Tämä tarkoitaa sitä, että akun pitää löytyä joko EFRA:n taikka ROAR:n akkulistalta (LiPo).
Jos mainitsemasi akku on ROAR listalla, niin se on hyväksytty. EFRA listaa ei vielä ole julkaistu. Mittojen / speksien lisäksi akun siis pitää olla listalla.
Tämä haluttiin lyödä tässä vaiheessa jo lukkoon, että ihmiset voivat siirtyä aikaisemmin LiPojen käyttöön. Tällä hetkellä kun EFRA lista ei ole vielä tiedossa, niin kesällä laillisten akkujen arpominen olisi ollut mahdotonta ennen listan julkaisua. Asiasta ollaan myös keskusteltu muiden pohjoismaiden kanssa, jotta PM kisoissa voitaisiin ajaa myös ROAR listan akuilla. Tanska on myös hyväksymässä ROAR listan, Ruotsi ilmeisesti pysyy vain EFRA listassa, mutta eiköhän tämä tästä selviä.
Aikakin TrackPower akut (kultaiset harkot), joissa on ROAR merkintä ovat ROAR listalla. Koskee myös saddle packkeja.
HUOM! Tämä ROAR lista koskee AINOASTAAN SÄHKÖKROSSIA!EDIT: Tässä vielä alla viestini muille pohjoismaille asiaan liittyen.
Our reasons for approving also ROAR LiPos:
- Since one of the biggest reasons on moving to LiPo is the long lifetime of the cells, we don't want to make our drivers to buy new packs again after EFRA list is released.
- We cannot yet tell what cells will be on that list, so it means that drivers currently thinking about moving to LiPos would need to wait until it's smart to buy LiPos (no point to buy now if not sure is pack bought legal during the summer).
- Resellers / importers would be waiting for EFRA list and hard case LiPos would be hard to get and people would use dangerous soft packs for practice.