Kirjoittaja Aihe: Kyosho Landmaxit  (Luettu 94964 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #60 : 14.06.03 - klo: 22.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Sludge"
Saako muuten näihin kovimpiin Osseihin vetaria kiinni, esim OS21RG? :?
Joskus olisi minulla tarkoitus hankkia tuo tai vastaava motti ja olisi hyvä, jos siihen kävisi vaikka se Kyoshon GS21R:n vakiovetari.


Vetareita saa, mutta Kyoshon omat ei kyllä käy niihin varmastikaan. Eli Ossilta oma vetari koneeseen.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #61 : 14.06.03 - klo: 22.29 »
Niin siitä mun ossista kun puhuttiin, niin ei siinä vetaria ole...mutta eipä tuo niin hirveästi haittaa, kun varmaan kuitenkin käynnistäisin sen sellasella "startterilla" pohjasta  8)

Zzs: Onko sulla muuten sellasta "Boost Bottlea" siinä sun motissa? Mitkä mahtaa olla noiden koneiden erot?

ps. Suosittelen ihan ossin omaa vetaria jos sellaiselle on tarvetta. Itse olen nähnyt 2 kappaletta GS21R:n vetareita ja molemmat rikkinäisinä. Itse en ole niitä rikkonut...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #62 : 14.06.03 - klo: 22.30 »
Nyt vihdoin tietoa jo kauan odotetusta välityslaskurista :wink:

Eli laskuri löytyy Radio Control Zonen sivulta

Tässä vakio-Landmaxin valitystaulukko:



Huomaa, että
- Small pulley on etu- ja takadiffien rattaaseen ottava pienempi ratas (kardaanien päissä)
- Larger pulley on itse etu- ja takadiffeissä oleva isompi ratas

Eli siis ne rattaat, jotka näkyvät ensimmäisinä, kun avaat diffisuojakotelon. Ne ovat siis vakiot, vaikka välitystä muuten muuttaisikin. Llaskuri laskee nopeuden teoreettisesti eli hieman alakanttiin menee, mutta käytännössä auto kulkee vähän lujempaa. Kyseinen laskuri käy kaikkiin autoihin, sähköihin ja polttiksiin.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #63 : 14.06.03 - klo: 22.33 »
Kiitoksia todellakin kauan odotetusta laskurista...nyt vaan laskemaan nopeuksia, että voi kavereiden kanssa retostella  8)

Ihan niinkuin vakio LandMax ei kulkisi tarpeeksi  :lol:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #64 : 14.06.03 - klo: 22.36 »
Eipä kestä!

Ja ei se vakiona kuljekaan, tarpeeks  :mrgreen:

Niin joo, tossahan olikin jo Ossi kiinni  (40000 rpm)!!  No, GS21R:llä (28000 rpm) kulkee jotain 30mph ton mukaan muistaakseni.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #65 : 14.06.03 - klo: 22.40 »
Katoinkin vähän kauan, että poika on saanu GS21R:n kiertään 40000  :roll:  

Minkä verran noihin voi lisätä nopeutta, että olis todenmukainen?

5%
10%
20%  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #66 : 14.06.03 - klo: 22.49 »
Juuh, kyllähän se kiertääkin sen 40000 :roll: :mrgreen:

No silloin joskus muutama kesä sitten mittasin Landmaxin nopeuden atomikellojakin tarkemmalla ajanottomenetelmällä (käsiajanotto tietyltä matkalta ja vysikaalisia laskutoimituksia tuloksien pohjalta) ja jos GS21R kiersi noin 28000 kiekkaa (jossain ilmoitettiin maksimiksi), niin nopeus oli 34,1 MPH, kun taas toi laskuri väittää nopeudeksi 29,9 MPH. Eli siis vajaan 5 MPH:n virhe, hui!
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #67 : 14.06.03 - klo: 23.00 »
Noh noh...eipäs nyt vähätellä tuota eroa  :?

Laskin nopeasti, että se tekee n. 14.662757%  :roll:

Jos se on n. 30mph:ssa 5 mph, niin 60mph:ssa se on jo 10 mailia mikä on jo vähän enemmän...ihan niinkun sillä olis jotain väliä kulkeeko auto 100km/h vai 116km/h  :wink:

Mun mielestä n. 80-90km/h todellista nopeutta riittää ihan mihin tahansa...sen jälkeen hajoo vaan laitteet ja taidot loppuu...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #68 : 14.06.03 - klo: 23.07 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Laskin nopeasti, että se tekee n. 14.662757%  :roll:

Joo, mäkin yritin useammankin kerran laskea tota, muttei onnistunut...ylioppilaalta :oops: Tai tulihan mullakin jossain vaiheessa toi sama tulos. Jesss! :mrgreen:

Lainaus käyttäjältä: "opa"
Mun mielestä n. 80-90km/h todellista nopeutta riittää ihan mihin tahansa...sen jälkeen hajoo vaan laitteet ja taidot loppuu...

Olen täysin samaa mieltä! Juuri tota 90 km/h hakisinkin vaihtamalla jonkun 20T kellon kytkimeen. Tai sitten vain Ossi kiinni Landmaxiin, jossa on 2-vaihteinen loota... 8)
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #69 : 15.06.03 - klo: 01.20 »
Eipä toi laskutoimitus kovin vaikea ollut  :D

Mutta asiaan: Nyt mulla on toisessa LandMaxissa siis nyt vakiosta poikkeavat osat kuulalaakerit renkaissa ja tietääkseni 16 piikkinen kytkinkello.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että laitan toiseenkin LM:ään kuulalaakerit ja sen ossin. Tähän kesympään autoon voisin jättää nuo välitykset tai vaihdan 18T-kellon tilalle.

Ossilla maustettuun versioon oon suunnitellu nyt alkajaisiksi laittaa 18T-kellon ja ihan mielenkiinnosta voisi ostaa jonkun 20-22T-kellon huippunopeuskokeiluihin.

Myöhemmin rahojen karttuessa ainakin toiseen on tulossa 2-vaihteinen loota...ehkä siihen ossilla varustettuun...

Mutta täytyy nyt noita välityksiä laskea ja koittaa suunnillee tota 80-90km/h kulkeva auto tehdä...riittää ainakin mulle  :D
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #70 : 15.06.03 - klo: 15.21 »
Muista, että 18T kytkinkellolla (ja 51T vakiopäärattaalla) auto kulkee jo kovempaa kuin vaihdelaatikon avulla. Lootassa on 13T/16T (16T on 2. vaihteen) kello ja päärattaat 53T/50T (50T on 2. vaihteen), joten huippunopeus jää pienemmäksi. Kiihtyvyyttä on taas aivan toiseen malliin...

Tarvitsetko kuulalaakereita? Tuolla huuto.netissä ei kauppa käy kovin vilkkaasti, joten voisin myydä sulle 8 kuulalaakeria 21e sisältäen postikulut.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #71 : 15.06.03 - klo: 20.37 »
saahan ne vaihteenkin päärattaat vaihdettua

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #72 : 15.06.03 - klo: 21.31 »
Toisessa mun LandMaxissa on siis se 16T kello ja vakion kokoinen pääratas. Entinen omistaja kertoi, että suurempaa kytkinkelloa ei enää saa kiinni ilman muutoksia...konetta pitäisi varmaan siirtää kauemmaksi tms...

Jos haen pidempää välitystä, niin voisiko päärattaaksi vaihtaa pienempää...eikös välitys näin pidenny? Jos vakio on: kello = 14 tai 15 ja pääratas = 51, niin kelloksi esim se 18T ja päärattaaksi joku alle 50T  :roll:

Koneen säädöt edistyivät tänään taas mukavaan malliin. Sain tyhjäkäynnin kohdalleen muutamassa sekunnissa, kun vaan löysin oikein nappulan ohjaimesta  :wink:  

Kertokaapas te jotka omaatte enemmän kokemusta, että onko noissa 2-tahtisissa ihan yleensäkin tapana hieman temppuilla kylmänä ja vaikka hieman pidemmän tyhjäkäynnin jälkeen? Mun autolla täytyy lähtee aika varovasti liikkeelle, kun kone on kylmä ja jos kaasun lyö pohjaan, niin auto sammuun heti. Pienen lämmittelyn ja nopean kaasuttelun jälkeen kone kyllä toimii ja kiertää hyvin, mutta jos välillä vaikka aja hitaasi rinkiä matalilla kierroksilla, niin kiihdytyksessä auto röpöttää ja pukkaa oikein kunnolla pakokaasua. Kun kone saa kierroksia, niin se toimii taas hyvin = Mitä enemmän kierroksia/vauhtia sitä paremmin toimii  8)
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #73 : 16.06.03 - klo: 07.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
saahan ne vaihteenkin päärattaat vaihdettua

Eipä taida saada Landmaxiin erilaisia päärattaita, mutta jos olet jossain nähnyt sellaisia, niin kerro pois!
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #74 : 16.06.03 - klo: 07.09 »
opa, kun saat koneen käyntiin, ajele rauhassa jonkun aikaa ja nosta pikkuhiljaa kierroksia. Näin konen lämpenee, ja sitten sitä voi alkaa vähitellen kepittämään kunnolla. Jos auto meinaa sammua kiihdytyksessä, kone ei ole vielä tarpeeksi lämmin, joten lisää lämmittelyä. Sitten kun kone on jo kuuma ja ajelet tyhjäkäynnillä jonkun aikaa ja painat sitten heti kaasun pohjaan, kone voi sammahtaa. Tämä johtuu siitä, että tyhjäkäynnillä kaasariin ahtautuu liikaa bensaa, ja sitten täydelle kaasulle vaihdettaessa seos on jo niin rikasta, ettei kone pysty polttamaan kaikkea bensaa samantien. Eli ihan normaalia käyttäytymistä rc-2-tahdeissa. Ainoastaan CVEC:n pilli poistaisi tämän bensan pakkautumisen kaasariin.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #75 : 16.06.03 - klo: 08.32 »
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
saahan ne vaihteenkin päärattaat vaihdettua

Eipä taida saada Landmaxiin erilaisia päärattaita, mutta jos olet jossain nähnyt sellaisia, niin kerro pois!


Ai niinkö?
Luulis että tätä

sais eri välityksillä, mutta ei kai sitten.. no ainakin voi pinjoneita vaihtaa suurempiin.
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV360&P=Z

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #76 : 16.06.03 - klo: 18.31 »
Kyllähän tuo aika vahvasti siltä näyttää, että saa niitä päärattaitakin erikoikoisia  :roll:  Kun nyt näistä rattaista puhutaan, niin mikä mahtaa olla pinjoni? Siitä on kyllä ollu puhetta täällä, mutta en nyt löytänyt...

Zzs: Mun auto käyttäytyy juuri tolla tavalla kuten selitit ja se CVEC-pilli olisi kyllä tervetullut  :D  Se matalilla kierroksilla polttoaineen pakkautuminen on oikeastaan ainoa seikka, johon toivoisi parannusta. Mutta pääseehän siitäkin "viasta" eroon pitämällä kaasun vaan pohjassa...sillon kyllä toimii  :twisted:

Mulla on nyt ollu neula auki 1.5 kierrosta ja sillä tuntuu toimivan mainiosti, mutta voisi sitä koittaa hieman kiristää, jos tuo liika polttoaineen saanti pienenisi  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #77 : 16.06.03 - klo: 19.27 »
Pinjoniksi kutsutaan moottorin akselilla olevaa ratasta.

Ja niitä 2-portaisen vaihteen rattaita ei saa eri välityksillä, ainoastaan kytkinkelloa on 13/16 ja 14/17 -hampaisina. Mä sain nimittäin ton jälkimmäisen han sattumalta, kai. No ei se pahemmin haittaa... 8)  Eli  vaihteen ohjeissa ei ole mitään mainintaa noista erilaisista päärattaista.

Kiristä vain sitä GS21R:n ruuvia, huomaat sitten helposti, kun on liian laihalla. Kone nimittäin alkaa pudottamaan kierroksia huippukierroksilla. Käännä silloin pääneulaa ainakin noin 1/8 kierrosta rikkaammalle.

Oletteko muuten tienneet, että voitte tehdä erilaisia säätökokonaisuuksia tähän tyyliin:

- jos haluaa tehoja alakierroksille, laihentaa ilma-bensa-seos-säätö-ruuvia (kaasarin päässä) eli alakierroksille vaikuttavaa säätöä ja rikastaa vastaavasti yläkierroksien säätöruuvia (pääneulaa).
- ja toisin päin

Näin kone on ajoittain liian laihalla, mutta toisen kierrosalueen rikas seos taas tasapainottaa tilannetta.

Mulle toi oli ihan uusi juttu, jota aikaisemmin en ollut hogannut. Ajattelin vaan, että kun säätää yläpään kohdalleen ja alapään kohdalleen, niin sitten on kone säädöissä. Mutta tolla voidaan siis tehdä vähän laihemmaksi jommassa kummassa kierrospäässä koneen toimintaa, ja saada näin haluttua lisätehoa irti sieltä, mistä sitä haluaa.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #78 : 16.06.03 - klo: 21.03 »
noista säädöistä sen verran että pääneula vaikuttaa sekä ylä että alakierroksiin. jos muutat yläkierroksia rikkaammalle niin se rikastaa myös alakierroksilla, siksi pitää alhaalta ohentaa että se olis samassa ennen kuin pääneulan säätöä

yleensä säädetään ekaks toi pääruuvi kohdalleen ja sitten alhaalta. alhaalta silleen että lähtee terävästi ja pysyy käynnissä parikymmentä sek. Ylhäältä niin että on vähän "taaksepäin" ihan maksimitehoista ja niin ettei ylikuumene (jos lämmin ilma jne)

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #79 : 16.06.03 - klo: 22.14 »
Joo, joo, mutta jos haluaa oikein tykisti lähtevän auton, niin pitää kiristää oikein kunnolla alaseosta laihemmalle, mutta sitten karsia yläseoksesta. Eli jotain saa lisää, mutta jostain joutuu samalla luopumaan. Niin ymmärsin ton jossain netissä olleen jonkun gurun ohjeen.

Hei, aika hyvä toi alaseos tai yläseos, vaikka satuin itse keksimäänkin. Kun vertaa johonkin Kyoshon ohjeissa lukevaan: ilma-bensa-seos-säätö-ruuvi (air-fuel-mixture-adjustment-screw, muistaakseni). Kaikki (kai?) ainakin tajuaa, mitä noi tarkoittaa.. :D

opa, tyhjäkäynniltä täyteen kaasuun -tukehtumista voisi siis kai auttaa se, että laihentaisi tuntuvasti alaseosta. Mutta tietenkin huippunopeus jää yläseoksen rikkaudesta johtuen heikommalle.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #80 : 16.06.03 - klo: 22.24 »
No huh huh mitkä säätömahdollisuudet noissakin koneissa on  :shock:  Kun noita selkeitä ohjekirjoja ja muita juttuja lukee ja alkaa säätämään vähän seoksia sun muita juttuja, niin tajuaa että minkä takia nää autot ei oo suunniteltu ihan lapsille. Kyllä se vanha Nikko oli vaan helppo käyttää...välillä laturiin ja kovaa ajoa taas. Osia ei tarvinnu koskaan ostaa, kun niitä ei saanu kuitenkaan...uus auto vaan alle  :wink:

Taidan jättää noi säädöt ainakin hetkeks entiselleen, kun auto kerrankin toimii hyvin  :D  Saahan sitä sitten kokeilla...mutta yleensä on tapana vaan mennä huonompaan suuntaan kun alkaa säätämään...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #81 : 16.06.03 - klo: 22.39 »
Niin, eiköhän tommonen säätäminen mene jo vähän äärimmäisyyksiin. Innostuin vähäsen tosta vaan. Pääasia, ettei ole liian hankalaa, hauskaa sen olla pitää :)
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #82 : 16.06.03 - klo: 22.42 »
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
Niin, eiköhän tommonen säätäminen mene jo vähän äärimmäisyyksiin. Innostuin vähäsen tosta vaan. Pääasia, ettei ole liian hankalaa, hauskaa sen olla pitää :)


Niinpä! Aika monesti on meinannut mennä hermot koko harrastuksen kanssa, kun ajasta 99.9% on mennyt putsaamiseen ja huoltoo ja se loppu sitten itse ajamiseen. Tosi ärsyttävä tunne kun on puunannu koko auton ja vihdoin pääsis ajaan ja sitten se ei vaikka käynnisty   :evil:

Huomenna pitäis saada ossi kiinni. Koitan tulla kertoon heti kokemuksia kunhan niitä karttuu...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #83 : 16.06.03 - klo: 22.51 »
On minullakin pari kertaa pinna palanut. Erityisesti v*t*tt** se, jos ajopaikalla huomaa, että lähettimen virtavalo välkyttää punasella, tai niinkuin viime talvena mummolassa, kuin sisäänajoin Mad Forcea riihen edessä. Ihmettelin kun ei oikein käynnistynyt ja syy oli kylmyydestä uupunut hehku  :evil: , jossa oli muutenkin vähän virtaa. Olin joutunut koko talven joulusta asti odottamaan sisään ajoa ja kokeilemaan uutta autoa, ja ei siinä muuta oikein vihaisena keksinyt, kuin hehkuholkki pallonheitto-otteella riihen seinään. :twisted:  Onneksi se ei kuitenkaan vaurioitunut :oops: . Lisäksi on hermot joskus palanut tapellessa vanhan autoni moottorin ja tekniikan kanssa, mutta onneksi nykyinen biili pelittää oikein nätisti.  :D
Nikko on kirosana!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #84 : 17.06.03 - klo: 09.45 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
Niin, eiköhän tommonen säätäminen mene jo vähän äärimmäisyyksiin. Innostuin vähäsen tosta vaan. Pääasia, ettei ole liian hankalaa, hauskaa sen olla pitää :)


Niinpä! Aika monesti on meinannut mennä hermot koko harrastuksen kanssa, kun ajasta 99.9% on mennyt putsaamiseen ja huoltoo ja se loppu sitten itse ajamiseen. Tosi ärsyttävä tunne kun on puunannu koko auton ja vihdoin pääsis ajaan ja sitten se ei vaikka käynnisty   :evil:

Huomenna pitäis saada ossi kiinni. Koitan tulla kertoon heti kokemuksia kunhan niitä karttuu...


Hieno homma Opa.

Touring autoissa on muuten just parasta se ettei tarvii putsata ihan koko ajan, vaan saa keskittyä ajamiseen ja tunailuun.

Ei toi säätäminenkään oo vaikeeta, kunhan siihen ideaan vaan tottuu - itse asiassa ihan hauskaa. Onkohan mulla menossa viides tai kuudes motti ja homma tuntuu kun sitä olis aina tehnyt. Ainakin Ossit on niin  varmoja ettei tarvii arvailla. Sitkeesti vaan opettelemaan, niin siitä sen oppii.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #85 : 17.06.03 - klo: 13.20 »
Ossin kiinnitys taitaa hieman viivästyä, kun ei pukkeja ja levyjä vielä tänään näkynytkään, mutta eiköhän ne pian saavu  :P

Oon myös ton LandMaxin kanssa huomannu sen, että se pysyy yllättävän puhtaana, jos ajelee ihan asfaltilla. Siitepöly on ollu ainoo ongelma tässä lähiaikoina. Suurin ongelma asfaltilla ajelussa on renkaiden kuluminen:

Pari päivää sitten laitoin alle suht. hyvässä kunnossa olevat rallirenkaat. Renkaissa oli pintaa noin puolet ja suuntasin läheisen jäähallin parkkikselle. Kaksi tankkia taisin siinä ajella ja huomasin, että rengas on revennyt koko matkalta siitä aivan renkaan sisäreunasta. Ihmettelin siinä hetken ja ajattelin ajaa vielä hetken...kohta rengas kääntyikin väärinpäin vanteelle ja näytti aika kummalliselta. Lopetin sitten ajelun  :D

Renkaiden kuluminen taitaa olla suurinta kaasu pohjassa kääntyessä ja esim kovissa jarrutuksissa. Pelottaa vaan pikkusen noi renkaiden hinnat  :?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #86 : 17.06.03 - klo: 13.26 »
Mars prätkäkauppaan, ja pyydät takasisäkumin hintaan 10e, sitten rautakauppaan, ja loctitea tiskiin. Ja lopun tiedätkin varmaan :wink: Jos siis sulla on yhtään ehjää kulunutta rengassarjaa.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #87 : 17.06.03 - klo: 13.37 »
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
Mars prätkäkauppaan, ja pyydät takasisäkumin hintaan 10e, sitten rautakauppaan, ja loctitea tiskiin. Ja lopun tiedätkin varmaan :wink: Jos siis sulla on yhtään ehjää kulunutta rengassarjaa.


Niin joo...tämä edellinen kokemus oli siis lähes vakiolla LandMaxilla. Eihän tässä uskalla edes ajatella mitä tapahtuu, kun kiinni lyödään ossi...hyvästi renkaat  :cry:

On mulla yks satsi lähes uusia sliksejä ja kaks paria uusia rallirenkaita ja yks sarja kuluneita rallinakkeja, joista on se yks rikki, mutta siihenkin löytyy vararengas...

Nokian sisärenkaissa on yks Downhill sisäkumi, joka riittää 3" leveeseen renkaaseen...sekin vois toimia ihan hyvin. Maksaa tasan 10 e...mahtaako prätkän kumit olla halvempia?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #88 : 17.06.03 - klo: 13.43 »
En tiedä ovatko halvempia, ostin toistaiseksi ainoan 39 markalla. Mutta jos toi Downhill on sopivan kireä noiden renkaiden päällä, niin käyhän se sitten hyvin! Sanoisitko vielä tarkemmat tiedot tuosta renkaasta, niin voisin käydä kaupassa kyselemässä.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #89 : 17.06.03 - klo: 13.49 »
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
En tiedä ovatko halvempia, ostin toistaiseksi ainoan 39 markalla. Mutta jos toi Downhill on sopivan kireä noiden renkaiden päällä, niin käyhän se sitten hyvin! Sanoisitko vielä tarkemmat tiedot tuosta renkaasta, niin voisin käydä kaupassa kyselemässä.


Elikkäs sisäkumia on saatavana 24" sekä 26" ja venttiilillä ei tässä tapauksessa ole mitään merkitystä.

Täältä tiedot kumista:

http://www.nokiantyres.com/bike/unitubespecs/index.html

Noi MTB 26 DH:sta alaspäin tohon alempaan MTB 24 DH:een saakkaa on siis sellaisia.

Ja tollasessa boksissa, joka on tossa alhaalla niitä myydään:

Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z