Kirjoittaja Aihe: Asso Talk  (Luettu 399015 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1440 : 29.09.07 - klo: 20.57 »
Jep sain sen auki  :grin:
Kiitti taas avusta...
E: laitoin vahingossa tavallista kuulalaakeri kamaa  :cry:
Meneekö jotain rikki?


Tavallinen rasva poistuu sieltä alta aikayksikön, joten kun huomioi purkamisen ja kasaamisen määrän, niin diffirasvaa vaan hankkimaan.
Eikös assojen mukana tule tuubit mustaa tavallista rasvaa sekä "kirkasta" diffirasvaa, vai onko nyt niin, että kun on RTR niin ei tulisi, koska ei tarvitse kasatakaan autoa.
Ei ehkä rikki lyhyellä ajalla, mutta diffi ei vaan toimi kunnolla....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1441 : 29.09.07 - klo: 21.13 »
Ok uudestaan vaan auki ja sitä rataa.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1442 : 30.09.07 - klo: 16.35 »
Kelpaako diffirasvaksi vaseliini vai onko se sitten jo liian jäykkää kamaa?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1443 : 30.09.07 - klo: 17.04 »
Kelpaako diffirasvaksi vaseliini vai onko se sitten jo liian jäykkää kamaa?
Laita nyt vaan siihen kerralla sitä Asson diffirasvaa, jottei tarvitse taas huoltaa diffiä turhaan. Vaseliini tuskin toimii...

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1444 : 30.09.07 - klo: 18.51 »
Laitetaanko diffissä niihin kaikkiin diffi rasvaa vai vain siihen isoimpaan?
Milloin tietää että laakerit pitää vaihtaa?
« Viimeksi muokattu: 30.09.07 - klo: 19.05 kirjoittanut historia »
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1445 : 30.09.07 - klo: 20.01 »
Laitetaanko diffissä niihin kaikkiin diffi rasvaa vai vain siihen isoimpaan?
Milloin tietää että laakerit pitää vaihtaa?

Diffirasvaa ison kartiohammaspyörän kuuliin.
Ne prikat kannattaa kääntää samalla toisinpäin....

Mustaa vaseliinia niihin pieniin kuuliin jotka ovat siinä kiristyssysteemin kuulissa siellä ulostulon sisällä.

Mikäli laakerit eivät lähde pyörimään kunnolla edes puhdistuksen jälkeen, niin sitten uusitaan. Ei kannata heittää laakereita pois, koska saat ne puhtaaksi varmaankin sitten kun kokemus kasvaa....

Diffirasvan tilalle ei käy muu kuin DIFFIRASVA !!!!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1446 : 30.09.07 - klo: 20.06 »
Siis mitkä prikat kannattaa kääntää?
Onko se musta vaseliini siis ihan normia vaseliinia?
Laitetaanko sitä diffi rasvaa ainoiastaan niihin kuuliin?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Jantsa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1447 : 30.09.07 - klo: 22.12 »
Laitetaanko diffissä niihin kaikkiin diffi rasvaa vai vain siihen isoimpaan?
Milloin tietää että laakerit pitää vaihtaa?

Diffirasvaa ison kartiohammaspyörän kuuliin.
Ne prikat kannattaa kääntää samalla toisinpäin....

Mustaa vaseliinia niihin pieniin kuuliin jotka ovat siinä kiristyssysteemin kuulissa siellä ulostulon sisällä.

Mikäli laakerit eivät lähde pyörimään kunnolla edes puhdistuksen jälkeen, niin sitten uusitaan. Ei kannata heittää laakereita pois, koska saat ne puhtaaksi varmaankin sitten kun kokemus kasvaa....

Diffirasvan tilalle ei käy muu kuin DIFFIRASVA !!!!


Siis mitkä prikat kannattaa kääntää?
Onko se musta vaseliini siis ihan normia vaseliinia?
Laitetaanko sitä diffi rasvaa ainoiastaan niihin kuuliin?

Omasta mielestä tuossa on ihan selvä vastaus jo. :wink:
Fg Baja.
Losi micro-baja/Xcelorin 10250kv Brushless.  Fgclub

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1448 : 01.10.07 - klo: 10.33 »
Siis mitkä prikat kannattaa kääntää?
Onko se musta vaseliini siis ihan normia vaseliinia?
Laitetaanko sitä diffi rasvaa ainoiastaan niihin kuuliin?
Sivu 6 / 10 http://aedownloads.com/downloads/manuals/9037_B4RS_manuala.pdf

Korjaan nyt hieman aiempaa lausettani.
Eli siellä ei tässä takatuupparissa ole kartiohammaspyörää (touring autojen diffeissä on kartiohammaspyörät, kardaaniautoissa), vaan se iso vaihteiston hammaspyörä, ja siinä oleviin kuuliin ja hammaspyörän pintaan ohuelti prikan peittämälle alueelle sitä diffirasvaa.
Prikat ovat nuo kuvassa olevat numero 7666 osat

Manuaalin kuvasta käy kyllä ilmi kaikki ( sivu 6 / 10 )
Sivu 6 / 10 http://aedownloads.com/downloads/manuals/9037_B4RS_manuala.pdf
« Viimeksi muokattu: 02.10.07 - klo: 02.25 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1449 : 01.10.07 - klo: 16.30 »
Nyt mä hiffasin  :grin: Kiitti taas avusta
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1450 : 03.10.07 - klo: 15.17 »
Sain ne mömmöt sinne eilen illalla ja olihan se vähän hankalaa, mutta onnistuin!
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa ma-de

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1451 : 19.10.07 - klo: 16.55 »
Tietääkö joku tekeekö joku muu valmistaja Asson B4 metallisia osia kuin integy?

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1452 : 20.10.07 - klo: 18.23 »
Mikä on ongelma kun ajan niin auto raksuu? Oon päätellyt että se tulee diffistä mutta diffi näyttää ihan normaalilta.
Ja sitten on toinen välillä kun ajan niin moottori huutaa ja auto menee ihan hiljaa.
Ajattelin että siellä on tietty mottirn ruuvit löystynyt ja pinjoni ja spurri ottasivat huonosti kiinni mutta silloinkin näytti ihan normaalilta.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1453 : 20.10.07 - klo: 20.13 »
Kokeilitko kiristää sitä diffin ruuvia, se pruukaa löystyä aika ajoin
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1454 : 20.10.07 - klo: 21.09 »
En ole kokeillut mutta en usko koska avasin sen viikko sitten enkä usko että se niin nopeasti löystyy... (Tarkoitatko sitä diffin osaa mistä tulee ulostulot vetareille?)
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1455 : 20.10.07 - klo: 21.17 »
Jep, sitä tarkotin. Onhan se voinu alunperinkin jäädä löysälle :roll:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1456 : 20.10.07 - klo: 21.18 »
Voihan se niinkin olla...
Tutkitaan tilannetta  :police:
Tosin toi raksutus kuului jo ennen diffin avaamista.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1457 : 21.10.07 - klo: 12.03 »
Avasin sen ja oli se vähän löysällä... Kyllä se ainakin äskön pelas saa nähä sitten.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1458 : 21.10.07 - klo: 12.52 »
Alkaa kuulostaa tää keskustelu samanlaiselta mitä oon käynyt kerholaisten kanssa kun olen ollut omalla assolla (TC3) ajelemassa :grin: Aina jotain menee p*****i vaikka mitä tekisi, ei ole terveellistä ajella aloittelijana kisakuskien seassa :cheesy: Enhän mä onnistunut kuin ajamaan lämpöpatterien väliin kerran asson sivuttain puolen metrin korkeuteen, kerran liikuntasalin varastoon, kerran rappuset alas ja kerran 2 metrin korkeuteen melkein mekkausalueelle ja kaikenlaista, koskaan ei tosin hajonnut MITÄÄN muuta kuin diffien ulostulet tai sitten tukivarret. Tukivarsia laskin rikkoneeni muutamat parit parin viikon aikana. Viimeisellä kerralla hajosi sitten diffi jonka jälkee kylläkin luovutin ja vaihdoin merkkiä samantien. Toisten autoista sain hajotettua mattoauton 2 taka-akselia etc. Kävi vielä niin huono tuuri että kyseiseen mattoautoon ei saa enää varaosia, osia ei valmisteta kyseiseen autoon. Suurin saavutukseni assolla oli että sain halkaistua noparini kahtia sivuslaidissa ajettaessa asso b4 yhteentörmäyksessä :grin: Oli oma nopari mutta eipä tuo mitään haitannut oikeastaan.
- Tapsa

Poissa SO

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1459 : 21.10.07 - klo: 13.48 »
Alkaa kuulostaa tää keskustelu samanlaiselta mitä oon käynyt kerholaisten kanssa kun olen ollut omalla assolla (TC3) ajelemassa :grin: Aina jotain menee p*****i vaikka mitä tekisi, ei ole terveellistä ajella aloittelijana kisakuskien seassa :cheesy: Enhän mä onnistunut kuin ajamaan lämpöpatterien väliin kerran asson sivuttain puolen metrin korkeuteen, kerran liikuntasalin varastoon, kerran rappuset alas ja kerran 2 metrin korkeuteen melkein mekkausalueelle ja kaikenlaista, koskaan ei tosin hajonnut MITÄÄN muuta kuin diffien ulostulet tai sitten tukivarret. Tukivarsia laskin rikkoneeni muutamat parit parin viikon aikana. Viimeisellä kerralla hajosi sitten diffi jonka jälkee kylläkin luovutin ja vaihdoin merkkiä samantien. Toisten autoista sain hajotettua mattoauton 2 taka-akselia etc. Kävi vielä niin huono tuuri että kyseiseen mattoautoon ei saa enää varaosia, osia ei valmisteta kyseiseen autoon. Suurin saavutukseni assolla oli että sain halkaistua noparini kahtia sivuslaidissa ajettaessa asso b4 yhteentörmäyksessä :grin: Oli oma nopari mutta eipä tuo mitään haitannut oikeastaan.

 Miten ihmeessä musta tuntuu, että nyt on kuskissa vikaa paljolti enemmän kuin autossa?
 Silloin kun vielä TC3: lla ajoin, niin en kyllä mitenkään mahdottomia vikoja löytänyt - noin niinkuin kestävyyden osalta. Nyt kun toi B4 on tossa kolaroitavana, niin en ole vielä saanut hajalle muuta kuin yhden bulkheadin, vaikka auto onkin kovin herkästi lentoon lähdössä - yleensä vielä katon kautta.

 Loppuiko osien hajoaminen merkin vaihdon jälkeen? Ihan vaan näin mielenkiinnosta.

 -Samppa
Näin  tänään.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1460 : 21.10.07 - klo: 13.54 »
Osien vaihdon tarve loppui merkin vaihdon jälkeen, yokomosta en saanut MITÄÄn rikki, en yhtään mitään :roll: Mutta en mä alkuaikoina ollut kummoinen kuten tuskin kovin monikaan, joten ihan ymmärrettävää että osia hajoilee. Kyllä niitä senkin jälkeen hajoili kun opin ajamaan kunnolla törmäämättä pahemmin, mutta silloin kun kolaroin, hajosi osia, eli ei auton vika. Itse autohan oli ihan hyvä ja säädötkin oli helppo löytää, eipä ollut oikeastaan mitään muita ongelmia kuin kestävyydessä itteni takia ja tuo "maaginen" sivulle kääntyminen itsestään. Mutta eipä tuokaan ihan älyttömästi ajoa haitannut. Autollahan mä sain ajettua välillä erinomaisia kierroksia, törmäämärrä mihinkään akullisen aikana.
- Tapsa

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1461 : 21.10.07 - klo: 16.47 »
Nonni nyt pimeni nopari. Ekaksi se ei halunnut mennä kaasulla eteenpäin vaan taaksepäin ja sitten sesano sopimuksen kokonaan irti... Vai voiko noparin sekailu johtua kylmyydestä (+6 astetta)?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1462 : 22.10.07 - klo: 00.20 »
1. Onko Asso RC18MT ja RC18B kestävyydeltään samaa luokkaa ?
2. Onko MT samaa tasoa nopeudessa kuin B ?
3. Olen hommaamassa Asso 1/18 autoa mutten osaa päättää kumpi, ehdotuksia ? Jossain vaiheessa autoon tulisi Mamba tai joku muu harjaton eli se huomioon ottaen. Akkuina tulee olemaan 1400mah NiMh:t.
4. Onkos tää asso saman kulkuinen vakiona kuin LRP Shark ?
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1463 : 22.10.07 - klo: 00.36 »
En hirveä asso tuntija ole mutta eikö noi ole lähes samat autot koria ja renkaita lukuunottamatta..joutuukohan ostamaan kilon alumiinia että rtr asso kestää harjattoman, itse kallistuisin 1/18 sähköissä shark monster factory team malliin, mutta hyllyllä on kyllä asson 1/18 trukki raakilekkin, onkai sekin ihan kelpo peli vakiona tai "täynä" alumiinia ja harjattomalla..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1464 : 22.10.07 - klo: 08.31 »
Eiköhän se ole sama kumman Asson ostaa, eipä niissä paljoa eroja ole. Kannattaa kuitenkin harkita Factory Team versiota jossa on aluvetarit jo valmiina, jotain muitakin nippeleitä oli alumiinista kuten iskarit. Itselle ja pojille on tulossa RC18B FT:t Sharkkien rinnalle, pojilla ehkä Sharkkien korvaajaksi. Itse tulen ajamaan molemmilla ja se jää käyttöön kumpi miellyttää enemmän, kestävyys on kova sana tällä hetkellä, myöhemmin vasta auton nopeus :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1465 : 22.10.07 - klo: 10.27 »
En hirveä asso tuntija ole mutta eikö noi ole lähes samat autot koria ja renkaita lukuunottamatta..joutuukohan ostamaan kilon alumiinia että rtr asso kestää harjattoman, itse kallistuisin 1/18 sähköissä shark monster factory team malliin, mutta hyllyllä on kyllä asson 1/18 trukki raakilekkin, onkai sekin ihan kelpo peli vakiona tai "täynä" alumiinia ja harjattomalla..

Sharkin ja asson omistaneena sanoisin, et ei tarvi kilokaupalla alumiinia assoon. Tosin 20 akullisia assolla ajanut, mut koko ajan
harjattomalla 4200 mamba ja lipo akulla 11,1 V:lla, tuolla setillä kulkee ihan tarpeeksi ja pystyy ajamaan. 6800-8000 en näe mitään jäkevää syytä noiden laittamiseen. Vetarit on ehkä syytä vaihtaa alu/teräs vermeisiin.
Itse tullut punninneeksi sharkkia, mut on asso kevyempi ja siksi myös vähän hintelän näkönen. Vakio diffien kanskaan ei itellä
mitään murheita, hyvä auto pikkuassokin on.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1466 : 24.10.07 - klo: 20.45 »
Noparin käinnistyksessä oli häikkää, noparin voi sammuttaa vain akun liittimestä, vaan eipä se niin kauheaa ole.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1467 : 27.10.07 - klo: 02.13 »
Millainen mahtaa olla tuo Asso TC5 ? Onkohan tuokin vielä kardaanivetoinen vai onko asso jo vihdoinkin luopunut siitä ja vaihtanut hihnavetoon ?
- Tapsa

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1468 : 27.10.07 - klo: 09.28 »
Millainen mahtaa olla tuo Asso TC5 ? Onkohan tuokin vielä kardaanivetoinen vai onko asso jo vihdoinkin luopunut siitä ja vaihtanut hihnavetoon ?
http://aedownloads.com/downloads/manuals/tc5ft_manual.pdf
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso Talk
« Vastaus #1469 : 27.10.07 - klo: 12.00 »
Jee, luopuivat kardaanivedosta :grin: Seuraavan auton tiedänkin jo minkä meinaan ostaa :wink: 
- Tapsa