Kirjoittaja Aihe: Imansuodattimen sadesuojus  (Luettu 1001 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Imansuodattimen sadesuojus
« : 21.05.03 - klo: 16.26 »
Elikkä, aihe käsittelisi tällä kertaa isojen moottorien ilmansuodattimien päälle asennettavaa suojusta.
(mikäli ohjeesta oikein käsitin, se on jokin sadesuojus)

Eli sellainen racingsuodatin, mikä löytyy useista isoista moottoreista, kuten kyoshon GS21R motista. Niin, kannattaako siinä pitää sitä umpinaista muovisuojusta, vakka ei sataisi vettä. Kaupassa sanottiin, että kannattaa, koska muuten suodatin likaantuu paljon nopeammin. (hiekka kumminkin pölisee kovasti)

Olen kuitenkin pitänyt tätä osaa kiinni, mutta parantaako sen poistaminen merkittävästi moottorin tehoa, koska se peittää aika ison alan suodatupumpulista. Ja moottori saa huonommin ilmaa?
-Mitä mieltä olette ja miten olette itse toimineet? :?
Nikko on kirosana!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Imansuodattimen sadesuojus
« Vastaus #1 : 21.05.03 - klo: 18.28 »
Iselläni oli myös tuollainen GS21R ja itse en pitänyt siinä sitä suojusta. En tosin koskaan ajanut vähääkään kostealla ilmalla. Ainakin oman koneen suojus näyttää niin tiiviiltä, ettei uskoisi ilmaa pääsevän lähes lainkaan suodattimelle, ellei imu ole kova  :roll: Eiköhän tuon eron tehon kannalta huomaa helpoiten kokeilemalla...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Imansuodattimen sadesuojus
« Vastaus #2 : 21.05.03 - klo: 22.42 »
Nyt kun tarkkaan mietitään tilannetta... Suurikokoinen racing putsari, peität suurimman osan siitä jollakii kupilla joka on tiivi, mites käy suodattavan pinta-alan? katoaa olemattomiin?? johtaiskohan tämä siihen että sulla on suodatin tukossa turhankin nopeasti??

Itse en laittaisi mitään kortonkia filtterin päälle, vaan kevyt käsittely suodatin öljyllä tahi jollakin synteettisellä polttoaineeseen tarkoitetulla öljyllä esim. AeroSave:lla
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Imansuodattimen sadesuojus
« Vastaus #3 : 22.05.03 - klo: 10.33 »
Ainakin minulla kyseisen moottorin mukana tulleessa roiskesuojassa jää tilaa suodatinelementin ja roiskesuojan väliin. Ja kun roiskesuoja on auki alapuolelta niin ilmansaanti kyllä toimii. Varmaankin toimii vielä paremmin ilman roiskesuojaa.

Jos käyttää kaksiosaisia suodatinelementtejä, niin silloin se tila siinä välissä oletettavasti tukkiintuu ja ilman saanti huononee merkittävästi. Orginaali elementtihan on yksiosainen.

Itse ajattelin siirtyä kaksiosaisiin elementteihin ja jättää ko. roiskesuojan pois.
Power-Save-Racing Team