Kiitoksia kuvista ja videoista, niitä on mukava tsiikailla.
Mistäs kohtaa tuon potkuriakselin on Genesiksessä tapana rikkoutua? Tai lähinnä kiinnostaa meneekö siinä porkuri yms. samalla pohjaan? Itselle ei rikkoja ole tullut. Ebaysta olen pari halpaa vara-akselia tilannut. Akseli ei paljoa maksa, mutta potkurin hinta + teroitus + tasapainotus + kiillottelu voi hyvinkin alkaa syödä miestä.
Itse tein pientä huippuvauhtikokeilua 5S:llä (Leopard 2000kV, X447, 180A). Vetojen vauhdit olivat 92... 94 km/h välillä. Minulla oli sarjassa 3s ja 2 s akut. Joskin tuossa 2s akussa oli hieman ylimääräistä puhtia kun, yhdistin akut ensin rinnan (semmottis), jolloin 2s akun jännite taisi keritä lähes kymmeneen volttiin. Balancer ei sitä suostunut purkamaan, joten tuuppasin sen kiinni paattiin. Kun 3s oli täytetty uudestaan niin kokonaisjännite taisi olla aikas lähellä 6s lukemaa.

Konfiguraatio Leopard 2000kV, X447, 180A kävi aikas lämpöisenä jo 4S:llä, kun mehua syötti rinnan kytkettynä pari ZIPPY Flightmax 5800mAh 4S1P 30C akkua. Ajoaikaa taisi olla n. 13 min. Ajo oli sellaista 100 m pätkän kihdytys-hidastus hurruuttelua. Valitettavasti GPS loggerista oli akku tyhjä enkä saanut vauhteja talteen. Lämpötilasta vielä sen verran, että ajon aikana loggeriin jäi ESC siilen kolosta maksimiksi 44 °C, mutta se oli luultavasti tukkeuman syytä, koska ajon lopussa lämmöt vielä laskivat 33 °C tasolle. Ajon loputtua lämmöt kuitenkin nousivat loggerissa 61°C lukemaan. IR mittarilla sain ESC lämmöksi max 57 °C ja moottorin lämmöksi 53 °C.

Tuo ainokainen vedenottoaukko tuntuu aika usein tukkeutuvan ja lämmöt pomppaavat ylös. Osat toisen vedenoton laittamiseksi on tilattuna.
Viime viikolla oli Hobbykingissä varastossa pikkasta Small bolt paattia. Semmosen pistin sieltä tilaukseen.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11244Siihen on tulossa myös pari Turnigy 2200mAh 3S 20C akkua sekä muovista ja metallista 32 mm potkuria. Nopeussäätimeksi klikkasin Turnigy Marine 35A:n, mutta se näkyy pysyvän sitkeästi Backorder tilassa. Yksi Turnigy 60A auto ESC olisi joutilaana ja ajattelin kokeilla josko tällä: Water Cooling Plate For 50A ESC -Sea Fire & Surge Crucher
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=13400saisi siitä paattikelpoisen.