Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525257 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1020 : 31.01.10 - klo: 08.58 »
Tosi hyvä auto suosittelen ja ei hajoo niin helposti kun joskut autot mul menee 110 km/h se auto E-Revo siis

Mikä tässä on pointtina ?

"Tosi hyvä auto suosittelen" ainut asia mikä jollain tavalla on totta tässä postauksessa.


son loppu ny.

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1021 : 31.01.10 - klo: 15.04 »
Lainaus
Revo 6x6

Kuusipyöräinen Revo notkahti taas askeleen lähemmäksi koeajoa, kun Itella lopulta sai kannettua joulukuun alussa Liquid RC:ltä lähteneet osat tänne asti.

Koska alkuperäinen koritolpparakennelma ei mahdu pidennyksen jälkeen alkuperäiselle paikalleen, vaan siirrettiin auton perään, piti tilalle rakentaa omavalmiste.





Seuraavaksi olisi sitten vuorossa takapyörien ohjauksen suunnittelu ja toteutus...

Hauskan näköinen laite!

Miten toteutit voimansiirron jatkamisen takimmaiselle perälle?
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1022 : 31.01.10 - klo: 15.07 »
Törmäsin tämmöisiin.
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=11163&cat_name=REVO#

Ideana ihan hauska, mut mahtaako olla toimiva. Onko kokemuksia?

Kyllä sanoisin että melko turhat on, no ehkä jos Pantherin lavat taakse niin johonkin voisi lumella mennä.

Suksien tilalle kun saisi TELAMATOT, siis sellaiset kuin 1:1 mönkijöissä on kalliina lisävarusteena. Voisi toimia ainakin summitissa hitaalla välityksellä.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa pete83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1023 : 02.02.10 - klo: 22.26 »
onko järkevää laittaa 2kpl vlx-3 nopareita ja velineon 3500kv motteja e-revoon?

kun tuntuu nuo mamba monsterit kaikilta paukkuvan, ja olis yks velineon setti jo valmiina.
itseasiassa jo autossa kiinni ja tuntuu ainakin talvella kulkupuoli olevan kunnossa.
lisäksi on täysin vesitiivis.

mites 2 noparin kytkentä vastariin toteutetaan?

youtubessa löytyi paljonkin videoita aiheesta ja hyvin näytti laitteet rokkaavan.


rc autoilua jo vuodesta 1990.
asso B4FT  x 2  ja  1:5 fg monsteri

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1024 : 03.02.10 - klo: 15.48 »
Sanoisin että ei ole järkeä laittaa kahta vxl:ää, yksi kunnon 1/8 harjaton systeemi on parempi ja tehokkaampi.
Siis oletko ajanut isolla e-revolla tolla yhdellä velineon setillä. :huh:

Kyllä niitä on myös toimiviakin MMM:iä niinkuin omassa Fluxissa on, ja mä ajan lähes pelkästään noparin maksimilla, eli 6s:llä.
« Viimeksi muokattu: 03.02.10 - klo: 15.51 kirjoittanut -rcmh- »
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa pete83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1025 : 03.02.10 - klo: 16.19 »
joo tällähetkellä on velineon vxl setti kiinni, suoraan rustlerista purin ja e-revoon eilen laitoin..

3kertaa olen ajanut jo 3s lipolla.   voimaa on omasta mielestä yllättävän hyvin.
laparenkailla keulii kaasulla lumessa, eikä konekkaan 15min ajon aikana lämmennyt paljoa.
about 40 asteiseksi.

välityksistä en tarkemmin tiedä, mutta spurri on niin iso kuin mahtuu ja pinioni on muistaakseni 18 hampainen.

olen kyllä tosi hämmästynyt miten pelaa nuin hyvin, talveksi en enempää voimaa tartte.
mutta jos kesällä haluais hullutella, niin hommais toisen setin kyytiin.
mites silloin tehdään välityksille?  vissiinkin reilusti pitemmät vois   laittaa, kun koneet joutuu pienemmälle rasitukselle ja vääntöäkin on tuplasti vai??

vetarinkin sain takaa jo poikki, ilmeisesti nuo laparenkaat pitää liikaa..

millainen rengas olis hyvä näin talvikäyttöön?
laparenkaat on ok, muttei käänny.  ja tuollaiset normi 1/8 byggyn nappulaenkaat ei pidä liikoja, mutta ajettavuus on hyvä.
« Viimeksi muokattu: 03.02.10 - klo: 21.05 kirjoittanut pete83 »
rc autoilua jo vuodesta 1990.
asso B4FT  x 2  ja  1:5 fg monsteri

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1026 : 03.02.10 - klo: 21.29 »
Terve,voisko joku kyseisen auton omaava mitata vastari boksin ulkopuolen mität?
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa pete83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1027 : 03.02.10 - klo: 22.11 »
8cm leveä kokonaisuudessaan,  3 cm korkea ja 6cm syvä, kun johtojensuojakansi otetaan huomioon.
rc autoilua jo vuodesta 1990.
asso B4FT  x 2  ja  1:5 fg monsteri

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1028 : 03.02.10 - klo: 22.18 »

vetarinkin sain takaa jo poikki, ilmeisesti nuo laparenkaat pitää liikaa..

millainen rengas olis hyvä näin talvikäyttöön?
laparenkaat on ok, muttei käänny.  ja tuollaiset normi 1/8 byggyn nappulaenkaat ei pidä liikoja, mutta ajettavuus on hyvä.

Niin pitoa taitaa olla liikaa voimansiirrolle, siihen ei auta kuin terästä laittaa tilalle.

Mun kokemuksen mukaan Pro-Linen Mulcherit on hyvät renkaat talvella, ja myöskin Masherit oli ihan ok.
Kunnolla jos pitoja haluaa niin sitten tietenkin Nastarenkaat ruuveista, mutta sitten voimansiirto on myös kovilla.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1029 : 03.02.10 - klo: 22.21 »
8cm leveä kokonaisuudessaan,  3 cm korkea ja 6cm syvä, kun johtojensuojakansi otetaan huomioon.

Kiitoksia!
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1030 : 07.02.10 - klo: 01.10 »
Hauskan näköinen laite!

Miten toteutit voimansiirron jatkamisen takimmaiselle perälle?

Kiitoksia! Takimmaiselle perälle on jatkettu voimansiirtoa suoraan etummaisen perän "läpi"



Tuohon tarvitsee ylimääräiset diffin kuoret, pinionin ja laakerit, joilla diffiin saa kuoret, joissa on ulostulo edessä ja takana. Bulkheadiin vähän dremelillä reikää taakse, jotta mahtui jatkamaan Revo 3.3:n takakardaaanilla takimmaiselle perälle.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1031 : 07.02.10 - klo: 09.31 »
Alkoi noita axle carriereita paukkuu siihen tahtiin et tarvii koittaa jotain kestävämpää palikkaa. Noita ku kattelee, niin näyttää löytyvän aika monen hintaista.
Ilmeisesti parempaa muovista ja alumiinista.
Mikä olis hyvä ja kestävä?
Kiitos.
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1032 : 07.02.10 - klo: 10.23 »
Onko pallot liian kireällä vai liian löysällä? Vaikuttaa merkittävästi kestävyyteen. RPM:n muoviosaa väitetään merkittävästi kestävämmäksi. Aluosista Integyä kannattaa välttää ja muiden ongelma on että tuo osa kyllä kestää, mutta hajoamista alkaa tapahtua muualla, kuten tukivarsien rungonpuoleisessa päässä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1033 : 07.02.10 - klo: 11.11 »
Jostain muistan lukeneeni, että palloja pitää löysätä 1/4 kierrosta ja sillä oon yrittäny mennä. Toki eilinenkin hajoaminen johtui takapyörän osumasta tolppaan sivuluisussa. Meni pikkasen pitkäksi. Eikö ne integyn osat kestä vai mikä niissä on ongelma? RPM:n muoviosa maksaa saman ku integyn alu.

Niinhän se on että heikoin lenkki hajoaa. Pitäis vaan ettiä halvin heikoin lenkki, sit niitä osia varasto täyteen.
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1034 : 15.02.10 - klo: 15.21 »
Onko kellää kokemuksia jäänastoista?
http://www.hobbylinna.com/koldkutter-jaanasta-p-22394.html
Jos porais pienen reiän, laittais liimaa väliin ja ruuvais kiinni?
Mahtaako pysyä vai repiikö renkaat rikki?
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1035 : 15.02.10 - klo: 15.46 »
En lähtisi vakiokumeihin ainakaan laittamaan, kun ne ei muutenkaan tahdo pysyä nipussa.
Jos koitat, varaa suojalasit.
/ Jere Siirilä

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1036 : 15.02.10 - klo: 15.51 »
Samaa mieltä jesin kanssa.

Vanhanmallisen E-maxxin raktorikumit vois vaikka kestääkkin kutterit.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1037 : 15.02.10 - klo: 15.53 »
Hengenvaarallisia nuo nastat näissä autoissa. Korkeintaan jos vahvistaa renkaan sisäpuolen ja laittaa n. 10mm ruuvit n. 10mm kannalla sisäpuolelta ulospäin. Ja vielä sillonkin siinä on riski, että irtoaa ja ampuu naapurin tenavaa silmään. Tai omaasi.
« Viimeksi muokattu: 16.02.10 - klo: 09.09 kirjoittanut soulost »
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa Ukko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1038 : 15.02.10 - klo: 17.22 »
Itselläni on Summitissa nämä renkaat ja niissä Kold Kutterit:

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=4728

Nastat pysyy renkaissa kiinni kuin tauti. Porasin pienen reiän ja laitoin varmuudeksi tipan Wurthin geelimäistä pikaliimaa. Pysyisivät varmasti myös ilman liimaa, sen verran tiukkaa oli ruuveja paikalleen vääntää.
Mugen 1/8 MBX6E (Tekin RX8), HPI Savage Flux XL (Xerun 150A), Traxxas Summit (Xerun 150A)

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1039 : 15.02.10 - klo: 17.27 »
Revossa oli nuo nastat, akkuporakoneella kiersin kiinni ilman alkureikiä alkuperäisiin renkaisiin, yksikään ei irronnut ja pulkassa sai hyvin vedettyä viisivuotiasta tytärtäni. Suosittelen.

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1040 : 15.02.10 - klo: 23.14 »
Onko kellää kokemuksia jäänastoista?
http://www.hobbylinna.com/koldkutter-jaanasta-p-22394.html
Jos porais pienen reiän, laittais liimaa väliin ja ruuvais kiinni?
Mahtaako pysyä vai repiikö renkaat rikki?

kovin on pitkät piikit  :shocked:

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1041 : 18.02.10 - klo: 17.01 »
kysästään nyt täältäkin.

purin tuon keskidiffin ja ihmettelin kun ei ole minkään näköstä rasvaa sisällä.

onko nää diffirasvat vaan rahastusta ja turhaa pyörintävastusta vai miks ei ole öljyjä sisällä?

Poissa jhaas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1042 : 19.02.10 - klo: 09.57 »
Maanantai mallin tehtaalta:)
Kyllä ne varmasti kannattaa täyttää.Ei ole turhan takia...

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1043 : 19.02.10 - klo: 10.00 »
kysästään nyt täältäkin.

purin tuon keskidiffin ja ihmettelin kun ei ole minkään näköstä rasvaa sisällä.

onko nää diffirasvat vaan rahastusta ja turhaa pyörintävastusta vai miks ei ole öljyjä sisällä?

500k "öljyt" on muistaakseni vakiona sisällä.
Eli siirappia.

Siitä kannattaa lähteä suuntaan tai toiseen, kokeilemalla selviää.
Mut öljyä kuitenkin sisälle, tai miksei vaseliiniakin jos jäykempää tarvitsee.
son loppu ny.

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1044 : 19.02.10 - klo: 21.39 »
seuraavana purkukohteena on perä! näyttää äkkiseltään, että purattaa melko paljon.

ohessa linkki missä on käyty läpi auton historia alusta lähtien. sisältää kolme ajokertaa lumella, mutta niistä ei ole kuvia.

http://picasaweb.google.fi/korppi800/Rc?authkey=Gv1sRgCPqT1-2fyvPJ5QE#

päivitellään perärempasta kuvaa kunhan homma etenee.



mikäli joku on onnistunut paskomaan tekno swaybar kitistänsä takapään ja on tilaamassa uutta sarjaa, niin voisin ostaa keulan palikat pois.
« Viimeksi muokattu: 19.02.10 - klo: 21.42 kirjoittanut k0rppi »

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1045 : 19.02.10 - klo: 21.47 »
näyttää äkkiseltään, että purattaa melko paljon.

Itse asiassa ei kauheanmontaa ruuvia tarvitse pyöritellä auki, kun on peräpää hyppysissä.

Itsellä kävi sama homma ensimmäisellä purkukerralla, et ruuvaili suotta autoa enempi päreiksi mittä loppuenlopuksi tarvii.

Sen kyllä hoksaa kun on kerran tai kaksi purkanut, mitä tarvitsee irroitellaa ja mitä ei.

Omasta mielestä todella helppo ja nopea auto perata.
son loppu ny.

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1046 : 19.02.10 - klo: 22.14 »
traxxas revo on kyllä todella simppeli auto helppo ja nopea purkaa ja kasata. vielä jos apuna on pikkuinen ruuvin väännin 6kolo kärel
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1047 : 19.02.10 - klo: 22.15 »
näyttää äkkiseltään, että purattaa melko paljon.

Itse asiassa ei kauheanmontaa ruuvia tarvitse pyöritellä auki, kun on peräpää hyppysissä.

Itsellä kävi sama homma ensimmäisellä purkukerralla, et ruuvaili suotta autoa enempi päreiksi mittä loppuenlopuksi tarvii.

Sen kyllä hoksaa kun on kerran tai kaksi purkanut, mitä tarvitsee irroitellaa ja mitä ei.

Omasta mielestä todella helppo ja nopea auto perata.


noo tuo oli alku silmäys vasta ilman suurempia perehtymisiä. katella tuossa valosan aikaan tarkemmin (ei jaksa alkaa kääntelee spottivaloja) mitä se vaatinee

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1048 : 19.02.10 - klo: 23.10 »
pystyykö noita vetareita laittamaan epäkeskoon? tällä hetkellä yks vetari on n. 0.3mm epäkeskossa, kun mittaa heittokellolla. sen näkee myös renkaat kiinni ajamalla, kun vippaa mitenikä sattuu.

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1049 : 20.02.10 - klo: 02.54 »
tulipa hyvä vastaus tuosta öljyjen puuttumisestakin. käskettiin purkamaan ja lisäämään öljyä tarvittaessa. elikkä sama kun möisvät kuivana koko vehkeen ja muuttasvat tyypin RTFOBR (ready to fill oils before race)