Kirjoittaja Aihe: Minkä valitsen?  (Luettu 1384 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa villespaa

  • Jäsen
    • Profiili
Minkä valitsen?
« : 30.05.03 - klo: 20.48 »
Oon ostamassa ekaa polttis autoa, ja nyt valinta on kallistumassa ns. ralli auton puolelle.
Tämän hetkisen käsitykseni mukaan vaihto ehdot on:
Kyosho TR-15 rally
HPI super nitro rally
Thunder Tiger SSR
Sen tiedän, että ssr on ainut 2-vaihteisella laatikolla varustettu ja HPI ainut täydellisesti laakeroitu.?
Kommentteja, kiitos! (Muitakin kuin kyoshon ylistystä...)

- V -

Mika R

  • Vieras
Minkä valitsen?
« Vastaus #1 : 30.05.03 - klo: 21.01 »
periaatteessa tämä topicci löytyy jo vanhoista vaikka eihän siellä ole kuin mun vastaus  8)
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=2937

Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Molemmat varmasti hyviä ja viritys/sovitus -osia löytyy hyvin kumpaanki automalliin. Vaikea valinta, alla plussat lyhyesti:

TR-15 Rally
- kattavasti varaosia ja esim moottorivaihtoehtoja, myös käytettynä, koska SuperTen ja TR-15 käyttävät samoja ratkaisuja
- kanssa ajajia löytyy Suomesta jo kohtuullisen monta

SuperNitro Rally:
- isompi koko tekee autosta miellyttävämmän ajaa mutta TR-15:kin taitaa itse asiassa olla Super Size eli tässä mielessä ei eroja


Ai niin, jos valitset HPI:n niin multa löytyy käyttämätön paketissa oleva maalaamaton "Tommi" Mitsu tarroineen jonka myyn edullisesti varakoriksi (usko pois ne menee rikki jossain vaiheessa)
ovh 50 euroo, sulle sanotaanko 40

Poissa Tsiisus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.marui-racing.cjb.net
Minkä valitsen?
« Vastaus #2 : 01.06.03 - klo: 15.43 »
Valitse ihmeessä Kyosho TR-15 rally, olen kuullut vain hyvää ko. autosta !
- Marui RACING -

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Minkä valitsen?
« Vastaus #3 : 01.06.03 - klo: 15.51 »
ei se nyt noin yksiselitteistä ole... mä en kehtaa mitään suositella kun en ole millään ajanut tai edes nähnyt, mutta HPI on muistaakseni eniten ralliauto eli on aika suojattu ja sähköt saa nopeasti kaikki pois että voi vaikka vedellä pestä auton 10 minuutissa mikä on hyvä asia..

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Minkä valitsen?
« Vastaus #4 : 01.06.03 - klo: 16.36 »
Eipä se HPI ole sen enempää suojattu kuin Kyoshokaan.
verratkaa
http://www.hpi-europe.com/ sieltä 'rc cars', selaa alaspäin ja super nitro rally.

http://www.kyosho.com/cars/kyoc0435-chassis-lg.jpg

Kyoshoon löytyy paremmin viritysosia ja Kyosho on varmasti vakiona sähäkämpi laite.
Tuota HPI:n .15 konetta kun on kehuttu vähän laiskaksi voimanlähteeksi.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Minkä valitsen?
« Vastaus #5 : 01.06.03 - klo: 22.27 »
motille ei kannata hirveesti laittaa painoa, sen haluu kuitenkin päivittää jossain vaiheessa johonkin oikeaan moottoriin, RB, OS, Sirio tmv vaikka kyllähän noilla alkuun pääsee mainiosti

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Minkä valitsen?
« Vastaus #6 : 01.06.03 - klo: 22.37 »
Kyllä ne Kyoshonkin moottorit ovat ihan oikeita!  :)
Sitäpaitsi esim. Tee-ärrään GS15-R on enemmän kuin tarpeeksi, koska auto on niin kevyt (teho/painosuhde = 0.9hv/1.7kg, paremmin kuin esim. isoveljensä sporttiversiolla = 1.6hv/3.2kg)

Ajoin huvikseen puoli tankillista mahdollisimman piikillä, että autosta saisi kaikki kierrokset ja täten tehot irti ja tuloksena se, että Inferno melkein keuli ruohikolla kun painoi liipasimen pohjaan!
Ja usein nämä Ossit sun muut ovat niin kalliita, että sitä mielummin säästää parempaan autoon kuten Superten, Landmax II tms.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Minkä valitsen?
« Vastaus #7 : 01.06.03 - klo: 23.10 »
Jees, mä tarkoitinkin että HPI:n ja Kyoshon stock motin ominaisuuksille en laittas hirveesti painoa auton valinnassa; ne on tavallaan sellaisena yhtä "hyviä" tai "huonoja".

Olet Late onnellinen jos sulla GS motti toimii hyvin, tuntuu että sen laatuvaihtelut ovat suuria. Tämän takia nuo Ossit sun muut maksavat, koska laatuvaihtelut ovat äärimmäisen pieniä.