kyllä on kokeiltu vaihtaa tulppa ja tyhjäkäyntiä lisätty, myös eri polttoaineita on kokeiltu mutta ei tunnu mikään tepsivän.
1. Ota tulppa pois. Pistä tulppa hehkuun ja kato hehkuuko. Langan pitää nyrkin sisällä hehkua selvästi punaisena. Jos ei hehku, niin vaihda tulppa tai lataa hehkun akku.
2. Pyöritä konetta starttiboksissa ilman tulppaa. Tulpan reiästä pitää roiskua löpöä pihalle. Jos ei roisku, tankkaa auto, tarkista letkut, käännä pääneulaa aukipäin. Löpöä pitää saada roiskumaan reiästä pihalle.
3. Tarkista startterin pyörimissuunta. Renkaiden pitää pyöriä menosuuntaan.
4. Pannaan kone käyntiin. Tulppa paikallaan. Hehku kiinni. Pyöritetään konetta starttiboksilla. Kaasu täysin auki. Joitakin sekunteja starttaamista kerrallaan (2-10s). Sitten hetken tauko (5-10s), jolloin hehku pelkästään on kiinni. Tarkoituksena kuivata palotila. Sitten taas startterilla pyöritystä. Jos ei lähde niin pääneulaa vähän kiinnipäin ja jatketaan samaa hommaa.
5. Kone käynnistyy ennemmin tai myöhemmin. Lasketaan sormi pois liipasimelta. --> Vaihtoehto A. Kone sammuu. Käännetään tyhjäkäyntiä kunnolla lisää. (kierros alkuun?) Laitetaan kone uudelleen käyntiin. Toistetaan, kunnes pannu käy, vaikka kaasua ei paina enään starttaamisen jälkeen. Tästä päästään vaihtoehtoon B. Kone käy myös tyhjäkäyntiä edes muutaman sekunnin. Kierrokset on mitä sattuu.
6. Kone käy. Pumppaillaan kaasua. Kaasu pohjassa koneen pitää laulaa kovaa ja korkealta. Jos röpöttelee, niin yläpäätä kiinnipäin. Jos ujeltaa ihan törkeästi niin sitten yläpäätä aukipäin. Sormen noustessa liipasimelta pitäää kierrosten jäädä kohtuullisen tasaiselle tyhjäkäynnille. Tyhjäkäynnin yrittäessä nousta itsestään on alapää liian laihalla --> käännä alaneulaa aukipäin. Kierrosten alkaessa tippumaan on alaneula liian rikkaalla --> käännä alaneulaa kiinnipäin.
7. Pääneulaa ei saa, kuin gurut pukilla säätöihin. Eli auton lopulta käynnistyessä ja käydessä tyhjäkäyntiä kannattaa lähteä ajamaan. Jahka koneen saa laulamaan suorilla nätisti. Ei siis röpöttelyä, eikä ujellusta suorilla on homma jo hyvällä mallilla. Sitten vain muutama kierros ajoa ja varikolle. Auto ylös radasta ja kuuntele tyhjäkäyntiä. Jos kierrokset nousee --> alhaalta laihalla ja toistepäin.
Helppoa, kuin heinänteko. Tosin loppuun ajetulla pannulla nämä ohjeet on ihan yhtä tyhjän kanssa.