Noniin... johan tuli vähän tarkempaa tietoa.
Kokeillaanpas tällaista.
Käännä luistin päässä olevaa ruuvia... eli sitä ruuvia mikä on siinä liikkuvassa osassa.
Toisinsanoen alakierrosten seosruuvia.
Käännä sitä auki reilusti.
Ihan vaikka neljä kierrosta auki... Niin että näet sen ylipäätään olevan reilusti avoinna.
Tämän jälkeen ilmanputsari kokonaan irti kaasarista.
Säädä tyhjäkäyntiruuvilla luisti siten että näet sen olevan noin millin auki.
Huom... kun säädät tyhjäkäyntiruuvia niin paina sormella luistia samalla sisäänpäin.
Kun olet saanut tyhjäkäyntiruuvilla kurkun pysymään avoinna millin niin sen jälkeen ruuvaat alaneulaa kiinnipäin... hyvin varovaisesti.
Ja samalla edelleen pidät luistia sormella paikoillaan.
Välittömästi kun näet kurkusta että luisti liikkuu, tai tunnet vähänkin alaruuvin kiristyvän, lopetat kääntämisen.
Ja siitä sitten se ohjeiden sanoma 2.5 kierrosta auki.
Tämä on yleisin virhe kun lähdetään näillä tehdas säätöjä hakemaan ruuveja pyörittelemällä.
Ei pidetä luistia paikoillaan, jolloin alaneulaa kiristäessä ruvin tullessa pohjaan, luisti lähtee liikkumaan auki.
Ruuvi on siis toisinsanoen ollut jo pohjassa, mutta koska luisti liikkuu aukipäin, käännetään sitä vielä yli niin paljon kun se nyt sattuukaan kääntymään.
Tämän säätämisen jälkeen katsot kaasulinkistön liikeradat uudestaan ja varmistut että kaasun ollessa neutraalina, jousi pitää luistin pohjassa.
Ja jarrua pumpatessa itse luisti ei liikahda yhtään.
Kaasulinkissä pitää olla pieni välys... Eli kun neutraali asennosta lähdet varovasti painamaan kaasua niin näet että ensin se linkkien kulmapala kääntyy pari milliä ja vasta sitten lähtee luisti liikkeelle.
Tämän säädät siitä luistista lähtevästä linkin päästä, siirtämällä linkin päässä olevaa stopparia.
Ohjeissa pitäisi olla tälle selitys kuvan kera...
Ja eikun uudestaan kokeilemaan.