Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525182 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #630 : 26.09.09 - klo: 21.11 »
Oliko suojalevyt pohjassa paikallaan vai irti? Jos irti, niin taipuu entistä helpommin.

Enpä tullut ajatelleksikaan tuota, että pohjalevy myös jäykistää runkoa. Argh, I am stupid.

Muovikardaani ei vain tunnu kestävän minun ajopinnoilla kuin kolmisen ajokertaa suojalevyn kanssa. Rungon mustaan tylppämäisen V-kirjaimen muotoiseen tilaan jäävät kivet ja jotka hierovat kardaanin poikki. Ajelen niin kaun ilman pohjalevyä kunnes saan metallisen kardaanin jostain. Traxxasilla ei ole ja Ruotsin varastokin on tyhjä. Vihjeitä ostopaikasta vastaanotetaan kipeästi.

Teinpä tänään kummallisen havainnon etuiskunvaimentimista. Painettaessa keulan kädellä pohjaan eivät iskunvaimentimet palaudukaan ylös, vaan jäävät pohjaan. Nostettaessa taas jompaa kumpaa etupyörää yksitellen toimivat hienosti. Takana toimivat sekä yhtäaikaisesti painettuna tai erikseen. Onko etuiskarien toimintaidea ajateltukin tuollaiseksi?
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #631 : 27.09.09 - klo: 01.41 »
Se alusta on vakiosäädöillä suoraan sanoen aika surkea. Toki se riippuu missä ja miten ajaa, mutta itse olen kyllä molempiin Revo-alustaisiin autoihin laittanut jäykempää jousta ja toiseen vaihdoin myös progressiopalat ja linkit. Minun mielestäni tuo toimii parhaiten silloin kun jousitus painuu auton omasta painosta noin 1/3 sisään ja jouset jaksavat nostaa auton tontista takaisin tuohon. Pelkästään akkujen paino vaikuttaa tarvittaviin säätöihin, joten ne on jokaiseen ajovalmiiseen kokonaisuuteen haettava yksilöllisesti. Lisäksi erilaiset ajomaastot ja kuljettajat vaativat erilaisia säätöjä.

Tuo sinun kuvaamasi tapaus kuulostaa joko likaisilta ja jumittavilta tai kuluneilta iskareilta tai sitten vaan jouset on liian löysät.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #632 : 27.09.09 - klo: 08.28 »
oisin kiinostunu ostaa E-revo 16.8.voisko joku kertoo paljonko kulkee vakiona ja voiko virittää?jostai luin ettei isompia akkuja voi laittaa.ei oo ittellä mitää tietoo ois ensimmäine auto.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #633 : 27.09.09 - klo: 08.57 »
Kannattaa aloittaa valmistajan sivuilta tutkiminen, sitten lukaset tämän ketjun pariin kertaan, niin tiedät paljon enemmän.
/ Jere Siirilä

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #634 : 27.09.09 - klo: 09.07 »
oisin kiinostunu ostaa E-revo 16.8.voisko joku kertoo paljonko kulkee vakiona ja voiko virittää?jostai luin ettei isompia akkuja voi laittaa.ei oo ittellä mitää tietoo ois ensimmäine auto.
Jos tulee ensimmäiseksi autoksi, kulkee varmasti tarpeeksi. Reilu 40 km/h on näkynyt vakiolle gps:n näytöllä jossain päin nettiä. Voi virittää ja saa kulkemaan vaikka sataa, mutta eri asia on, että missä niin kovaa pääsee ajamaan.

Jos lontoo taipuu, niin Google on ystävä, mutta toki tästäkin säikeestä löytyy hyvin.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #635 : 27.09.09 - klo: 09.25 »
Teinpä tänään kummallisen havainnon etuiskunvaimentimista. Painettaessa keulan kädellä pohjaan eivät iskunvaimentimet palaudukaan ylös, vaan jäävät pohjaan. Nostettaessa taas jompaa kumpaa etupyörää yksitellen toimivat hienosti. Takana toimivat sekä yhtäaikaisesti painettuna tai erikseen. Onko etuiskarien toimintaidea ajateltukin tuollaiseksi?
Etupäässä on vakiona löysemmät jouset, mutta kitkaa saattaa kertyä ilmeisen paljon.

Onkos joku kokeillut Variable Damping palikoita iskareihin? Itselläni on ollut jokusen ajan odottelemassa kaapissa, mutta ei ole tullut asennettua...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #636 : 27.09.09 - klo: 10.11 »
kuinka paljo on eroo 1/10 autoissa jos on taka tai neliveto?ku tuntus noita autovaihtoehtoja olevan aika paljo ja tietoo niistä ei juur ollenkaa saati ajokokemusta.

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #637 : 27.09.09 - klo: 10.30 »
mitä eroo on harjallisella ja harjattomalla.vaikuttaako nopeuteen vai...?

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #638 : 27.09.09 - klo: 10.35 »
Siinä sun viestissä on nappula jossa lukee "muokkaa", käytä sitä.


Kannattaa aloittaa valmistajan sivuilta tutkiminen, sitten lukaset tämän ketjun pariin kertaan, niin tiedät paljon enemmän.
/ Jere Siirilä

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #639 : 27.09.09 - klo: 10.53 »
Takavedossa on selvästi vähemmän osia voimansiirrossa, eli se on halvempi ja hivenen helpompi huoltaa. Ajossa takaveto on hauska peli, sillä saa näyttävää sladia aikaiseksi helposti. Neliveto tietty kiihtyy paremmin kun kaikki kulmat raapii ja kaarrenopeudet on suuremmat. Aloittelijalle takaveto on oiva valinta, eikä vain aloittelijalle, ajetaanhan niillä kilpaakin.

Harjallinen on perinteinen moottoritekniikka, edelleen paljon käytössä koska on halvempi ja nopeudensäätimen osalta jopa luotettavampi kuin harjaton. Tehoa ja kulkua saa varmasti aloittelijan tarpeisiin riittävästi.

Harjaton on uudempi ja kallimpi tekniikka, nopeudensäädin selvästi monimutkaisempi kuin edellisessä. Tehoja ja nopeutta saa sitten vaikka niin, ettei kokenutkaan kuski pysty autoa järkevästi hallitsemaan (jos kaikki otetaan irti), mutta sopivalla setillä/setupilla voi ajaa ja voi ajaa kovaa :grin:
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #640 : 29.09.09 - klo: 06.36 »
millä akulla mini e-revon saa kulkemaan 50mph ja mistä niitä saa?ku esitteessä niin luki.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #641 : 29.09.09 - klo: 07.01 »
Viittaako joku tämän ketjun otsikossa mini e-revoon?
(ja kysymykseesikin vastataan valmistajan kotisivuilla, tarkistin juuri. ja akkuja saa sieltä mistä autoja)
/ Jere Siirilä

Poissa sil

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #642 : 29.09.09 - klo: 12.30 »
Oli lentänyt kivi E-Revon "ylemmän" titan moottorin tuulettimeen ja paskonut ne lavat sieltä. Voiko huonompaa säkää olla kun se kolo on n. puol senttinen..

Kumpikin moottori käy kumma kyllä yhtä lämpöisenä vaikka toisessa ei ole tuuletinta. Nyt viritin lokarin kaariin hyönteisverkosta suojat että kiviä ei ainakaan niin paljon lentele sisään mutta ilma kiertää.
E-Revo - Savage Flux HP

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #643 : 29.09.09 - klo: 17.40 »
Tuo sinun kuvaamasi tapaus kuulostaa joko likaisilta ja jumittavilta tai kuluneilta iskareilta tai sitten vaan jouset on liian löysät.

Korkeussäätönyrkkisääntösi (1/3 maasta) kuulostaa loistavalta. Minulla akuista tulee lisäpainoa 800 g (2 x 400 g 3SP1 Li-Po 4800 mAh).

Kuluneet iskarit tuskin vielä ovat, koska ajokertoja on vielä vähän ja auto on noin 2 kk ikäinen. Ajot tapahtuneet pääasiassa sileillä sorakentillä - mitä nyt paikka paikoin on insinöörin kiharaa. Tarkastanpa siis likaisuuden (+ ne viheliäiset pienet kivet) ja jousien löysyyden. Millään kulmien väärillä säädöilläkö en voi vaikuttaa tähän; sarjassa n00bie kysyy? Traxxasin Sway Bar Kittiä ei ole tullut vielä hommatuksi, vaikka ajoni rata-ajon kaltaista enimmäksi osaksi onkin. Castle Linkillä huomasin, että 20 % automaattijarrutus vakauttaa ja helpottaa kaarteeseen menoa todella paljon. Oletuksena tuo jarruhelpotus on tietenkin 0 %:ssa.

mitä eroo on harjallisella ja harjattomalla.vaikuttaako nopeuteen vai...?

Harjallinen moottori ei ole niin hyötysuhteinen ja tarjoa niin paljon kierroksia kuin harjaton. Lisäksi harjallinen moottori on painavampi ja siksi harjattomia suositaan mm. lentohärveleissä. Nimi harjaton tulee puhtaasti ankkurista, jonka harjallisen napaisuutta vaihdetaan joka 180 asteen kohdalla ja tällainen harja laahaa koko ajan ankkurin tappia. Harjattomassa itse ankkuri on kestomagneettia ja ympärillä olevia metalliapaloja ohjataan nopeudensäätimellä. Harjallisessa siis itse ankkuri on metallia ja ympärys kestomagneettia eli juuri päinvastoin kuin harjattomassa. Asiaa voisi verrata sytytykseen, elektroniseen sellaiseen. Ja jos haluaa katsoa millainen ihme harjaton sähkömoottori on, niin purkamalla vanhan korppuaseman löytää tällaisen moottorin.

Radioliikenteelle harjaton malli tuottaa itse auton ympäristössä enemmän häiriötä ja niinpä esim. Traxxasin E-Revon harjaton malli toimitetaankin 2,4 GHz radio-ohjaimella. Etuna kiteetön radio-ohjain, pitempi kantama ja 79 vapaata kanavaa. Ihmettelenkin miksi esim. HPI:n Savage Fluxia myydään kideradiolla.

kuinka paljo on eroo 1/10 autoissa jos on taka tai neliveto?ku tuntus noita autovaihtoehtoja olevan aika paljo ja tietoo niistä ei juur ollenkaa saati ajokokemusta.

Jos olet ensiauton ostaja, niin valitse joku nelivetoisista. Paaaljon helpompi ajettava. Takavetoinen auto on esim. soralla aina linkussa ja vaatii todella hyvää radio-ohjainta, jossa tarkka ohjattavuus ja kaasuherkkyys - unohtamatta tietenkään itse auton säätöjä. Jo etuvetoistakin autoa aloittelija ajaa, mutta takapotku on näistä se kaikkein haastavin ja vaikein - mutta nopein. Etuvetoisista autoista en ole kyllä tietoinen RC-maailmassa. Se ei selvinnyt haetko rata-autoa vai esim. monsteria.



Viimeisestä lauseesta tulikin mieleen, että me kaivattaisiin katuradan ja hiekkahyppyriratojen välimaastoon omantyylistä monstertruck-rataa. Pinta voisi olla osin esim. sementtiä ja kokolattiamattoa ja proofili edellisten sekoitusta plus hieman ideoita ja osia skeittiradoista. Santakrossiradoilla on se ongelma, että ne pölisevät rankasti ja siksi niitä ei kelpuuteta minkään katoratojen läheisyyteen. Esim. Helsingin Tattarisuolla ei ole enää tällaista. Itseäni ei taas lämmitä krossiratojen jatkuvat pomput, joilla vain rikkoo autonsa voimansiirron ja iskarit ja eikä kiinnosta katuratojen yksitoikkoisuus ja se, että koko homma on niin paljon renkaista kiinni. Monstertruck rataideaa saa käyttää vapaasti.  ;-)



Tulipa tilattua Racing Factoryltä sitten näin syksyn kunniaksi valosarja (29 euroa): http://www.racingfactory.fi/tuotteet/KORIT-JA-TARVIKKEET-Led-valot-ja-sarjat/3RAC-LEDS-3Racing-LED-Light-System-For-110-ElectricGas-Power-102645. Lyhdyt saisi ehkä tilaamalla Traxxasin Summitille tehdyistä lisäkattovaloista: http://www.traxxas.com/scripts/trxnews/news.php?newsid=228. Halusin alkujaan enemmän eli kirkkaammat, suuntaavat ja lyhdyt, mutta näin ensialkuun täytyy tyytyä näihin. Näyttäväthän valot ainakin sen mihin päin auto on menossa.

Ajatteko miten paljon sateella? Tänään ja eilen on satanut täällä Hältzingissä sen verran mukavasti etten ole hennonnut käydä likaamassa Petoani. Sallan Traxxasosasto on päässyt nauttimaan tänään jo ensilumista. Voi teitä onnekkaita sudittajia!
« Viimeksi muokattu: 29.09.09 - klo: 17.47 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #644 : 29.09.09 - klo: 22.27 »
Tukivarsien päässä olevan kuulan kireys vaikuttaa myös kitkaan. Jos on löysällä, pyörä lonksuu ja jos on kireällä, niin jousitus ei pelaa. Kiristämällä saa jousituksen käytännössä ihan jumiin asti.

Ainakin kavennettuna (eSlayer ;)) tuo Tattiksen katurata on ihan mielekäs kun vaihtaa 1:8 katurengasta alle. DM-Onen kaverina on tullut testattua. E-Revon omilla tukivarsilla esim. Prolinen 40-sarjan Road Rage on kyllä ehkä mukavampi ajaa. Tattikselle voisi sopia kireämpikin kone kuin nyt kiinni oleva Turborix, mutta en ole raaskinut sijoittaa toistaiseksi kalliimpaan mottiin... (vissiin Savage Fluxin kone on halvin hyvä tällä haavaa).

Harjallisena on E-Revo sai kyllä kyytiä kelistä riippumatta. Novakin HV-komboa ei tullut uitettua, eikä se noppa kosteutta tunnu sietävänkään. Tuo nykyinen noppa (HW/Turnigy 150A) ei ole tainnut juuri vettä saada, tosin ei vaikuta yhtä kosteusaralta kuin Novakki. Talveksi joutunee varmaan leventämään taas leventämään auton tai hankkimaan vaikka Summitin...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #645 : 30.09.09 - klo: 00.36 »
Tukivarsien päässä olevan kuulan kireys vaikuttaa myös kitkaan. Jos on löysällä, pyörä lonksuu ja jos on kireällä, niin jousitus ei pelaa. Kiristämällä saa jousituksen käytännössä ihan jumiin asti.

Tuo on hyvä pointti, eipä tullut mieleen.

Revon alustaa voi säätää monipuolisemmin kuin oikeastaan minkään näkemäni radio-ohjattavan alustaa. No ehkä en vain ole nähnyt, mutta kyllä pelkillä tehdasosilla säädettävyytta todella riittää. Harmi vaan, että kun ostelee jousia ja progressiopaloja oikean mittaisine linkkeineen, niin rahaa saa tuohon säätämiseen palamaan. Traxxasin sivuilta kuitenkin löytyy aika hyvin tietoa siitä mitä mikäkin osa vaikuttaa verrattuna tehdasosiin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #646 : 30.09.09 - klo: 11.37 »
Tukivarsien päässä olevan kuulan kireys vaikuttaa myös kitkaan. Jos on löysällä, pyörä lonksuu ja jos on kireällä, niin jousitus ei pelaa. Kiristämällä saa jousituksen käytännössä ihan jumiin asti.

Tuo on hyvä pointti, eipä tullut mieleen.

Revon alustaa voi säätää monipuolisemmin kuin oikeastaan minkään näkemäni radio-ohjattavan alustaa. No ehkä en vain ole nähnyt, mutta kyllä pelkillä tehdasosilla säädettävyytta todella riittää. Harmi vaan, että kun ostelee jousia ja progressiopaloja oikean mittaisine linkkeineen, niin rahaa saa tuohon säätämiseen palamaan. Traxxasin sivuilta kuitenkin löytyy aika hyvin tietoa siitä mitä mikäkin osa vaikuttaa verrattuna tehdasosiin.

Tuolta Ebayn kautta saa autosta purettuja osakokonaisuuksia, kuten progressiopalat, jouset, linkit ym jopa muutamalla eurolla koko setin, siis uusia käyttämättömiä osia! Kannattaa käydä tutustumassa.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #647 : 30.09.09 - klo: 11.41 »

Tukivarsien päässä olevan kuulan kireys vaikuttaa myös kitkaan. Jos on löysällä, pyörä lonksuu ja jos on kireällä, niin jousitus ei pelaa. Kiristämällä saa jousituksen käytännössä ihan jumiin asti.

Hyvä perussäätö linkkipalloille: Avaimella kuulan säätömutteri kiinni ja sen jälkeen 1/4 -kierrosta auki. Säätö on silloin sopivan herkkä, muttei liian jöysä, siinä tuntuu ihan pieni välys palloniveltä heilutettaessa.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #648 : 30.09.09 - klo: 11.57 »
Oliko suojalevyt pohjassa paikallaan vai irti? Jos irti, niin taipuu entistä helpommin.

Enpä tullut ajatelleksikaan tuota, että pohjalevy myös jäykistää runkoa. Argh, I am stupid.

Muovikardaani ei vain tunnu kestävän minun ajopinnoilla kuin kolmisen ajokertaa suojalevyn kanssa. Rungon mustaan tylppämäisen V-kirjaimen muotoiseen tilaan jäävät kivet ja jotka hierovat kardaanin poikki. Ajelen niin kaun ilman pohjalevyä kunnes saan metallisen kardaanin jostain. Traxxasilla ei ole ja Ruotsin varastokin on tyhjä. Vihjeitä ostopaikasta vastaanotetaan kipeästi.


Katselin Summitin vastaavaa rakennetta ja näyttäisi että sen kardaanitunnelin voisi tiivistää kohtuu helposti vaihteiston diffikotelon kohdalta laittamalla pohjalevyn ja diffikotelon väliin jotain joustavaa, vaikka solumuovia/superlonia. Pohjalevyn takapäähän jää pari pienempää reikää, jos sieltä pääsee jotakin sisälle, niin tulppaa ne silikonilla.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #649 : 01.10.09 - klo: 21.54 »
Tukivarsien päässä olevan kuulan kireys vaikuttaa myös kitkaan. Jos on löysällä, pyörä lonksuu ja jos on kireällä, niin jousitus ei pelaa. Kiristämällä saa jousituksen käytännössä ihan jumiin asti.

Kiitos tästä tiedosta. Heti parani jousitus kun avasi 1/4 kierrosta. Vaihdoin myös mukana tulleet toiset kierrejouset alkuperäisten tilalle. Ehkä olivat ympärysmitoiltaan hieman paksummat, koska takaiskarit tuntuvat ottavan runkoon kiinni ja kuuluu narinaa. Etuiskarit toimivat nyt suorastaan loistavasti ja runko nousee 2/3 pohja-asennostaan. Perä ei tunnu toimivan ja liikerata on todella lyhyt.

Mutta on minulla huonojakin uutisia. :-) Kytkin 3Racing LED Light valosarjan noparilta tulevan johdon ja radiovastaanottimen paikan CH2 väliin valosarjan Y-kaapelilla. Laitoin Mamba Monsterista virrat päälle. Ei mitään. Ei niitä kuutta piippausta löytyneistä kuudesta akkukennosta. Ei edes savuja ulos. Ei LEDien vilahdusta.

Kytkin 3Racingin johdon pois välistä ja noparin johto takaisin vastaanottimeen. Noparipa ei reagoi edelleenkään mihinkään. Joku siis särkyi. Mamba Monster vaiko 2.4 GHz vastaanotin? Ehkä 2 x 3S 4800 mAh Li-Po oli liikaa tälle valosarjalle. Tuotteen selosteista kun ei käy ilmi tukeeko sarja esim. 22,2 volttia tai yli. Kaksi 3S Li-Poa sarjassa kun antaa juuri tuon tai jopa hieman enemmän. Tarkalleen ottaen toinen akkuni on 12,53 voltissa ja toinen 12.49:ssä.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #650 : 01.10.09 - klo: 22.01 »
Mutta ei siellä noparilta vastaanottimelle menevässä johdossa moisia jännitteitä ole. BEC pilkkoo sen sopivasti radioille ja servoille sopivaksi 6V jännitteeksi. Saattoipa olla että juuri tuo BEC-piiri otti ja läks MMM:n sisältä.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #651 : 01.10.09 - klo: 22.54 »
Tuosta alustan säätämisestä vielä, ellen jo tätä maininnut aiemmin. Maastossa ajoon olen säätänyt jousituksen niin, että tuon aiemman 2/3-säännön lisäksi minkä tahansa yksittäisen renkaan voi nostaa korkeutensa verran ylöspäin ja kaikki kolme muuta rengasta pysyvät tontissa. Revolla tämä onnistuu, monella muulla autolla loppuvat joustovarat yksinkertaisesti kesken. Näillä säädöillä auto menee todella eleettömästi uskomattomistakin paikoista.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #652 : 02.10.09 - klo: 11.07 »
Mutta ei siellä noparilta vastaanottimelle menevässä johdossa moisia jännitteitä ole. BEC pilkkoo sen sopivasti radioille ja servoille sopivaksi 6V jännitteeksi. Saattoipa olla että juuri tuo BEC-piiri otti ja läks MMM:n sisältä.

Ahaa, kiitos tiedosta.

Castle Creationsin (http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster.html)
 sivuilla mainitaan, että 6S Li-Poilla Mamba Monster kestää 25,20 volttia.

Laturini lataa lähelle maksimiarvoa eli pääsen lukemaan 25,02 V (akku #1 12,53 V ja akku #2 12,49 V; yht: 25,02 V). Noh, auto kulkeekin kuin pieni eläin.

sjosilla olisi omakohtaista tietoa ja kokemusta takuun suhteen miten menetellä Mamba Monsterin suhteen. Ts. lähettääkö itse osa Castle Creationille vai kiikuttaako myyjälle.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #653 : 02.10.09 - klo: 12.07 »
Castlella taisi olla jonkinlainen FLAT RATE korjaus/vaihto, eli risan tilalle korjattu, olisiko ollut jotakin $15 hintaan. Ihan sen varalle jos takuu ei korvaa.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #654 : 02.10.09 - klo: 18.27 »
1/16 e-revosta on toinen takarengas hieman vinossa.eli takaa katottuna renkaan etureuna on lähempänä autoa kuin takareuna.voisko neuvoa kuinka korjata?

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #655 : 02.10.09 - klo: 19.59 »
1/16 e-revosta on toinen takarengas hieman vinossa.eli takaa katottuna renkaan etureuna on lähempänä autoa kuin takareuna.voisko neuvoa kuinka korjata?

Pikkuautoille oli omakin ketjunsa, mutta vinkkinä tuohon ongelmaan voin neuvoa katsomaan manuaalin sivua 22.

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #656 : 03.10.09 - klo: 06.55 »
ei noinpäin vinossa.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #657 : 03.10.09 - klo: 07.21 »
Hoo tulipas luettua hätäisesti, mutta auraustahan säädetään sieltä tukivarren takan olevasta vanttiruuvista.
Kuvassa se vaakatasossa oleva punainen tanko. Siihen tangossa noin puolessa välissä olevaan kulmikkaaseen kohtaan vaan sopivaa avainta kiinni ja kääntöä.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #658 : 03.10.09 - klo: 07.49 »
Castlella taisi olla jonkinlainen FLAT RATE korjaus/vaihto, eli risan tilalle korjattu, olisiko ollut jotakin $15 hintaan. Ihan sen varalle jos takuu ei korvaa.

70$ oli MMM jos ei mene takuuseen
http://www.castlecreations.com/support/repairs.html
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #659 : 04.10.09 - klo: 10.31 »
Mamba Monsterilla tuntuu olevan oikeasti ne yhdeksän henkeä. Käytin noparia ja vastaanotinta liikkeessä ja samalla vitsailin, että myyjän luona ne osat tuppaavat aina toimimaan. Kasasin paketin malliksi kasaan ja ällistykseksemme pienen tovin ja johtojen kääntelyjen jälkeen vastaanottimessa alkoi vilkkua vihreä valo elonmerkiksi. Sisälläni huusi ääni hurraata, mutta koitin pitää ns. takuuilmeen naamalla. Mitään vikaa ei keksitty. Oma arvioini on, että oireilu johtui katkaisimesta. Kilpa-ajajat kuulemma heittävätkin katkaisimet huitsin Nevadaan.

Alla video 3Racingin perusvalosarjasta (ajovalot, takavalot ja vilkut). Itse säätimessä olisi tilaa vielä lisävaloille. Ennen kuin kokonaisuus olisi järkevä, niin eteen pitäisi saada toiset valot, taakse peruutus- ja jarruvalot. Nyt takavalot palavat 50 % teholla ja jarrutettaessa palavat täydellä teholla. Vilkut ovat vähän höpö-höpöt, koska ne vilahtavat päälle myös ajettaessa vähäänkään käännettäessä. Kuvasin viime yönä pimeäajosta videon, mutta siitä tuli lelukameroilla niin musta, ettei sitä olisi katsonut itse Erkkikään.

E-Revoon koppaan on porattu LEDejä vastaavat reiät (5 ja 3 mm) ja tökätty kiinni. Ei edes liimattu, koska istuvat niin naftisti. LEDin metallinen suojarengas toisi ehkä vähän ilmettä autoon, mutta pimeässä tätä asiaa ei huomaa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=264Lb0rJulU[/youtube]
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria