytketään castlelink nopeudensäätimen johtoon mihin tulee usb-johto kiinni. Sen harjallisen ohjekirjan sähköjutut voi melkein unohtaa. Sitten USB-johto kannattaa kiinnittää pöytäkoneen takapaneeliin. Etupaneelissa itsellä ei toiminu.

http://media.photobucket.com/image/castlelink%20mmm/aero007/RCstuff/esav/mods/mambamax/IMG_1607.jpg

Tuliko mukana tälläistä: http://www.traxxas.com/PDF-Library/5608_%20manual_addm.pdf

manuskoja ja muuta:
http://www.traxxas.com/products/electric/erevo5608/trx_erevo5608_views.htm
« Viimeksi muokattu: 17.07.09 - klo: 14.10 kirjoittanut Qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #373 : 17.07.09 - klo: 14.14 »
http://www.castlecreations.com/support/documents/drivers_ed_guide.pdf
Tuolla myös ohjeita mamba monsterin käyttöön.

evx-2 on traxxasin nopari kun taas mamba max on castle creationin tuote.
Mamba max ei liity tehdas revoon millään lailla. Harjattoman revon mukana tulee mamba monster.
(selventääkseni asiaa)
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #374 : 17.07.09 - klo: 20.48 »
(turha viesti ja "poistettu")
« Viimeksi muokattu: 17.07.09 - klo: 22.06 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #375 : 17.07.09 - klo: 22.42 »
Traxxas E-Revo Brushless Edition #5608:n ekat käyttökokemukset by EmDzei:

Voi pyhä Sylvi! Tuo on eläin! ELUKKA!

Ensimmäinen huomio oli se kuinka vaikea oli arvioida nopeasti kohti tulevaa autoa. Auto ei pysähdykään, edes jarruttamalla, niin nopeasti kuin Bilteman radio-ohjattavat. Eka leluni oli/on Cross Tiger nelivetomonsteri, jonka modasin paremman nopeuden saamiseksi takavetoiseksi ja haasteellisemmaksi ohjata. Auton lasken kuitenkin osastoon lelut enkä käyttäisi nimitystä oikea radio-ohjattava. Siksi E-Revo 5608 on minun ensimmäinen radio-ohjattavani.

Mun 5608 on kuudella akkukennolla eli 6S ja mAh kussakin paketissa 4 800. En nyt sanoisi ohjaamista vaarallisen nopeksi tai lapasesta lähteväksi. Ainut uusi asia oli tuo kohti tuleva auto ja sen väistäminen. Jarruttaessa auto menee usein hieman linkkuun ja ohjautuu jommalle kummalle sivulle. Jep, piti pari kertaa hypätä auton yli ettei olisi jäänyt alle.

1) pistin radiolähettimeen virrat päälle
2) pistin auton virtajohdot kiinni akkuihin ja vastaaottimen kytkimen toiseen asentoon. Siksi toiseen, koska kytkimessä ei ole mitään On/off merkintöjä
3) testasin eturenkaiden toimintaa. OK. Kääntyvät.
4) lähetin asennossa 70/30. Ei minkäänlaista eloa eteen- tai taaksepäin
5) lähettimestä kytkin asentoon 50/50. Etupyörät kääntyvät, mutta ei muuta
6) streering trimmerin pyörittämistä..
7) throttle trimmeriä. Oho! Auto heräsi henkiin ja suditti jo lähtökuopat. Elukka on herännyt!

Auton ohjattavuus on mielestäni helpompaa kuin Bilteman Cross Tigerilla, koska kaasu on todella tasainen ja portaaton. Sitävastoin ohjeiman liipasimen liike jarrulle asti on aika pitkä makuuni. Ohjaus vietti aluksi kovasti vasemmelle, jonka säädin steering trimmeristä. Oikea kohta löytyi miltei äärivasemmalta.

Ajotyyliäni kuvaavin termi voisi olla driftaamista soralla. 6S:n huippuja en edes kokeillut, koska ei olisi kenttä riittänyt siihen. Mutta omaan ajotyyliin auto istui heti. Kun auton saa ulos mutkasta voi hetken lirauttaa "täysiä" ja sittenpä onkin jo jarruttamisen vuoro kaarteeseen ja nelivetoslaidin ihastelua. Kenttä olikin hiekkapölyssä kuin kulotuksessa konsanaan!

Ajoaikaa en hoksannut mitata, mutta jalat ehtivät jo puutua ja tuli nälkä. Nörtin mittayksikkö tuokin tai missä ajassa kuluu 1,5 litraa limua, heh. Jos vertaa noihin marsipaanipötköihin (Ni-MH 2500 mAh), joita Cross Tiger söi, niin niillä ajeli 20 min. kullakin. Ajelin aina kaksi pötköön eli 40 min. E-Revo 5608:lla tuntui menevän pitemmän aikaa. Eka totuus löytynee jo kolmannella ajokerralla kun Li-Pot ovat ns. heränneet.

Sitten kohdatut haaverit. Noin 15 min. "himmailun" ja auton muotojen ihastelujen jälkeen oikea eturengas lähti irti hiljaisessa kaarreajossa. Onneksi oli valoisaa ja löysin sinisen kiinnitysmutterin. Kiristelin nuokin muka etukäteen eilen illalla, mutta saavat näemmä olla momentissa "lievä irvitys". Tässä foorumissa yhdessä YouTube videossa hänen elukastaan irtosi takarengas - talvisohjossa. Oli ilmeisesti myös ekoja varveja.

Haaveri kaksi oli se kun auto nyki hetken ja pysähtyi sitten kokonaan. Tätä ennen en huomannut akkujen tehohiipumista eli auto hyppäsi "lentoon" sitä käskettäessä. Ilmeisesti komento tuli nopeudensäätimeltä, joka ylikuumeni ja sen turvajärjestely katkaisi ajon. Tarkempi tutkailu kertoi syynkin. Nopeudensäätimen tuulettimen lapojen välissä ja sen alla täynnään pieniä kiviä. Patenttiratkaisu teesiivilän kokoisesta/tiheyksistä metalliverkosta on jo mielessä. Sääskiverkko olisi bueno, mutta epäilen sen lämmönkestoa..

Irroitin nopeudensäätimen päällä olleen kehikon, joka painaa tätä nopari- + tuuletintornia auton runkoon. Kahden pultin irrottamisen seuraksena irtosi vain pelkkä kehikko, mutta nopari pysyi rungossa kiinni. Kaverin autosta olisi voinut koittaa lievää vakivaltaista vääntöäkin, mutta.. Oma on vielä niin uusi. Selkeä lapsus auton suunnittelussa se, että tuuletin on valettu noparin runkoon. Ei kai toivoakaan saada tuuletinta irti erikseen ja poistaa kivet sisältä. Vai onko? Tämä on nyt ongelmani numero yksi ja toinen miten saan ohjelmoitua 70/30 asetukset ja trainer moden.

(ylläpito, adminit kertovat rohkeasti mikäli novellit kuuluvat Vapaaseen sanaan)
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #376 : 17.07.09 - klo: 22.49 »
http://www.castlecreations.com/support/documents/how_to_open_mamba_monster_case.pdf

Tossa ohjeet, useimpiin kysymyksiin löytyy hyvät ohjeet Castlen webistä.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #377 : 17.07.09 - klo: 22.55 »
Lainaus käyttäjältä: Qazu link=Tuliko mukana tälläistä: [url
http://www.traxxas.com/PDF-Library/5608_%20manual_addm.pdf[/url]

manuskoja ja muuta:
http://www.traxxas.com/products/electric/erevo5608/trx_erevo5608_views.htm

Tuli tuo sivu printattuna. 5608:aa koskevat manuaalit käsittävät vain joko räjäytyskuvat tai tuotelistat. Edes Traxxasin sivuilla ei näyttäisi olevan päivitettyä manuaalia 5608:lle.

*** McJones Suorastaan vaadin kommentteja PC:n powerilla lataamisesta. Minun toteutus on nyt tuollainen.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #378 : 17.07.09 - klo: 23.29 »
*** McJones Suorastaan vaadin kommentteja PC:n powerilla lataamisesta. Minun toteutus on nyt tuollainen.
Lähinnä olisin spekuloinut, että jos tietokoneesta nyt sattuisi löytymään sopiva takaisinkytkentämahdollisuus, niin kyllähän sillä suoraankin lataamisen pystyisi tekemään. Hintaa toteutukselle vaan voi tulla enemmän kuin mitä kiinalaiselle laturille. Idea siis, että tietokoneessa softa hoitaisi säädöt (lipohan ladataan cc-cv metodilla), kunhan vaan powerin ulosantoa säädettäisiin ja softa saisi tiedot akulta. Mutta kuten sanottu, powerista kannattaa lähinnä ottaa se 12 volttia ja käyttää lipojen lataukseen tarkoitettua laturia.

Oma E-Revo olisi (taas!) konetta vailla. Löytyisi käyttämättömät harjallisen version sähköt ja Hyper Mini STe:stä voisi ottaa Novakin HV5.5T:n, muttamutta... testiajossa ollut kiinankone antautui lämpöjen saavuttaessa 160 asteen lämmöt... (Kiinan 9XL akkuina 2x3s sarjassa).

Olisiko raadilla hyviä ideoita ja ajatuksia mitä laittaa koneeksi? Nopari on HW eZRun 150-A, jota ihan mielellään hyödyntäisin. Akkuina löytyy 2S ja 3S, mutta nykyisten akkujen puolesta mieluummin ajaisi 2x2S (=4S). 9XL ei ainakaan liian tehokas ollut, 3676SL (2350 kV) antoi 4S melko kohtuullisesti ja 6S ehkä liikaakin (tosin magneettit eivät kestäneet). Feigao 580L tai eZRun 4465SL, anyone?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #379 : 17.07.09 - klo: 23.32 »
testiajossa ollut kiinankone antautui lämpöjen saavuttaessa 160 asteen lämmöt... (Kiinan 9XL akkuina 2x3s sarjassa).
Jos ei nyt ollut tiedossa, niin nuo magneetit rupeaa heikkenemään +80C jälkeen, että ei mikään ihme että tuo kone hajosa 160C kohdalla, on meinaan sen verran kuumana käynyt että... tuplat "sallitusta"...

Ja koneeksi suosittelen CC NEU tai TeknoRC NEU tai Medusa, niin pysyy budjetissa ja tehoja löytyy PALJON enemmän kuin noissa 2-napaisissa kiina koneissa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #380 : 18.07.09 - klo: 00.00 »
Jos ei nyt ollut tiedossa, niin nuo magneetit rupeaa heikkenemään +80C jälkeen, että ei mikään ihme että tuo kone hajosa 160C kohdalla, on meinaan sen verran kuumana käynyt että... tuplat "sallitusta"...

Ja koneeksi suosittelen CC NEU tai TeknoRC NEU tai Medusa, niin pysyy budjetissa ja tehoja löytyy PALJON enemmän kuin noissa 2-napaisissa kiina koneissa.
Olijuu tiedossa, että ei kestä moisia. Pääsi hieman tuo lämmöntuotto yllättämään, kun alkuun tuntui, ettei mokoma kuumenisikaan kovin pahasti.

Meduusan 3680 oli jo harkinnassa, samoin neu 1515/1y/s, mutta hieman puhuttelisi myös nuo isompihalkaisijaiset...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #381 : 18.07.09 - klo: 00.01 »
Lähinnä olisin spekuloinut, että jos tietokoneesta nyt sattuisi löytymään sopiva takaisinkytkentämahdollisuus, niin kyllähän sillä suoraankin lataamisen pystyisi tekemään. Hintaa toteutukselle vaan voi tulla enemmän kuin mitä kiinalaiselle laturille. Idea siis, että tietokoneessa softa hoitaisi säädöt (lipohan ladataan cc-cv metodilla), kunhan vaan powerin ulosantoa säädettäisiin ja softa saisi tiedot akulta. Mutta kuten sanottu, powerista kannattaa lähinnä ottaa se 12 volttia ja käyttää lipojen lataukseen tarkoitettua laturia.

Ah, otit kantaa ensimmäiseen ns. typerään kysymykseeni, jossa visioin tietokoneen ohjelman korvaavan erillisen laturin älyn ja kovon. Unohdetaan se.

Minulla on sigun laturit ja virran otan PC:n powerista. Tähän virtojen ottamiseen PC:n powerista halusin kuulla kommentteja, jos siinä on jotain tietämisen, huomioimisen tai jopa varomisen aiheita. Onhan se raskas mukanakuljetettavaksi kisapaikoille, mutta kotioloihin ja "kiinteänä pakettina" ihan jees. Jos löydän varsinaisen rakenteluvinkin jostain, niin pistän linkkiä tänne. Oleellistahan siinä on vain yhden vastuksen pistäminen parin karvan väliin, jotta poweri saa ns. power good signaalin ja käynnistyy. Oma ratkaisuni ottaa nyt ihan suoraan varapalvelimeni ylimääräisistä molexeista virtansa, mutta ajattelin tehdä ihan tuollaisen erillisen paketin; power only. Etunahan on se, että yksi tietokoneen poweri jaksaa tarjota hönkää kahdelle Li-Po laturille.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #382 : 18.07.09 - klo: 07.33 »
Alkaa menemään jo pahasti ohi aiheen, mut tässä on linkki missä opastetaan powerin teko
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/sahkot/sahko.html#virtalahde
Muutenkin yleispätevä sivusto mikä kannattaa lueskella, varsinkin aloittelevan rc kuskin.
son loppu ny.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #383 : 18.07.09 - klo: 08.31 »
Olisiko raadilla hyviä ideoita ja ajatuksia mitä laittaa koneeksi? Nopari on HW eZRun 150-A, jota ihan mielellään hyödyntäisin. Akkuina löytyy 2S ja 3S, mutta nykyisten akkujen puolesta mieluummin ajaisi 2x2S (=4S). 9XL ei ainakaan liian tehokas ollut, 3676SL (2350 kV) antoi 4S melko kohtuullisesti ja 6S ehkä liikaakin (tosin magneettit eivät kestäneet). Feigao 580L tai eZRun 4465SL, anyone?

Tältä raadin jäseneltä tulee tälläinen ehdotus. Osta Medusa 36 80 2200, Medusa 36 70 2300 tai joku NEU 36 70 2200 Kv. Tavalliseen tuttuun sisäsiittoiseen tapaamme sähän et ota multa tietenkään mitään ehdotusta kuuleviin korviin, vai mitä. <3 :)

EZrunista en tiedä, mutta jos se eka motti meni niin helposti niin ehkä jättäsin ne huomioimatta, jos tarvii tehoja olla enemmän ku tarpeks. Vastaavasti en tiedä onko Feigao 580L sitten saman laatuinen edes kuin Meduusa tai NEU? Toki ihan mielenkiinnosta olisi kiva kuulla lisää siitä koneesta. Onhan sille kuitenkin oma topikkikin.

http://rc10.fi/index.php?topic=33695.0
« Viimeksi muokattu: 18.07.09 - klo: 08.36 kirjoittanut Qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #384 : 18.07.09 - klo: 09.20 »
Niin enpäs älynnyt samalla vastailla tuohon mööttöri kysymykseen.

Varmaankin ihan toimiva tuossakin (e-revo) :wink: olisi minkä laitoin mini hyperiin, Neu 1415/1Y http://www.impaktrc.com/product_info.php?cPath=186_292&products_id=4399

Voi sanoa että toimii kuin junan vessa. Näillä helteilläkin kun kurittaa, ni lämmöt ollu alta 40 asttta, tosin on kaksi tuuletintä päällä.

Kyllä aattelin ihan kokeilumielessä joskus testata revoon, onko mitään eroa castle/neu koneeseen.
son loppu ny.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #385 : 18.07.09 - klo: 09.32 »
Alkaa menemään jo pahasti ohi aiheen, mut tässä on linkki missä opastetaan powerin teko
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/sahkot/sahko.html#virtalahde
Muutenkin yleispätevä sivusto mikä kannattaa lueskella, varsinkin aloittelevan rc kuskin.

Omalta foorumiltamme löytyi myös tämä threadi: http://rc10.fi/index.php?topic=4040.120, jossa johdotus esitetty ihan kuvana. Treadi nojautuu Peter Nymanin Pietarsaaren seudun RC-Lentäjät sivustoon http://www.rc-pietarsaari.net/artikkelit/virtalahde.html. Oma treadimme ja pohjatietona Nymanin kirjoitus on mielestäni kattavampi opastus kuin Liljeroosin linkkisi. Foorumin Haku on kova sana, mutta ennen kuin löysin haluami osuin sinne "väärän threadin" kautta. Nyt tämä Traxxas E-Revon threadi on täydellinen tämänkin tietolähteen osalta.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #386 : 18.07.09 - klo: 11.07 »
semi ot:

Ensi jannut ostaa "tonnilla" pelit ja pensselit ja sitten pihdataan 10-50euroa kun pitäs laturille ostaa virtalähde ja tehdään kaikkia karvaterveliitoksia/virityksiä.
/ Jere Siirilä

Poissa oden

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #387 : 18.07.09 - klo: 11.13 »
semi ot:

Ensi jannut ostaa "tonnilla" pelit ja pensselit ja sitten pihdataan 10-50euroa kun pitäs laturille ostaa virtalähde ja tehdään kaikkia karvaterveliitoksia/virityksiä.


Niinpä noille multiplexseille riittävän virtalähteen saa 30 eurolla  :roll:

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #388 : 18.07.09 - klo: 11.51 »
perrr..jantai oli eilen, piti e-revo tulla toweriin loppukuusta, nyt näyttää et tuleekin vasta elokuussa alkupuolella tosin. Mutta pitää malttaa vartoo jos kolmas osan säästää "suomi" hintoihin nähden.

Laturiin en kommentoi enempää  :wink:
son loppu ny.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #389 : 19.07.09 - klo: 09.18 »
semi ot:

Ensi jannut ostaa "tonnilla" pelit ja pensselit ja sitten pihdataan 10-50euroa kun pitäs laturille ostaa virtalähde ja tehdään kaikkia karvaterveliitoksia/virityksiä.


Tietokoneen powerilta saa sen verran ytyä, että voi ladata kahdet Li-Pot samanaikaisesti.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria