Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525174 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #840 : 09.12.09 - klo: 09.02 »
Monster Combon manuaalissa lukee, että tarvitsee akun, joka pystyy antamaan jatkuvaa virtaa vähintään 75 A ja purskeena 125 A. Missään ei sanota, että nopari tarvitsisi ja kun on mitannut virtoja dataloggerin kanssa, niin näkee että hitaassa ajossa Monster Combollakin virrat voivat olla jopa yksinumeroisissa ampeerimäärissä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #841 : 10.12.09 - klo: 00.51 »
Morot,

nyt olisi oma harjaton e-revo kotiutunut kuopioon. Kysymys,
omasta mielestäni latasin nihmit täyteen, ja kun koklasin kaaraa
eka kerran---> ei inahdustakaan. Epäilen nihmien varaustilaa
liian alhaiseksi. Käytössäni oleva nihm-Laturi on nimittäin uskomattoman huono.

Onko mahdollista että mikäli nihmit ovat tarpeeksi tyhjät,
mmm -kombo ei lähde päälle ollenkaan...? Siis ei mitään valoja tai
piippauksia tai sellaista... Kuollu kun kivi. AUTTAKKEE!! :sad:

Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #842 : 10.12.09 - klo: 08.32 »
Kokeileppa yleismittarilla akkujen jännitteet.
Kyllä sen pitäis ainakin inahtaa niillä, ja kalibrointi pitäisi ainakin onnistua sikäli mikäli jännitettä löytyy akuista.

Mutta, niinkun monesti sanottua, kierrätykseen ne nimhit..  :roll:
son loppu ny.

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #843 : 11.12.09 - klo: 00.31 »
Kokeileppa yleismittarilla akkujen jännitteet.
Kyllä sen pitäis ainakin inahtaa niillä, ja kalibrointi pitäisi ainakin onnistua sikäli mikäli jännitettä löytyy akuista.

Juu, niinhän se oli että nimhit oli tyhjät. Wanha nimhilaturini julistettaneen sököksi.
Lipoilla pelasi kuten kuuluu.  :afro:

Tällasilla lipoilla ajelen:

2 x nämä: http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=34869

ja 2 x nämä: http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=34870



Mutta, niinkun monesti sanottua, kierrätykseen ne nimhit..  :roll:

Ja ketut, eiku nimhit ammutaan kiertoradalle piippaamaan sputnikin kanssa kilipaa... :evil:
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #844 : 11.12.09 - klo: 16.53 »
lokarit

Odotan mielenkiinnolla käyttökokemuksia noista lokareistasi (viilipurkit). Idealtaan todella uniikki, suorastaan kekseliäs.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Löhö

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #845 : 11.12.09 - klo: 17.28 »
lokarit

Odotan mielenkiinnolla käyttökokemuksia noista lokareistasi (viilipurkit). Idealtaan todella uniikki, suorastaan kekseliäs.

joutuu venaa ens viikon loppuu et pääsee testailee ku akut vast eile tullu helsinki/vantaalle ja huomen alkaa viikon kertausharjotus, onneks ei oo märkää ens viikolla :) mut sitku pääsen testaa ni laitan raporttia.

Mites nuo säädöt castlelinkillä, ootteko mimmosia ite pistelly? Miul näyttää täl hetkel tältä
e-revo + tekin rx8/2250kv

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #846 : 11.12.09 - klo: 22.51 »
Villi arvaus viilipurkeista, ettei tuu pysymään paikalla ainakaan maalarin teipillä.
Riippuu tietysti millai kengittelee.
Ittellä lähti tänään vakio talonit taivaan tuuliin ku oltiin jäisellä/lumisella parkkipaikalla vetääs pitkää luisua. Toinen takakumi meni nätisti poikki.
Onneksi uudet kumit on jo lentokoneessa.
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa mikael.forsstrom

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas E-Revo
« Vastaus #847 : 12.12.09 - klo: 14.26 »
Moi,

Mulla on Traxxas e-revo brushless edition.Minulla on hajonnut kaksi rengasta lyhyen ajan sisällä. Mitkä renkaat ois hyvät jokapaikan renkaat?

Akkuina on ZIPPY Flightmax 5200mAh 2S2P 30C hardcase.

Mulla Traxxas e-revo talon renkaat ja IMEX 1/8 Truggy Tire  C Chrome renkaat.
« Viimeksi muokattu: 12.12.09 - klo: 16.34 kirjoittanut mikael.forsstrom »
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #848 : 12.12.09 - klo: 14.42 »
Asfalttiajoon hyvät renkaat on phaltlinet. Löytää hobbylinnasta.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #849 : 12.12.09 - klo: 19.53 »
Minulla on hajonnut kaksi rengasta lyhyen ajan sisällä. Mitkä renkaat ois hyvät jokapaikan renkaat?

Oletko ajanut jäällä tai jäässä olevalla alustalla? Jäässä olevat pienetkin epätasaisuudet voivat yllä hyvin teräviä, samoin maahan kiinni jäätyneet pienetkin kivet voivat viiltää renkaan rikki. Tuollaisiin tilanteisiin ei sellaista rengasta taida ollakaan, joka kestäisi, mutta tietty korkeampi kuvio voisi vähän auttaa, tai sitten ei.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #850 : 12.12.09 - klo: 20.05 »
Tätä rengasasiaa on puitu tässäkin ketjussa moneen kertaan, mutta tässä nyt vielä kerraten..

1. Pro-Line Mulcher (40)
2. Pro-Line Badlands

Ja mitä alkuperäisten nahkarukkasten kestävyyteen tulee, niin nuo edellä mainitut renkaat ovat noin tuplapaksuiset ainevahvuudeltaan.

son loppu ny.

Poissa the man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #851 : 12.12.09 - klo: 20.34 »
Aatelin tilata ton http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXWGD0#accneeded
tossa paketissa näyttäis tulevan traxxasin omat nimh akut mukana ja tietääkö kukaan että onks niistä mihinkään. Autohan on harjaton.
Karvaton ERBE

Poissa hallipatsui

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #852 : 12.12.09 - klo: 22.38 »
Aatelin tilata ton http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXWGD0#accneeded
tossa paketissa näyttäis tulevan traxxasin omat nimh akut mukana ja tietääkö kukaan että onks niistä mihinkään. Autohan on harjaton.
Kyllähän niillä kokeilemaan pääsee ja voihan niillä ajaakkin, mutta jos tuon auton ajattelit hankkia niin kannattaa samalla satsata kunnon laturiin ja akkuihin (LiPo). :wink:
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #853 : 12.12.09 - klo: 22.49 »
Kyllä ne nimhit kannattaa laittaa kierrätykseen ja hankia lipot samantien. MMM ei oikeen tykkää noista nimh akuista.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa the man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #854 : 13.12.09 - klo: 00.29 »
Voitteko ehdotella jotain lipoja ja latureita. Plussaa olis jos laturi voi ladata myös nimh kennoja. Mieluiten towerhobbylta kun niillä on toi kiva joulutarjous :roll:.
Karvaton ERBE

Poissa the man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #855 : 13.12.09 - klo: 10.28 »
Kyllä ne nimhit kannattaa laittaa kierrätykseen ja hankia lipot samantien. MMM ei oikeen tykkää noista nimh akuista.


Ei kai se nyt sentään ruve huutamaan että ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ MÄ EN HALUU NIMHEJÄ, MÄ HALUUN LIPOJA :afro:
Karvaton ERBE

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #856 : 13.12.09 - klo: 10.37 »
Ei kai se nyt sentään ruve huutamaan että ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ MÄ EN HALUU NIMHEJÄ, MÄ HALUUN LIPOJA

Mitäs jos pidettäisiin asiallisena tämä topic !

Ja mitä akkuihin/latureihin tulee, niin löytynee kun lueskelee tätä topiccia mitä kansa on ostanut.

son loppu ny.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #857 : 13.12.09 - klo: 15.35 »
Ei se Monster varmaan huuda, mutta Castle näin ohjeistaa:





Ja kyllä, E-Revo Brushless on extreme setup.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #858 : 16.12.09 - klo: 18.17 »
Mites nuo säädöt castlelinkillä, ootteko mimmosia ite pistelly? Miul näyttää täl hetkel tältä

Sama 3,2 V turvaraja kuin sinullakin. Drag Brake oli minullakin 20 %:ssa kun ekoja kertoja kruisailin. 20 % on myös hyvä säätö asfaltilla ajettaessa ja asfalttinakeilla. Nyt käytän 0 %:ia ja ehkä myös siksi kun rassissa on jarruvalot, niin on kiva nähdä joskus niidenkin palavan.  :-D

Brake Amount eli jarrutehoa olen mielestäni laskenut myös, kuin myös Reverse Throttlea. Jotenkin turvallisempi pakittaa kun auto ei mene taaksepäin yhtä lujaa kuin eteen. Sorapinnalla jos renkaat menevät suttiin, niin ohjattavuus katoaa. Sensorless Motor Timing taitaa minulla olla low. Luin joskus Traxxasin foorumilta, että se olisi suositeltavin ja olen siinä uskossa laittanut sen siihen. Mukamas (mokoman pakanan pakana...) moottori pysyisi hieman viileäpänä. Hän joka kilpailee ja haluaa jokaisen tehorippeen rassistaan, ei varmaan laita säätöä noin kuin minulla.

Throttle Curvea eli kiihdytyskäyrää olen loiventanut hieman alun puolelta. Auto ei "hyppää" paikallaan raapimaan isänmaatamme (vrt. moottorikelkka ja keskipakoiskytkin). Ts. annettaessa hanaa auto lähtee tasaisesti ja med lapanen. Jos perheessä on juniori, niin vain ja ainostaan tällä käyrällä saakin autosta hieman rauhallisemman tai jos radioautoilu on ihan uusi juttu, niin voi rakentaa itselleen ns. aloittelijan säädöt.

Kaikkien säätöjen merkitystä en tiedä kuten esim. Throttle Dead Band (0,1 ms default). Helpostihan nuo kokeilisi kun laittaisi toiseen asentoon ja vain kokeilisi. Kuitenkin on hieman sellainen pökiö luonne, että säätäessään menee vaihtamaan sitten useampaa arvoa. Noin ei kannattaisi toimia. Tilanne olisi ns. mahtisonni, mikäli omistaisi läppärin ja se olisi messissä.

Threadissa aiemmin postaisin jopa kuvien kera lokitiedostoista, mutta onneksi viisaammat korjasivat ja kertoivat noiden olevan vain lennokkien tai eri nopeudensäätimen juttuja. Olisi kyllä to-del-la nastaa mikäli E-Revon nopari antaisi vastaavat tiedot ulos.

Aatelin tilata ton http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXWGD0#accneeded
tossa paketissa näyttäis tulevan traxxasin omat nimh akut mukana ja tietääkö kukaan että onks niistä mihinkään. Autohan on harjaton.

Jos nuo NiMH:t kuuluvat pakettiin, niin onhan niistä se hyöty, että niillä voi ajella pikkupakkasillakin.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa rcfriikki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #859 : 17.12.09 - klo: 18.11 »
Kertokaa joku ton erevon (1/16) power cell akusta joku....
Paljo harjaton kulkee vakiona?
Mitä akkui tohon autoo sopii?

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #860 : 17.12.09 - klo: 19.11 »
Kertokaa joku ton erevon (1/16) power cell akusta joku....
Paljo harjaton kulkee vakiona?
Mitä akkui tohon autoo sopii?

Kysele oikeasta aiheesta:
http://rc10.fi/index.php?topic=30827.570
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #861 : 18.12.09 - klo: 00.22 »
Pikkuhiljaa etenee tämä kolmannen akselin asennus E-Revoon, vaan uhkaavasti lähestyy asetettu deadline (23.12.) ja vielä on osia matkalla jossain postitse.

Aiemmin tehtyy runkolevyyn saatii kiinnitettyä iskarit, joita varten piti levyyn hioa vähän uraa. Ohjausservolle tehtiin paikka, joskin itse ohjaus vaatii vielä paljon suunnittelua ja toteutusta, eikä varmasti ehdi valmistua ym. aikataululla.



Taka-akselit yhdistetiin myös alapuolelta pohjapanssarilla, joka tarjoaa sekä suojaa että vahvistaa perärakennelmaa. Alkuperäinen malli on otettu Gorillamaxxin G3R-rungon skid platesta, mutta muodattu merkittävästi jotta sopii tähän toteutukseen. Keskimmäisten takarungon puolikkaiden perästä vaihdettiin perää kasassa pitävä sininen alumiinilevy omatekoiseen ja tuplapaksuiseen, johon saatiin mahtumaan myös ulostulo takimmaiselle kardaanille.



Taka-akseleiden väliin runkolevyn ja pohjapanssarin väliin pitäisi saada mahtumaan vielä neljän pyörän ohjausvivustot. Jotain suunnitelmia on toteutuksesta, mutta muutama kriittinen osa puuttuu, jotta totetuksen saisi tehtyä. Myös servon valinta tulee olemaan mielenkiintoinen, kun ei viitsisi siihen omaisuuksia sijoittaa, mutta kaikki neljä takarengasta pitäisi saada kääntymään yhdellä servolla. Varmuuden vuoksi myös ylärungon vasempaan sivuun on jätetty paikka servolle, jos tehtävä osoittautuu liian vaativaksi yhdelle normaalikokoiselle servolle tai muuten hintavaksi toteuttaa siten.



« Viimeksi muokattu: 18.12.09 - klo: 00.29 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa carbon666

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #862 : 18.12.09 - klo: 13.49 »
Suositelkaa jotain tehokasta motti ja nopari pakettia, budjetti 150e
-Traxxas E-revo 1/16 vxl-  -Carson crt 4x4 petrol-  -Hpi rs4 pro2-  -Kyösti twin force (projektina)-  -2kpl kyösti fw06-
 Myytään nitro kyöstit http://www.nettivaraosa.com/916891

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #863 : 18.12.09 - klo: 19.25 »
Suositelkaa jotain tehokasta motti ja nopari pakettia, budjetti 150e
Turnigyn 1:8 komboa saanee Hobbycitystä ja Novak HV Pro -komboja saanee tällä haavaa Towerista suunnilleen tuohon budjettiin. Novakin hyvä puoli on sensorillinen noppa+kone, joten tuntuma on ns. kunnossa. Turnigy taitaa olla vähemmän allerginen kosteudelle, eikä sekään nyt paha ajettava ole ja kulkuja taitaa irrota sillä hieman enemmän. Turnigyn nopari lisäksi kestää 6S, kun taas Novak on suunniteltu max. 4S:lle. Gigaradiot kannattaa laskea budjettiin mukaan, jos niitä ei ole jo ennestään.

Novak mainostaa HV Pro komboa E-Revoon sopivaksi, mutta jos aikoo auton saada kulkemaan Kovaa, niin lämmöt kyllä karkaa. 50...60 km/h alkaa olemaan maksimihuiput.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Löhö

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #864 : 19.12.09 - klo: 15.33 »
Noniin sodat on sodittu ja takas revon kimpussa. Takapiha tyypit tuli otettuu ja pientä osumaaki tuli. Video

Etupohjapanssari/puskuri meni kahteen osaan. ylimmäinen noista ja sit rungosta hajos ne pultin kiinnityskohdat jonkun sortin patenttia joutuu väsää, että kestää seuraavanki osuman :) Tuntuuhan tuo liikahtavan ainakin takapihalla ihan tarpeeksi.

Lokareista niin niitä en jaksanu sen paremmi laitella ku sisäpuolelta jeesusteipillä niin vittuunhan ne lensi sieltä tai kaks oli lentäny. Niistä varmaankin saisi hyvät jos jaksaisi panostaa hieman niitten kiinnittämiseen.

Hyviä ideoita ton pohjapanssari/puskuri kiinnittämiseen kun ei saa pulteilla enää ?
« Viimeksi muokattu: 19.12.09 - klo: 15.43 kirjoittanut Löhö »
e-revo + tekin rx8/2250kv

Poissa rcfriikki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #865 : 19.12.09 - klo: 19.49 »
Hemmetti ku menin sabeen nii sie ei ollu harjattomii e-revoi enää yhtää....
Täyty ostaa harjallinen....
Ja harjaton moottori maksaa liikaa eriksee :P

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #866 : 19.12.09 - klo: 19.56 »
Niin siis ootko nyt ostanut E-revon vai mini e-revon??Jos jälkimmäisen,niin väärä topicci...
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa rcfriikki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #867 : 19.12.09 - klo: 20.35 »
Juu....
Mini e-revon....

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #868 : 19.12.09 - klo: 23.31 »
Etupohjapanssari/puskuri meni kahteen osaan.

Turhan ahtaassa tilassa koitat ajaa rakettiasi, koska myös jarrutusmatka pitää ottaa huomioon noinkin raskaalle kuulalle. Käy kokeilemassa jollain urheilukentällä tai parkkipaikalla. Jäitäkin voisin ehdottaa, mutta kukapa haluaisi ehdottaa auton tai itsensä hukuttamista.. Ehkä myös pikku pakkanen haprastuttaa muoviosat entisestään, mutta mitään kriittistä osaahan et saanut rikki.

Viilipurkkilokareiden ideasi oli kuitenkin hyvä ja ajattelin, että talvikäytössä ne estäisivät lumen menemisen korin sisään. Minulla on samansuuntaisia kokemuksia muovisuojista. Asensin taka-akselille pari muovilevyä (Li-Po-akkujen pakkauksesta), mutta kivet iskivät ne jo ekalla ajokerralla säpäleiksi.

(Jos päädyt pistämään videosi YouTubeen, niin kerro saanko pistää sen E-Revon albumisivulle muiden videoiden joukkoon.)
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa carbon666

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #869 : 20.12.09 - klo: 00.05 »
Suositelkaa jotain tehokasta motti ja nopari pakettia, budjetti 150e
Turnigyn 1:8 komboa saanee Hobbycitystä ja Novak HV Pro -komboja saanee tällä haavaa Towerista suunnilleen tuohon budjettiin. Novakin hyvä puoli on sensorillinen noppa+kone, joten tuntuma on ns. kunnossa. Turnigy taitaa olla vähemmän allerginen kosteudelle, eikä sekään nyt paha ajettava ole ja kulkuja taitaa irrota sillä hieman enemmän. Turnigyn nopari lisäksi kestää 6S, kun taas Novak on suunniteltu max. 4S:lle. Gigaradiot kannattaa laskea budjettiin mukaan, jos niitä ei ole jo ennestään.

Novak mainostaa HV Pro komboa E-Revoon sopivaksi, mutta jos aikoo auton saada kulkemaan Kovaa, niin lämmöt kyllä karkaa. 50...60 km/h alkaa olemaan maksimihuiput.

tollasta kattelin http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9127&Product_Name=Turnigy_Brushless_Car_Power_System_2350Kv/150A

vissiin tehoja riittäs? Mut ei taida kestää kahta 3s lipoa rinnan tai sarjaan?
-Traxxas E-revo 1/16 vxl-  -Carson crt 4x4 petrol-  -Hpi rs4 pro2-  -Kyösti twin force (projektina)-  -2kpl kyösti fw06-
 Myytään nitro kyöstit http://www.nettivaraosa.com/916891