Kirjoittaja Aihe: KYOSHO TR15 INFERNO...Starttaa...ei sittenkään...  (Luettu 2449 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vemu

  • Tulokas
    • Profiili
HEI!

Tänään virittelin ensimmäistä kertaa polttista tulille (uusi). Hohhoijaa...sähköauton olisin jo varmasti ehtinyt ajamalla rikkoa.

Ei ne ohjeet kyllä mitenkään selkeät ole. Mutta asiaan...

Missä asennossa tulee tyhjäkäyntiruuvi ja seosruuvi olla? Jos laitoin seosruuvin ohjeiden mukaan 1,5-2,5 kierrosta auki, niin pakoputkesta alkoi tiputella polttoainetta, vaan ei käynnistynyt. Seosruuvi auki vain kierroksen ja hörähti käyntiin, vaan yleensä sammahti heti kohta.

Aikani säädeltyäni (lähinnä tyhjäkäyntiruuvia) kone suostui käymään ja sillä pystyi jopa ajamaan. Jonkun ajan kuluttua auto sammui ja uudelleenkäynnistyminen oli taas työn ja tuskan takana. Tämä kaava toistui muutaman kerran.

Miten tietää tyhjäkäyntisäädön oikean aseman?

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
KYOSHO TR15 INFERNO...Starttaa...ei sittenkään...
« Vastaus #1 : 02.06.03 - klo: 08.25 »
Irroita ilmanputsari letkuineen. Näet kaasarin kurkun ja kuinka paljon se on auki. Säädä tyhjäkäyntiruuvia niin, että kurkku on about 1mm auki. Eikä kaasarin kurkku saa mennä kiinni kun painaa jarrua.
Ei se munkaan TR-15 kylmänä pysy käynnissä ei sitten mitenkään.
Heti kun hörähtää käyn heittämässä parit lämmittelyt ja sitten käy tasaisesti ja varmasti.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
KYOSHO TR15 INFERNO...Starttaa...ei sittenkään...
« Vastaus #2 : 02.06.03 - klo: 18.26 »
Hep teillä on vääränlaiset tulpat ja fuilit jos GS15R ei pysy kjylmänä kännissä... ;) mulla saa ottaa hehkun irti heti ku hörähtää tulille eikä mitään onkelmia... kylmänäkin nopeasti kaasu pohjaan eikä valita yhtään vaan lähtee HETI....
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
KYOSHO TR15 INFERNO...Starttaa...ei sittenkään...
« Vastaus #3 : 02.06.03 - klo: 18.35 »
Minkälainen se tulppa täytyy sitten olla.
Tässä mun laitteisto
- GS15-R kone, kohtuu uusi
- 16% Tornado bensana
- O.S. A5 ja Firepower F7 (myyjä suositteli ostamaan)

Kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä ja tehoja on just ja just sen verran, että auto liikkuu. Sitten kun se käy kuumana niin tehoa on paljon!
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
KYOSHO TR15 INFERNO...Starttaa...ei sittenkään...
« Vastaus #4 : 02.06.03 - klo: 22.55 »
oisko se vieläkii liian rikkaalla... ruuvaat kii päin neulaa, kyl pitäs lähtöö kylmänäkin... ainaki mulla, ku on seokset kohdallaan  :)
Taas kehissä.. ;)

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
KYOSHO TR15 INFERNO...Starttaa...ei sittenkään...
« Vastaus #5 : 03.06.03 - klo: 15.27 »
Vaikka ajankin piikillä niin ei mun tarkotus sitä ole rikkoa ja olen kyllä kokeillut käynnistää 0.5 kierrosta - 1 kierrosta auki olevalla neulalla, mutta sama vika.
Käyntiin lähtee kun neula on auki 1 kierroksen. Sitten lämpimämpänä sitä voi vähän ruuvata auki.
Kun oikein haluaa piikittää niin kokeilpaaka laittaa alle 1 kierros auki. GS15-R muuttuu hulluksi.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
KYOSHO TR15 INFERNO...Starttaa...ei sittenkään...
« Vastaus #6 : 03.06.03 - klo: 18.57 »
mä ajan koko ajan joku 1/4 kierrosta auki.. ei pelitä muuten..
Taas kehissä.. ;)

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
KYOSHO TR15 INFERNO...Starttaa...ei sittenkään...
« Vastaus #7 : 04.06.03 - klo: 09.40 »
Hmm... kuulostaa siltä että teillä on tyhjäkäyntineula eli se lattapää ruuvi siellä kaasuvivun keskellä liian auki. Tämä ruuvi vaikuttaa seokseen tyhjäkäynnillä ja keskikaasulla. se pystyssä oleva neula pitäisi vaikuttaa vain täydenkaasun seokseen.

tosin kun pääneula (pystyssä oleva) on aivan liian kireellä se alkaa vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin, pääneulan ollessa ensimmäinen polttoainerajoitin tankilta kaasuttimelle mentäessä...

Mutta tyhjäkäyntineulaa säädettäessä tulee muistaa että se on TODELLA tarkka asennostaan, jo 1/8 kierrosta vaikuttaa todella radikaalisti seokseen
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
KYOSHO TR15 INFERNO...Starttaa...ei sittenkään...
« Vastaus #8 : 04.06.03 - klo: 11.48 »
tarkotat varmaan sitä ruuvia, joka sojottaa pystyssä ja siinä on jousi ? ei niissä muita ruuveja oo..
Taas kehissä.. ;)

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
KYOSHO TR15 INFERNO...Starttaa...ei sittenkään...
« Vastaus #9 : 04.06.03 - klo: 13.45 »
Mutta kun en tarkoita sitä ruuvia.... TR-15:ssako on se "Fixed idle" kaasutin ??? Semmonen on myös Mega Forcessa ja ilmeisesti muissakin Kyoshon QRC truckeissa. Superten FW-04:n GS15R motissa on kaasuttimessa tyhjäkäyntiseosruuvi (idle needle) joka on sen kaasuvivun keskellä talttapääruuvi. Se jousellinen ruuvi on "idle stop screw", sillä estetään kaasarin rummun kiinnimeno eli tyhjäkäyntikierrokset.


Kyoshon luettelon kuvassa kuitennii on TR-15 Rally:ssa kaksineulainen kaasari...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
KYOSHO TR15 INFERNO...Starttaa...ei sittenkään...
« Vastaus #10 : 04.06.03 - klo: 22.04 »
joo.. mut ainakaan qrc-baja beetlessä ei oo. Sitä mallia ei mun tietääkseen tuoda suomeen... kyoshon mukana ainakaan.. Tossa pn vain tyhjäkänti ja pääruuvi. Voin olla väärässäkin..  8)
Taas kehissä.. ;)

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
KYOSHO TR15 INFERNO...Starttaa...ei sittenkään...
« Vastaus #11 : 06.06.03 - klo: 00.04 »
Fiesta, siis mitä mallia ei tuoda suomeen???
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
KYOSHO TR15 INFERNO...Starttaa...ei sittenkään...
« Vastaus #12 : 18.06.03 - klo: 22.45 »
siis esim. höh  :shock:  sellasta, jossa on enemmän säätöruuveja. tain emmää tiiä, onko muissa sleeppereissä niitä  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)