Kirjoittaja Aihe: Kyosho Lazer zx-5 RTR  (Luettu 410228 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1080 : 07.05.10 - klo: 15.07 »
jaa... kyllä mulla vetarit kestää vähän kovempaaki käyttöä (muovinivel siis) ei mitään ongelmaa paitsi tasauspyörästön ulostulon kans
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa usagi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1081 : 21.06.10 - klo: 23.58 »
:grin: nyt alkaa vihdoin viime kesän harjottelun jälkeen hymyilyttää tämän auton kanssa. Meinasin tuskastua täysin kun kiviä meni kokoajan vetorattaaseen, yritin tehdä pari erilaista suojaa ettei sinne menisi kiviä mutta jostain tuntui aina eksyvän kivi vetorattaalle. Suojukset sai aikaan myös sen että kivet jotka pääsi auton sisään myös jäi sinne. Vähän väliä sai ravistella autoa ylösalaisin ettei ajot tyssänneet pian vetorattaan hajoamiseen kun joku/jotkut kivet sopivasti jumiutui väliin. Hiekkapihallamme kun tuntuu olevan juuri sopivia kiviä tuhoamaan päärattaan, ei tarpeeksi isoja ettei ne menisi auton sisään eikä riittävän pieniä tullakseen ulos aiheuttamatta ongelmia.

Loppusyksystä myös vakiomoottori sanoi sopimuksensa irti ja kun proshopissa ei ollut vakiomoottoreita hyllyssä sain sen samalla vaihdettua tehokkaampaan method 19x2:een välirahalla. Vakiopinjoni sai virimyllyn kuitenkin lämpenemään aivan älyttömästi eikä nyt keväällä vaihdettu 20 hampainen pinionikaan vielä oikein auttanut. Lisäksi vieläi askarrutti tuo kivi/pääratasongelma. Suojistakaan ei oikein ollut apua sillä se tarkoitti lämpöongelmia eikä kuitenkaan ollut riittävä suoja kiviä vastaan. Meinasin jo pistää auton myyntiin ja vaihtaa sen johonkin vaikka se tuntui tosi kivalta ajaa toimiessaan kun lähistöllä ei ole asfalttia lukuunottamatta soveliasta maastoa tälle autolle.

Päätin vielä yrittää ja tein reikiä koppaan dremelillä saadakseni paremman ilmanvaihdon jäähdyttämään moottoria. Moottori kävi niin kuumana että johdotkin suli. Jäähdytysaukot koriin ja tekemieni suojien poistot sai riittävästi ilmaa kulkemaan korin läpi -> homma toimi hyvin kunhan ajoi paikoissa joissa ei ollut kiviä (sniff). Jätin akun reikiä peittämään alumiiniteipin joka toki kuluu mutta kuluttuaan on helppo vaihtaa uuteen alumiiniteipinpätkään. Akun lämpeneminen ei ollut niinkään ongelma kuin koneen.

Sitten keksin dremelöidä lisää, nimittäin päärattaan aukkoa auton pohjassa. Nyt jos jotain kiviä menee sisään ne mahtuu tulemaan ulos jäämättä päärattaan ja pohjalevyn väliin. Toimii hiton hyvin ainakin näissä olosuhteissa. Kyllä nyt kelpaa ajella pitkin pihaa :). Mukava auto ajaa ja kokeilla säätöjen vaikutuksia. Ja vakio-osien hajotessa ne voi vaihtaa sitten kestävämpiin, ja tutustua autoon paremmin samalla. RTR pakettihan tämä.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1082 : 26.06.10 - klo: 15.18 »
mulla pohjassa rattaan kohalla jesaria. akselit vaan menee poikki aika usein.. mut nyt on vanhan auton täys teräs akselit alla. jos poikki menee ni sanon et ****.. ja laitan sen kasaan  :grin:
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1083 : 05.07.10 - klo: 14.17 »
Takadiffin painelaakerista on hävinnyt muutama kuula. Uuden painelaakerin ostoon siis. Rcjkl:sta en löytänyt painelaakeria, mutta Racing Factorysta löysin tällaisen. Tuo 6mm on varmaankin ulkomitta, mutta onko tuo 2mm sisämitta? Eli onko kyseinen painelaakeri käypänen lazerin diffiin? Kellään kokemuksia?
« Viimeksi muokattu: 05.07.10 - klo: 15.11 kirjoittanut Omenahillomunkkipossu »
Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1084 : 11.07.10 - klo: 21.31 »
mulla oli tasaus pyörästö sulanut  :grin: ei ihme ettei pyörinyt  :tongue:
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa Olkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1085 : 11.07.10 - klo: 21.41 »
mulla oli tasaus pyörästö sulanut  :grin: ei ihme ettei pyörinyt  :tongue:
Aika koval koneel oot saanu ajaa et sulaa  :p

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1086 : 11.07.10 - klo: 21.45 »
mulla oli tasaus pyörästö sulanut  :grin: ei ihme ettei pyörinyt  :tongue:
Aika koval koneel oot saanu ajaa et sulaa  :p

Tai sitten on ollut liian löysällä.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1087 : 12.07.10 - klo: 15.32 »
ei löysällä ollu. olin lukinnu  :tongue:
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1088 : 22.07.10 - klo: 23.01 »
Näköjään FS-malliin saa viriteltyä Durangon ratasdiffit.

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=48843

Poissa bastor

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1089 : 23.07.10 - klo: 11.26 »
Eilen tuli vaihdettua 3Racingin iskarit alle ja T-Bone Racingin puskurit.
Enää ei puutu kuin uusi nopari kärähtäneen tilalle (auto meni nurinniskoin lasten uima-altaaseen...)
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1090 : 26.07.10 - klo: 22.39 »
taian nauttia ajamisesta vähän liikaa ku nyt oon saanu orion experience säätimen poltettua  :tongue:
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1091 : 03.08.10 - klo: 14.35 »
Ehkä ``hieman``  :shocked:
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1092 : 03.08.10 - klo: 15.03 »
Tai vaihtoehtoisesti kyseinen säädin ei ole kestävää sorttia...  :roll:

Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1093 : 06.08.10 - klo: 16.27 »
Nyt alko armoton urakka kun rupesin tekemää Lazerille rataa niitylle/pellolle
mikä on täynnä heinää sun muuta roskaa ja juuria. (paikka on sentää lähes täydellinen)
Löytyy nimittäi tämä paikka suoraan takapihalta :p
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

Poissa rc_lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1094 : 06.08.10 - klo: 23.15 »
jaa. itse tein sellaisen suojan sinne takajousille ettei kiviä mene sisään. ja tukkisin pohja reiän mutta kone kuumenee niin prkl. nyt vielä kun on lazerissa kiinni Ezrun 9T Combo niin kuumenee sitä tahtia että huh huh. pitäis ostaa pienempi pinjoni joku 16.
Tuntuu kuin RTR osat olisi todella heikkoja mutta vara osat ovat entistäkin kovempia :cheesy:
Nyt kun HB kisa kumit tuli ostettua ja liimattua sopii Lazererin kanssa rällästää kivasti :grin:
Jepjep

Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1095 : 06.08.10 - klo: 23.45 »
Mä laitoin ite castlen sidewinder 5700 combon, nii kuumenee kans iha pirusti kun helteellä pistää menemään nurmikolla ja asfaltilla. Vaihoin ton 16T pinjonin ihan suosiolla motin vaihon yhteydessä (oli hiton vaikee hallita kun oli 24). Kyllä muute kiihtyy äkäseen  :laugh: Ja tietenki KUN muoviosat hajoo nii alumiinista vaa tilalle!  :tongue:
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

Poissa rc_lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1096 : 09.08.10 - klo: 11.14 »
mutta mitäs nytten? ajettiin kamujen kanssa tuolla jyrkkälän m8 krossi radalla joka on polttiksille mutta kun oli kiinni niin oli pakko koittaa.
parin akullisen jälkeen auto pysähtyi ja ajattelin että spurrissa taas kivi.
no tutkiskelun jälkeen spurrissa ei ollut ainutakaan kiveä. vaan nyt kun painan kaasua niin pinjoni sekä iso ratas pyörivät mutta renkaat ei? kun laitan kardinaali akselista sitä mutteria kireämmälle niin pyörii hiukan. sormilla en saa väännettyä sitä kun on nakki sormet.
olisiko kyse tuosta mutterista vai jostain diffin sulamisesta?

ps:tulkaa runosmäkeen ajamaan mun ja kamun kaa? ei välii polttis vai sähkö:D
Jepjep

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1097 : 09.08.10 - klo: 14.30 »
Vois olla diffi vika.
Passiivista harrastelua

Poissa rc_lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1098 : 09.08.10 - klo: 16.40 »
taitaa olla tuosta kitkakytkimen löysyydestä. ainakin kyosho liikeessä sanottiin niin :smiley: no ei muuta kun kiristelemään :azn:


ps: kiristä muttereita silloin tällöin, myös päästäsi :cheesy:
Jepjep

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1099 : 09.08.10 - klo: 16.43 »
 :cheesy: olipa taas hyvä juttu :shocked:
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa infernooo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1100 : 09.08.10 - klo: 17.49 »
mutta mitäs nytten? ajettiin kamujen kanssa tuolla jyrkkälän m8 krossi radalla joka on polttiksille mutta kun oli kiinni niin oli pakko koittaa.
parin akullisen jälkeen auto pysähtyi ja ajattelin että spurrissa taas kivi.
no tutkiskelun jälkeen spurrissa ei ollut ainutakaan kiveä. vaan nyt kun painan kaasua niin pinjoni sekä iso ratas pyörivät mutta renkaat ei? kun laitan kardinaali akselista sitä mutteria kireämmälle niin pyörii hiukan. sormilla en saa väännettyä sitä kun on nakki sormet.
olisiko kyse tuosta mutterista vai jostain diffin sulamisesta?

ps:tulkaa runosmäkeen ajamaan mun ja kamun kaa? ei välii polttis vai sähkö:D
Mulla oli aivan sama ongelma lazerissa. Avasin diffit ja kaikki rattaat oli sulanut
ja kuulat kuluneet pilalle tuli 50 euron remontti. Ei näköjään lazeri kestä orionin 14t harjatonta.
inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1101 : 09.08.10 - klo: 18.20 »
mutta mitäs nytten? ajettiin kamujen kanssa tuolla jyrkkälän m8 krossi radalla joka on polttiksille mutta kun oli kiinni niin oli pakko koittaa.
parin akullisen jälkeen auto pysähtyi ja ajattelin että spurrissa taas kivi.
no tutkiskelun jälkeen spurrissa ei ollut ainutakaan kiveä. vaan nyt kun painan kaasua niin pinjoni sekä iso ratas pyörivät mutta renkaat ei? kun laitan kardinaali akselista sitä mutteria kireämmälle niin pyörii hiukan. sormilla en saa väännettyä sitä kun on nakki sormet.
olisiko kyse tuosta mutterista vai jostain diffin sulamisesta?

ps:tulkaa runosmäkeen ajamaan mun ja kamun kaa? ei välii polttis vai sähkö:D
Mulla oli aivan sama ongelma lazerissa. Avasin diffit ja kaikki rattaat oli sulanut
ja kuulat kuluneet pilalle tuli 50 euron remontti. Ei näköjään lazeri kestä orionin 14t harjatonta.

Eipäs yleistetä omien osaamattomuuksien johdosta.. Vaikkei se laaseri mikään oikea kilpa-auto olekkaan, niin kyllä siinä diffit kestää rajumpiakin koneita, diffi pitää vaan olla oikein säädetty.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1102 : 09.08.10 - klo: 18.59 »
Yeap, kyllä _jtr_ puhuu asiaa. Ihan oma moka jos päästää rattaat sulamaan.

Itelläkin kesti 5.5t koneen tehoja...tosin oli ulostulot metallista, keraamiset kuulat..jne :grin:
 
-tauolla-

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1103 : 09.08.10 - klo: 20.10 »
Vaikkei se laaseri mikään oikea kilpa-auto olekkaan

Riippuu tietysti mikä versio laaserista on kyseessä...

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1104 : 09.08.10 - klo: 20.19 »
Vaikkei se laaseri mikään oikea kilpa-auto olekkaan

Riippuu tietysti mikä versio laaserista on kyseessä...

No jaa.. Mun mielestä kilpa-autossa pitää olla moni muukin asia kunnossa kun ainoastaan nopeus jonkun tehdaskuskin todistamana, ne kaverit kun ajaa kovaa vaikka kaarnanpalasella.

Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1105 : 29.08.10 - klo: 20.56 »
Käykö tää:http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=10608 radio setti tohon lazerin servolle?
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1106 : 29.08.10 - klo: 20.58 »
Käy.
Jeps

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1107 : 31.08.10 - klo: 18.39 »
voiko joku kertoo mikä on one-way kiinnike? laaseriin on semmonen osa mut nyt tuli seinä eteen ku mihinkään se ei sovi. oonko vaan tyhmä vai sko sitä sihen ollenkaan
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1108 : 31.08.10 - klo: 21.09 »
Lazeriin saa ostettua one-wayn etudiffin tilalle.
Esim. jos ostat varaosina diffinrattaat, niin mukana tulee yks iso ratas, jossa keskireikä isompi ja se ei sovi normaalin diffin kanssa. Se ratas on tarkoitettu käytettäväksi one-wayn kanssa.

One-way on edessä käytetty erikoislaakeri, joka pitää vetosuunnassa, mutta kun jarrutat, niin auto jarruttaa vain takapyörillä. Käytännössä One-wayta ei juuri käytetä. Yleensä ihan normaali diffi on krossissa parempi.

Eli lyhyesti, sinun ei tarvitse välittää mistään, mikä liittyy one-wayhyn.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1109 : 08.09.10 - klo: 20.15 »
toihan on helve**n hieno systeemi! takapyörä jarrutuksessahan lähtis paremmin taka osa luisuun. ehkä. olisko lähettää asennus ohjeet? niitä ku ei mistää löydy.
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat