Kirjoittaja Aihe: Kyosho Lazer zx-5 RTR  (Luettu 410242 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #720 : 02.08.09 - klo: 15.30 »
Moottori lämpenee enemmän kuin ennen lämpeni.
Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #721 : 02.08.09 - klo: 15.34 »
Onko toista moottoria millä kokeilla niin saisi selville onko vika moottorissa vai säätimessä?

Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #722 : 02.08.09 - klo: 15.43 »
Ei ole toista moottoria. Jos vika on säätimessä niin ostan samantien harjattoman moottorin ja säätimen. Pitääkö lazerin alustaa jäykistää jotenkin jos vaihdan siihen harjattoman tekniikan?
Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #723 : 02.08.09 - klo: 16.59 »
En tiedä jäykistämisestä, mutta tehonsiirtoa on hyvä päivitellä metalliseen (diffin ulostulot,hubit,vetarit...)                                  Kokeileppa vielä vaikka kalibroida säädin uudestaan jos vaikka menny sekasin, eikä tiedä missä asennossa kaasu on :undecided:
« Viimeksi muokattu: 02.08.09 - klo: 17.03 kirjoittanut jiksu »
-tauolla-

Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #724 : 03.08.09 - klo: 09.04 »
Kalibroimista olen kokeillut, tuloksetta. Mistäköhän noita tehonsiirron osia löytyisi? Mielellään Jyväskylä/Kuopio seudulta.
Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #725 : 03.08.09 - klo: 09.11 »

Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #726 : 03.08.09 - klo: 09.20 »
En ole. Eikös Atala rc:tä voi kysellä sähköpostilla? Paljonko arvelette tehonsiirron päivityksen maksavan?
Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #727 : 03.08.09 - klo: 09.25 »
Varmaan helpoimmalla pääset kun soitat tunnin päästä ja kysyt:
Lainaus
Atala Rc Jyväskylä

Kauppakatu 32 (Kauppakulma)
40100 Jyväskylä
Puh 075 - 326 5404

Myymälämme on avoinna:
Ma 10-18
Ti-To 10-17
Pe 12-18
la 10-14

Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #728 : 03.08.09 - klo: 09.44 »
Onkos mitään nettikauppaa mistä voisi ostaa kyseiset osat? Ei mielellään ulkomaalainen.
Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #729 : 03.08.09 - klo: 10.23 »
Ihan vaan vertailuksi, paljon on ajettu vakiosähköillä ja Orionin 4500 pötköakulla vakioautolla ilman mitään teknisiä ongelmia. Siirryttiin niihin sen jälkeen kun onnistuin käräyttämään sidewinderin kytkemällä akkujohdot väärinpäin  :grin:

Oikeastaan tämä oli hyvä sillä vakiosähköillä ajaminen on itse asiassa nopeampaa radalla vaikka auto kulkeekin hieman hiljempaa ja toimii teknisesti huomattavasti paremmin kuin tuo Sidewinder+Mamba -paketti RTR radioiden kanssa koskaan toimi kaikesta säätämisestä huolimatta.

Kaiken kaikkiaan tuo ReadySet sellaisenaan on mainio paketti ja riittävän nopea radalle harjoitteluun, se on testattu sekä Nummelassa että Lavangossa.

Onko sulla joku paikka jumissa tai löysällä niin että tehoa hukkuu ja aiheuttaa ylikuumenemisen jonka tuloksena syntyy pätkimistä? Tarkista siis auton kunto.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #730 : 03.08.09 - klo: 12.52 »
Onkos mitään nettikauppaa mistä voisi ostaa kyseiset osat? Ei mielellään ulkomaalainen.

Atala RC on ehkä ainut kotimaan kauppa jossa voisi olla kyseisiä osia, mutta epäilen sitäkin suuresti.
Tässä on yksi luotettava ulkomaalainen kauppa: http://www.amainhobbies.com/index.php/cPath/1_25_232.                                   Hintaa tulee jotain 50-200 välistä, riippu vähän mitä kaikkee ostelet :wink:

Aja RTR:ällä niin pitkään kunnes joku osa kuluu/hajoaa ja sitten päivittelet metalliseen/vahvempaan osaan, tai tulisi varmaankin halvemmaksi, jos kerralla ostat kaikki helposti hajoavat. Tulee äkkiä hintaa jos tilaat aina yhden osan ulkomailta. Kannattaa kattella käytettynä jos joku myisi tarvittavia osia  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 03.08.09 - klo: 12.57 kirjoittanut jiksu »
-tauolla-

Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #731 : 03.08.09 - klo: 14.01 »
Mikä olisi hyvä hyvä harjaton setti tähän autoon? Ei mielellään kovin kallis, max 140€. Onko tämä hyvä?
Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #732 : 03.08.09 - klo: 14.13 »
Millaisia tehoja haluat itse?? Sellaisia että lähtee kuin päätön kana kun lyö lämän pohjaan vai sitten että kulkee kohtalaisesti ja pärjää kisoissa!? Ajatko kisaa vai bashailetko huviksesi?  Tuo sinun ehdottamasi motticombo on ihan käypä peli ja kuljettaa varmasti autoa halujesi mukaan, mutta ei anna mitään super tehoja :wink:
-tauolla-

Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #733 : 03.08.09 - klo: 14.22 »
Taitaa mennä ostoon tuo setti. Pitänee kysyä saatavuutta. Kiitos kaikille auttaneille.
Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #734 : 05.08.09 - klo: 21.30 »
Hei.
Lazerin vakio nopari pitää irrottaa kohta tulevan harjattoman tilalle. Mitenkäs porukat lähtisivät sitä irrottamaan? Lähteekö ihan kun vaan repii tarpeeksi kovasti sen siitä irti vai jotenkin muuten? Tiukassa meinaa olla tuo teippi siellä alla. Hyviä neuvoja tarvitaan.

Nopari irtosi kampeamalla, kiitos.
« Viimeksi muokattu: 06.08.09 - klo: 14.04 kirjoittanut White Dragon »
Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #735 : 05.08.09 - klo: 22.19 »
Suorapäisellä ruuvarilla kampeat, tai nitkutat käsin sitä ees, taas, pitäis lähtee irti. Ellei ole jollain ruuvipatentilla kiinni, niin silloin ei lähde.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #736 : 09.08.09 - klo: 16.56 »
oli auto (laaseri) vähän pidemmän aikaa osina pöydällä kun pääratas meni (taas  :angry:) ja vanne murusina. nyt on uus ratas ja vanne vaihdettu mutta kitkakytkimessä on vikaa kun ei pidä pienilläkään kierroksilla. mitä tehdä????? mutteri on kiristetty ääriasentoon ja luistaa silti. ei tahdo kiihdyttää.
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #737 : 09.08.09 - klo: 18.32 »
oli auto (laaseri) vähän pidemmän aikaa osina pöydällä kun pääratas meni (taas  :angry:) ja vanne murusina. nyt on uus ratas ja vanne vaihdettu mutta kitkakytkimessä on vikaa kun ei pidä pienilläkään kierroksilla. mitä tehdä????? mutteri on kiristetty ääriasentoon ja luistaa silti. ei tahdo kiihdyttää.

Katso että olet kasannut kitkakytkimen kunnolla ja että levyt oikein päin :wink: Pistä vaikka prikkoja tarpeeksi väliin että kiristyy, mutta tarkistappa eka ne levyt :wink:

Ajatko vakio renkailla?? (Ne on ihan sieltä ja syvältä koska ei ole renkaissa inserttiä ja iskee hypyt suoraan vanteelle)! Kannatan että ostat paremmat renkaat! vaikka esim: Pro Line Hole shotit, jotka itselläni on käytössä ja toiminu moitteettomasti.
-tauolla-

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #738 : 10.08.09 - klo: 09.54 »
Itselläni ollut Lazeri pari päivää. Multa mennyt myös molemmista takavanteista kantit halki. Oma vika tietysti, mutta aika helposti tuntui menevän. Mukava auto kyllä ajella, varsinkin näin kokenemattomalle kuskille. Kulkee vakiona ihan tarpeeksi (ainakin vielä :mrgreen: )

Nuo pikkukivet on tuolle autolle kyllä aika myrkkyä. Päärattaan väliin menee kokoajan jonkinlaista pikkumurikkaa ja aika kivat jäljet on jo rattaissa. No, onneksi osia saa uusia :) Joka tapauksessa, ei ole kaduttanut tuon hankkiminen.
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #739 : 10.08.09 - klo: 10.20 »
 
 Kannatan että teet rattaiden eteen suojan, joka auttaa pirusti. Tuollaa on selitetty se: http://rc10.fi/index.php?topic=27434.390  Selaa sivua puoleen väliin niin siine on kuva siite suojasta :wink:
-tauolla-

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #740 : 12.08.09 - klo: 14.26 »
Olin sen verran jo ottanut selvää Lazerista etukäteen, että suojan tein heti, kun auton sain. Silti hiekkaa pääsee kopan sisään jonkin verran ja sitä kautta myös rattaiden väliin. Testasin alkuun ilman suojaa, niin kyllä sitä tavaraa auton sisälle kertyi huomattavasti enemmän.
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #741 : 12.08.09 - klo: 14.29 »
Kyllähän sitä hiekkaa menee autoon kuin autoon. Onneksi diffi on sentään kunnolla suojattu :smiley: ja eihän tämä mikään hiekka auto olekkaan :roll:
-tauolla-

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #742 : 12.08.09 - klo: 15.05 »
savi/hiekka radoilla kuten Lavanko tai Nummela ei meillä ole ollut pienintäkään ongelmaa rattaiden kanssa. Alkuperäisillä mennään vielä. Takadiffin laakerit meni vaihtoon joku viikko sitten, nyt on JP-nitroracingistä keraamiset vastaavat, kyllä rullaa  :grin:

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #743 : 12.08.09 - klo: 15.15 »
Ajatkos Mika ihan vakiolla vai onko jotain option osaa?? Itsekkin olen vaihtanut melkeimpä kaikki laakerit keraamisiin ja kyl pyörii renkaat :grin:
-tauolla-

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #744 : 12.08.09 - klo: 15.30 »
Jos laakerit ovat optio-osa niin sitten ne  :wink:

Ei muuta.

Kaveritkin sanoi vauhdin puolesta ettei tuossa mitään harjattomia tarvita. 4500mAh akulla ajoaika on jotain 10min hanapohjassa ja pari akkua riittää jonkin verran alle puolen tunnin ajoon. Pikkupojalle menevä peli.

Edestä saatiin nivelvetari rikki ja se korvattiin uudella. Ei ihme, kyllä tuolla on hyndiä ja radan laitoja paukuteltu kovaa. Nummelassa laidat/reunukset ovat paikoin lautaa.

Takalinkeistä ylhäältä on mennyt molemmin puolin nivelpallot poikki, joten asia ratkaistiin siirtämällä linkkien kiinnityskohdat ulompiin reikiin rungon puolella ja hieman lyhentyneet nivelpallot ruuvattiin paikoilleen. Ajettavuudessa ei tehnyt käytännössä eroa ja nyt ovat kestäneet ongelmitta (edes varaosia ei tarvittu).

Eli yksi nivelvetari on mennyt toistaiseksi noiden takadiffilakujen lisäksi. Ihan hyvin Kyosho ReadySetiltä.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #745 : 12.08.09 - klo: 15.35 »
Jep! Niin kyllä auto toimii kun sitä käyttää niinkuin pitääkin, eli saviradalla ajeluun. Jotkut valittaa että ihan p*ska auto, mutta kestävyys ei ole autosta kiinni vaan ratin pyörittäjästä.  :grin:
-tauolla-

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #746 : 12.08.09 - klo: 15.50 »
Jees, en usko että auto kestäisi kovin pitkään radan ulkopuolella missä irtokivet ja sora nopeasti rikkoo/tukkii voimansiirron, myös liian kovat tehot ja aluston pito voivat rikkoa voimansiirron koska tässä readysetissähän ei ole esimerkiksi teräksisiä vetareita.

Sen sijaan mainio peli rata-ajoon savialustalla, auto on kevyt ja liikkuu varsin sulavasti, vakionakin riittävän nopea etenkin nuoremmille kuskeille harjoitteluautoksi. En välttämättä itse jaksa innostua tällä ajamisesta, mutta nuoremman kundin ajoa on suorastaan nasta seurata.

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #747 : 12.08.09 - klo: 16.54 »
Itse olen tällainen "vanhalla" iällä harrastuksen aloittanut :D Eli 24-vuotias. Piti jonkinlainen lelu laittaa, joten tuollaisen ostin. Radan tulen jossain vaiheessa tekemään, mutta siihen asti tulee ajeltua vähän sekalaisissa maastoissa. Eli hiekkaa kyllä tulee eksymään noihin rattaisiin varmuudella. No, onneksi varaosia on olemassa.
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #748 : 12.08.09 - klo: 18.39 »
24 ei ole edes vanha  :wink: (itse aloitin uudelleen päälle kolmekymppisenä)

Uskon että hyvin menee kun hieman mietit ajopaikkoja edellä käytyä keskustelua ja huollat autoa säännöllisesti

Poissa shark-18

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #749 : 13.08.09 - klo: 12.05 »
mul on lazer kyl kulkee vakiona hyvin mut osat pirun kalliita!
shark-18 monster factory team,lazer zx-5,tamiya mighty bull,tamiya subaru,hsp tornado.