Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 954429 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa MakeJJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2730 : 16.07.12 - klo: 21.59 »
Ostin käytetyn Savan joku aika sitten ja nyt taka- ja etudiffit korjanneena kyselisin, onko metallisesta Gearboxista oikeasti iloa HPI:n komposiitti vastaavaan verrattuna. Näyttäisivät nämä kaikki metalliset aukeavan sivusuuntaan, kun taas HPI:n oma olisi huomattavasti helpompi huoltaa. Tuossa vielä kuva etu boksista, joka otti vähän itseensä. Etu diffi oli kyllä kasattu ihan oikein, toisin kuin takadiffi  :tongue:
« Viimeksi muokattu: 16.07.12 - klo: 22.08 kirjoittanut MakeJJ »

Poissa multi rc

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2731 : 16.07.12 - klo: 22.35 »
renkaat ei kääny olenkaan kääntää jompaan kumpaan suntaan ni ei käänny yrität kädellä kääntää rengasta oikealle niin kääntyy vasemalle :sad:

Poissa huhtip

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2732 : 16.07.12 - klo: 23.07 »
renkaat ei kääny olenkaan kääntää jompaan kumpaan suntaan ni ei käänny yrität kädellä kääntää rengasta oikealle niin kääntyy vasemalle :sad:

kun ratas on renkaan taka sivu kulkee ympäri oikean katon sivu puolen ympäri jota kolme kääntää nyt takas.... häh..

Selkeään kysymykseen (Jos tässä nyt jotain kysyttiin) selkeä vastaus.

Poissa multi rc

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2733 : 16.07.12 - klo: 23.29 »
mitä häh :laugh:

Poissa Julez

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2734 : 17.07.12 - klo: 00.01 »
No oisko mitään jos opettelisit kirjottamaan oikein? Ei noista sun höpinöistä ota pakkanenkaan selvää.

Mutta asiasta viidenteen. Itekki käytetyn fluxin tyytyväisenä omistajana olen ajatellu hieman päivittää pirssiä niin mitäs osia tähän kannattais ensimmäisenä päivitellä alumiiniseks? Omalla ajolla oon saanu rikottua jo upright settejä, tukivarsia, laatikosta hammasrattaita, puskurit edestä ja takaa ( tai no ne ruuvit vain poikki), korin ja runkokin on moottorin takaa jo poikki (vajaan 2kk. ajolla:D ). Raha ei nyt ole se ensimmäinen huolen aihe kunhan kärrystä sais jotenkin sellaisen ettei se ihan pienestä pompusta ja kärrynpyörästä rikkoonnu (tai no ehkä vois vähä nätimminki opetella ajamaan;) ). Eli mitäs siis alettais muuttamaan vähän tukevammaksi kuin stoccki:

-Upright setit
-Tukivarret
- Lower arm?
-Shock tower?
- Onko alumiinisella pohjaplatella mitään virkaa?
-Muuta?
- Vetarit ja vaihelaatikon 2-osanen pyörä on jo hd:tä, näiden kanssa pärjää.

Komean näkösiä oli jollain palstaveljellä kun oli laittanut 1/5 hurraxit alle, onko tuota renkaiden levennyssettiä alumiinisena vai pitääkö laittaa muovia alle että mahtuu isommat rattaat? Suunnitellu olen myös XL konversiota vaan se on vielä suunnitteluasteella. Mitenkäs te arvon palstaveljet lähtisittä kehittämään pirssiä jos sanotaan että budjetti ois vaikka ~500e, ei haittaa vaikka paketissa olis isot ja kovat asfalttirenkaatkin:)

Toiseksi, oon tässä vähän tsuumaillu savalle kaveria, joku mikä ois ehkä pikkusen parempi ketteryydeltään mutta yhtä ärhäkkä ja kiva ajaa, onko tässä kokoluokassa muuta järkevää vaihtoehtoa kuin e-revo brushless? Meneekö revo pienistä pommeista heti telakalle? Ehdotuksia otetaan vastaan:)

t. Mr. Noob

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2735 : 17.07.12 - klo: 00.10 »
No oisko mitään jos opettelisit kirjottamaan oikein? Ei noista sun höpinöistä ota pakkanenkaan selvää.

Mutta asiasta viidenteen. Itekki käytetyn fluxin tyytyväisenä omistajana olen ajatellu hieman päivittää pirssiä niin mitäs osia tähän kannattais ensimmäisenä päivitellä alumiiniseks? Omalla ajolla oon saanu rikottua jo upright settejä, tukivarsia, laatikosta hammasrattaita, puskurit edestä ja takaa ( tai no ne ruuvit vain poikki), korin ja runkokin on moottorin takaa jo poikki (vajaan 2kk. ajolla:D ). Raha ei nyt ole se ensimmäinen huolen aihe kunhan kärrystä sais jotenkin sellaisen ettei se ihan pienestä pompusta ja kärrynpyörästä rikkoonnu (tai no ehkä vois vähä nätimminki opetella ajamaan;) ). Eli mitäs siis alettais muuttamaan vähän tukevammaksi kuin stoccki:

-Upright setit
-Tukivarret
- Lower arm?
-Shock tower?
- Onko alumiinisella pohjaplatella mitään virkaa?
-Muuta?
- Vetarit ja vaihelaatikon 2-osanen pyörä on jo hd:tä, näiden kanssa pärjää.

Komean näkösiä oli jollain palstaveljellä kun oli laittanut 1/5 hurraxit alle, onko tuota renkaiden levennyssettiä alumiinisena vai pitääkö laittaa muovia alle että mahtuu isommat rattaat? Suunnitellu olen myös XL konversiota vaan se on vielä suunnitteluasteella. Mitenkäs te arvon palstaveljet lähtisittä kehittämään pirssiä jos sanotaan että budjetti ois vaikka ~500e, ei haittaa vaikka paketissa olis isot ja kovat asfalttirenkaatkin:)

Toiseksi, oon tässä vähän tsuumaillu savalle kaveria, joku mikä ois ehkä pikkusen parempi ketteryydeltään mutta yhtä ärhäkkä ja kiva ajaa, onko tässä kokoluokassa muuta järkevää vaihtoehtoa kuin e-revo brushless? Meneekö revo pienistä pommeista heti telakalle? Ehdotuksia otetaan vastaan:)

t. Mr. Noob

Täältä saa savage fluxiin kaikenlaista päivitys osaa >> http://shop.alza-racing.com/8-parts
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2736 : 17.07.12 - klo: 00.27 »
Alumiinia ei kovin paljon kannata laittaa tähän fluxiin, vääntyy vain kovista iskuista.
Vakiorunko kannattaa päivittää 5mm runkoon http://www.tcscrawlers.com/Introductory-offer-TCS-5mm-Chassis-for-HPI-Savage-Flux-Black-p-17756.html

Ja tukivarret RPM:än muovisiin.


Lainaus
Toiseksi, oon tässä vähän tsuumaillu savalle kaveria, joku mikä ois ehkä pikkusen parempi ketteryydeltään mutta yhtä ärhäkkä ja kiva ajaa, onko tässä kokoluokassa muuta järkevää vaihtoehtoa kuin e-revo brushless? Meneekö revo pienistä pommeista heti telakalle? Ehdotuksia otetaan vastaan:)
Ehdottomasti joku kasitruggy e-konversio, jos haluat ärhäkän ja ajettavan auton.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Julez

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2737 : 17.07.12 - klo: 00.46 »
Ouraid, juttua kans lukenu että ku liikaa laittaa alumiinia ni sitte kärsii muut osat. Nuohan oli hyviä paikkoja molemmat mitä ukot linkitti, ehkä lähtee hetimiten ainaki tuo 5mm runko tilaukseen:) tilaillaan pienellä maltilla noita muita osia..mutta muovisia tukivarsia?:O nykysetkin muovi+teräs tuntuvat olevan suht heppoisia, toki nuo muoviset antaa enemmän periksi sehä on selevä...noo, tsuumaillaan. Juurikin joku tuommonen samankokonen revo-konversio/truggy hakusessa, lisää ehotuksia otetaan vastaan:)

Mites tuo 1/5 renkaiden sovittaminen, kannattaako laittaa flux xl:n konversiosetti, numeroita en jaksa näin muutaman suuntaa-antavan jälkeen alkaa kaivelemaan niin ihanko muovista suosittelisitta vai suoraan metallista? 17mm hexeillä siis mennään, en tiiä ovatko originaalit vai vaihdetut. Loistavaan harrastukseen olen kuitenkin päätynyt, ei voi hetkeäkään katua fluxia vaikka pelkästään 4s:llä mennään:)

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2738 : 17.07.12 - klo: 07.11 »
Tervetuloa juletsi uuden harrastuksen pariin...

Minusta nuo valitsemasi 4S akut on oikea valinta, viime kesänä oli savage ja kaveri koitti omaansa 6S ja mm. takavetareita katkeili asfaltilla.
Autokin on sen verran painava että sen parempi mitä kevyempi akusto on.
Aikalailla sulla on kyl hajoillu, toki käytetyssä autossa väsymiä valmiiksi.
Mutta kannattaa panostaa oikeaan laskeutumiseen. Säästää paljolta.
Nuo RPM tukivarret on kestävämpiä kuin vakiot koita niitä ennen alumiinisia.

Ja seuraava autosi on tietysti vorza kun nyt olet laatuautojen makuun päässyt hpi merkin muodossa.
Niinkuin -rcmh- suositteli niin hommaa ihmeessä krossiauto, itse en näkis revoa mielekkäänä laitteena koska tyylisuunta sama kuin savagessa. Toki revon ajettavuus on varmaan parempi, mutta ottaa vielä pykälää paremman ajettavuuden ja hommaa oikeen krossin. Voi ajella sorakuopilla tai ihan asfaltillakin.
Sitten jos sulla on saman merkiset autot, savage ja vorza niin sulla käy noparit ja moottorit ristiin jolloin varaosa hommat helpottuu.
Vortsa topikista vikalta sivulta löytyy video viimekesältä missä näkyy  kesän ainut hajoaminen eli kestävyys kohallaan.
Viime kesä mentiin 5S nyt ajetaan 6S.
« Viimeksi muokattu: 17.07.12 - klo: 07.16 kirjoittanut Ville Vainio »
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Julez

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2739 : 17.07.12 - klo: 07.42 »
Jees, tuo vorza fluxi oli yks vaihtoehto kans kun autoa aloin hommaamaan. Myös ko. threadia on tullu seurattua, on tämä valinnanvaikeus vaan paha paikka:) Bashailuautona savage kyllä on loistava, ja varmaankin monet hajoamiset menee aloittelun piikkiin, onneks youtubesta löytyy vinkkejä oikeanlaiseen ajoon, esim hypyissä todennäkösesti olen väärällä tekniikalla hajottanu kasan hammasrattaita, mutta oppirahathan sitä jokaisen on maksettava eikös?:)

Iän väsyttämää ja haurastuttamaa muoviahan tuossa varmastikkin on, mutta onneks tuli tilattua useampi upright setti + muuta särettyä varaosaa heti kerralla niin ei ole auto telakalla kovin pitkää pätkää kerrallaan. Jätetäämpä hautumaan tämä autoasia vielä viikon päiviksi ja otetaan sitten liikkuja uudestaan. Kestävältä kamppeelta vaikuttaa tuo vorzakin ja ajettavuus/ketteryys varmaan vieläkin parempi mitä revossa. Kiitoksia hyvistä vinkeistä so far.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2740 : 17.07.12 - klo: 08.38 »
Missäpäin julezi vaikuttaa?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Julez

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2741 : 17.07.12 - klo: 10.56 »
Pohjolan suuressa ja hienossa kaupungissa, eli Oulussahan sitä. Jatketaan aiheesta enemmän vaikka yv:n puolella ettei mene tämä fluxi ketju ihan tsättäämiseks:)

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2742 : 17.07.12 - klo: 15.40 »
Jahas, Savage lähti taas hyllylle. En huomannut, että takatukivarsi oli hajonnut ja vääntynyt hieman paikoiltaan -> Ajoon lähtiessä vetari jumittui ja vaihdelaatikosta kuului riksraksjapoks.  :undecided:

Taidan suosiolla odotella, että Alza saa keskidiffin suunniteltua loppuun ja myyntiin.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2743 : 17.07.12 - klo: 16.35 »
Alza, mitäs sieltä on tulossa?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2744 : 17.07.12 - klo: 16.42 »
Alza, mitäs sieltä on tulossa?

Tässä just juttelin Alzan kanssa ja sieltä tulee kohta varmaan Truggy -konversio savageen jossa center diffi, myös hänen 1:6 skaalan TVP-runkoon on suunniteltu center diff mountti. Nyt pakistan sitä tekemään samanlaisen tuohon 1:5 -konversioon. Peruspitkään TVP-runkoon ei kuulemma center diff mountti tahdo mahtua.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2745 : 17.07.12 - klo: 18.30 »
Minusta nuo valitsemasi 4S akut on oikea valinta, viime kesänä oli savage ja kaveri koitti omaansa 6S ja mm. takavetareita katkeili asfaltilla.
Nuo RPM tukivarret on kestävämpiä kuin vakiot koita niitä ennen alumiinisia.

Mä olen yli kolmen vuoden aikana yhden vetarin saanut katki, että aika hyvin ne on kestänyt 6s:llä. :tongue:
 
RPM tukivarret on huomattavasti kestävämpiä kuin vakiot, mutta huomasin kun laittaa RPM:ät niin se alkaa rikkomaan bulkheadeja kovisssa iskuissa. :huh:

Sen takia mä ajelen vakio tukivarsilla kun ne on helpompi vaihtaa kuin bulkheadit.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2746 : 17.07.12 - klo: 18.41 »
Sulla on ollut siisti kaasusormi, kaverin auto oli lähes uus, max. 10 akullista ajettu, ja yhden 6S:än aikana meni vetari poikki... toki aina on joku valmistusvirhe mahollisuus.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2747 : 17.07.12 - klo: 19.49 »
No olen mä lämääkin kunnolla antanut aina välillä, :wink: joo mulla hajoilee yleensä ne diffit mutta vetarit sitten taas kestää.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Basher

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2748 : 17.07.12 - klo: 21.09 »
Mulla on tommonen käytettynä ostettu Sava Flux XL ja aattelin vaan ku pakki on aika hidas.. Oiskohan joku säädelly sitä noparia Castle Linkillä? 6S:sillä ajelen.. Normi Sava 2650Kv motilla peruuttaa paljon nopeemmin.
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

Poissa fergu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2749 : 17.07.12 - klo: 21.59 »
Varmaan lähes kaikki castle linkillä säätänyt nopariaan. Jos sinulta se löytyy niin säädä kohtaa max reverse power isommalle.
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2750 : 18.07.12 - klo: 10.44 »
Ostin käytetyn Savan joku aika sitten ja nyt taka- ja etudiffit korjanneena kyselisin, onko metallisesta Gearboxista oikeasti iloa HPI:n komposiitti vastaavaan verrattuna. Näyttäisivät nämä kaikki metalliset aukeavan sivusuuntaan, kun taas HPI:n oma olisi huomattavasti helpompi huoltaa. Tuossa vielä kuva etu boksista, joka otti vähän itseensä. Etu diffi oli kyllä kasattu ihan oikein, toisin kuin takadiffi  :tongue:

Meinaatko 6s:llä ajella?
En ehkä suosittele, näyttäisi että noi sun diffit ei ole ns "bullet proof" diffejä.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Basher

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2751 : 18.07.12 - klo: 12.33 »
Varmaan lähes kaikki castle linkillä säätänyt nopariaan. Jos sinulta se löytyy niin säädä kohtaa max reverse power isommalle.

Jaa, no pitää se sitten ostaa. Tcscrawlers:silta varmaan tilaan kun suomessa maksaa 40e eikä ole edes varastossa..
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

Poissa MakeJJ

  • Jäsen
    • Profiili
Re: Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2752 : 18.07.12 - klo: 14.05 »
Lainaus
Meinaatko 6s:llä ajella?
En ehkä suosittele, näyttäisi että noi sun diffit ei ole ns "bullet proof" diffejä.

Nyt ovat bullet proofit ja samaten spurri mallia hd. 6s on vähän siinä ja siinä kiinnostaako, kun toi on ihan hauska ajettava 4-kennoisenakin. Jos nuo bf diffit tuntuvat kestävän niin kai jossain välissä tulee kokeiltua kuudella ässällä.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2753 : 18.07.12 - klo: 14.27 »
Aijaa, katsos purin juuri oman autoni ja tuo pinioni näyttäis olevan 9 hampainen. Olin siinä luulossa että nämä on ne ainoat bullet proofit. Ovat nimelläkin Machined Bulletproof Diff Bevel Gear 9T, ootko tarkistanu että noi sun osat on myös bullet proofeja. Minusta outoa että olisi useammat bulletproofit. Laitapa osanumero niin tarkistetaan tämä asia.

No sitten itse asiaan. Onko kukaan tietoinen saisiko jostain autoon suoraan käypiä nivelvetoakseleita, tuli akuutti tarve moisille. HPI87230 <- tämä ei ainakaan suoraan mene paikalleen, ilmeisesti täytyisi vaihtaa myös diffien ulostulokupit. Meinasivat ettei ko. osa muutenkaan edes kestäisi fluxissa.
Onko aiheesta minkäänlaista tietoa olemassa?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa fergu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2754 : 22.07.12 - klo: 21.10 »
Jaaha ensin takadiffi sitten kun saan sen kasaan ja seuraavana päivänä ajamaan niin etudiffi rikki. Tätä ennen
menny vain kerran takadiffi p*skaksi luulempa että ei tuo murskemonttu ole hyvä paikka ajaa. Taitaa mennä molemman puolen renkaiden väliin kiviä ja renkaat ei pyöri joten diffi antaa periksi.

« Viimeksi muokattu: 22.07.12 - klo: 21.14 kirjoittanut fergu »
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

Poissa niko9877

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2755 : 29.07.12 - klo: 13.31 »
haluisiks joku myydä mul fluxin täält? ostaisin about 450e posteineen.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2756 : 31.07.12 - klo: 09.45 »
Olen aikeissa muuntaa Fluxini XL-kokoiseksi. Nyt vaan mietityttää että miltä valmistajalta hankin satsin?

HPI #102404 olis hpi:n oma XL setti jossa tulee mukana runkolevyjen lisäksi leveämmät HD pyöränakselit.
(TCS:n kaupasta 55,95 - Hobbylinnasta 105€)

TCS Crawlersilta löytyy XL runkoa 47.99USD ilman noita levennyspalikoita.

Alzalta myös XL runkoa 4 ja 5mm vahvuuksilla, hinnat 32 ja 35€

Varmaan muitakin valmistajia on? Lisäksi mikä kori passaa XL-savaan, se HPI:n oma kori istuu kyllä mutta esim. pro-linen valikoimista saattaisi löytyä?

Hobbylinnasta hätäinen saisi kamat nopeammin, ulkomailta taas halvemmalla, jeesatkaapa päätöksenteossa ja vinkkejä ja linkkejä saa tulla kans.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2757 : 31.07.12 - klo: 10.03 »
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2758 : 31.07.12 - klo: 10.29 »
Itse suosin alza racingin 5 mm runkoa !

http://shop.alza-racing.com/parts/38-savage-flux-xl-chassis-5mm.html

Mihin perustat Alzan suosimisen?

Alza on tällä hetkellä mun listan alimpana välinpitämättömän työnlaadun vuoksi. Otanta on toki pieni kun yhden palikan tilasin ja työstöjälki on aika heikkoa.

Sitten kattelin tuota 5mm runkoa joka painaa 457g ja 4mm runko painaa 368g. Reilu yhdeksänkymmenen gramman säästö ja kolmen euron myös. :)

musta tuntuu että toi 4mm runko kestäs varmaan vähintään yhtä hyvin kuin HPI:n alkuperäinen(muistaakseni 2,5mm) joka on minun käytölläni edelleen suora.

Tuo HPI:n oma kitti on 3mm alumiiniumia, voisi kuvitella että on alle 300g painoinen.
Toisaalta autossa on niin paljon ruutia että siinä ei sata / kaksisataa grammaa tunnu missään.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2759 : 31.07.12 - klo: 10.34 »
Itse suosin alza racingin 5 mm runkoa !

http://shop.alza-racing.com/parts/38-savage-flux-xl-chassis-5mm.html

Mihin perustat Alzan suosimisen?

Alza on tällä hetkellä mun listan alimpana välinpitämättömän työnlaadun vuoksi. Otanta on toki pieni kun yhden palikan tilasin ja työstöjälki on aika heikkoa.

Sitten kattelin tuota 5mm runkoa joka painaa 457g ja 4mm runko painaa 368g. Reilu yhdeksänkymmenen gramman säästö ja kolmen euron myös. :)

musta tuntuu että toi 4mm runko kestäs varmaan vähintään yhtä hyvin kuin HPI:n alkuperäinen(muistaakseni 2,5mm) joka on minun käytölläni edelleen suora.

Tuo HPI:n oma kitti on 3mm alumiiniumia, voisi kuvitella että on alle 300g painoinen.
Toisaalta autossa on niin paljon ruutia että siinä ei sata / kaksisataa grammaa tunnu missään.

omat osani mitkä tilasin tuolta alza racingiltä niin olivat ihan hyvin tehty ja työn laatu oli hyvä.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.