Kirjoittaja Aihe: Asso Talk  (Luettu 399021 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1140 : 02.06.07 - klo: 23.35 »
Miten sen tossa Asson B4 saa sitä ennakkoa säätää kun ei siinä näy mitään ruuveja yms. mitä pitäisi löysätä.
Mikä on B4 vakio nopeudensäätimen moottori rajoitus? (LRP A.I Super Reverse Digital)
LRP - Ai Digital Super
Automaattinen kalibrointiohjelma kalibroi radiot jokaiselle ajokerralle.
Eli käyttäjän harmiksi jää vain ajeleminen ;)
Oikosulkuesto
Moot. rajoitus 13 kierrosta   

Kopioitu RC-Pisteen sivulta !


http://www.teamassociated.com/ae/b4/kitb4.htm
Kyseessä on siis B 4 RTR ? Niinkö ?
Moottori on siis 17 T niinkö ?
Jos kerta ruuvit puuttuvat, niin siinä ei ole ennakonsäätöä (olisipa tämä tullut aiemmassakin viestissä ilmi)silloin siihen on valittu sopiva kiinteä ennakko tehtaalla.
Mahtaa olla mukava huoltaa, no moottoreita saa halvalla nyt....

 
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1141 : 03.06.07 - klo: 11.00 »
Mistäs mä tiesin että se oli toi kun oltiin kirjotettu erillailla?
Ja on RTR ja moottori on 17 T. Ja kyllä siel ruuvitkin oli kun tarkemmin katto.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1142 : 03.06.07 - klo: 11.26 »
Mistäs mä tiesin että se oli toi kun oltiin kirjotettu erillailla?
Ja on RTR ja moottori on 17 T. Ja kyllä siel ruuvitkin oli kun tarkemmin katto.
Että löytyivätten....ruuvit. :grin:
Viittasin siihen aiempaan kyselyysi, jossa ei käynyt ilmi.... :mrgreen:
Sinänsä tuntui oudolta, että 17 T moottorissa olisi ollut kiinteä ennakko.... stanukoneessahan se on sääntöjenkin takia jo....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1143 : 03.06.07 - klo: 13.39 »
Njoo, kiitos avusta ja Aamen.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1144 : 03.06.07 - klo: 14.51 »
Taas on Assossa vikaa: Välillä liikkuu tosihyvin, välillä ei olenkaan? Ohjaus toimii, en usko että akuissa olisi vikaa koska mulla on kaksi akkua ja vaikka kumpaakin latailis niin mitään ei tapahdu? img488.imageshack.us/m...436pn2.jpg
Haittaako tollanen moottorissa?
« Viimeksi muokattu: 03.06.07 - klo: 19.14 kirjoittanut historia »
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1145 : 03.06.07 - klo: 22.54 »
Taas on Assossa vikaa: Välillä liikkuu tosihyvin, välillä ei olenkaan? Ohjaus toimii, en usko että akuissa olisi vikaa koska mulla on kaksi akkua ja vaikka kumpaakin latailis niin mitään ei tapahdu?
img488.imageshack.us/m...436pn2.jpg <<<<<<<<<??????????
Haittaako tollanen moottorissa?

Millanen ????
Mites sen kollektorin huolto....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1146 : 04.06.07 - klo: 08.11 »
Ei mitään enään. Ongelma ratkastu. (Irrotin moottorin hiilet pois kanavistaan takasi ja moottori paikoilleen)
Ei voinut puhdistaa viellä kun ei ollut puhdistustikkua kun iskä ostaa tänään.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Dirtymo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1147 : 04.06.07 - klo: 13.24 »
Jestas mikä antero...
Asso B4

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1148 : 05.06.07 - klo: 10.11 »
Miten sitä ennokkoa voi säätää Asso B4 17T motissa vaikka avaa ruuvit niin se ei liiku ja sitten siinä ei ole mitään nolla kohtaa siinä pytyssä mistä voi kattoo paljonko sitä säätää?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1149 : 05.06.07 - klo: 10.20 »
Miten sitä ennokkoa voi säätää Asso B4 17T motissa vaikka avaa ruuvit niin se ei liiku ja sitten siinä ei ole mitään nolla kohtaa siinä pytyssä mistä voi kattoo paljonko sitä säätää?
Ari_Pekan RC-sivuilta löytyy paljon hyödyllistä tietoa: Kannattaa lukea !!!!
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/sahkomoottori/sahkomoottori.html

Lainaus sivuilta:
Aluksi on selvitettävä ennakon nollakohta. Yleensä kannuun on merkitty nollakohta pienellä uralla tai erillisin teippauksin/maalauksin. Jos tällaista merkkiä ei ole, niin nollakohdan voi selvittää myöskin seuraavasti. Moottorin pohjassa on moottorin kiinnitys ruuvien reiät. Ennakon nollakohta on näiden rinnakkaisten (lähekkäin toisiaan) kiinnitysreikien puolivälissä. Päädyssä nollakohtaa markkeeraa yleensä päädyn kiinnitysruuvin kohdalla oleva ura. Muitakin uria voi löytyä, mutta nollakohta on se ruuvin kohdalla oleva.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1150 : 05.06.07 - klo: 10.38 »
Eikös moottorin pohja ole se puoli missä on pinjoni kiinni?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1151 : 05.06.07 - klo: 14.01 »
Eikös moottorin pohja ole se puoli missä on pinjoni kiinni?

Tuota, moottorin kiinnitysruuvien reiät ovat siellä päässä, joten on loogista, että Ari-Pekka tarkoittaa sitä päätä pohjana.

Joten vastaus on myönteinen.
Tullee siitä muodosta, kun pääty ja ankkuri on pois, se on aivan kuin "muki", toki vuotava sellainen....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1152 : 05.06.07 - klo: 14.15 »
Joo kattelin sitä ja tajusin sen :) Eikös se ole niin että vastapäivään tulee lisää ennakkoa?
Ja mikä vika: Otan ne kaksi ruuvia päästä pois mutta se ei liiku ollenkaan?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

stimpson

  • Vieras
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1153 : 05.06.07 - klo: 15.42 »
Ja mikä vika: Otan ne kaksi ruuvia päästä pois mutta se ei liiku ollenkaan?

Vaikka moottorin päädyssä onkin ne ruuvit, voi moottori silti olla kiinteällä ennakolla, jolloin sitä ei pysty säätämään. Tällöin päätyä ei luonnollisesti pysty pyörittämään, vaan se asettuu aina samaan kohtaan.


Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1154 : 05.06.07 - klo: 16.14 »
Joo kattelin sitä ja tajusin sen :) Eikös se ole niin että vastapäivään tulee lisää ennakkoa?
Ja mikä vika: Otan ne kaksi ruuvia päästä pois mutta se ei liiku ollenkaan?
Mihinkään suuntaan vai....eli pääty ei tule "ulos" paikaltaan....niinkö?

Onhan hiilet siinä tapauksessa otettu pois kanavistaan....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1155 : 05.06.07 - klo: 17.23 »
Joo on otettu. Ja miten sen pitäisi lähteä? Ei se siinä ainakaan pyöri. Tai kyllä sen kultasen päälli palan siitä ehkä revittyä saa.
« Viimeksi muokattu: 05.06.07 - klo: 17.33 kirjoittanut historia »
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1156 : 05.06.07 - klo: 17.40 »
Joo on otettu. Ja miten sen pitäisi lähteä? Ei se siinä ainakaan pyöri. Tai kyllä sen kultasen päälli palan siitä ehkä revittyä saa.

Siis ootko sää avannu ne hiilikanavien kiinnitysruuvit siitä....

Onko siinä ne päädyn kiinnitysruuvit, kuten Ari-Pekan kuvissa näkyy, vai onko päädyssä kaksi tyhjää reikää joista ruuvit puuttuvat.
Onko kannun reunaa seuraamalla siinä kohdat, joista pääty on esim. kielekkeillä lukittu paikalleen, yleensä kahdesta kohtaa, vai onko kannu kauttaaltaan reunastaan "ehjä...." ?
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1157 : 05.06.07 - klo: 17.47 »
 http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/sahkomoottori/sahkomoottori.html#ennakko
Tämä alla oleva teksti on sellaisen kuvan alla, jossa kiinnitysruuvit ovat klo 12.00 :sta ja klo 6.00 :ssa
Ennakko lisääntyy päätyä kiertämällä vastapäivään
ja vähenee myötäpäivään.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1158 : 05.06.07 - klo: 17.48 »
Nyt kun täällä puhutaan moottoreista niin mistä saisi 16 piikkisen pinjonin?Kävin kaikki kaupat läpi mutta en löytänyt.
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1159 : 05.06.07 - klo: 17.50 »
Nyt kun täällä puhutaan moottoreista niin mistä saisi 16 piikkisen pinjonin?Kävin kaikki kaupat läpi mutta en löytänyt.
Meillä ne on pruukattu ostaa ihan vaan rc-kaupoista....
Esim. RC-Pisteestä, Future rc:stä tai mikä liike vaan lähinnä on....

http://www.rc-kauppa.com/corally/rattaat.htm

RC-Pisteen sivulta kopioitu !!!!
ROBINSON RACING PINIONIT
1015 Pinioni 48dp, 15T, teräs 5,-
1016 Pinioni 48dp, 16T, teräs 5,-
1017 Pinioni 48dp, 17T, teräs 5,-
1018 Pinioni 48dp, 18T, teräs 5,-
1019 Pinioni 48dp, 19T, teräs 5,-
1020 Pinioni 48dp, 20T, teräs 5,-
1021 Pinioni 48dp, 21T, teräs 5,-
1022 Pinioni 48dp, 22T, teräs 5,-
1023 Pinioni 48dp, 23T, teräs 5,-
1024 Pinioni 48dp, 24T, teräs 5,-
1025 Pinioni 48dp, 25T, teräs 5,-
1026 Pinioni 48dp, 26T, teräs 5,-
1027 Pinioni 48dp, 27T, teräs 5,-
1028 Pinioni 48dp, 28T, teräs 5,-
1029 Pinioni 48dp, 29T, teräs 5,-
1030 Pinioni 48dp, 30T, teräs 5,-
« Viimeksi muokattu: 05.06.07 - klo: 17.59 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1160 : 05.06.07 - klo: 18.17 »
Joo on otettu. Ja miten sen pitäisi lähteä? Ei se siinä ainakaan pyöri. Tai kyllä sen kultasen päälli palan siitä ehkä revittyä saa.

Siis ootko sää avannu ne hiilikanavien kiinnitysruuvit siitä....

Onko siinä ne päädyn kiinnitysruuvit, kuten Ari-Pekan kuvissa näkyy, vai onko päädyssä kaksi tyhjää reikää joista ruuvit puuttuvat.
Onko kannun reunaa seuraamalla siinä kohdat, joista pääty on esim. kielekkeillä lukittu paikalleen, yleensä kahdesta kohtaa, vai onko kannu kauttaaltaan reunastaan "ehjä...." ?
Olen avannut ja siinä on vaian kaksi ruuvia.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1161 : 05.06.07 - klo: 18.33 »
Joo on otettu. Ja miten sen pitäisi lähteä? Ei se siinä ainakaan pyöri. Tai kyllä sen kultasen päälli palan siitä ehkä revittyä saa.

Siis ootko sää avannu ne hiilikanavien kiinnitysruuvit siitä....

Onko siinä ne päädyn kiinnitysruuvit, kuten Ari-Pekan kuvissa näkyy, vai onko päädyssä kaksi tyhjää reikää joista ruuvit puuttuvat.
Onko kannun reunaa seuraamalla siinä kohdat, joista pääty on esim. kielekkeillä lukittu paikalleen, yleensä kahdesta kohtaa, vai onko kannu kauttaaltaan reunastaan "ehjä...." ?
Olen avannut ja siinä on vaian kaksi ruuvia.

Siis olet avannut hiilikanavien kiinnitysruuvit....laita ne takaisin, ja unohda hetkeksi ennakonsäätö, puhdista moottori/kollektori (toihan iskä sen puhdistuspuikon?)

Lue vaikka Ari-Pekan sivut kokonaan läpi (iskän kanssa) , ne ovat hyvät sivut, ja niihin on nähty vaivaa kun ne ovat tehty, kannattaa hyödynttää siis....

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/index.html

Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1162 : 05.06.07 - klo: 20.15 »
Njoo on puhdistuspuikko.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Drizzit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1163 : 06.06.07 - klo: 02.18 »
Moi,

Asson B4 RTR SE:n mukana tuleva moottori on kiinteällä ennakolla, eikä sitä voi säätää.
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGKC7&P=Z

Myös kaverin uudempi B4 RTR Race Spec tuli moottorilla, jossa ei ennakkoa voi säätää:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMUN9&P=Z

Joudut siis mitä todennäköisimmin hankkimaan uuden hiilellisen moottorin, jos haluat säätää jostain syystä ennakkoa. Yleisesti ottaen ei ennakon säädöllä ole niin kovin paljon väliä ainakaan maastoajossa. Toki ihan kiva säätöominaisuus, mutta ei mitenkään välttämätön :)

Lisäksi noi B4 RTR:ien moottorit eivät ole ruuveilla avattavaa mallia, vaan pitää käyttää jotain järeämpää työkalua, jos haluaa tutkia kollektoria yms. erikseen. Jos ei harjattomaan settiin ole varaa, niin kannattaa ostaa joku hiilellinen moottori, joka sopii ESCin spekseihin turneiltaan ja jossa on avattava pääty. Esim. soittamalla RC-pisteeseen löytyy tilalle varmasti sopiva moottori.

Kannattaa myös muistaa, että B4:sta on tehty ainakin kolmea erilaista RTR -mallia (RTR, RTR SE ja RTR Rase Spec). Näissä on ollut käytössä jokaisessa omanlainen LRP:n A.I. Digital ESCinsä. B4 RTR SE:ssä oli käytössä LRP A.I. Digital ESC, jossa turn limit oli 14+. Muista ESCeistä en osaa sanoa sen tarkemmin. Ohjekirjasta tämä yleensä selviää, kuten muutkin asiat.
« Viimeksi muokattu: 06.06.07 - klo: 02.35 kirjoittanut Drizzit »

Poissa Drizzit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1164 : 06.06.07 - klo: 03.01 »
Maailmalla "ammattimiehet" laittaa lisäpainoa boksin väliin jolla saadaan auto rauhoittumaan:
http://www.rc10b4.com/forum/attachment.php?attachmentid=4061

http://www.rc10.com/racerhub/setup/racersetups/2005/b4_team_ifmarworlds.2005.pdf
Tolla setupilla pääsee hyvin alkuun..On kyllä kääntyvää mallia mut helppo ajaa
 :wink:

Kiitos tosi paljon vinkistä Tuure, tämä painojen lisäämisen setup muutos korjasi ongelmani :) Jouduin lisäksi pitämään B4:n edessä siniset jouset ja takana mustat jouset, mutta nyt auto toimii tosi hyvin. Laitoin painoja 1 oz (n. 30g) verran vaihteiden ja akkujen väliin, mutta saattaa olla, että laitan vielä noi ½oz lisää jossain välissä. Tällä erää ei onneksi ole tarvetta muutoksille :)

Tappelin kyseisen yliohjautuvuusongelman kanssa noin 1½-vuotta ja meinasi jo mennä hermo. B4 on kyllä tosi kestävä auto ja säätöominaisuuksia löytyy vaikka muille jakaa, mutta aloittelijan oli aika hankala päästä käsiksi tähän ongelmaan. Käytössä kuitenkin oli kunnon tunaus oppaat:

http://aedownloads.com/pdf/RC_HandbookV2.pdf
ja
http://aedownloads.com/pdf/guides/Try_B4_Guide.pdf

Tästä johtuen, jos joku aloittelija kyselee tyyliin "minkä auton ostaisin" niin melkeinpä suosittelisin kaverille harjattomalla setillä takapihasuditteluun esim. Duratrax Evader BX:ää tai B4:sta ilman harjatonta settiä. Harjattoman setin kanssa B4 RTR SE näyttäisi vaativan servon, renkaiden ja jousien päivittämisen + painojen lisäystä, jotta auto toimisi hyvin.

Että sellaista :)
« Viimeksi muokattu: 13.06.07 - klo: 01.17 kirjoittanut Drizzit »

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1165 : 06.06.07 - klo: 10.46 »
Kiitoksia avusta.
Se mun on muuten B4RS
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1166 : 06.06.07 - klo: 22.08 »
Assossa vikaa: Ei anna virtaa moottorista. Vielä siihen moottorin päähän asti antaa virtaa mutta ei vaan renkaat toimi. Välillä toimii mutta silloinkin ei ole tehoja nimeksikään. Missä vika? Putsasin hiielt ja kollektorin puhdistustikulla ja suihkautin sellasta moottori öljyä. (Ei siis tietenkään mitään 1:1 auton öljyä vaan rc tarkoitettua öljyä :grin: )
Mitäköhän on kun huomasin että kun hiilet on erilaisissa asennoissa se antaa tehoa joskus tosi hyvin ja joskus ei yhtään? Taitaapi olla hiilien vaihto?
« Viimeksi muokattu: 06.06.07 - klo: 23.08 kirjoittanut historia »
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Drizzit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1167 : 06.06.07 - klo: 23.54 »
Vika voi olla aika monessakin kohtaa. Yleisesti ottaen kannattaa alkaa eliminoimaan yhtä komponenttia kerrallaan pois ja sitä kautta etsiä syyllinen ongelmaan. Kannattaa tarkistaa ainakin, että hiilten jouset on kunnolla laitettu ja painavat hiiliä kollektoria vasten. Lisäksi kannattaa tarkistaa, että moottorin virtapiuhat on kunnolla kiinni ESCistä vastaantulevissa piuhoissa. Omassa B4:ssa tuli aina välillä tuollaista johtojen löystymistä vastaan. Kaverilla oli myös mennyt kivi sisään moottoriin ja se esti kollektorin pyörimisen.
« Viimeksi muokattu: 07.06.07 - klo: 00.44 kirjoittanut Drizzit »

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1168 : 07.06.07 - klo: 00.20 »
Vika voi olla aika monessakin kohtaa. Yleisesti ottaen kannattaa alkaa eliminoimaan yhtä komponenttia kerrallaan pois ja sitä kautta etsiä syyllinen ongelmaan. Kannattaa tarkistaa ainakin, että hiilten jouset on kunnolla laitettu ja painavat hiiliä kollektoria vasten. Lisäksi kannattaa tarkistaa, että moottorin virtapiuhat on kunnolla kiinni ESCistä vastaantulevissa piohoissa. Omassa B4:ssa tuli aina välillä tuollaista johtojen löystymistä vastaan. Kaverilla oli myös mennyt kivi sisään moottoriin ja se esti magneettien pyörimisen.

Kaverilla on sitten hiiletön moottori, jos siinä toimiessa on nagneetit pyörineet....

Assossa vikaa: Ei anna virtaa moottorista. Vielä siihen moottorin päähän asti antaa virtaa mutta ei vaan renkaat toimi. Välillä toimii mutta silloinkin ei ole tehoja nimeksikään. Missä vika? Putsasin hiielt ja kollektorin puhdistustikulla ja suihkautin sellasta moottori öljyä. (Ei siis tietenkään mitään 1:1 auton öljyä vaan rc tarkoitettua öljyä :grin: )
Mitäköhän on kun huomasin että kun hiilet on erilaisissa asennoissa se antaa tehoa joskus tosi hyvin ja joskus ei yhtään? Taitaapi olla hiilien vaihto?

Mitä tarkoittaa "hiilet erilaisissa asennoissa" ?
Eihän ne saisi oikeastaan juurikaan liikkua kuin pituussuuntaisesti sitä kollektoria kohti.
Ethän nyt "päädyn avausoperaatiossa" ole saanut hiilikanavia löysäksi/vinoon ????
Hiilissä on varmasti pituutta tarpeeksi, eli vähintään puolet uuden mitasta, onko ?

Muuten olet vastannut jo tavallaan omaan kysymykseesi.... toki tuo öljyn suihkauttaminen moottoriin hieman ihmetyttää, kun niihin ei muuta öljyä laiteta kuin laakereihin pisara silloin tällöin. Mikäli kyse on clieneristä, niin meidän kokemus on, että hiilet haurastuvat ja kuluvat siten myös äkkiä....

Vielä kerran pyydän, lue: Ari-Pekan sivut kokonaan läpi (iskän kanssa) , ne ovat hyvät sivut, ja niihin on nähty vaivaa kun ne ovat tehty, kannattaa hyödynttää siis....
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/index.html

« Viimeksi muokattu: 07.06.07 - klo: 00.24 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1169 : 07.06.07 - klo: 12.02 »
Tarkotin sitä hiilien "takana" olevaa ns. johtoa, että kun se on eriasennoissa antaa auto tehoa joskus ja joskus ei.
Ja se oli sitä Contact Cleaneria mitä sinne panin kun myyjä sano että sinne suihkauttaa...
Muuten, jos ei ole sorvia ja joskus pitäisi se kollektori sorvata voiko sitä jotenkin välttää?
« Viimeksi muokattu: 07.06.07 - klo: 12.37 kirjoittanut historia »
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini