Moido,
Juu mainiot kisat oli. Vaikka olikin hieman liukasta, niin rata oli kiva ajaa ja mukavaa vaihtelua. Kisat oli tosi tasaväkiset ja finaalilähdöt siistejä. Muutenkin kolareita nähtiin varsin vähän mielestäni. Varmastikin osa syy tähän oli yleisesti matalat nopeudet. Pidon takia radalla ei päässyt tykittämään hurjia nopeuksia, tämä varmaankin sitten mahdollisti siistimmän ajon. Lohjalla nähtiin taas sekin asia, että pienellä ja liukkaalla radalla ei tehoista ole niin kauheasti apua. Eli viimeisen päälle olevat akut ja tehokas moottori ei takaa hyvää sijoitusta aina.
Kun katsotaan viimeisiä finaalituloksia, niin;
August Poutiainen vakioluokasta ajoi tuloksen 38 lap / 5m 1,57 bestlap 7,52s. Tuolla tuloksella oltaisiin oltu prostockissa neljäntenä noin 0,6 sekuntia allekirjoittaneen edellä. Toisaalta taas Henry olisi ollut prostockin voittotuloksellaan 41 lap / 5m 5,59 bestlap 7,13 virin vikassa finaalissa kolmantena jääden Matias Kuusisesta vain noin neljä sekuntia.
Tämän asian haluan tuoda taas julki vain sen takia ettei nuoret ja uudet kuskit panostaisi viimeisimpien akkujen ja moottoreiden hankintaan. Vaan keskittyisivät varmaan ajamiseen ja ajolinjoihin. Ne kuitenkin ratkaisevat enemmän kuin suoranopeus. Mikäli se auto ei sitten toimi hyvin, niin ei siitä nopeudestakaan ole iloa kun mutkista ei pääse hyvin ulos ja suorat surfataan pitkin seiniä. Tämän meille myös hyvin osoitti Aleksi Oksavaara pappaluokasta joka esimerkillisesti osoitti meille kaikille, että vaikka tehoa olisi autossa enemmän kuin erän muissa autoissa yhteensä. Ei se välttämättä auta. Kovaahan se Aleksin auto kulki suoralla mutta silti bestlap vikassa finaalissa oli 7,94, siis melkein puolisekuntia hitaampi mitä stanun paras bestläp!
Jepulis, kiitokset vielä kaikille mukavasta varikkohengestä ja Timolle kierroslaskennasta sekä kisaemännille aamupalasämpylöistä :)
Timo "vieläkin ihmeissään Henkan prostock suorituksesta" Keränen