Kirjoittaja Aihe: Team Losi LST, missä vika kun ei jaksa paikoiltaan lähteä liikkeelle?  (Luettu 2655 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teiskuri

  • Jäsen
    • Profiili
Eli auto käynnistyy ja toimii muuten ihan normaalisti, mutta täytyy työntää vauhtiin. Eli kun joku työntää auton liikkeelle ja kuski antaa kaasua, auto lähtee menemään ihan normaalisti, mutta jos kesken ajon pysäyttää, auto jää kyllä käymään, mutta kun taas pitäisi lähteä liikkeelle, auto ei jaksa lähteä. Missä lienee vika?  :huh:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Slipperi luistaa.

Ilmeisesti siis kaasua painaessa nostaa kierroksia mutta auto ei liiku???

Jos taas kone sammuu niin säädöt pielessä.

Poissa Teiskuri

  • Jäsen
    • Profiili
Joo juurikin noin että kierrokset kyllä nousee, mut auto ei liiku sitten mihinkään jos on pysähtymään päässyt, vaan täytyy käydä tönäisemässä liikkeelle. Mikä on slipperi?  :cheesy:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kaiva käyttöohjeet esiin.

Slipperi on päärattaalla oleva luistokytkin joka suojelee vaihtestoa ylimääräiseltä rasitukselta.

Ohjeet kertovat oikean kiristys suhteen.

Poissa Teiskuri

  • Jäsen
    • Profiili
Uskon löytäneeni oikean osan. Onkos se tommonen missä on kolme valkosta lätkää ja kaks metallilätkää? järjestyksessä: VMVMV?

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Taidat nyt ihmetellä jarrua. Slipperi on siis "kiinni" itse rattaassa, mitä moottori pyörittää, se isompi ratas nimenomaan. Siinä on mutteri, mitä kiristämällä saat slipperyn kireämmälle.
| Academy | Axial |

Poissa Teiskuri

  • Jäsen
    • Profiili
Tuossa on kaks isoa ratasta ja kaks pientä, niin kummassa isossa? etummaisessa vai takimmaisessa? ja ne (ilmeisesti) jarrut on siellä viimesenä.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Jarrut on tuossa autossa kardaaniakselilla. Luistokytkimen mutteri on spurrien akselin päässä, eli niiden isompien vetohammasrattaiden akselilla joita moottorin akselilla olevat kytkimen pinioniakselit pyörittää. Se luistokytkin on niiden isojen spurrirattaiden takana, sellainen monilevyinen kytkin. Akselin päässä olevaa mutteria kiristämällä kiristetään mutterin ja painelaakerin välissä olevaa jousta joka puristaa painelaakerin kautta sitä monilevyistä kytkintä. Asia on selitetty hyvin käyttöohjekirjassa. Jos sen olet hukannut, niin saat ladattua sen Team Losin sivuilta.

Edit: se mutteri ja jousi näkyy tässä kotisivujeni kuvassa noiden isompien rattaiden akselin päässä:

http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Teiskuri

  • Jäsen
    • Profiili
Noniin, jos alkais auto taas liikkua ilman työntöapua  :grin: Huomenna kokeilemaan. Kiitos tuhannesti neuvoista!

Poissa Teiskuri

  • Jäsen
    • Profiili
Vaan eipäs liiku... Tuon mutterin kiristin tosta päästä, mut ei vaikutusta. Jos autoa vaikka pitää niin että renkaat on ilmassa (ne ei pyöri) ja antaa kaasua, niin renkaat ei lähde liikkeelle. Kuitenkin kun tönäisee liikkeelle niin liikkuu normaalisti kunnes pääsee pysähtymään. Sitten ei taas liiku. Joten missä vika sitten mahtaakaan olla?  :huh:

Poissa svart

  • JoeUa RC
    • Profiili
Kaasuttele vaan paikoillaan ja kattele sitä voimansiirtoa että minne asti se voima menee, ja mihin se sitten loppuu. Siitä missä on katko kohta voiman kulussa niin eikun purkamaan ja kattomaan mistä mättää. Aloitat kampiakselin päästä ja etenet järjestelemästi kohti jokaista pöyrää niin eiköhän se selviä.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Poissa Teiskuri

  • Jäsen
    • Profiili
Oivoi, taitaa auto olla sukua lohikäärmeille... Purettiin, kasattiin ja kokeiltiin tossa pihassa ajaa, puoli minuuttia meni hyvin, sit näky leimahdus, lensi kipinä ja auto sammus...  :undecided:  Taitaa täytyä käydä Sabessa näyttämässä että mistä kiikastaa etten ihan tuhoa autoa.

Poissa totese

  • Jäsen
    • Profiili
Jos kerran su auto ei liiku ku yrität ajaa niin sul on pääratas menny ihan siliäksi. :grin: :grin:
Xray XB8R,Kyosho stadium force,Cen mg10 truggy.LRP SHARK   Kyosho Inferno7.5 sports4

Poissa svart

  • JoeUa RC
    • Profiili
tossa on vaan titaaniset niin hieman epäilen
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Kaasuttele vaan paikoillaan ja kattele sitä voimansiirtoa että minne asti se voima menee, ja mihin se sitten loppuu. Siitä missä on katko kohta voiman kulussa niin eikun purkamaan ja kattomaan mistä mättää. Aloitat kampiakselin päästä ja etenet järjestelemästi kohti jokaista pöyrää niin eiköhän se selviä.

Teitkö tämän??

Kertoisi muillekin melko paljon, milloin pyöriminen lakkaa...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg