Kirjoittaja Aihe: Traxxas Summit  (Luettu 513149 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1500 : 16.07.15 - klo: 22.16 »
Tuo 14/65 tuntuu toimivan eikä akut tai tsydeemi juuri lämpene vaikka nallikarissa lokkeja säikyttelin tunnin verran. Toki tämä kotimainen kesäkin viilentää hyvin... se 17/65 on melko vauhtia mutta kuumentaa akut äkkiä kun vähänkään pidempään kovaa ajoa. Ihme narinaa pitäny oikea taka "jokin" pidemmän aikaa, ei saa oikeen kiinni purkamatta että mikä sielä on kuivunu, ei se ahista eikä hiasta mutta jouston alkupäässä narisee ku autiotalon ovi. Ei auta rasvatkaan näköjään. Muilla?
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1501 : 17.07.15 - klo: 00.16 »
Narinan syynä voisi olla se pallokantainen kuusiokolo pyöränhubin sisällä josta säädetään camberia. Sehän tiukataan paikalleen sellaisella muoviholkilla missä on ulkokierteet, omassa se oli liian tiukkaan laitettu niin kävi ahdistamaa tuota pulttia ja kuului narinaa. Eli pyöränhubien päistä, kumituttien alta löytyy nämä.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1502 : 17.07.15 - klo: 11.37 »
Okei luulen että siinä se, kiristelin niitä kerran nettivinkistä ja sitte meni aikas jäykäksi meno eikä kääntyny/joustanu yhtään. Koitan löytää sopivan välyksen sillä, tänks!
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa junnu02

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1503 : 23.07.15 - klo: 21.59 »
Tollanen on makee peli mutta ärsyttää ostaa koska jos tulee joku diffi vika niin osat maksaa aika PALJO!

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1504 : 28.07.15 - klo: 09.52 »
vuosi takana Summittia ja kaks kertaa ohjausservo kärynny, kattelin kanssa noita osia ja koko diffi maksaa näköjään jotain 46e ameriikan kaupassa. Muuhun on kyllä menny sitte rahaa enempiki... Hyvin kestävä auto ja onneksi niitä osia saa edes ku muistelee aikaa jolloin jonsei pystyny liimaamaan niin roskiin meni koko auto.
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1505 : 20.08.15 - klo: 16.31 »
Diffiremppa tuli täällä just ajankohtaiseksi  :grin: oli antanu näköjään diffikoppa vähän periksi niin eihän siinä hyvin rattaille käy. Mutta eipä siinä mitä, uudet palikat tilaukseen, auto läjään ja matka jatkuu! En tarkkaa hintaa laskenu kun toisenkin diffin samalla huolsin ja piti laakereita yms tilata. Mutta tuskinpa  kannattaa minkäänlaista rc-autoa ostaa jos hirvittää rahanmeno  :smiley:

Olihan sitä kysyttävääkin: ohjaus kävi temppuilemaan ja tais mennä kerralla molemmat servot. Eli kumpaankaan ei saa minkäänlaista hallittua liikettä kun ne on irrotettu ohjauksesta ja virrat on päällä, vähän yrittää johonkin suuntaan kääntyä mutta täysin sekavaa on liike. Yhdellä servolla tulee jatkossa ohjaus, kattelin aluksi vedenpitävää Savöxia:

Savöx SW-1210SG
http://rckauppa.fi/product_info.php?cPath=30_73&products_id=4980

toinen vaihtoehto olisi tehokkaampi ei-vesitiivis:
Savöx SA-1230SG
http://www.madpilot.fi/savox-servo-sa1230sgcoreless-motor-79g-p-992.html

Ainahan se lisävääntö olisi plussaa ja sais tuon tehokkaamman varmaan tiivistettyä kotikonstein, plastidippiä pintaan? Missään lammikoissa en kyllä ajele mutta vahinkoja voi tietty sattua, ja talvella sulava lumi kastelee. Mitäs mieltä muut on, kumpaa laitetaan? Ja onko nuo sitten yhteensopivia että käy nuo nykyiset vivut paikalleen?
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1506 : 26.08.15 - klo: 14.11 »
Miettiny samaa kun aina vasemman puoleinen ohjausservo hajoaa että seuraavalla kerralla vaihan yhteen jaksavaan ja kestävään. Savoxia tuntuu suosivan maailman palstoilla Summittiin. Sieltä jäi mieleeni että sama varsi mutta servon mukana tulevaa vipuvartta joutuu käyttämään kun akseli jotenki eri tjtn Savoxissa.

Takapääkö hajos eka? Luulen että kohta aika vaihtaa kun on jo sen verran väljää ulostulossa molemmilla puolilla takana. Ja vetoakseleitten tapit lentelee kun vääntöjä tuli MM2:n myötä sen verran lisää :)
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1507 : 26.08.15 - klo: 18.39 »
Joo ite en käyny noiden Traxxasin servojen kanssa enää kikkailemaan kun Summitin molemmista servoista meni rattaat ja Stampeden servo meni muuten vain mykäksi. Sai niistä ilman varaosia onneksi kasattua yhden toimivan servon ja Stampeden ajoon.

Tuon isomman Savöxin ostin itelle. Meni paikoilleen ihan heittämällä, käy kaikki samat linkit kuin alkuperäiseenkin. Ja onhan tuo ihan eri maailmasta, nyt renkaat todellakin kääntyy silloin kun pitää eikä jää miettimään. Pitää laittaa asennuksesta kuvia myöhemmin kunhan on autot putsattu.

Ja ei hyvää ettei jotain huonoakin, vaihteiston servo meni taas (traxxas). Ei kovin montaa siirtoa kestäny  :grin: onneks kauppias oli reilu ja pistää uuden takuuseen. Mutta enää en kyllä samanlaista osta jos hajoaa, pitää laittaa joku varmempitoiminen hankintaan.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1508 : 27.08.15 - klo: 10.24 »
Jep semmonenki on menny kerran mutta pari varalla vielä pakin pohjalla odottelee. Joku oli laittanu siihen toisen ohjausservon tyhjäksi jääneeseen koloon tukevamman vaihdeservoksi, vähän vissiin pitää vääntää rautalangasta että saa toimimaan. Siis yhellä servolla kääntyy nyt Summitkö?
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1509 : 03.09.15 - klo: 18.52 »
Joo yhdellä servolla kääntyy. Tuo isompi Savöx minkä aiemmin linkitin ei tosiaan ole vesitiivis. Mitä nyt tuossa pöydällä sitä tutkailin niin tiiviisti nuo kannet kyllä kiinni menee ja ruuvien sekä akselin juuresta löytyy o-renkaat. Varmuuden vuoksi laitoin paksua rasvaa akselin juureen sisäpuolelle ja sipaisin kerroksen shoe-goota noihin saumoihin sekä johdon läpiviennin ympärille.



Tuolta paikalta just yltää johto tuonne vastarikotelon sisälle, ei haittais vaikka pari senttiä lisää olis. Lyhyin jatko mikä käsissä oli, oli 15cm ja sen verran johtoa en viittiny tuonne piilotella.

Tyhjään servopaikkaan tein ohuesta muovista suojalevyn ja ruuvasin sen tuonne servosuojan alle. Periaatteessa koko muovisuoja joutais pois, eipähän ottais mihinkään kiinni mutta sitten on mahdollista että kolisee tuohon servovarteen. Vois tietty senkin katkaista pois kun tähän ajokkiin ei enää kahta servoa tule mutta olkoon nyt toistaiseksi.

Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1510 : 03.09.15 - klo: 21.58 »
No jämäkän näkönen.Seuraavan kerran kun ohjaus alkaa temppuilemaan niin muuttuu sinkuksi. Millä akuilla ajat muuten? Huomasin ison eron kun sain tänään Turnigy 5.2 30-40c lipot niin pysyy keula ylhäällä, aiemmat 25c:t meinasi ahdistua kun ei virta virrannu tarpeeksi nopeasti. Slash 2wd kanssa kulkee nyt eikä hyydy parin keulan jälkeen.
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1511 : 04.09.15 - klo: 11.29 »
Akut on Turnigy nano-tech 2S 6Ah 25-50C. Tuntuu ihan riittävästi kulkua olevan, tosin houkuttelis kyllä 3S:t hommata mutta ehkä ei vielä. Pitkään aikaan en oo pitävällä alustalla ajanu etten oikein osaa sanoa miten keulii noilla  :smiley:

Pitäis perehtyä tuohon noparin säätöihin enempi, en vaan saanu toimimaan tuota usb-mokkulaa, olis mukavampi sitä kautta tehdä säätöjä. Castlelta vastasivat että pitää ottaa Traxxasiin yhteyttä kun heidän brändillä tuo nopari on.

Muuten alkaa Summit olla tikissään, ryömiessä huomasin että aivan hitaimmassa vauhdissa meno on hieman nykivää, tarkemmin kun katoin niin taitaa spurri olla hieman kiero. Uusi on kyllä laatikossa mutta en kokeillu vaihtaa vielä.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1512 : 07.09.15 - klo: 15.27 »
Mulla kans nykii 14/65 yhdistelmällä enkä ole noparin säädöistä saanu enempää irti. Keulii kyllä voin kertoa,piti laittaa wheeliebar kun sattu löytymään tyylikäs tuolta integyn sivuilta.Joku vihjas että 12:nen niin ei nyi. Castlen palikka alkoi kyllä pelaamaan ja uskottavasti muuttuu käytös kun säätelee eli ei ihan huuhaata ollu.

Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1513 : 22.09.15 - klo: 11.38 »
Nyt se sitten alkoi toinen ohjausservo sekoilemaan niin tilausta menemään...koitan eka Hobbylinnasta jos löytyis joku sopiva. Savox löyty 35kg mutta jumalattoman kokonen SV-0235MG ei taida sopia autoon viereenkään. Siellä nyt tutkitaan, ei millään malttais odottaa taas viikkotolkulla ja tullin selvityksiä ennenkö pääsee ajelemaan...
Tuliko miten nopeeta nuo sun servot ja menikö tullin kautta?
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1514 : 22.09.15 - klo: 11.39 »
Eiku nuohan oliki Suomesta mutta kestikö tulo?
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1515 : 22.09.15 - klo: 12.54 »
Viikonloppuna laitoin tilauksen sisään ja heti maanantaiaamuna lähti matkaan. Saattoi olla että oli jo tiistaina iltapäivällä haettavissa, en muista enää tarkalleen.

Joo liian iso näyttäis tuo 0235MG olevan. Ja äkkiä katottuna tuolla hobbylinnassa ei oikein vastaavaa ole kuin tuo minulla oleva Savöx, ainakaan samalla vääntö/hinta-suhteella.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1516 : 24.09.15 - klo: 07.54 »
Tuli tehtyä kaverille pientä Black Editionia  :smiley:





Ja tiedetään, että takaata puuttuu iskari :wink: Oli mennyt iskarin alatiiviste päreiksi  :undecided: Oliko muuten tuon vakioiskarin tiivistesarja osanumerolla TRA7062 ? Se onkin osanumero TRA5462

Shaftissa tuo ylempi sininen rinkula ?
« Viimeksi muokattu: 24.09.15 - klo: 09.03 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1517 : 25.09.15 - klo: 13.00 »
NO on kyllä siistin näkönen kampe. Niinku ei olis ajettu meetriäkään  :cheesy:
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1518 : 25.09.15 - klo: 13.14 »
NO on kyllä siistin näkönen kampe. Niinku ei olis ajettu meetriäkään  :cheesy:
Tuli huollettua samalla  :laugh:

Onko ehdotuksia tiukemmille jousille ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1519 : 25.09.15 - klo: 14.13 »
Ite tilasin alumiiniset jostain kiinasta, yhestä petti yläpää kun oli muovia ylläri... Vanhoista sitten vaihoin molemmat päät että sai saman mittaseksi.
http://www.ebay.com/itm/ALUMINUM-SHOCK-DAMPER-S-1-10-TRAXXAS-SUMMIT-REVO-SLAYER-/380334193832?hash=item588daf3ca8
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1520 : 25.09.15 - klo: 14.23 »
Innostuin sitten näistä scale jutskista...
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1521 : 25.09.15 - klo: 14.25 »
Mitäs muita päivityksiä on teidän listoilla ollut muuta kuin tuo ohjauksen muuttaminen yhdelle servolle ?

En siis tarkoita moottorin upgreidaamista vaan jotain muita parantavia toimenpiteitä..

Löysin LeadingEdgeMachining:lta kilkkeen millä sais väljyyden pois vaihteistosta mutta tuntuu olevan aika kiven alla tuo osa  :sad:

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1522 : 25.09.15 - klo: 14.26 »
No valoja tietty...
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1523 : 25.09.15 - klo: 14.27 »
Ja taakse, sekä hälyvalot 12kpl.
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1524 : 25.09.15 - klo: 14.32 »
Skidplatet alumiinia lähinnä ulkonäön takia.
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1525 : 25.09.15 - klo: 14.33 »
Ja tuo wheeliebar kanssa, oli nii hiano ja tekninen sekä toimiiki vielä.
nuo oli kans kätevät nuo tukivarsien liúkusuojat, estää tökkimistä hyvin.
« Viimeksi muokattu: 25.09.15 - klo: 14.36 kirjoittanut Traxxas 1/10 »
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1526 : 25.09.15 - klo: 20.05 »
Noilla skidplateilla on varmasti myös hyötyäkin kun tukevoittaa noita bulkkeja.. Hyvä päivitys ja täytyy myöntää että noi scale asiat toimii  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1527 : 25.09.15 - klo: 21.54 »
No jos kattoo nuita jokka hiukan enempi tosissaan harrastaa scalesysteemejä ni huhhuh... Nyt tuolla ei uskalla enää roiskia vaikka tehoja olis  :cry:
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1528 : 25.09.15 - klo: 23.22 »
No jos kattoo nuita jokka hiukan enempi tosissaan harrastaa scalesysteemejä ni huhhuh... Nyt tuolla ei uskalla enää roiskia vaikka tehoja olis  :cry:

Joo kyllä täytyy eri autot olla jos molempia tyylejä haluu  :grin:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1529 : 27.09.15 - klo: 09.57 »
No eihän nämä autot ole muutenkaan suhteessa mutta pieniä scale juttuja on ihan makee olla.. toi kattoteline juttu on musta siisti  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG