Kirjoittaja Aihe: Kyosho Landmaxit  (Luettu 94965 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #30 : 06.06.03 - klo: 20.52 »
Kävin tänään hakemassa Sandmasterin ja hauskan näköinen on sekin  :D  

Tapahtui vaan se yksi ärsyttävimmistä tapauksista, mitä yleensä käy  :?  Ajelin pari tankkia tuossa pihalla (kaikki varmaan tietää paikan  :lol: ) ja sen jälkeen koitin irrottaa GS21R:n, mutta mitäs mitäs. Totta hitossa Kyoshon laadukkaat ruuvit olivat jämähtäneet kiinni sen verran kovaan, että 2 sain niistä irti, mutta toiset jäivät vielä kiinni. Hetken siinä tuskailin ja verisuoni pullistu otsassa, kunnes huomasin, että totta ihmeessä ruuvien kanta on jo lähestulkoon pyöreä ja sopivaa ruuvaria on aika vaikea löytää...

En saanut siis ruuveja irti ja nyt ovat hyvät neuvot kalliit. Tästä ruuvien pois poraamisesta on ollut ennenkin juttua, mutta ajattelin nyt vaan varmistaa, etten vaan pilaa koko konetta.

Eli konehan on 4 millisillä ruuveilla kiinni ja ruuvien kanta on todella matala ja pieni. Minkä kokoisella terällä ruuvi pitäisi "porata pois"? Ja porata täytyy ilmeisesti vain siihen asti, että kanta on lähtenyt, ettei tilalle tulee liian suuria reikiä...vai?

Tosi alkeellisia kysymyksiä tuli taas, mutta ei viitsisi ostaa taas yli 100 euron konetta parin ruuvin takia  :cry:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #31 : 06.06.03 - klo: 21.13 »
Eikös ruuvit ole isoja 6-kulma ruuveja. Minulla autossa tuli moottoriin sellaiset ja vaikka ne olisivat tavalliset ruuvit voi niitä koitta irrottaa reunoista kiertämällä hyvin suurella jakoavaimella vai mikä se sellainen iso kaksivartinen pihti oiken onkaan nimeltään... yli 30 cm pitkä se on.
Sellainen iso kuitenkin, mitä täytyy puristaa kahdella kädellä.

Kaveri sai Alphasta jumittuneet ruuvit näin pois.
Nikko on kirosana!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #32 : 06.06.03 - klo: 22.43 »
silloin kun vielä käytin kantaruuveja niin poralla ne tuli useammin kuin kerran avattua; poraat kannan pois ruuvin halkaisijaa vastaavalla terällä tai ihan pikkasen isommalla ja sitten pihdeillä jämät pois pukista kun motti on irti pohjalevystä. Nykyään käytän vain teräksisiä (tai titaaniset vois ola vaihtoehto) 6-kolo ruuveja, ei ongelmia enää.

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #33 : 06.06.03 - klo: 23.38 »
Kyllä. 6-Kulmaruuveja ei oikein saa tahallaankaan kulutettua. 6-kulma-avain vain on vähän kulunut. Eihän niihin 6-kulmaruuveihin taida lukitettakaan tarvita, koska ne saa niin tiukalle nillä 6-kulma avaimilla. :wink:
Nikko on kirosana!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #34 : 06.06.03 - klo: 23.40 »
En kyllä mäkään laita enää koskaan noita tavallisia ruuveja, jos vaan on mahdollisuus änkee kuusiokolo siihen tilalle. Toisessa LandMaxissa ei ookaan enää montaa vanhantyylistä, vaan lähes kaikki on korvattu kuusiokoloilla  :D

Tasan 2 kertaa olen koittanut noita avata ja ekalla kerralla sain todella suuren työn jälkeen ruuvin irti, mutta nyt tilanne on vielä pahempi. kaiken lisäksi kone pitäisi saada irti, että pääsisin tarkastelemaan vetaria, kun temppuilee pikkusen...

Kiitos neuvoista...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #35 : 07.06.03 - klo: 19.09 »
Käväisin taas tänään ajelemassa muutaman tankin verran tuossa pihassa ja huomasin kyllä sen, että on paaaljon mukavampi ajaa, kun olisi vähän enemmän tilaa  :D

Pihassa on noin 4 metriä leveä kaistale asfalttia ja nurmikkoa ja hiekkaa. Tuossa asfaltilla pystyy jotenkuten pyörittämään autoa 4-pyöräsladissa, mutta kun renkaat saavat pitoa, niin se on menoa...

Mutta asiaan:

Autoa joutuu lämmittämään yllättävän kauan, että kone sietää kierroksia. Koneena vakio hyvässä kunnossa oleva GS21R ja neulaa olen pitänyt 1.5 kiekkaa auki, jolloin toimii parhaiten. Sen enempää en ole vielä kiristänyt, ettei mene liian laihalle. Jarrutuksissa on myös sellainen vaikeus, että kun jarrun lyö pohjaan, niin servo vetää todennäköisesti liian pitkälle tai jotain ja kone sammuu lukkojarrutuksen jälkeen  :?  Tietysti jarruttaa voi rauhallisemmin, mutta vaatii jo aika paljon sorminäppäryyttä! Pitäisikö koittaa säätää trimmejä ohjaimesta (multiplex 301) vai tankoja, joilla servon liike välitetään kaasuun/jarruun?

Koneen lämmettyä auto kulkee kyllä yllättävän hyvin siihen nähden, että se on vakio lukuunottamatta 16T kytkinkelloa ja kuulalaakereita. Pöydällä odottaa asennusta tuplasti tehokkaampi kone ja alkaa jo hieman pelottamaan, että mitenkä vekotin mahtaa sillä kulkea  :shock:  Tarkoituksena on ostaa ehkä 18T kytkinkello...sillä auto varmaan kulkee ihan tarpeeksi ja kiiiiiihtyykin vielä...

Mutta kyllä ainakin mun mielestä on helppo uskoa noi ihmisten mittaamat huippunopeudet, kun näkee auton tositoimissa...kun alusta olisi vielä tehojen tasalla  :D
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #36 : 07.06.03 - klo: 19.31 »
Eikös tyhjäkäyntiruuvin säätäminen isommalle auta, koska silloin ei kaasutinreikä mene niin pieneksi, että kone tukehtuisi. :wink:
Nikko on kirosana!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #37 : 07.06.03 - klo: 20.25 »
Kyllähän tuokin saattaa auttaa, mutta tyhjäkäynti on nyt jo aika korkealla, niin ei viitsisi sitä hirveästi enää nostaa...

Autossa tuli mukana hieno houlto-alusta ja tulikin tässä mieleeni, että vaurioittaako se jotenkin autoa, jos sitä kaasuttelee käynnistämisen jälkeen siinä alustalla renkaat ilmassa? Pidin autoa nimittäin hetken kädessäni renkaat ilmassa siis ja painoin pari kertaa kunnolla kaasua, jonka jälkeen autoa ei tarvinnut lämmittää läheskään yhtä kauaa, mutta uskaltaako näin tehdä  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #38 : 07.06.03 - klo: 23.02 »
ei renkaat ilmassa saisi kaasutella korkeilla kierroksilla, koska silloin kun auto on ilmassa siinä ei ole sitä painon tuomaa vastusta, jolloin kone ottaa helposti yli kierroksia.
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa RcRox

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #39 : 08.06.03 - klo: 10.30 »
Noh, ehkä vauhdissa, mutta sen maasto ominaisuudet tullaan vielä testaamaan.  Mennään joku päivä harjulle.  :P
Tamiya Terra Crusher

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #40 : 09.06.03 - klo: 09.47 »
Lainaus käyttäjältä: "RcRox"
Noh, ehkä vauhdissa, mutta sen maasto ominaisuudet tullaan vielä testaamaan.  Mennään joku päivä harjulle.  :P


Mennään vaan!

Ajelin tossa lauantaina molemmilla krossareilla (toinen siis Landmaxista tehty rossarikonversio) ja hyvin kulki. TT:ssä oleva OS MAX RZ v01b -motti kyllä kiertää vähän paremmin kuin Landmaxissani tällä hetkellä oleva Rossi R21 Eco -motti, mutta ei kovinkaan paljon. Koneet eivät kylläkään olleet vielä säädöissänsä, Rossi alkoi tukehtumaan huippukierroksilla (laihalla kai), ja Ossillakin oli pääneula auki 2,7 kiekkaa. Vielä kun tuosta kiristää, niin eiköhän ala lentämään. Kyllä nytkin yli 50 km/h kulki krossivälityksillä.

Ja sitten kun on ajamassa kodin vieressä kulkevalla tiellä ennen klo 22.00 (rauhallista, kun ei ole liikennettä, tiedä sitten mitä naapurit ajattelee :roll: ) niin pakkohan on ohikulkevien pikkupoikien iloksi vähän vedättää täysillä (no joo, sitähän mä itsekin tekisin joka tapauksessa :wink: ). Ja sitten kun joutuu vielä kattelemaan, tuleeko autoja, niin johan Landmaxi ehtii kiihdytyksessä ajautumaan ajoradan ja kävelytien välissä olevalle nurmikkokaistalle, jossa kasvaa puita harvakseltaan jonossa.

Kiihdytin juuri tiellä kohti mua, ja tsekkasin, tuleeko autoja yms. ja kun käänsin pääni takaisin auton suuntaan, niin se oli jo mennyt nurmikkokaistaleelle. Ja tottakai tällä kertaa puun runkokin sattui tielle! Jossain 40km/h vauhdissa takarengas osui puuhun ja auto teki komeat spinnaukset ruohikolla. Kaasutin, mutta ei lähtenyt liikkeelle. Jaahas, taas tuli telottua auto korjauskuntoon :shock:

Dogbonet lenteli autosta, ja poimin ne mukaani jostakin. Takatukivarren etukiinnitys-alumiini-levy (johon tukivarren tanko kiinnittyy) antoi periksi, ja tanko vääntyi ulos, taipuen samalla. Krossi-iskarin männänvarsi taipui myös hieman (tuskin huomattavasti) ja mun tekemäni alumiinisen alatukivarren etukiinnitystangon reikä leveni pari milliä, mutta pysyi koossa! Ja itsetehty 4mm:n alumiinialusta taipui mukavasti noin yli 5 asteen anti-kick-uppiin takapäästä, jo toistamiseen. No, auto tänään sitten ruuvipenkkiin kiinni ja vääntämään. Onneksi hommasin hiljattain varaosapaketin, jossa oli se takatukivarsien etukiinnitysalumiinilevy mukana!

Keskittymistä vaativaa puuhaa tämä autoilu :? Ja lopuksi pieni vinkki muille (ja varsinkin itselleni): aja omaa ajoa välittämättä ympäristön yllykkeistä!
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #41 : 09.06.03 - klo: 12.39 »
Mitenköhän teräksinen alusta toimisi 1/8 autossa? Kun 4mm:n alumiini ei oikein kestä kovempia törmäyksiä (enkä viitsisi 5mm tai paksumpaa alumiinia laittaa painosyistä tai jostain), niin mitenköhän joku 2 - 2,5 mm:n teräsalusta? Jotain vinkkejä tms? Painoahan tulee hieman lisää verrattuna 4-5 mm:n alumiinialustaan, mutta kestävyyttä on varmasti toisella lailla.
(Hiilikuitualustakin kävi mielessä 8) )

Vai eikö kannata edes suunnitella?
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #42 : 10.06.03 - klo: 21.30 »
No niin, nyt on taas LM:ä ajokunnossa, ja testailen ehkä huomenna eri pillien toimintaa Rossin motin kanssa.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa jace76

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #43 : 10.06.03 - klo: 23.34 »
Hmm.Mitäköhän eroa on landmax 1:ssä ja 2:ssa ?
Ihan mielenkiinnosta vain kyselen.....

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #44 : 11.06.03 - klo: 00.11 »
Hmmm. En ainakaan näin äkkiseltään muuta keksi, kuin että LM2:dessa GS21R moottori on se paranneltu versio siitä LandMax 1:den vanhasta GS21R motista. :?
Nikko on kirosana!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #45 : 11.06.03 - klo: 00.40 »
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #46 : 11.06.03 - klo: 07.24 »
Landmax 1 perustuu Inferno DX-II:seen, Landmax II taas MP 7.5:seen. Eli se on se suurin ero.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #47 : 11.06.03 - klo: 12.05 »
opa, onko toi Landmaxi tossa kuvassa ilman koria sun auto?
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #48 : 11.06.03 - klo: 17.07 »
Ei ole kuva mun autosta/autoista. Jostain tuolta netistä sen poimin...

Mun autossa on eri iskarit ja eri pilli, eikä se oo koskaan noin puhdas  :D
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #49 : 11.06.03 - klo: 21.18 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Kävin tänään hakemassa Sandmasterin ja hauskan näköinen on sekin  :D  

Tapahtui vaan se yksi ärsyttävimmistä tapauksista, mitä yleensä käy  :?  Ajelin pari tankkia tuossa pihalla (kaikki varmaan tietää paikan  :lol: ) ja sen jälkeen koitin irrottaa GS21R:n, mutta mitäs mitäs. Totta hitossa Kyoshon laadukkaat ruuvit olivat jämähtäneet kiinni sen verran kovaan, että 2 sain niistä irti, mutta toiset jäivät vielä kiinni. Hetken siinä tuskailin ja verisuoni pullistu otsassa, kunnes huomasin, että totta ihmeessä ruuvien kanta on jo lähestulkoon pyöreä ja sopivaa ruuvaria on aika vaikea löytää...

En saanut siis ruuveja irti ja nyt ovat hyvät neuvot kalliit. Tästä ruuvien pois poraamisesta on ollut ennenkin juttua, mutta ajattelin nyt vaan varmistaa, etten vaan pilaa koko konetta.

Eli konehan on 4 millisillä ruuveilla kiinni ja ruuvien kanta on todella matala ja pieni. Minkä kokoisella terällä ruuvi pitäisi "porata pois"? Ja porata täytyy ilmeisesti vain siihen asti, että kanta on lähtenyt, ettei tilalle tulee liian suuria reikiä...vai?

Tosi alkeellisia kysymyksiä tuli taas, mutta ei viitsisi ostaa taas yli 100 euron konetta parin ruuvin takia  :cry:


jos et ole vielä saannut ruuveja auki, niin kokeileppa avata niin torxseilla (en tiedä kirjoitetaanko noin). Niillä minä ainakin ole pyöristynyyt kuusikolot aina avannut.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa jace76

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #50 : 12.06.03 - klo: 05.08 »
Tuolla on jonkin verran kivoja kuvia Landmaxista ja räjäytyskuvia myös.


http://home.attbi.com/~exsells/pics.html

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #51 : 13.06.03 - klo: 20.00 »
Niillä torxeilla voisin kokeillakin, mutta koneen 2 jumissa olevaa ruuvia ovat ihan normaaleja ristipäisiä kiusankappaleita  :?

Auto toimii nyt todella hyvin ja sain jarrutkin pelaamaan. Yllättävän tehokkaat ovat nuo ihan vakiojarrutkin  :D  Taitaa vaan kulua aika pirun nopeasti, kun huippunopeudesta pistää lukkoon...tai ei ne taida ihan lukkoon mennä, mutta kuitenkin...

Sanokaapas vielä GS21R-tietäjät, että mikä niistä ruuveista on se tyhjäkäynninsäätöruuvi? Tietääkseni se on se hyvin pieni, jossa on jousi ja kiinnittyy siihen ilmanputsari-putken juureen, mutta veivasin sitä suuntaan ja toiseen, eikä tuntunut oikein vaikuttavan. Nyt tyhjäkäynti on ikävän korkea ja sitä olisi mukava saada vähän inhimillisemmäksi...

Eli onko tässa kuvassa oleva ruuvi numero 4 se, josta säädetään tyhjäkäyntiä?

http://home.attbi.com/~exsells/GS21_01.JPG
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #52 : 13.06.03 - klo: 21.44 »
On se.
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #53 : 14.06.03 - klo: 11.48 »
opa, tarkista vielä, että kaasutrimmisi (ohjaimessa) on säädetty neutraalille. Sen pitäisi olla siis asennossa, jossa kaasuttimen liuku on kokonaan sisässä (niin kuin jarrutuksessa se menee sisään).

Kun trimmi on kohdallaan, voit kokeilla miten tyhjäkäyntiruuvi vaikuttaa moottorin kierroksiin. Kokeile vaikka vääntää kierros pari tiukemmalle. Kierrokset pitäisi nyt nousta. Jos taas avaat sitä paljon, kierrokset laskevat. Sitten vaan etsit sen kohdan, kun moottori kiertää mahdollisimman alhaisia kierroksia (auto ei liiku itsekseen eteenpäin, ainakaan paljon), muttei vielä sammu. Kyllä sen ruuvin pitäisi toimia.

Mun ongelmani tyhjäkäyntiruuvissa: Rossi-koneen tyhjäkäyntiruuvin jousi ei riitä puskemaan tarpeeksi, että mun säätämä tyhjäkäynti pysyisi kauaa kohdallaan, vaan ruuvi löystyy, ja sitten tyhjäkäynti alkaa takkuilemaan. Mitään ideoita pitää ruuvi tiukasti paikoillaan?
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #54 : 14.06.03 - klo: 17.53 »
Kiitoksia taasen ohjeista  :D

Auton säätäminen on edistynyt sen verran, että jarrut olen tosiaan saanut kuntoon ja tuota tyhjäkäyntiä lukuunottamatta auto toimii hienosti. Ohjaimessani on vaan niin pirusti noita säätömahdollisuuksia, etten osaa vielä käyttää sitä ihan täysin  :oops:  Onko toi kaasutrimmin oikea asento siis sellainen, että kun katsoo siitä putkesta, johon putsari kiinnitetään, niin sitä "koloa" ei pitäisi olla yhtään...vai?

Nyt tyhjäkäynti on sen verran korkealla, ettei auto pysy paikallaan muuta kuin jarrun kanssa...siitä voisi siis päätellä kierroksia olevan liikaa...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Mika R

  • Vieras
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #55 : 14.06.03 - klo: 19.27 »
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
Mun ongelmani tyhjäkäyntiruuvissa: Rossi-koneen tyhjäkäyntiruuvin jousi ei riitä puskemaan tarpeeksi, että mun säätämä tyhjäkäynti pysyisi kauaa kohdallaan, vaan ruuvi löystyy, ja sitten tyhjäkäynti alkaa takkuilemaan. Mitään ideoita pitää ruuvi tiukasti paikoillaan?


loctite

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #56 : 14.06.03 - klo: 21.36 »
opa, se putki, johon putsari tulee, on kaasuttimen ilmanottoaukko.
Se osa johon servon tanko eli servolinkki tulee, ja joka liukuu, on kaasuttimen liuku (kyseessä on siis liukukaasutin). Tuossa vähän alustusta itse asialle

Putsarireiästä katsottuna tyhjäkäyntiruuvi pitäisi säätää niin, että jää noin 1 millin rako. Jos se on liikaa, pienennä sitä.


Mika kirjoitti: loctite

Katos vaan, sepä se lyhyesti sanottuna  :D  Pitää vaan tarkasti sitten säätää se ruuvi kohdalleen, ennen kuin ehtii jämähtää kiinni.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #57 : 14.06.03 - klo: 21.44 »
Elikkäs...säädän siis kaasutrimmin sellaiseen asentoon, että kaasuttimen liuku ei mene enää enempää sisään. Eli se on silloin säädetty kohdalleen kun auto on tyhjäkäynnillä, eikä liukua pysty "painamaan" enempää sisäänpäin? Ja kun liuku on kohdallaan, niin sen raon siitä ilmanottoputkesta pitäisi olla n. Millimetrin?

Moottori saattaa olla sen takia hieman erilaisissa säädöissä, että sillä on ajettu viimeksi talvella ennen mun käyttöä ja säädöt ovat sieltä peräisin. Mutta eiköhän auto saada nyt pelaamaan...kärsivällisyyttä se vaan vaatii...

Ensi viikolla saan kiinni myös toiseen LandMaxiin "hieman" kireämmän ossin, jonka kanssa saa varmaan myös hetken säätää  :D  Jatketaan neuvojen kyselyä viimeistään silloin  8)
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #58 : 14.06.03 - klo: 22.03 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Elikkäs...säädän siis kaasutrimmin sellaiseen asentoon, että kaasuttimen liuku ei mene enää enempää sisään. Eli se on silloin säädetty kohdalleen kun auto on tyhjäkäynnillä, eikä liukua pysty "painamaan" enempää sisäänpäin? Ja kun liuku on kohdallaan, niin sen raon siitä ilmanottoputkesta pitäisi olla n. Millimetrin?


No niin, nyt meni perille :lol: Eli tee just noin.

Kun laitat sen Ossin kiinni, niin eipä tarvitse paljon säädellä. Mun Ossi RZv01b lähtee nätisti käyntiin parissa sekunnissa startterilootalla. Ja sulla taisi olla vetari, joten eipä tarvitse montaa kertaa nykiä, uskallan väittää. Toimii muutenkin loistavasti, pieniä säätöjä jouduin vain tekemään edellisen omistajan jäljiltä viime kesän ajoilta. Mutta pidemmän välityksen kyllä tarvitset. Mun EB-4:ssa toi Ossi kiidättää autoa välityksellä noin 12 ja noin 12cm renkailla ihan kiitettävää vauhtia, mutta pienemmillä renkailla välitystä voisi pienentää melkein puoleen 8)

Kävin eilen ja tänään hyppimässä krossareillani (ja niille jotka eivät vielä tiedä, tein Landmaxistani krossarin modauksilla, ja toinenkin autoni on samankokoinen kisabuggy) ja olipahan aika kiva skeittirampeilla hyppiä hyppyristä ja suoraan toisen hyppyrin alamäkeen!!!  8) Mahtavaa, kyllä hyppiminen on siistii! Pitää joskus mennä kyllä krossiradoille ajelemaan.

Sitten vielä pieni outo juttu. Toisen kuin Ossi, mun Rossi käynnistyy hädin tuskin ollenkaan. Kun pyöritän startterilla moottoria, se kuulostaa kuin lähtisi käyntiin. Kun painaa kaasua, kierrokset noudevat ja renkaat pyörivät vinhasti ilmassa. Mutta heti kun nostaa auton startterin päältä, kone sammuu. Ja tätä jatkuu noin 10 starttausyrityksen ajan. Nyt tuli äsken mieleen, että voikohan toi sammahtelu startissa johtua siitä, että kun kone on käynnissä ja vauhtipyörä koskettaa vielä startterin kumipyörää, niin kun nostaa autoa ylöspäin, ehtii startteri sammua vielä kun se koskettaa vauhtipyörää. Joten siksi sammuisi noin ihmeellisesti. Vai voiko toi johtua siitä, että koneeseen olisi mennyt jotain likaa? En ole varma, mutta voi olla, että putsarista on päässyt livahtamaan salakavalasti jotain ruohoa tms sisälle koneeseen. Nyt on jo uusi putsari kiinni, mutta pitäisi kai avata kone ja tarkistaa, onko tuhon jälkiä näkyvissä.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #59 : 14.06.03 - klo: 22.06 »
Saako muuten näihin kovimpiin Osseihin vetaria kiinni, esim OS21RG? :?
Joskus olisi minulla tarkoitus hankkia tuo tai vastaava motti ja olisi hyvä, jos siihen kävisi vaikka se Kyoshon GS21R:n vakiovetari.
Nikko on kirosana!