Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525135 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #690 : 16.10.09 - klo: 01.47 »
5000 mAh Flightmax 3S1P menee sisään heittämällä. Niillä tulee jo ihan riittävästi painoa, jotta ainakaan itse en suurempaa kapasiteettia edes kaipaa. Pääsee moottori ja noparikin huilaaman hetken kun akkuja vaihtaa ;)
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tekno RC Sway Bar Kit for REVO (2.5, 3.3)
« Vastaus #691 : 16.10.09 - klo: 07.31 »
Tekno RC Sway Bar Kit for REVO (2.5, 3.3)
http://www.teknorc.com/product_info.php?products_id=934

Samaisen sivun acrobat-asiakirja (http://www.impaktrc.com/images/TKR1013-instructions.pdf) puhuu vain Revon polttisversioista 2.5 ja 3.3. Käykö tämä myös E-Revoihin (5605 ja 5608)? Samoin puhutaan tangon valinnasta ja kuinka se on suhteessa käytettyihin öljyvahvuuksiin. Harmi kun sama paikka ei myy sitten myös öljyjä, niin saisi maksettua nekin PayPal-tililtä.

Kysyin kardaanista Traxxasin englanninkielisellä foorumilla ja he kertoivat ettei tätä uutta osaa (5650R) olekaan saatavilla vielä mistään. Siksi Ruotsin ja Saksan varastot näyttävät tyhjää. ;-) On kuulemma tulossa. Aloittamani threadi tuolla: http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=494373

« Viimeksi muokattu: 16.10.09 - klo: 07.53 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #692 : 16.10.09 - klo: 14.46 »
Lainaus
Tekno RC Sway Bar Kit for REVO (2.5, 3.3)
http://www.teknorc.com/product_info.php?products_id=934

Samaisen sivun acrobat-asiakirja (http://www.impaktrc.com/images/TKR1013-instructions.pdf) puhuu vain Revon polttisversioista 2.5 ja 3.3. Käykö tämä myös E-Revoihin (5605 ja 5608)? Samoin puhutaan tangon valinnasta ja kuinka se on suhteessa käytettyihin öljyvahvuuksiin. Harmi kun sama paikka ei myy sitten myös öljyjä, niin saisi maksettua nekin PayPal-tililtä.

Eiköhän noi polttisrevon tangot sovi myös sähköversioon. Teknorc:n tangot näyttävät olevan lyhyttä mallia, ainakin jos vertaa traxxaksen omiin e-revoon tarkoitettuihin tankoihin. Lyhyellä tangolla voi hyvinkin esiintyä tuota ohjeessakin mainuttua väsymistä, tanko taipuu toimiessaan yli myötörajan ja menee pilalle. Toisaalta Teknorc:n tangot menevät pieneen asennustilaan (polttisversioon ei taida muuten mahtua) verrattuna Traxxas omiin tankoihin, joissa takavakaaja viritetään taaksepäin jonnekkin puskurin alle. Ja ohjeen mukaan vakiomallinen takasiiven kannatin ei enää mahtuisi siihen väliin. No saa nähdä mistä se jää kiinni, ajatuksena sovitella vakaajat paikalleen vkonloppuna.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #693 : 16.10.09 - klo: 15.08 »
Lainaus
Yksi mieltä askarruttava kysymys: Onko teillä takaiskarien liikkumavara yhtä iso kuin etuiskarien? Minulla etuiskarien liikkumavara on todella iso ja kun auton keulan pudottaa, niin auto ei pomppaa lainkaan. Esim. paikallaan noin 45 asteen kulmasta. Takaiskarissa koko liikerata on paljon lyhyempi ja tehtäessä saman "testin" 45 asteesta, niin auto hypähtää snadisti. Ts. iskarit/jouset tai jotain eivät toimi ihan täydellisesti. Ja kyllä, olen kiertänyt auki pivot balleja (#5378) jopa puoli kierrosta takarenkaiden osalta. Edestä vain 1/4. Jousien vaihdon yhteydessä lienen kiristänyt takajouset liian tiukalle ja toisesta takaiskunvaimentimesta tulikin öljyä reippaasti ulos. Tässäkö syy pomppuun? Korjaantuuko ongelma vain lisäämällä öljyä vai onko joku tiiviste/ stefa jossain rikki? Entäpä liikerata, onko takaiskarien/akselin liikerata tarkoituksella pienempi kuin edessä?

Vaikuttaa tosiaan siltä että iskarissa on huomattavaa öljynvajausta, toimii pelkän jousen varassa ja sen takia pomppaa. Kuvauksen perusteella jousta kiristettäessä iskarin runkoputki on päässyt pyörähtämään auki ja öljyt tulleet pihalle iskarin yläpään tiiviste/paisuntakumin juuresta.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #694 : 16.10.09 - klo: 15.16 »
Lainaus
5000 mAh Flightmax 3S1P menee sisään heittämällä. Niillä tulee jo ihan riittävästi painoa, jotta ainakaan itse en suurempaa kapasiteettia edes kaipaa. Pääsee moottori ja noparikin huilaaman hetken kun akkuja vaihtaa ;)

Onko kukaan käyttänyt kahta 4S akkua rinnankytkettynä? Saisi tuota kapasitteetia hivenen lisää ja ainakaan virrantuotosta ei jäisi kiinni. Tietty jännite vastaa "normaalia" 2S-konfiguraatiota, mutta toisaalta jännite ei kyykkää niin paljon kun akut on rinnankytketty.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #695 : 16.10.09 - klo: 23.53 »
En tiedä onko se sarjaan sen normaalimpi kytkentä kuin rinnankaan. Itse olen lähinnä jälkimmäisiä harrastanut eli kokeiltu on sekä 2 x 3S rinnan, että 2 x 4S rinnan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa sil

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #696 : 19.10.09 - klo: 00.16 »

Miten saa E-Revon vakio renkaista veden pois?
E-Revo - Savage Flux HP

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #697 : 19.10.09 - klo: 00.28 »
Tekee niihin reiät ulkopintaan ja ajaa ne vedet pois?

Poissa sil

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #698 : 19.10.09 - klo: 01.13 »
Ok, onko siihen joku oma metodinsa niitten reikien tekoon tohon kumiin vai mennäänkö ihan akkuporalinjalla? Ja minkä kokoset reiät?
E-Revo - Savage Flux HP

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #699 : 19.10.09 - klo: 10.39 »
Itse olen poraillut 3 mm:n poralla ja hyvin on toiminut. Parempi ratkaisu voisi olla jokin työkalu, joka leikkaa pyöreän reiän, mutta aika vaikeaa käyttää sellaista työkalua, jos rengas on jo liimattuna vanteelle.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #700 : 19.10.09 - klo: 10.49 »
Itse olen poraillut 3 mm:n poralla ja hyvin on toiminut. Parempi ratkaisu voisi olla jokin työkalu, joka leikkaa pyöreän reiän, mutta aika vaikeaa käyttää sellaista työkalua, jos rengas on jo liimattuna vanteelle.

Tällä saa reijän gummiin, vaikka olisi jo vanteelle liimattukin.

« Viimeksi muokattu: 19.10.09 - klo: 10.53 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #701 : 19.10.09 - klo: 10.50 »
Näin on ja muitakin hommaan kelpaavia löytyy. Yksikään niistä ei vaan toimi, jos rengas on jo vanteelle liimattu.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #702 : 19.10.09 - klo: 11.12 »
Tuommoisella työkalullako, ete teette ne reijät niille ruuveille? Jotta saataisiin "nasta" renkaat talveksi?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #703 : 19.10.09 - klo: 11.45 »
Näin on ja muitakin hommaan kelpaavia löytyy. Yksikään niistä ei vaan toimi, jos rengas on jo vanteelle liimattu.
Peitsamohan tuossa jo totesi että saa reiän vaikka olisikin jo vanteelle liimattu.
Itse olen myös tehnyt kyseisellä työkalulla renkaisiin reikiä vaikka ovat olleet jo vanteille liimattuna.
Tekee vaikka 2 reikää kerralla niin onnistuu :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #704 : 19.10.09 - klo: 16.49 »
mistähän löytys e-revon osia suomesta esim.takasiipi?

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #705 : 19.10.09 - klo: 18.52 »
Eiköhän noi polttisrevon tangot sovi myös sähköversioon.

Kysyin Teknolta ja he kertoivat saman eli sopivat myös E-Revoon.

mistähän löytys e-revon osia suomesta esim.takasiipi?

http://www.sabe.fi/hobby/ on yksi vaihtoehto. Tämän foorumin ensimmäisellä sivulla on lista kauppapaikoista tai suomalaisista ilmoittajista.

Tasapainotinpas renkaat ja saipas laittaa kilokaupalla painoa. Yksi purkki meni miltei kokonaan. E-Revon mukana tulleissa Taloneissa oli aika tasainen huonousaste. Vain yksi rengas erottui ja siihen meni vain noin puolen viinirypäleen verran, muihin rutkasti enemmän. HPI:n vanteisiin meni kuhunkin tasaisesti paljon. Odotan innolla seuraava ajokertaa miten tasaisesti auto nyt kulkee.

Ultimate Racing tasapainoittasta sellainen huomio, että sen pystykaari on liian lyhyt ja Traxxasin Talonit eivät mahdu pyörimään. Kääntämällä varsi kuvanmukaiseen väärinpäin asentoon tasapainotus onnistuu, mutta tietenkin joudut nojaamaan alarautaan.

Alla myös kuva taka-akselien suojista, jotka tein Li-Po-akkujen suojakoteloista. Mielenkiintoista muovia: elastista, mutta napsahtaa sitten kuitenkin helposti poikki. Idea oli sen verran hyvä, että duunaan joistain toisesta muovista. Ajettaessa kuului vain kiva rapina kivien osuessa suojiin. Metalliverkkosuoja on ruma, mutta tulipahan väsättyä sellainkin.


Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Tasapainotus.jpg

Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Tasapainoittaja.jpg


Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Takasuojat.jpg
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #706 : 19.10.09 - klo: 19.58 »
Miten tuollainen tasapainottaja toimii?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #707 : 19.10.09 - klo: 20.47 »
Vaikuttaa tosiaan siltä että iskarissa on huomattavaa öljynvajausta, toimii pelkän jousen varassa ja sen takia pomppaa. Kuvauksen perusteella jousta kiristettäessä iskarin runkoputki on päässyt pyörähtämään auki ja öljyt tulleet pihalle iskarin yläpään tiiviste/paisuntakumin juuresta.

Näin oli käynyt. Kuppi oli täysin tyhjä. Oli auennut pohjaroppu eli iskarivarren puoleinen hattu. Jos ajatellaan taas hatuksi/yläosaksi sitä puolta, johon tarvitaan kiintolenkki ja muovinen erikoistyökalu öljytilan avaamiseen. Lisäsin hatun puolimmaisesta päästä öljyä kupin täyteen, liikuttelin iskarivartta ja odottelin ilmakuplien nousemiset. Iskari tuli kuntoon. Nyt ei pomppaa auto enää. Kiitos iskä ajaa!

Kuitenkin takaiskunvaimentimien tai koko akseliston liikerata on huomattavasti lyhyempi kuin edessä. Onko ihan tarkoituksella noin? Tämän syyn takia alun alkaen aloin tunaroinnin eli vahdoin kireämmät jouset ja pöyrittelin toisen takaiskarin pohjaropun kierrejousen avustuksella auki.  =)

Miten tuollainen tasapainottaja toimii?
Rengas tulee akselille ja renkaan raskain osa jää alas. Painotahnaa lisätään vanteen yläosaan. Ideaalitilanne on saada rengas pysähtymään satunnaiseen paikkaan. 8:sta renkaasta minulle osui vain kaksi tällaista pyörää. Muutoin kun alun merkitty kohta jää vaakatasoon jommalle kummalle sivulle, on sekin jo aika hyvä tasapainotus. Jostain videosta ymmärsin, että ihan uusia renkaita olisi syytä pyöräyttää edes jonkin kerran auton alla. Venyminen ja foamin asettuminen kohdilleen ja tasapainottaminen vasta sitten.

Tässä ehkä kuvaavin video:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eo8uq_WkcXA[/youtube]
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #708 : 20.10.09 - klo: 21.12 »
Olisiko Lidlin minikompressorista E-Revon ilmanpainepuhdistajaksi (17 bar/250 PSI)?
http://www.lidl.fi/fi/home.nsf/pages/c.o.20091022.p.Minikompressori2. Hintaa vain 8 euroa (tarjouksessa to 22.10.2009). Sähkövirraksi kävisi 12 V, jonka ottaisi kätevästi akkulaturin virtalähteestä/ modatusta PC:n powerista. Tupakansytyttimen liittimen joutuisi itse modaamaan banaaniliittimiksi.

Kun nyt Pikkaniksi linjalle pyörähdin, niin tässä mielestäni yksi mainio niksi lisää. Uuden pyykinpesuainepullon mukana tulee aina uusi pesupallo. Pesupalloon on kätevä tiputtaa E-Revoa purettaessa mutterit, pultit jne. Vaikka kuppi kallistuisi tai yrittäisi kaatua, niin ruuvit ja pultit pysyvät sitkeästi pesupallossa.  ;-) Esim. pienen pienen E-rikan (akselistojen lukkoprikka) kadottaa juupelin herkästi.

"Ei ollut ennenwanhaan pesupalloja. Nyt on!" /Jope Ruonansuu sketsi-imitaatiolla  =)
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #709 : 20.10.09 - klo: 21.16 »
Ei ole. Tuo on tarkoitettu renkaiden täyttöön, eikä siinä ole minkäänlaista paineilmasäiliötä. Pumpun tuotto ei riitä siihen, että sillä saisi puhallettua ja putsattua mitään.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #710 : 21.10.09 - klo: 16.57 »
Ei ole. Tuo on tarkoitettu renkaiden täyttöön, eikä siinä ole minkäänlaista paineilmasäiliötä. Pumpun tuotto ei riitä siihen, että sillä saisi puhallettua ja putsattua mitään.

Eikö kompressorin idea ole kuitenkin juuri paineilmasäiliössä ja sellainen kuvan perusteella näyttäisi tässäkin mallissa olevan? Jonkinlaista painetta tai puhallusta luulisi tulevan, jos sillä voi pumpata fillarin renkaatkin. Tuollainen paine riittäisi oman E-Revon puhdistamisiin ihan hyvin.

Mutta, olet mahdollisesti oikeassa. Voi olla, että käyn ostamassa tuon silti kokeeksi, koska hinta ei ainakaan kirpaise. Näyttipä olevan jotain W5 silikoniöljysuihkettakin parilla eurolla. Numerohan on kuiten tilauksesta RC auton rasaajille.  ;-)
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #711 : 21.10.09 - klo: 19.45 »
Ei siinä ole säiliötä. Samoja laitteita on saanut/saa pilkkahintaan Biltemasta, Clas Ohlsonilta, Motonetista, Hong Kongista ja muista "halpahalleista". Itselläni on kaksi ja rengasta täyttäessä se rengas toimii nimenomaan paineilmasäiliönä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #712 : 22.10.09 - klo: 18.02 »
Ei siinä ole säiliötä. Samoja laitteita on saanut/saa pilkkahintaan Biltemasta, Clas Ohlsonilta, Motonetista, Hong Kongista ja muista "halpahalleista". Itselläni on kaksi ja rengasta täyttäessä se rengas toimii nimenomaan paineilmasäiliönä.

Mitä minä olisinkaan ilman teitä. No ainakin jälleen 8 euroa köyhempi.

Kiitos Penguin kärsivällisyydestä valistaa tietämätöntä.

Otinpa märästä kelistä huolimatta tyypit tasapainoitetuista katunakeista syrjäistä tietä kahakäteen sahaten. Ensin kuitenkin autoa ilmassa roikottaen renkaat näyttivät pyörivän kyllä nyt tasaisesti, mutta sitävastoin itse vetoakselit näyttivät pomppivan tai olevan epäkeskot. Joko laatu on kuraa, nivelissä lappia tai akselit ovat sopeutuneet vemputtaviin epätasapainoisiin Taloneihin.

Koska lempiasiaani eli kaarreajoa pienessä driffissä ei pystynyt tekemään kapealla asfalttipätkällä, niin jäi kuvittelun asteelle se, että ehkä auton ohjaustarkkuus oli parempi mm. silloin, kun autoa kiihdytti voimakkaasti ja tuli korjata linjaa ihan vain hitusen. Ihan kuin autossa olisi ollut nyt downforcea.

Pettymyksesi lasken sen, että tasapainoitusmönjä oli edelleen yhtä pehmeää kuin sinitarra. Kuvittelin, että se kovettuu. Näin sadekelillä kuvittelisin myös, että mönjä imee itseensä vettä ja tulee raskaammaksi. Aiheuttaen näin epäkeskon. Taidankin seuraavan kerran ostaa rautakaupasta kittiä tai kaksikomponenttiliimaa.

Vieläkö jengi ajelee sadekeleillä (Pohjois-Suomessa tietty jo sitä outoa valkoista ainetta) vai onko E-Revo pistetty talviteloille? Mihin volttimäärään jätätte Li-Po akkunne? Kenno 3,5 V:iin?
« Viimeksi muokattu: 22.10.09 - klo: 18.10 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #713 : 22.10.09 - klo: 20.27 »
Koska lempiasiaani eli kaarreajoa pienessä driffissä ei pystynyt tekemään kapealla asfalttipätkällä, niin jäi kuvittelun asteelle se, että ehkä auton ohjaustarkkuus oli parempi mm. silloin, kun autoa kiihdytti voimakkaasti ja tuli korjata linjaa ihan vain hitusen. Ihan kuin autossa olisi ollut nyt downforcea.
Jos semmoinen irstaus sallitaan, että ajaa E-Revoa 1/8 buggyn katurenkaalla, niin jovain menee sutia lyöden driting... eSlayeroinnin ohessa tuli testattua joku kerta. Ne pyöränpultit vaan ei tykkää katukiveyksistä.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #714 : 23.10.09 - klo: 08.41 »
Kysymys jousien jäykkyyksistä ja niiden värikoodeista. Traxxas.com sivuilta ladattu tiedosto 5808_parts.pdf kertoo kaikkien muiden kierrejousien jäykkyydet paitsi alleasennetujen punaisten. Punaiset lienevät olleet alkujaan edessä ja kultaiset (3.8) takana. RTR paketin mukana seurasi myös jäykemmät kierrejouset, jotka ovat värikoodattu sinisellä (5.9/120 mm rear) ja hopealla (4.9/ 120 mm front).

Olenkin asentanut nyt nuo jäykemmät jouset noiden front ja rear "suositusten" mukaisesti eli hopeiset eteen ja siniset taakse. Ovatko nämä jouset tarkoitettu kuitenkin noille lisäosapalasille (Long Travel rocker and spring set), joilla saadaan lisää maavaraa? Jousien perässä, sulkeissa, mainitaan pituudet 90 mm ja 120.

JÄYKKYYS    VÄRIKOODI
2.6 keltainen (yellow)
2.9 valkoinen (white) (90 mm) front
3.2 oranssi (orange)
3.5 vihreä (green) (90 mm) rear
3.8 kulta (gold)
4.1 nahanruskea (tan)
4.4 musta (black)
4.9 hopea (silver) (120 mm) (front)
5.4 vaaleanpunainen (pink)
5.9 sininen (blue) (120 mm) (rear)
6.4 purppuranpunainen (purple)

Muokkaan viestiä jälkikäteen. Alkuperäiset edessä olleet kierrejouset lienevät värikoodiltaan oranssit (3.2) ja punakoodillisia ei ole olemassakaan. Loogista, koska itse kierrejousen väri on punainen.
« Viimeksi muokattu: 29.10.09 - klo: 12.22 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #715 : 23.10.09 - klo: 13.00 »
Ovatko nämä jouset tarkoitettu kuitenkin noille lisäosapalasille (Long Travel rocker and spring set), joilla saadaan lisää maavaraa?
Joo, ovat pitkän joustomatkan vieterit. Itsekin taisin niillä ajella 90mm joustopalikoilla, kun vakijouset ovatten niin covin löysät. Toisaalta ne paketissa tulevat 1200mm joustomatkan jouset ovat (IMO) 90mm joustopalikoilla liian jäykät, eli hyvää hakiessa pitäisi käydä hankkimassa jousia. Helpolla vetää ehkä liiankin jäykät jouset autoon, vaikka tosin ne vakijouset on kyllä löysemmän puoleiset.

Vakiotakajouset eteen ja ja pitkän jouston etujouset taakse voisi olla myös kokeilemisen arvoinen kombo. Jos nyt pistän talveksi pitkät tukivarret taas kiinni, niin laittanen joko 120mm joustot kokonaisuudessaan tai sitten 90mm joustopalat ja jouset kuten nyt tuossa kerroin. Nyt siis Slayerin tukivarret, edessä about Slayerin vakiotakajouset ja takana E-Revon vakioetujouset.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #716 : 23.10.09 - klo: 15.25 »
Vaihdoin säätöjä ja pistin taakse pitkät palat (travel rocker). Edestä laskin maavaraa laittamalla tukivarren (rod/ #5318) keskireiästä alimmaiseen asentoon (#2579). Auto on nyt kuin teini-Corolla pylly pystyssä.   :lol: Pääsis enää kokeilemaan näiltä sateilta.. Osien oikeita nimiä en tiedä ja siksi pistin ovelasti osanumerot.  :-D

Pakko kehua Traxxasin tukivarsi-ideaa. Kampeeri pysyy renkaissa koko ajan samana oli auto ilmalennossa, vaakatasossa tai jouset litistyneenä. Tavallisessa autossahan renkaat vaihtavat kulmaa: ilmalennon aikana kampeeri V-asennossa ja alastulossa A-asennossa. Todella ovela keksintö Traxxasin insinööriltä! Ei ihme, että Traxxasin autoilla voitetaan ratakisoja.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #717 : 23.10.09 - klo: 18.41 »
Onkos joku ehtinyt tunnustelemaan mimmoista "sadantonnin huoltoa" tuolle tarvitsee tehdä? Yksi pyöränlaakeri on jo hukannut vierintäelimensä...  :grin:

Oma fiilis on, että lakusarjan lisäksi tarvinnee vaihtaa hieman rumimpia muoviosia. Pyöränlaakerit olisi ehkä muutenkin kivempi laittaa uusiin muoveihin/blingblingeihin kiinni kuin wanhoihin ja piestyihin.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Makro86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #718 : 28.10.09 - klo: 18.37 »
Sellasta ihan kyselisin, että mikä olisi vikana kun akut on autossa ja laitan virrat päälle normaalisti ohjaimesta ja autosta, niin ei kulje eteen- eikä taaksepäin? Moottorit eivät siis inahdakkaan ja ohjaimesta säätimet ok +auto kääntyilee myös.
Näillä moteilla siis ajettu varmaan joku 10 kertaa. Tosin edellisellä kerralla noi päästi oikein kunnon käryt ajon päätteksi(ei minkäänlaista savua tms tullut), tiedä sitten.

Ajellut viimeset kerrat (4 kertaa) LiPoilla joita ennen 8.4v MaxAmpseilla, onko merkitystä? =)
Eivät siis tuon kauempaa kestäneet? Mitä sitten suosittelisitte, ihan vaan MMM vai uudet tilalle? Käyvätkö muuten E-Maxx motit?
Xray x12, Asso B4.1 & Traxxas X-Maxx

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #719 : 28.10.09 - klo: 18.57 »
mitkäs lipot oliko liijan järeet. varmaan motit palanu.tai nopari ottanu osumaa.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8