Kirjoittaja Aihe: Cen MG10 moottoriongelmia  (Luettu 3754 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ultimario

  • Tulokas
    • Profiili
Cen MG10 moottoriongelmia
« : 17.07.08 - klo: 08.43 »
Moi,
Minulla on ollut Cen MG10 viime syksystä asti enkä vieläkään ole onnistunut saamaan autoa käymään kunnolla. Ketuttaa ja auto uhkaa jäädä hyllyyn jos ei kohta apua ongelmiin löydy.

Eli auto käynnistyy mutta moottori pysähtyy vähän väliä kun seinään jopa korkeilta kierroksilta vaikka pyörät pääsee pyörimään vapaasti. Lämpötilalla ei vaikuta olevan sammumisen kanssa tekemistä sillä auto sammuu samalla tavalla lämmöstä riippumatta. Lämpimänä auto on vaikea ellei mahdoton käynnistää. Auto pysyy käynnissä 1/3-1/2 kaasulla mutta kaasun päästäminen sammuttaa auton vaikka tyhjäkäynti on varmasti tarpeeksi korkealla. Kaasua ei myöskään voi painaa pohjaan ilman että auto sammuu. Olen aukaissut ja tiivistänyt kaiken mahdollisen, kaasuttimesta pakosarjaan ja takaseinään, joten auton ei pitäisi ottaa ilmaa mistään, sitä paitsi voiko pieni ilmavuoto tehdä autosta näin huonon? Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen  :huh:

Käytän Rossin R3 tulppaa ja 10% Dragon fuel polttoainetta ja ruuvit on perussäädöillä sekä melkein kaiken maailman säädöillä kokeiltu. Auto ajettu sisään niin huolellisesti kuin osaa ensimmäisen auton ollessa kyseessä.

Toinen kysymys, hehkulaitteeni taitaa myös olla rikki. Vähän kaytetty mutta ei jaksa hehkuttaa parin käynnnistyksen jälkeen enää. Kauanko näiden on tarkoitus kestää?

Kiitoksia etukäteen vastauksista.

Poissa jaakkimo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #1 : 17.07.08 - klo: 09.40 »
No ensinnäkin sulla on vain kymmenen prosenttista koitappa ostaa 20% sillä se käy vaikka mitkä säädöt olisi :cool: myös ilmanputsari voi olla tukossa. Hehkusta en tiedä mutta kauanko lataat sitä?

Poissa ultimario

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #2 : 17.07.08 - klo: 10.10 »
Unohdin mainita että on 20% kanssa ja kokeiltu. Vois varmaan koittaa uudestaan. Uus ilmanputsari on tulossa vanhan alkuperäisen tilalle vaikka senkään ei pitäisi olla tukossa. Hehkua oon latannu 2-5 tuntia mutta tuntuu että se ei ota vastaan enempää. Veikkaan että on akku tai laturi hajalla ja uusi on jo tilattu. Kaverin hehkulla olen käynnistänyt viime aikona.

Poissa ultimario

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #3 : 17.07.08 - klo: 11.25 »
Jos on niin että minulla on säädöt totaalisesti pielessä voisiko joku kyseessä olvean auton omistaja kertoa neulojen säädöt sekä käytetyn polttoaineen, tulpan yms, niin voisin ehkä saada jotain aikaiseksi.

Poissa jaakkimo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #4 : 17.07.08 - klo: 11.35 »
ruuvaa säätöruuvi kaasuttimesta kiinni ja avaa 2,5-3 kierrosta. :wink:

Poissa ultimario

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #5 : 17.07.08 - klo: 12.02 »
Entä alaruuvi?

Poissa jaakkimo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #6 : 17.07.08 - klo: 15.23 »
mikä ***** alaruuvi??? :huh:

Poissa ultimario

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #7 : 17.07.08 - klo: 15.25 »
Onkohan näissä MG10:ssä kaksi erilaista moottoria sillä moni puhuu että ei ole alaruuvia vaikka minun koneessa selkeästi on :shock: ruuvi sijaitsee yläruuvin puolella kaasuttimen rungossa.

Edit: Tsekkasin asian ja löysin kuvia cenin sivuilta kahdesta moottorista joista toisessa ei näyttänyt olevan alaruuvia. minun autossani on pyöreä jäähdytysritilä aj toisessa tyypissä näköjään neliön muotoinen.
« Viimeksi muokattu: 17.07.08 - klo: 19.07 kirjoittanut ultimario »

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #8 : 17.07.08 - klo: 19.32 »
älä missään nimessä koske siihen se kun on varauksin(keskiruuvi) jos sulla on ala neula niin se sijaitsee kaasarin siellä päässä mihin tulee kiinni se kaasuservot pallolinkki

ps: joku viisampi voi sen nimen sille antaa mutta muistaakseni se isohopea ja kaasarin taka seinässä olevä ruuvi on keskineula johon ei kosketa
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa Juniku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #9 : 17.07.08 - klo: 20.26 »
Hehkua oon latannu 2-5 tuntia mutta tuntuu että se ei ota vastaan enempää.

Nopeeta  :mrgreen:

Mun hehkulaite pitää olla vähintään 12 tuntia laturissa. Näin oli uudesta asti, mut eivät ole CEN:n laitteita.
Kävi vielä jossain vaiheessa niin että latauspää meni oikkariin hehkulaitteessa ja se purki itsensä kokonaan, sen jälkeen ollu tosi heikolla hapella, joka ilta pitää laturiin laittaa jos meinaa ajella seuraavana päivänä.
CEN GST 7.7

Poissa ultimario

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #10 : 17.07.08 - klo: 21.19 »
Jaahas. Kiitos tiedosta, nyt selvis ettei oo alaneulaa vaan keskineula.

Nyt pitäis vaan tietää mihin asentoon se keskineula pitäis laittaa. On kerran purettu ja puhdistettu koko kaasutin eli alkuperäisasento on kauan sitten kadonnut. Olisiko kenelläkään takuuvarmaa asentoa sille. Alkuperäisasento on kauan sitten kadonnut.

Entäs mihin keskineula vaikuttaa?

Outo homma tässä  äsken kun koetin autoa tuli vaan mieleen että kuuluuko vetostartin nykiä ja vääntyä vähän väliä kun moottori käy. Rupesin epäilemään että vetostartti jumittaa ja ehkä tukehduttaa moottorin, jos semmoinen on mahdollista siis. :huh: kone nimittäin ei meinannut käynnistyä yhdessä vaiheessa ja sitten viimeisellä vedolla naru jäi ulos ja kone lähti käyntiin.

Toinen auton oireista on että auto käy hyvin hehku paikalla mutta kun hehkun ottaa pois rupee röpöttämään ja sammuu. Mistä sellainen johtuu?

Poissa Juniku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #11 : 17.07.08 - klo: 22.05 »

Toinen auton oireista on että auto käy hyvin hehku paikalla mutta kun hehkun ottaa pois rupee röpöttämään ja sammuu. Mistä sellainen johtuu?

Laita kuumempi tulppa.
CEN GST 7.7

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #12 : 18.07.08 - klo: 12.39 »
älä missään nimessä koske siihen se kun on varauksin(keskiruuvi) jos sulla on ala neula niin se sijaitsee kaasarin siellä päässä mihin tulee kiinni se kaasuservot pallolinkki


Miksi siihen ei saisi koskea???
Ainakin kun itsellä oli talviautona tuollainen mg16 niin en saanut konetta toimimaan kunnolla ruuvaamatta "keskiruuvia" joka tässä koneessa toimittaa alaneulan virkaa.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa ultimario

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #13 : 18.07.08 - klo: 12.44 »
Ainakin kun itsellä oli talviautona tuollainen mg16 niin en saanut konetta toimimaan kunnolla ruuvaamatta "keskiruuvia" joka tässä koneessa toimittaa alaneulan virkaa.

Miten suunnilleen säädit keskiruuvia MG16 moottorissa. Ymmärtääkseni MG10:ssä on sama moottori. Ja mikä oli huomaamasi "ylä-" ja "alaraja" että käy. Että onko ruuvi tosi herkkä vai saako olla sinne päin että käy?

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #14 : 18.07.08 - klo: 13.30 »
Neula oli melkein kohdallaan uutena.
Hieman jouduin avaamaan sekä ylä että alaneulaa että rupesi toimimaan.
Tarkemmin en osaa sanoa kun en ajanut kyseilellä autolla kuin noin litran verran.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #15 : 18.07.08 - klo: 16.03 »
älä missään nimessä koske siihen se kun on varauksin(keskiruuvi) jos sulla on ala neula niin se sijaitsee kaasarin siellä päässä mihin tulee kiinni se kaasuservot pallolinkki


Miksi siihen ei saisi koskea???
Ainakin kun itsellä oli talviautona tuollainen mg16 niin en saanut konetta toimimaan kunnolla ruuvaamatta "keskiruuvia" joka tässä koneessa toimittaa alaneulan virkaa.

mulle on kyllä oke sanonut että siihen ei kosketa ja vilu rc harrastus foorumilla . ja luotan myös näihin herroihin. ja ei minun ole siihen tarvinnut koskee enkä myöskään aijo
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #16 : 18.07.08 - klo: 16.14 »
Siihen ei kosketa mikäli ei olla täysin varmoja mitä tehdään.

Mikäli kone on sellainen mitä joissain rtr vessoissa on nähty, eli ei ole kuin pääruuvi ja keskiruuvi hoitaa alaneulan virkaa, joka siis jostain moottorista saattaa puuttua, niin sitten sitä säädetään.

Mutta mikäli moottorissa on alaneula niin keskiruuvi jätetään aivan suoraan rauhaan.

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #17 : 18.07.08 - klo: 16.23 »
Tässä kuvassa A on yläneula, B on keskineula (johon ei kosketa!) ja C on tyhjäkäynnin säätö.http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=10975/finish=15/start=30.html .
meette vähän alas päin niin siellä on kaks kuvää ja toinen on moottorin taka osasta niin siinä on se teksti

sori Hoke etse sinä ollut kuka mulle sano vaan vilu. :kiss:


Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #18 : 18.07.08 - klo: 17.17 »
Kyllä tuohon neulaan kosketaan jos moottori ei alakierroksilla toimi kunnolla.
Tuo on juuri se neula mikä toimittaa alaneulan virkaa jos sitä ei normaali paikasta löydy...
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Cen MG10 moottoriongelmia
« Vastaus #19 : 18.07.08 - klo: 17.49 »
Nimenomaan kuten yllä sanoin niin mikäli koneessa ei tosiaan tuota alaneulaa ole, eli kaasarin luistin päässä niin sillon se homma hoidetaan keskiruuvilla... Säädä tätä ruuvia varovasti, eli vain hyvin vähän kerrallaan... Herkähkö reagoimaan...