Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525232 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1410 : 19.07.11 - klo: 17.13 »
kysymys

Voiko joku selventää mulle ton cc mmm koneen jäähdytystä. Tänään tuli postista se castlen oma puhallin ja ensi testi tehty eikä mitään vaikutusta onko puhallin kiinni vai ei. itse asiassa en edes tiedä miten se voisi edes toimia koska fäni puhaltaa konetta päin eikä siinä ole mitään rööriä josta ilma tulisi pois. Eli onko jollain kokemusta tästä puhaltimesta täytyykö sille tehdä jokin kikka2 nen tai kertokaa jokin muu jäähdytys keino joka toimii.

Kertokaa tarvii apuu ja autona tietenkin karvaton revo

-Aki
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1411 : 20.07.11 - klo: 05.07 »
/ Jere Siirilä

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1412 : 20.07.11 - klo: 10.55 »
Mikä on kun ei takabulkheadit vaan kestä?  :huh:
Kaksi sellaista olen jo hajottanut kun auto on laskeutunut ahterilleen. Niitä ei ilmeisesti ole saatavilla alumiinisina yms? Samalla hajosi myös pohjalevyn takaosa. Katselin tuossa Gorillamaxxin runkolevyjä, mutta 300 dollaria on aika kova hinta.
Passiivista harrastelua

Poissa Tursesteri

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1413 : 20.07.11 - klo: 12.27 »
Mikä on kun ei takabulkheadit vaan kestä?  :huh:
Kaksi sellaista olen jo hajottanut kun auto on laskeutunut ahterilleen. Niitä ei ilmeisesti ole saatavilla alumiinisina yms? Samalla hajosi myös pohjalevyn takaosa. Katselin tuossa Gorillamaxxin runkolevyjä, mutta 300 dollaria on aika kova hinta.

Integy valmistaa alu-bulkheadia.

http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=8601&p_catid=73

Kannattaa tehdä tuki sieltä siipitelineestä iskarin kiinnityspisteeseen.
Se tukee vähän sitä perää, mutta ei silti ratkaise sitä ongelmaa, että muovirunko ei kestä.
Tuo alu-bulkhead ja lisätuki vois toimia.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1414 : 20.07.11 - klo: 13.27 »
Mikä on kun ei takabulkheadit vaan kestä?  :huh:
Kaksi sellaista olen jo hajottanut kun auto on laskeutunut ahterilleen. Niitä ei ilmeisesti ole saatavilla alumiinisina yms? Samalla hajosi myös pohjalevyn takaosa. Katselin tuossa Gorillamaxxin runkolevyjä, mutta 300 dollaria on aika kova hinta.

Integy valmistaa alu-bulkheadia.

http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=8601&p_catid=73

Kannattaa tehdä tuki sieltä siipitelineestä iskarin kiinnityspisteeseen.
Se tukee vähän sitä perää, mutta ei silti ratkaise sitä ongelmaa, että muovirunko ei kestä.
Tuo alu-bulkhead ja lisätuki vois toimia.

Kiitokset!
Millaisesta tuesta on kyse?

Onko kuvaa tms?
Passiivista harrastelua

Poissa Tursesteri

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1415 : 20.07.11 - klo: 14.24 »
Kiitokset!
Millaisesta tuesta on kyse?

Onko kuvaa tms?



En tähän hätään omastani saanut kuvaa, mutta linkin löysin.
Siitä selviää millaista tukea tarkoitan.

http://i188.photobucket.com/albums/z254/ABbuggin/E-Revo/IMG_2160.jpg

Poissa Jonttula

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1416 : 20.07.11 - klo: 22.44 »
noniin omaan laitokseen tuli eilennä istutettua harjattomat sähköt ja melkee tarvitaan jo suuruuden hulluutta jos vielä 6s tarvitaan. :) 4s kulkee itselleni aivan tarpeeksi. nokka kohti taivasta koko ajan kun kaasua avaa. Välit ovat vakiot 18 - 68. Mutta huomasin jo pariin otteeseen että moottori lämpeää aivan todella kuumaksi, ei voi kädellä koskea edes. Niin kestääköhän tuommosta löylyä kuinka kauan? Oletteko mahdollisesti keksineet jotain hyvää viillennystä vai pitäisikö laittaa pienempää pinioni ratasta? Ei se tahdo nyttenkään lapasessa pysyä niin silloin vielä huonommin.. Millaisia ratkaisuja olette keksineet. Sähköt on kiinasta tulleet tracstar nopari ja moottori.. Nopari lämpee jotakuinkin kädenlämpöiseksi, hyvin kosketeltavissa kuitenkin.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1417 : 21.07.11 - klo: 09.04 »
Helpoin ratkaisu olisi laittaa pienempää pinjonia peliin. Vähän renkaista riippuen, luokkaa 14...16-piikkinen olisi oma valinta tuolle koneelle lähtökohdaksi. Luultavasti pysyy oikeasti paremmin lapasessakin pienemmällä pinjonilla.

Mitä tuli vastaan katsellessa, on porukka ajellut 17...18-piikkisillä ja koneen lämmöt olleet luokkaa 60...65 astetta, kun ulkona ollut +5. Lämpötilan puolesta 60 astetta alkaa olla raja missä refleksit alkaa vaikuttaa ja koskettaminen menee vaikeaksi, mutta se ei ole koneelle välttämättä mitenkään liikaa vielä.

Keskidiffin asentaminen lopettaa myös keulimiset aika tehokkaasti, jos haluaa parempaa ajettavuutta.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Elgoog

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1418 : 22.07.11 - klo: 02.01 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-i9dZTMFYqM&feature=player_profilepage[/youtube]
Siinä vähän videota kun kävin paikkallisen koulun pihalla ajelemassa ja teipattiin kaverin gopro takasiipeen kiinni.
ANSMANN MAD MONKEY. TRAXXAS E-REVO.

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1419 : 22.07.11 - klo: 23.38 »
 :lipsrsealed:
« Viimeksi muokattu: 23.07.11 - klo: 15.40 kirjoittanut Peku »

Poissa Elgoog

  • Tulokas
    • Profiili
Re: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1420 : 09.08.11 - klo: 02.15 »
rupesin tossa miettimään että saako revoon minkäänlaista torsenia ja jos saa niin ootteko ite käyttänyt?

Sent from my GT-I9000
ANSMANN MAD MONKEY. TRAXXAS E-REVO.

Poissa Anttu

  • Tulokas
    • Profiili
Traxxas E-Revo (harjaton) moottorit
« Vastaus #1421 : 01.09.11 - klo: 17.30 »
Moips!

Elikkä meikäläisen Revossa on tällainen pikku probleemi: moottorit käräytti hiilet yks kerrallaan ja tehot hiipu sen myötä. Uudet pitäis hommata, mutta pitäiskö siis hankkia uudet vakiomoottorit vai esim. yksi Summitin moottori? Revossa on tällä hetkellä kaks (5000mAh 7.4V Cont.35C/Burst 50C) Li-Po -akkua ja Revon omat kärähtäneet koneet. Help??

Poissa RC-sakké*

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.fi
Vs: Traxxas E-Revo (harjaton) moottorit
« Vastaus #1422 : 01.09.11 - klo: 17.45 »
Ihan asiallinen kysymys, mutta tänne olisi voinut pistää:
http://rc10.fi/index.php?topic=27158.1410  :police:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo (harjaton) moottorit
« Vastaus #1423 : 02.09.11 - klo: 08.00 »
No voisin nyt tässä tilanteessa suositella harjattomiin siirtymistä. Yksi hyvä vaihtoehto on Tekinin sesorillinen combo, RX8/T8 1900- 2250kv. Itselläni on 2250kv versio Revossa, eikä kuumene kuin noin 60 asteeseen.
Passiivista harrastelua

Poissa Makro86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo (harjaton) moottorit
« Vastaus #1424 : 02.09.11 - klo: 09.06 »

Tiedän tuon tilanteen, itselläni oli samalainen ongelma joskus aikoinaan kun löin LiPot harjalliseen E-revoon, eivät kestäneet kuin max 5 ajokertaa jonka jälkeen hajosivat ja voi mitkä käryt, on sitten ihan järkyttävä  :sad: Menin sitten vielä ostamaan tyhmyyksissäni jotkut vähän vakiomotteja paremmat harjalliset ja ei mennyt kuin 1 ajokerta/3min kun vedin täysiä ja komeat savut päästi koneista pitkältä matkalta, luulin jo että syttyi tuleen koko auto. Tästä yhteenvetona: E-revoon ehdottomasti harjatonta tekniikkaa tai sitten ajelet jollain 6 kennoisilla nimh akuilla harjallisena  :azn: Hobbykingistä saa edullisesti comboa tai sitten erikseen motti ja noppa  :smiley:
Xray x12, Asso B4.1 & Traxxas X-Maxx

Poissa Anttu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo (harjaton) moottorit
« Vastaus #1425 : 05.09.11 - klo: 18.02 »
No anteeks vaan jos meni väärin, mut nimen alapuolella lukeekin "uusi jäsen" :D Mutta joo kiitos vastauksista (toki lisää saa laitaakkin :) ). Näillä sitten mennään eteenpäin :)

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1426 : 04.10.11 - klo: 12.59 »
Syksy ja pimeys tulee, ei haittaa :)








Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1427 : 20.12.11 - klo: 17.59 »
Vähän tässä RC-kuumetta nostanut, tai no ei aivan vähänkään  :grin: Tämä iso E-Revo vaikuttas olevan selkeästi kiinnostavin mitä nyt on tullut erivaihtoehtoja selviteltyä. Onko tosiaan niin että lumella ja märälläkin kestää ajaa ihan ok, kunhan pitää auton vedenpinnalla, eli ei mene upottelemaan? HPI:n savage ois kyllä kans kiinnostava, mutta se vaatisi liikaa säätämistä tuon veden keston kanssa, joten silmissä kiiluu nyt e-revo.

Onkohan tästä E-Revon harjattomasta mallista tulossa uutta versiota, kun ikäähän tällä on jo jonkin verran ja vaikuttas että ainakaan suomesta ei löydy ja muutamasta eurooppalaisestakin kaupasta noi on loppu. Vai miten tiuhaan näissä vehkeissä mallit vaihtuu?

Miten hyvin akkujen kanssa homma pelaa, jos laittaa rinnakkain kaksi 4S lipoa, eikä "suositusten mukaisesti" 2kpl 2S sarjaan? Noille 4S lipoille kun olisi muutakin käyttöä, jolloin ihan muuhun tarkotukseen hommattavia 4S akkuja voisi käyttää myös tässä autossa.

Jos jollakin on jouten harjaton iso e-revo, niin saa laittaa viestiä. Jos sopiva käytetty löytyisi, niin ei haittaisi, vaan jos pakko on, niin kai uuteenkin voisi sortua...  :cool:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1428 : 20.12.11 - klo: 18.21 »
Harjaton iso revo ei kestä vettä sen paremmin kuin savage fluxikaan kun on samat sähköt ja 4s lipoja voi olla vaikea saada mahtumaan akkukoteloihin.Jos sopivat löydät niin yhtä hyvin toimii 2kpl 4s lipoja rinnan(ajoaika voi olla pitempi) kuin 2kpl 2s sarjassa mutta tosiaan nuo akkukotelot ei ole kauhean suuret..
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1429 : 30.12.11 - klo: 11.04 »
Mun e-revo brushless editionissa on jotkut ihmeen bullet 6.5 liittimet. Kaikissa muissa e-revo brushless edition videoissa liittimet ovat traxxas high current connectorit. Missä vika? :huh:
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1430 : 30.12.11 - klo: 12.43 »
Vastatkaaaaaa!!!!! ????!!!!
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1431 : 30.12.11 - klo: 12.55 »
Ei tää mikään asiakaspalvelu ole, soita sinne mistä auton ostit tai kirjoita valmistajan tukeen sähköpostia.
/ Jere Siirilä

Poissa gti-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1432 : 30.12.11 - klo: 13.16 »
Se ei ole mikään vika, jos autossasi on vääränlaiset liittimet. Uudet maksavat muutaman euron ja niiden asentaminen on helppoa. Jos asentaminen ei onnistu, niin kannattaa käydä lähimmässä rc-liikkeessä. Siellä alan ammattilaisten pitäisi osata kyseinen homma.

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1433 : 01.01.12 - klo: 11.50 »
Ok
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1434 : 03.01.12 - klo: 13.03 »
moro.

Mä tarttisin harjattomaan revoon vähän uusia renkaita. Eli siis katukumit/vanteet ja kunnon maasto rälläys kumit että vanteet. Kysymys siis onkin sitten että sopiiko noi vanteet kumpiinkin kumeihin ja sopiiko edes e-revoon

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=44168&grpid=5062&order_id=WO1325588420

Elikkä nuo vanteet sopiiko kumpaankin kumimalliin.

tossa itse kumit vielä.

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=26208&grpid=5062&order_id=WO1325588420

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30633&grpid=5062&order_id=WO1325588420

-Aki
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1435 : 03.01.12 - klo: 13.07 »
Sopii nuo vanteet molemmille renkaille.
Niin ja sopii myös e-revoon.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1436 : 03.01.12 - klo: 16.20 »
Tilasin just traxxas responese pro renkaat valkosilla vanteilla e-revoon osaako kukaan sanoa oliko siinä mitään järkeä? Ovatko kyseiset renkaat kestävämmät kuin alkuperäiset?
« Viimeksi muokattu: 04.01.12 - klo: 08.38 kirjoittanut mambamonsu »
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa WinWisel

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1437 : 05.01.12 - klo: 08.21 »
Tjooh että kyllä alkaa tää mun Revo kylömään ny repkele,heitin uuden motin kiinni ja eiku radalle....ja eikös toinen motti päästäny savut ulos...eli voisko nyt joku kertoo mulle jonku hyvän bensa/nitro/sähkö auton missä olis potkuu ja sillä taatana vois ajaa enemmän ku 5min ilman väh.35€ remppaa...kun toi revo makso kaikkineen sen 600€ ja täys Pa..pa...pappa tunturi...ja toi HSP nitro samoin....kesti yhden päivän..kyl ymmärrän et välil pitää rempata mut kyl ny kuitenki pitäs kulkee kauemmin ku yhen päivän......kiitos.

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1438 : 05.01.12 - klo: 15.52 »
Tjooh että kyllä alkaa tää mun Revo kylömään ny repkele,heitin uuden motin kiinni ja eiku radalle....ja eikös toinen motti päästäny savut ulos...eli voisko nyt joku kertoo mulle jonku hyvän bensa/nitro/sähkö auton missä olis potkuu ja sillä taatana vois ajaa enemmän ku 5min ilman väh.35€ remppaa...kun toi revo makso kaikkineen sen 600€ ja täys Pa..pa...pappa tunturi...ja toi HSP nitro samoin....kesti yhden päivän..kyl ymmärrän et välil pitää rempata mut kyl ny kuitenki pitäs kulkee kauemmin ku yhen päivän......kiitos.

Eiköhän nyt ole viisain katsoa peiliin, jos joka päivä korjailtavaa löytyy?
On ihan normaalia, jos joskus moottori päästää savut ulos. Ei nekään sentään ikiliikkujoita ole.
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa WinWisel

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1439 : 07.01.12 - klo: 21.58 »
no kyllä kahdella uudella moottorilla pitäs päästä yli 6 kk.....mun vanhassa Tamiyassa jolla ajettii kesät talvet 2v kesti yks kone....ja sen poksuminen oli kyllä omaa syytä.....