Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 915534 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #960 : 02.04.09 - klo: 10.24 »
Olen ottanut yhteyttä täällä ehdotetun mukaisesti AKK:oon kisojen järjestämismahdollisuudesta LS5-kisojen yhteyteen, mutta sieltä pallo pomppasi takaisin LS-5 lajiryhmälle, jonka jälkeen tuli täysi radiohiljaisuus. Johtopäätelmänä tästä, oma mielipiteeni on, että GT-kisat järjestettäisiin ainakin tulevana kesänä omina kisoinaan, omina kisapäivinä.

Jos GT-kisat ajetaan erikseen, taitaa Kouvolaan ja Hyvinkäälle suunnitellut kisat jäädä järjestämättä. Toivottavasti muita järjestäjiä löytyy.


[off topic]
Tämä on myös huono asia LS-5 luokan suhteen, koska sen verran, mitä olen esim. Riihimäen porukoiden kanssa puhunut, ei pelkän LS-5 kisan järjestäminen ole järjestäjän kannalta kovin "houkutteleva" vaihtoehto.
[/off topic]

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #961 : 02.04.09 - klo: 10.27 »
No eikö LS5 porukka voisi sitten yhtään kiinnostua tekemään yhteistyötä Peitsamon kanssa?

Molemmat luokat ovat näyttäviä ja sopivat samoille radoille. Luokat ovat myös sopivasti erilaisia, ja toisaalta GT voi tarjota "siirtymäpolun" LS5 luokkaan kuten ainakin yhden kuskin osalta on jo tapahtunut.

Autoja voidaan hyvin ajaa jopa samaan aikaan, mutta se on toinen juttu.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #962 : 02.04.09 - klo: 11.16 »
[off topic]
Tämä on myös huono asia LS-5 luokan suhteen, koska sen verran, mitä olen esim. Riihimäen porukoiden kanssa puhunut, ei pelkän LS-5 kisan järjestäminen ole järjestäjän kannalta kovin "houkutteleva" vaihtoehto.
[/off topic]

Tämän saman näkökannan olen lausunut kisajärjestäjän roolissa UAU:nkin osalta.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Stonde

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #963 : 02.04.09 - klo: 11.54 »

Olen ottanut yhteyttä täällä ehdotetun mukaisesti AKK:oon kisojen järjestämismahdollisuudesta LS5-kisojen yhteyteen, mutta sieltä pallo pomppasi takaisin LS-5 lajiryhmälle,jonka jälkeen tuli täysi radiohiljaisuus.

LS-5 luokalla ei ole lajiryhmää vaan yhteyshenkilö jonka toimessa toimii allekirjoittanut. Minuun ei ole kukaan muu kuin Korvenmaan Matti ollut yhteydessä mahdollisesta GT ja LS-5 luokkien yhteiskilpailuista.
Mitä järjestäjiin tulee niin he eivät halua järjestää kilpailuja ainoastaan vitosille, joiden kannan ymmärrän täysin. Viimeisin tieto jonka tiedän on että, GT-luokka ajetaan LS-5 luokan yhteydessä. Korvenmaan kanssa olikin puhetta istua alas GT-luokan yhteyshenkilön kanssa ja pohtia tulevan kesän koitoksia. Hienoa saada kunnon kokoisia autoja samoihin skaboihin!!
« Viimeksi muokattu: 02.04.09 - klo: 12.55 kirjoittanut Stonde »
RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #964 : 02.04.09 - klo: 12.29 »
LOISTAVAA! Hyvä Stonde!!!!

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #965 : 02.04.09 - klo: 13.01 »
LS-5 luokalla ei ole lajiryhmää vaan yhteyshenkilö jonka toimessa toimii allekirjoittanut. Minuun ei ole kukaan muu kuin Korvenmaan Matti ollut yhteydessä mahdollisesta GT ja LS-5 luokkien yhteiskilpailuista.
Mitä järjestäjiin tulee niin he eivät halua järjestää kilpailuja ainoastaan vitosille, joiden kannan ymmärrän täysin. Viimeisin tieto jonka tiedän on että, GT-luokka ajetaan LS-5 luokan yhteydessä. Korvenmaan kanssa olikin puhetta istua alas GT-luokan yhteyshenkilön kanssa ja pohtia tulevan kesän koitoksia. Hienoa saada kunnon kokoisia autoja samoihin skaboihin!!

Edelleen kisajärjestäjänä kommentoiden kuulostaa hyvältä.
Matilla löytyy valmiina simulaatiot aikatauluista myös LS-5 + toinen luokka yhdistetylle kisapäivälle.

Toivottavasti ylijäykät säännöt tai vastaavat eivät nouse esteeksi.
« Viimeksi muokattu: 02.04.09 - klo: 13.05 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #966 : 02.04.09 - klo: 13.58 »
Mitä tarkoitat ylijäykillä säännöillä? Lisenssipakkoako? Vai aika-ajoformaattia tai ajokaaviota?

Muuta jäykkyttä ei just tule itsellä mieleen esim. viime kesään verrattuna. Samoilla säännöillä mennään käytännössä. Ehkä siiven korkeus on ainoa  :wink:
« Viimeksi muokattu: 02.04.09 - klo: 14.47 kirjoittanut Mika R »

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #967 : 02.04.09 - klo: 14.22 »
Hep,

Onneksi en eilen avannut suutani kun luin peitsamon tekstin.

On ihan jees asia kuulla et meillä vois EHKÄ olla vitosten yhteydessä kisoja jos he haluavat täytettä päiviin.
Racers Group Finland Team

Poissa cvd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #968 : 02.04.09 - klo: 17.02 »
Ja sitten tähän asiaan:
>>Mutta onko tästä nyt sitten tehty päätös, että buggystä muutetulla, rtr moottorilla varustetulla kamppeella ei saa ajaa?

Jos tarkoitat kilpailuluokkaa ja kilpailemista niin vastaus on nimenomaan että saa ajaa!
(C8 autolla ei saa ajaa mutta buggylla kyllä)
[/quote]

No tämäpäs hieno homma. Odotellaan nyt sitten uusia sääntöjä että päästään mahdollisimman paljon hakemaan toimivuutta.
tlr 22 - db10rr - cr

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #969 : 02.04.09 - klo: 21.48 »

Olen ottanut yhteyttä täällä ehdotetun mukaisesti AKK:oon kisojen järjestämismahdollisuudesta LS5-kisojen yhteyteen, mutta sieltä pallo pomppasi takaisin LS-5 lajiryhmälle,jonka jälkeen tuli täysi radiohiljaisuus.

LS-5 luokalla ei ole lajiryhmää vaan yhteyshenkilö jonka toimessa toimii allekirjoittanut. Minuun ei ole kukaan muu kuin Korvenmaan Matti ollut yhteydessä mahdollisesta GT ja LS-5 luokkien yhteiskilpailuista.
Mitä järjestäjiin tulee niin he eivät halua järjestää kilpailuja ainoastaan vitosille, joiden kannan ymmärrän täysin. Viimeisin tieto jonka tiedän on että, GT-luokka ajetaan LS-5 luokan yhteydessä. Korvenmaan kanssa olikin puhetta istua alas GT-luokan yhteyshenkilön kanssa ja pohtia tulevan kesän koitoksia. Hienoa saada kunnon kokoisia autoja samoihin skaboihin!!


Hienoa jos aisat etenevät tuohon suuntaan.

Tuosta mainitsemastallani "lajiryhmällä" (pahoittelen termien väärinymmärrystä) tarkoitin kolmea henkilöä, joille viestini AKK:sta forwardattiin noin reilu kuukausi sitten. Tähän viestiin ei sitten ainakaan minun korviin/meiliin tullut mitään vastakaikua. Noh, se siitä.

Jokatapauksessa kisajärjestelyistä pitää jonkun ottaa se kuuluisa koppi ja hoitaa homma tavalla tai toisella. Tällä tarkoitan jonkin sortin epävirallista GT-8 luokkayhteyshenkilöä, joka hoitaa yhteydenpidon ja muut tarvittavat asiat kisoja järjestäville tahoille yms.

Mielestäni GT-autot sopivat kyllä "tunnelmaltaan" varsin hyvin LS-5 luokan jatkoksi (tai toisinpäin).

Mitä sääntöihin tulee, malttakaa vielä hetki, ovat juuri tulossa uunista ulos..
« Viimeksi muokattu: 02.04.09 - klo: 21.53 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #970 : 02.04.09 - klo: 23.04 »
Mitä tarkoitat ylijäykillä säännöillä? Lisenssipakkoako? Vai aika-ajoformaattia tai ajokaaviota?

Muuta jäykkyttä ei just tule itsellä mieleen esim. viime kesään verrattuna. Samoilla säännöillä mennään käytännössä. Ehkä siiven korkeus on ainoa  :wink:

Eipä tässä todellakaan jäykkysmielessä viitattu GT-luokan sääntöihin. Esimerkiksi lisenssipakon noudattaminen kun saman tapahtuman sisällä ajaa SM-luokka, voisi olla GT-kuskeilla hyvinkin osallistumista rajoittava sääntö. Siitä seuraisi ensin pakkoliittyminen AKK:n alaiseen seuraan ja sitten AKK:n pienoisautolisenssin ostaminen.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #971 : 02.04.09 - klo: 23.33 »
Olen ottanut yhteyttä täällä ehdotetun mukaisesti AKK:oon kisojen järjestämismahdollisuudesta LS5-kisojen yhteyteen, mutta sieltä pallo pomppasi takaisin LS-5 lajiryhmälle, jonka jälkeen tuli täysi radiohiljaisuus. Johtopäätelmänä tästä, oma mielipiteeni on, että GT-kisat järjestettäisiin ainakin tulevana kesänä omina kisoinaan, omina kisapäivinä.

Jos GT-kisat ajetaan erikseen, taitaa Kouvolaan ja Hyvinkäälle suunnitellut kisat jäädä järjestämättä. Toivottavasti muita järjestäjiä löytyy.


[off topic]
Tämä on myös huono asia LS-5 luokan suhteen, koska sen verran, mitä olen esim. Riihimäen porukoiden kanssa puhunut, ei pelkän LS-5 kisan järjestäminen ole järjestäjän kannalta kovin "houkutteleva" vaihtoehto.
[/off topic]

Mikäli tarvitaan täyteluokkaa jompaankumpaan tai molempiin, niin olis kiva että C-8 autot pääsis kanssa johonkin kisaan mukaan. Lisenssillä tai ilman.

-A-

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #972 : 03.04.09 - klo: 06.18 »
Mitä tarkoitat ylijäykillä säännöillä? Lisenssipakkoako? Vai aika-ajoformaattia tai ajokaaviota?

Muuta jäykkyttä ei just tule itsellä mieleen esim. viime kesään verrattuna. Samoilla säännöillä mennään käytännössä. Ehkä siiven korkeus on ainoa  :wink:

Eipä tässä todellakaan jäykkysmielessä viitattu GT-luokan sääntöihin. Esimerkiksi lisenssipakon noudattaminen kun saman tapahtuman sisällä ajaa SM-luokka, voisi olla GT-kuskeilla hyvinkin osallistumista rajoittava sääntö. Siitä seuraisi ensin pakkoliittyminen AKK:n alaiseen seuraan ja sitten AKK:n pienoisautolisenssin ostaminen.

Aivan, tuo lisenssipakko tuli itselläkin lähinnä mieleen. Mutta tässäpä hyvä syy liittyä seuraan ja hommata lisenssi ja sitten voi osallistua muihin kisoihinkin, vaikkei heti tänä vuonna niin tulevaisuudessa.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #973 : 03.04.09 - klo: 07.20 »
Flying Calacucco

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #974 : 03.04.09 - klo: 08.47 »
Tässä ne nyt ovat, lopulliset sarjasäännöt GT-8 luokalle kaudelle 2009.

Toivomme, että näistä säännöistä ei enää aloiteta purnaamaan vaan koitetaan elää näiden kanssa. Käytännössä seuraavan kerran palataan sääntöjen miettimiseen syksyllä kun kausi on ohi.

Kiitos kaikille ehdotuksia ja ideoita antaneille ja kiitos myös niille, jotka  ovat osanneet ennkoida mahdollisia madonreikiä.

Käytännössä uskon, että nämä säännöt tulevat olemaan vain kisajärjestäjien taustatuki ja me kilpailijat osaamme käyttäytyä ja kilpailla GT-hengessä ilman suurempaa auktoriteettia hönkimässä niskavilloihin - eikös?

Omalta osalta oikein hyvää kevään jatkoa ja radalla nähdään  :cool:
« Viimeksi muokattu: 17.04.09 - klo: 15.26 kirjoittanut copter »
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #975 : 03.04.09 - klo: 09.58 »
Hienoa, suuret kiitokset työryhmälle omasta puolestani.

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #976 : 03.04.09 - klo: 10.48 »
asiaa :laugh: olen heken oottanut kin näitä sääntöjä pakettina .  :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #977 : 03.04.09 - klo: 10.55 »
Hmmm....

Äkkivilkaisun jälkeen muutama kohta jotka ovat pielessä....









Ei vaiskaan.

Nyt näyttää hyvältä.

Kuinkahan monella kävi mielessä ekan lauseen jälkeen "Ei taaaaaaas... tästä se vääntö taas lähtee"  :mrgreen:

No mutta kuten varmasti kaikki huomaavat... Kannatti vääntää niin saatiin säännöt jotka palvelevat kaikkia ja ovat myös tasapuoliset kuten tällaisessa lajissa varsinkin pitää olla.
Aikaisemmat väännöt siis kannattivat vaikka se muutaman mielestä olikin vain turhaa mussuttamista ja ylimääräistä pakollista vääntämistä.
Nyt säännöissä ei myöskään ole ihmeemmin turhia mainintoja.
« Viimeksi muokattu: 03.04.09 - klo: 10.58 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #978 : 03.04.09 - klo: 11.05 »
Nyt on kyllä selkeet raiteet millä mennään. Kun vielä kisapäivät saadaan tietoon niin sitten on helppo edetä.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa kanadanmajava

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #979 : 03.04.09 - klo: 13.02 »
Jahas, lopullisiin sääntöihin tulikin sitten näemmä minimileveys. Eipä tarvinnut sitten rakentaa autoa loppuun asti. Onneksi en osia kovin monella sataa ehtinyt ostaamaan...

"Auton tulee olla mittakaavassa 1:8 tai 1:7 ja sen tulee olla luonnollinen ja pääpiirteittäin GT-/Touring esikuvansa mukainen."
"Leveys: Minimi 300 ja maksimi 350 mm pois lukien peilit ja muut dekoratiiviset ulokkeet."

Eli, jos tuosta nyt sitten laskee autolla esikuvan leveyden, niin 1:8 auto olisi 2.4-2.8 metriä leveä, ja 1:7 auto 2.1-2.45 metriä leveä. Kuulostaapa tosi "luonnolliselta".

Pitäkää tunkkinne, rakentelen sitten jotain muuta.

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #980 : 03.04.09 - klo: 13.10 »
Krossaripohjalle tehdyt autot eivät koskaan ole olleet luonnollisia mitoiltaan, joita on usein kritisoitukin. Uudet mallit ovat luonnollisempia vaikka tuskin täydellisiä. Harmi jos projekti meni kiville, mutta mitä ilmeisemmin asialle on ollut perusteluja laittaa sääntökirjaan.
« Viimeksi muokattu: 03.04.09 - klo: 13.40 kirjoittanut Mika R »

Poissa bronson

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #981 : 03.04.09 - klo: 14.05 »
"GT-8 kilpasarjan osallistumismaksu kaudelle 2009 on 10€/kilpailija. Kilpasarjan osallistumismaksu oikeuttaa kiinteään kilpailunumeroon,
ks. kohta 8. Sarjamaksu vahvistetaan vuosittain. Kilpasarjan osallistumismaksut käytetään täysimääräisesti sarjapalkintoihin.
Kilpailukohtaiset osallistumismaksut määritellään järjestäjän toimesta kilpailukohtaisesti."

Kenelle sarjan osallistumismaksu maksetaan ja kuka jakaa numerot? Entäs jos ajaa vain yhden kilpailun niin keneltä saa numeron ja kuinka paljon ennen kilpailua numero on pyydettävä (ja keneltä)?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #982 : 03.04.09 - klo: 14.32 »
Jahas, lopullisiin sääntöihin tulikin sitten näemmä minimileveys. Eipä tarvinnut sitten rakentaa autoa loppuun asti. Onneksi en osia kovin monella sataa ehtinyt ostaamaan...

"Auton tulee olla mittakaavassa 1:8 tai 1:7 ja sen tulee olla luonnollinen ja pääpiirteittäin GT-/Touring esikuvansa mukainen."
"Leveys: Minimi 300 ja maksimi 350 mm pois lukien peilit ja muut dekoratiiviset ulokkeet."

Eli, jos tuosta nyt sitten laskee autolla esikuvan leveyden, niin 1:8 auto olisi 2.4-2.8 metriä leveä, ja 1:7 auto 2.1-2.45 metriä leveä. Kuulostaapa tosi "luonnolliselta".

Pitäkää tunkkinne, rakentelen sitten jotain muuta.

Mitä autoa olit rakentelemassa jos tuo minimi leveys ei täyty???
Olitko siis rakentamassa jostain krossarista vai ihan kokonaan omaa autoa alusta alkaen???
1/8 krossarilla tuo leveys ei ole mikään ongelma ja taas krossari on käytännössä ainoa auto mikä tulee mieleen mitä muokkaamaalla auton saisi GT autoksi.

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #983 : 03.04.09 - klo: 14.44 »
eikös se ollu se Tamiya GTX tai jotain sellasta ("SuperTen" luokan auto)

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #984 : 03.04.09 - klo: 15.08 »
eikös se ollu se Tamiya GTX tai jotain sellasta ("SuperTen" luokan auto)

Minullakin on tuo auto ja voin sanoa suoraan että se voiman siirto ei kestä missään nimessä .21 koneita saatikka sitten .28. Paino on myös sen auton ongelma. Lyijjyä pitää laittaa niin paljon kuin 1.5kg ainakin, kelaa minkä kokoinen mötikkä se on jo lyijjyssäkin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #985 : 03.04.09 - klo: 15.09 »
Tjaa... No mutta johan nimikin kertoo että se on 10 luokan auto eli lähinnä kyseisen auton luokkaa olis tietenkin kymppi touring.
No ei muuta ku teniä venyttämään ja leventämään + gt koppa päälle niin sithän se alkaa menemään samaan sarjaan.

Mut sori vaan jos oon vähän huvittunu tästä pitäkää tunkkinne kommentista.
Pitäis varmaan mennä sähkökrossi topikkiin kiukuttelemaan kun en saa osallistua mun hyper ysillä vaikka tekisin sähkö auton siitä.

Poissa cvd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #986 : 03.04.09 - klo: 15.14 »
Samakait se minimileveydelle on, vaikka ois 5cm, mutta eihän kapealla autolla kuitenkaan pärjää radalla, niin kannattaako semmosta edes yrittää tehdä vaikka säännöt sallisi...ööö ei
tlr 22 - db10rr - cr

Poissa Nair

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #987 : 03.04.09 - klo: 15.48 »
Jossain yhteydessä luin lisenssivaatimuksesta ainakin rataluokissa, kyse ilmeisesti on vaan maksusta?
Eli ei kai näis mitään ajo/sääntökoetta ole kuten muualla moottoriurheilussa?
(ois kyl kuulunut tonne noobi-osioon tämä  :mrgreen:  :)
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Poissa kanadanmajava

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #988 : 03.04.09 - klo: 16.01 »
Tunkki-juttu olikin tarkoitus huumorilla otettavaksi. En minä niin tosikko ole, että oikeasti suuttuisin pikku takaiskusta. Projekti on "hyllyllä", mutta mitäs puuhailen ennen virallisia sääntöjä...

Joo, auton leveys siis on leveimillään noin 240mm, eli aika kaukana 300mm:stä. TGX:n tai TGR:n alustaa ei kuitenkaan ollut tarkoitus käyttää. Auton oli tarkoitus olla Tamiyan 1:8 Alfa 155 (tai Opel Calibra) koria käyttävä itse kasattava viritelmä, jossa olisi Losin 8ightin etu- ja takadiffi, Serpent F180:n (etu)renkaat, saman auton kääntöpalat edessä ja GO:n .28 moottori. Muita hintavia osia en vielä ehtinyt hankkimaan, mutta takapään jousituksessa olisin käyttänyt Mugenin (Serpentin osia halvempia) etukääntöpaloja, vaimentimina ("iskari") Serpentin 710/960:n säädettävät muovirunkoiset, ja äänenvaimentimeksi olin hahmotellut Sirion EFRA 2015-mallia. Autoa olen CAD:n avulla piirrellyt, ja toteuttamiskelpoiseksi todennut.

En minä kapeutta hirveänä suorituskyvyn esteenä näe, mutta siitä on sekä haittaa, että etua.

Noiden Kyoshon SuperTenien sotkemisen Tamiyan 1:8:hin voisi silti lopettaa, sillä ne ovat erikokoisia, eivätkä korit ole vaihtokelpoisia. HPI:llä taitaa olla myös Kyoshon SuperTenin kokoisia autoja. SuperTenien akseliväli on noin 280 mm ja leveys 220 mm. Tamiyan 1:8:eissa mitat ovat noin 300 ja 240 mm. Sen verran samankokoisia ovat, että  jossain päin maailmaa niillä ajetaan samoissa luokissa.

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #989 : 03.04.09 - klo: 16.42 »
HPI:llä oli myös 300mm akselivälillä olevia Super 10 luokan autoja ("Super nitro"), tai siis sen pystyi valitsee kääntämällä hubit joko 280mm tai 300mm, ja siten korit olivat vaihtokelpoisia Kyoshon ja Tamiyan kanssa. Tamiyat, Kyoshot ja HPIt .12 (2,5cc) koon lohkolla ei ollu 1:8 luokkaan verrattavia autoja, mutta aivan kuinka vain tykkäät.

300mm HPI silloin joskus

« Viimeksi muokattu: 03.04.09 - klo: 17.02 kirjoittanut Mika R »