Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525133 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #510 : 14.08.09 - klo: 09.49 »
No, joko sulla on parempaa matskua ne vetarit tai mulla enempi ruutia.  :roll:

Jokatapausessa en yhtään ihmettele vaikka ei kestäkkään alkup vetarit.
Sellainen on pito kyllä badlandseilla ja vielä nurmikolla, ettei kyllä mikään muovi/komposiitti kestä sellasta rääkkiä.

Tää vaikuttaa taas hyvin pahalta, on mopo karannut käsistä hyvinkin pahasti.
Nyt kun noi vetarit päivittää, ni joku toinen paikka antaa periksi.
Tilasin kyllä jo integyn alu kardaanit varoiks.
Sit jää vielä sulakkeiksi diffit/kuoret/bulkit ja lopuksi itse laatikko.
Tää on loputon suo, aina tässä käy näin, kun meinaa ostaa semmossen mikä edes hieman kestäis suoraan paketista, mutta ei.
son loppu ny.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #511 : 14.08.09 - klo: 11.40 »
Niin, tämä oli kans asia miksi itse päädyin Savageen enkä E-Revoon, kauan miettisin hankkia karvatonta E-Revoa, mutta liian muovinen auto imo, eikä vakiokamoilla kestä harjatonta niin saa lyödä ison läjän hop-uppia kiinni revoon.

Onhan Savagessakin omat ongelmansa, mutta suoraan paketista kestää melko hyvin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #512 : 14.08.09 - klo: 12.27 »
Lähinnä toi avautuminen koski tuota castlen tuotetta.

Noi vetarit oli tiedossa ja ajankysymys koska korkkaa, tosin olisin odottanut hieman enemmän tuota kestoa niiltäkin.
Kardaaneilta olettaisin kestävän kyllä enemmän ajoa, pidetään peukkuja.

Mutta nyt meni korkealta ja kovaa. Montakohan elämää tuolla castlen MMM:llä on.
Pienen remontin jälkeen (vetareiden vaihto), ihan piruuttani laitoin johdot takaisin kiinni ja virrat päälle, avot heräsi normaalisti henkiin.
Ajelinkin baut 10 minuuttia ja toimi moitteetta.  :huh:

Onkohan MMM:llä useampikin elämä vielä edessä, toivottavasti  :laugh:

Eilen kuitenkin pysähtyi meno ja kun pääsin auton luo ni sasvua nousi kopanalta, kaikki valot muistaakseni paloi (tai sitten vilkkui).
Hetken päästä laitoin johdot uudestaa/virrat ja jälleen alkoi tulemaan savun haikua ja nopari vaan piti mahotonta ininää.

son loppu ny.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #513 : 14.08.09 - klo: 23.23 »
Taidanpa härnätä Joe:a hieman että eikö ne ny saa vehkeitä pysyy nipus :)

edit2: pistin castlelle howdyt ja status raportin pyysin, katotaan mitä kuuluu.


Ja vastaus:
Lainaus
We are below 1% failure rate so that is very good for electronics. Have your friend give us a call.


Joe Ford
Product Specialist
Castle Creations

/ Jere Siirilä

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #514 : 17.08.09 - klo: 16.23 »
Tilasin kyllä jo integyn alu kardaanit varoiks.

Itse jouduin jo neljännen ajokerran jälkeen uusimaan vääntyneen kardaanin. Voitko pistää suoraa linkkiä tuohon alumiinikardaaniin?

Mutta nyt meni korkealta ja kovaa. Montakohan elämää tuolla castlen MMM:llä on.
Pienen remontin jälkeen (vetareiden vaihto), ihan piruuttani laitoin johdot takaisin kiinni ja virrat päälle, avot heräsi normaalisti henkiin.
Ajelinkin baut 10 minuuttia ja toimi moitteetta.  :huh:

Rakensit Bilteman teesiivilästä pikkukivisuojan nopeudensäätimen tuulettimen päälle - niin kuin minäkin olen tehnyt. Olisiko nopeudensäädin vain ylikuumentunut?



Sitten yksi kysymys. Kun madallatte autoanne, vaihdatte renkaita tai muutatte iskarien säätöjä, niin minkälaisella opilla osaatte laittaa renkaan kulmat (toe-in and toe-out) ja kampeerit (campers) oikeiksi; manuaalin sivut 22 - 24. Käytättekö jotain mittatikkua vai ihan silmämääräisestikö teette säädöt? Itse en osaa vielä analysoida omaa ajoani ja päätellä heti mitä kulmaa tai kamperia muuttamalla saisi halutun ajettavuuden. Tarkoituksena on kuitenkin madaltaa autoa asfalttinakeille sopivaksi (HPI:n Phaltline).


Maalaamisen vaikeudesta ja kuinka se ei onnistu edes hyvinkään pensselillä
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #515 : 17.08.09 - klo: 16.37 »
Mulla ois myyrä halvalla käyttämätön Kalu rengaskulmien mittomiseen, ja tarkoitettu juurikin monsuille...

Siis maksaa joitakin euroja tms, anyone?
« Viimeksi muokattu: 17.08.09 - klo: 17.37 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #516 : 17.08.09 - klo: 16.58 »
Voitko pistää suoraa linkkiä tuohon alumiinikardaaniin?

Olisiko nopeudensäädin vain ylikuumentunut?

Tässähän tätä linkkiä olis, tosin toweriin -> http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&P=8&I=LXWJY9

Ei nyt pitäis "ylikuumentua" vielä n. 50-60 asteessa. Ja eikä ollut vaikutusta kun tänään ajelin uusilla konkilla ja ei ollut verkkoa päällä ollenkaan.
Mamba max:kin kävi välillä yli sadan asteen, sitä woi kutsua jo ylikuumenemiseksi.

Eikä siinä vielä kaikki damaget, tän päivän ajosessiossa hajosi toisesta takarenkaasta insertti badlansista.


son loppu ny.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #517 : 17.08.09 - klo: 17.10 »
Sitten yksi kysymys. Kun madallatte autoanne, vaihdatte renkaita tai muutatte iskarien säätöjä, niin minkälaisella opilla osaatte laittaa renkaan kulmat (toe-in and toe-out) ja kampeerit (campers) oikeiksi; manuaalin sivut 22 - 24. Käytättekö jotain mittatikkua vai ihan silmämääräisestikö teette säädöt? Itse en osaa vielä analysoida omaa ajoani ja päätellä heti mitä kulmaa tai kamperia muuttamalla saisi halutun ajettavuuden.
Monsukokoluokan renkailla (Badlands, RoadRage 40-srj) ei tullut ropattua, mutta tuo kavennettu CORRversio 1:8 katurenkailla vaatii jo säätämään. Alkuun katselin silmämäärällä, mutta kulmaviivoittimen ja pitkien suorien linjojen sekä tönärin kanssa fiilistelin vähän lähemmäs. Kai tuohon joku oikea ja hyväkin keino on, mutta ainakaan isommilla renkailla en itse kokenut vielä tarvetta...

Etupään casterin säätöhän tuossa on helppo.

Eikä siinä vielä kaikki damaget, tän päivän ajosessiossa hajosi toisesta takarenkaasta insertti badlansista.
Semmoisia ne Bäädländsin insertit tuntuu olevan  :grin:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #518 : 17.08.09 - klo: 20.40 »
Kyllähän tuo E-revo on vallan hyvä auto,mutta ittellä ei aika ja tilat riitä pitää E-revoa joten lähti rullaavana myyntiin,siitä voi joku ostaa rullaavana vaikka varaosiks huippu kuntosen rullaavan revon.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #519 : 17.08.09 - klo: 20.48 »

Semmoisia ne Bäädländsin insertit tuntuu olevan  :grin:

Niin niin, ei vaan oikein hotsittais lähtee repimään irti rengasta vanteelta.
On keskivertoa jonnii verta kovemmalla liimalla liimailtu.
Eikä noi tunnu hyvin oikeen lähtevän vähän huonommallakaan liimatut.

Eikä tässä taas vielä kaikki.
Päivällisessä ajotuokiassa, ennen konkkien synnyttämistä auto alkoi muuten hyytymään.
Ei olis akkujen pitänyt vielä hyytyä, vaihdoin kuitenkin uudet ja meno jatku.

Nyt illalla aloin tutkimaan nin ei tullut töpseliin yhtään voltteja.
Balanceri liittimeen kyl tuli kahteen 4/8/-, eli tää oli jo sus syntyessään.
Kerran ladattu akku, vkl:nä muutenkin ihmettelin kun ei lähtenyt laturi balancoimaan akkuja.
Oli balanceri muulista sulannut juuri kyseisen kennon kohalta karvat 2s/3s/4s välistä.

Eli on ollut tosiaan kypsä akku uutuuttaan. (Turnigy 3s 5ah 25-30c)

Mitäköhän tän revon kanssa vielä hajoo/tapahtuu, sen verran ollut näitä aloitus vastoinkäymisi, alkais riittää yhen auton kohalle mun puolesta.
son loppu ny.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #520 : 17.08.09 - klo: 20.51 »
Mäje kyl ite panis kahta eri pakkaa balancerin johdoilla yhtee, ku siä tosiaa siirtyy aNppeeri poikineen ja semmone paukkulanka ei voi kestää paljoo wirtaa....

Melkee voisin lyörä vetoa että jos oot kahta akkua lyöny nippuun tasurijohtojen kautta, nii sen takia on se adapteri Ja akun johdot jaskana.....
/ Jere Siirilä

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #521 : 17.08.09 - klo: 20.56 »
Kyllähän tuo E-revo on vallan hyvä auto,mutta ittellä ei aika ja tilat riitä pitää E-revoa joten lähti rullaavana myyntiin,siitä voi joku ostaa rullaavana vaikka varaosiks huippu kuntosen rullaavan revon.

 1/16 E-revo on hyvä vaihtoehto jos tilat alkaa käymää pieneksi :wink: :wink: Sillä mahtuu päristelemään ahtaissakin paikoisssa...
-tauolla-

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #522 : 17.08.09 - klo: 20.58 »
Mäje kyl ite panis kahta eri pakkaa balancerin johdoilla yhtee, ku siä tosiaa siirtyy aNppeeri poikineen ja semmone paukkulanka ei voi kestää paljoo wirtaa....

Melkee voisin lyörä vetoa että jos oot kahta akkua lyöny nippuun tasurijohtojen kautta, nii sen takia on se adapteri Ja akun johdot jaskana.....

Jos mua tarkotit, ni en oo kyl laittanutkaan enkä meinannut.
Saiks tosta mun selostuksesta hieman väärän kuvan ?
son loppu ny.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #523 : 17.08.09 - klo: 21.00 »
mite muistin että sulla ois ollu joku yyber-tasauskaapeli  :huh:
/ Jere Siirilä

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #524 : 17.08.09 - klo: 21.07 »
mite muistin että sulla ois ollu joku yyber-tasauskaapeli  :huh:

Jaa joo, muistat kyllä oikein. Ne on annettu ves linnuille iltapalaks.
En kokeillu kun kerran niitä noilla crawlerin akuilla 3s 1,3ah, kahta yhtäaikaa yritin latailla muttei tasannut kennoja.
Laturinakin oli vielä turnigy, eikä tuo nykyinen pro hipo bling.  :wink:

En tiedä niin, ottaako kohta ja ostaa kasan nimhejä ja tavan revon sähköhirviöt, vaikö ostaako pojankanssa pari noita 1/16 revoja.
Einyt sentään vielä taideta luovuttaa.
son loppu ny.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #525 : 17.08.09 - klo: 22.24 »
En tiedä niin, ottaako kohta ja ostaa kasan nimhejä ja tavan revon sähköhirviöt, vaikö ostaako pojankanssa pari noita 1/16 revoja.
Jos päädyt vakiosähköihin, täältä löytyy vakionoppa ja pari ajamatonta E-Revon vakiokonetta... Nimhit meni starttiboksiin, mutta voin toki huomioida MMM-kombon vaihdossa  :angel:

Turnigy 3S itelläki pettänyt yksi akku päädystä, mutta sen sai fiksattua.

Mutmut, jos vetarit on terästä, kardaani on alua, voemanlähteenä Teknini, niin kunhan rikot ne diffit ja päivität alua sinnekin, niin jännityksellä odotetaan mikä sitte paukahtaa...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Ukko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #526 : 18.08.09 - klo: 17.11 »
Moi

Sain Traxxas E-REVO Brushless Editionin (MODEL 5608)jenkkilästä. Myin lopulta harjallisen E-Revon pois ja peruin erikseen tilatun MMM combon.

Nyt kyselisinkin kannattaako tuota Mamba Monsteria ja 2200kV konetta suojata jotenkin? Oletteko tukkineet jotain reikiä? Kannattaako noppari suojata jollain suojalakalla? Vai meneekö siinä takuu?
Mugen 1/8 MBX6E (Tekin RX8), HPI Savage Flux XL (Xerun 150A), Traxxas Summit (Xerun 150A)

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #527 : 18.08.09 - klo: 20.46 »
Ei tainnut Ukko kauhiasti silmäillä topiccia alkuunpäin, vastauksia olis saatanut löytyä.

Ite en oo muuta suojaa nopariin laittanut kuin tuulettimen päälle verkon.
Sekin kyllä vaikuttais turhalta, oli silti pieniä kiviä noparin sisällä.

MMM:ssä on jonkinlainen lakkaus jo itessään sisuksissa.
Itse menasin sen tautta laittaa kun putsailin ni vanhat läks veke, ja takuuata viis tuossa meikäläisen tapauksessa.
Et ihan oma valinta laskeeko lisää lakkaa sisälle vai ei. Täytyy kuitenkin muistaa ettei tee noparista vedenkestävää. Ja eiköhän siinä takuukin mene samalla.

Tuolla Summit yhteisössä kun oli kyse akkujen epätasaisesta purkaantumisesta ajossa.
Eilen laitoin parit akut lataukseen, alkuvirtoja en tosin katsellut tarkemmin, jossain 3.5v/kenno kuitenkin.
Toiseen akkuun meni 5009mah ja toiseen 5012mah, eli suht koht samat imee akuista ulos.
Täytyy tietysti muistaa, et Summitissa on noita lisä härpäkkeitä syömässä virtaa, eikä hajua kuin kytketty.
son loppu ny.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #528 : 20.08.09 - klo: 03.21 »
Parit kuvat, nyt kun on kamerakin. Linkistä isompi kuva.


Kardaani neljän ajon jälkeen.
http://www.24.fi/emdzei/roskis/E-Revo_kardaani.jpg

Uusi kardaani yhden ajon jälkeen. Ottaa runkoon.
http://www.24.fi/emdzei/roskis/E-Revo_kardaaniekanajon2.jpg

Kardaanin seinien "paksuus".
http://www.24.fi/emdzei/roskis/E-Revo_kardaaniin.jpg

Nopeudensäätimen tuulettimen suojaverkko pikkukiviä vastaan.
http://www.24.fi/emdzei/roskis/E-Revo_noparinsuoja.jpg)

Tuliterä ja uusi kardaani vieretysten.
http://www.24.fi/emdzei/roskis/E-Revo_uusijavanhakardaani.jpg)

Vetoakseliin tullut paha hieroutuma/ syvä ura. Ilmeisesti oksa jyystänyt. Taka-akseli on vähän kurassa..
http://www.24.fi/emdzei/roskis/E-Revo_vetoakseli2.jpg)

Keulimisraudasta on se apu, että rassin voi pistää seisomaan nurkkaan.  :lol:
http://www.24.fi/emdzei/roskis/E-Revo_seisoo3.jpg)

Poseerausta etuviistosta. Renkaina katunakit: HPI Phaltline.
http://www.24.fi/emdzei/roskis/E-Revo_poseeraus3.jpg)

Poseerausta takaviistosta.
http://www.24.fi/emdzei/roskis/E-Revo_poseeraus5.jpg)

Pistetään se modattu ATX powerikin nyt tähän samaan syssyyn.



Eikö todellakaan kuvaa voi linkittää?
« Viimeksi muokattu: 20.08.09 - klo: 03.32 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #529 : 20.08.09 - klo: 12.53 »
Ny on pränikkä MMM.
Pienet testit heti suoritin ja ei savuja toistaiseksi.

Täytyy tänään koittaa keretä kurmootta oikein olantakaa et pysyykö savut vielä sisällä.  :grin:
son loppu ny.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #530 : 20.08.09 - klo: 16.18 »
Taitaa olla Kivisten ja Sorasten takapiha, missä EmDzei ajaa, kun noin hyvin naarmuuntuu voemansiirto?  :wink:

Takatukivarsiin muistelisin jonkun kiinnittäneen jotain levyä/kumia tms. suojaamaan takavetareita. Kyllähän ne aika hiekkapuhalletut itsellänikin on/oli, mutta hyvin on so far kestänyt. Yksi talvella poikki ja takakardaani poikki vajaan vuoden aikana, josta taitaa olla harjattomana isompi osa.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #531 : 20.08.09 - klo: 20.01 »
Eipä kerinnyt kun yhen akkuparin piiskaamaan.
Mutta kyllähän taas meinas saikäyttää, eks kaks taas meno loppu.
Ja taas toisesta akusta yks kenno repes juotoksistaan, toimii kyllä nyt kun otti ja tinasi takasin.

Osashan säikäyttää et taasko otti monsteri itteensä.

Vaihdoin kyllä ennen ensimmäistä koe ajoa pienemmän pinionin 24:sta -> 22:seen, jos ei niin koville joutuisi. Vauhtia silti ihan riittämiin pihasuttauksiin.

Huomenna pitäis tulla 3metriä kytistesukkaa akuille nin saa taas noi kaksi purettua myös käyttöön.
son loppu ny.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #532 : 20.08.09 - klo: 20.15 »
Taitaa olla Kivisten ja Sorasten takapiha, missä EmDzei ajaa, kun noin hyvin naarmuuntuu voemansiirto?  :wink:

Ehkä lappia jossain ja kardaani pääsee siirtymään tuolla runkoon jätetyssä paikassaan. Ehkä dremelöin rungon tilaa isommaksi, mikäli uusikin kardaani lähtee syöpymään. Oletin tietenkin, että kardaanin söi sinne aikautunut kivi. Lienen ollut väärässä.

Joku homo oli kuopittanut moottoripyörällään syvän uran tien poikki ja ajoin siihen. Ohjasin rassiani sellaisesta paikasta, josta en nähnyt koko uraa. Alaspäin viettävä maa.. Alla kuva etuhaarukan kuvitellusta osasta 5321, tapista, joka näyttäisi olevan irti kolostaan. Mistään Internetistä en löytänyt lähikuvaa E-Revosta, että tulisiko tuon tapin ollakin noin vai ei, vai onko siinä vain vaihtoehtoinen säätöpaikka. Lisäksi kannan autoa kätevästi tuosta keulan "kantokahvasta" (osa 5335) kun auton kori on pois paikaltaan. Mistään en ole löytänyt murtunutta paikkaa.

Mikä kohta etuhaarukkaa on murtumisalttein mälleissä; jotta osaisi seurata juuri sitä osaa?


Kuuluuko ollakin nuolen osoittamassa paikassa näin vai ei?


Lainaus
Takatukivarsiin muistelisin jonkun kiinnittäneen jotain levyä/kumia tms. suojaamaan takavetareita.

Paint Shop Pron automaaginen kuvanparannus jotenkin lisäsi sitä hiekkapuhallusefektiä.  :-D Auton minulle myynyt myyjä osasikin varoittaa, että savi ottaa niin tiukasti kiinni, että sen saa irti vain dremelillä. Vai tietääkö foorumin poppoo jonkin kätevän liuotinaineen? Ikävää tuossa 'hiekkapuhalluspinnassa' on se, että kun akselin ympärille jää pyörimään hetkeksikään joku oksa tai ruohonkorsi, niin se saattaa ehtiä raapia syvänkin uran vetoakseliin.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #533 : 20.08.09 - klo: 21.01 »
Caster-kulman säätö pelää shimmilevyillä ja kuvasta katsottuna sulla on nyt olkatapin takakallistus 10 astetta, eli tehdasasetuksessa. Jos tuntuu, että auto omaan ajoon puskee liikaa, lisää kulmaa (eli siirrä tukivarren takapuolelta shimmi tai pari etupuolelle) ja jos yliohjaa, niin toisinpäin. Minimikulma on 5 astetta, maksimi 15, ja pienin askel 2,5 astetta. Takana ei samaa säätöä olekaan.

Kardaanin suhteen naarmuja tulee, mutta siihenhän saa alua tai ajelet kunnes napsahtaa. Varsinkin jos et dremelöi mitään, ei sieltä mitään rikki pitäisi mennä.

Etupuskuria (eli sitä sun kantokahvaa) on joutunut vaihtamaan joskus, mutta tukivarret ovatten olleet sitkeät. En muista olisiko joskus se pinni taipunut (joka siis näkyy kuvassa), mutta ylipäätään tarkkailulistalle kannattaa laittaa muoviosissa halkeamat ja metalliosissa taipumat. Jousitus (ja ohjaus) kun pelaa metallisin työntötangoin, ne kyllä taipuu ennen kuin taipuu/katkeaa/murtuu. Myös nivellinkkien (rocker) kiinnitystolpat pystyy saamaan taipumaan, joten jos tuntuu jousitus olevan pielessä, nekin kannattaa tsekata.

Alustan säätöjen suhteen yksi hyvä neuvo: RTFM. E-Revon manuaalista löytyy perussäätöön vinkit, mutta myös neuvot mm. tuon casterin säätöön. Lisäksi manjuaali kertoo, mitä milläkin säädöllä on vaikutusta.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #534 : 20.08.09 - klo: 21.18 »
Ilmeisesti nuoli tarkoittaa tuota reikää.
Sillä saa muutettua joustossa pyöränkulmia, eli ylätukivartaa voi säätää ylä/ala suunnassa.
Eli voit laittaa ylätukivarren sihen alimpaan reikään myös.
Mutta alkavat saadöt menemään jo melkein siinävaiheessa rataolosuhteiden ajeluun ?
son loppu ny.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #535 : 20.08.09 - klo: 22.26 »
Juu, reikäkin siinä on, eli kallistuskeskiön korkeutta voi säätää. Kallistuskeskiöön en ole koskenut (samaa virkaa jossain määrin hoidettu vakaajilla), mutta jos sitä säätää, pitää muualtakin vähän säätää, koska joustossa kulmat muuttuu.

Tosiaan pihasuttaukseen ei paljoa tullut säädettyä, mutta nyt kun on nuo kapeammat katurenkaat olleet alla, on ihan mukava kun säätöjä löytyy.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #536 : 21.08.09 - klo: 22.19 »
Tänään sai vihdoin revo kunnollisen tulikasteen.
Meinaa vaan pienoisia lämpöongelmia olla koneen kanssa, heittää hieman toiselle sadalle lämmöt kun vetelee 6s akkuparin tyhjäksi, eli n 3varttia.

Täytyi vaan ottaa luotettavaksi havaitut alkuperäiset renkaat takaisin käyttöön.
Badlanseista on yhdestä renkaasta lähtenyt laittamani teipit sisäpuolelta irti, ja siksi venyy ja paukkuu sirkkelin teräksi.
Ja myös THE X regastuksesta on yks kaput, 5min ajon jäljiltä insertti poikki.

Tänään ei tosin mitään hajonnut vaikka sai jonkinverran ilmaakin jo allensa, sekä jumalatonta baschausta.

Jokohan olisi isommat vastoinkäymiset nyt takanapäin, eli ei muutakun kovaa ajoa lisää.  :grin:
son loppu ny.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #537 : 21.08.09 - klo: 23.17 »
Meinaa vaan pienoisia lämpöongelmia olla koneen kanssa, heittää hieman toiselle sadalle lämmöt kun vetelee 6s akkuparin tyhjäksi, eli n 3varttia.

Millaisilla mittareilla otatte noita lukemia? Ilmeisesti laserpistemittarilla vai? Mistä saa edukkaimmin?

Kerroit aiemmin, että dremelöit radiolähettimen akkutilaa isommaksi akkuparistoille. Mitä kohtaa dremelöit? Heitä kuvalla.  ;-)

Onko milloinkaan järjestetty Kokoontumisajoja. He, jotka kilpailevat, tapailevat luonnostaan samanhenkisiä. Mutta entä me, jotka vain kuritamme rassiamme yksinämme jossain paikassa X.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #538 : 22.08.09 - klo: 08.12 »
Infapunalämpömittarilla.
Täältä löytyy, eikä hintakaan kallis ole. -> http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Tyokalut-ja-tarvikkeet/RF-Infrapuna-Lampomittari-104478

Ei ole kuvaa dremelöidystä lähettimestä, eikä varmaan tän virman kameroilla sais kovin selkeää kuvaa.
Mutta, ei tuo niin ylivoimainen operaatio ole, akutha/batterithan eivät mahdu kaikki 8kpl vierekkäin sinne. Eli aina yks pullahtaa bois.
Reunimmaisille battereille tekee ohjaimeen tilaa dremelillä, niin paljon et mahtuvat ja luukku kiinni.  :grin:
son loppu ny.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #539 : 22.08.09 - klo: 08.32 »
Sjos, mitäs konetta tulossa seuraavaksi, jos MMM-kombosta kone antautuu?

Ehkä tässä alkaa myös kirkastua miksi raportit E-Revon (tai Hyper Mini STen) kestävyydestä poikkevat siitä, mitä jengi tuumaa Savage Fluxista (tai CRT.5:stä)...

160c on tullut itsellä mitattua kinuskikoneen päädystä 6S:llä, toki ei enää oikein liikkunut sillä...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST