Kirjoittaja Aihe: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I  (Luettu 15656 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #30 : 16.12.08 - klo: 00.37 »
Pliis Hoke ei lähdetä vääntämään tästä asiasta tämän enempää. Sanoin vaan, miten itse näin sen tilanteen, ehkä näin väärin, Sorry!
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #31 : 16.12.08 - klo: 00.42 »

Kiitokset myös pikkuautojen ekassa A finaalissa pääsuoralla torsteilleelle untamolle 100 euron laskusta.

Kisat pilalle, hermot riekaleeks ja 100 euron vaje joululahjaostoksiin...

En syytä ketään kalustoni hajoamisesta... vai voiko joku sanoa että olen hänen eteensä tullut sanomaan että "sinun syy"???
 

Toivotaan nyt kuitenkin, että näihin kerhokisoihin uskaltaa tulla aloittelijoita ja vähän ajaneita opiskelemaan "niiden oikeiden kisojen" meininkiä.

Jokainenhan osallistuu kisaan omalla vastuullaan.
Huono tuuri on huonoa tuuria, ja ikävää, varsinkin kun kertalaakista tulee iso lovi budjettiin.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #32 : 16.12.08 - klo: 00.50 »
Kiitokset myös pikkuautojen ekassa A finaalissa pääsuoralla torsteilleelle untamolle 100 euron laskusta.

En syytä ketään kalustoni hajoamisesta... vai voiko joku sanoa että olen hänen eteensä tullut sanomaan että "sinun syy"???

Mä jo ehdin tulkita tuon sun ekan viestin syytökseksi mutta hyvä kun selvensit että kyseessä olikin aito kiitollisuudenosoitus. Anteeksi että tulkitsin väärin.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #33 : 16.12.08 - klo: 01.46 »
Kiitokset myös pikkuautojen ekassa A finaalissa pääsuoralla torsteilleelle untamolle 100 euron laskusta.

En syytä ketään kalustoni hajoamisesta... vai voiko joku sanoa että olen hänen eteensä tullut sanomaan että "sinun syy"???

Mä jo ehdin tulkita tuon sun ekan viestin syytökseksi mutta hyvä kun selvensit että kyseessä olikin aito kiitollisuudenosoitus. Anteeksi että tulkitsin väärin.

Niin monta tulkintaa kuin on lukijaa!
Tässä taas esimerkki miten kirjoittelut tulkitaan.
Jos olis kommentoitu esim. p¤sk¤ tsägä sulla niin ei tämäkään
olisi paisunut näihin mittoihin.
Mut en voi väittää ettei mulla ole hauskaa näitä lukiessa,
isot ukot ja kinastelee ja vääntää asioista kuin....
ja jokainen tulkitkoon ton lopun  :wink:
The

stimpson

  • Vieras
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #34 : 16.12.08 - klo: 07.36 »
Ruttasin kaasun pohjaan... Auto kiihty ku raivotautinen rusakko afterburner päällä.
Seuraavaksi en ehtinyt muuta tajuamaan kuin että joku auto tuli erittäin yllättäen radan oikeaan reunaan edeten kohtuu hitaasti... Ohituslinja ei siis todellakaan ollut vapaa.
Liekö teki ajovirheen, oliko heittänyt kärrynpyörät aikaisemmin tai mikä tahansa, ihan sama.
En ehtinyt toteamaan mitään muuta kuin että auto ilmestyi yllättäen eteen, raapaisin ilmeisesti hieman takapyörään, josta autoni nousi senverran ilmaan että nousi lähes auton korkuisen köyden yli ja jysähti täydestä vauhdista betonipylvääseen.

On se kumma miten iso mies jaksaa itkeä moisesta. Lukee kenen tahansa versiota aiheesta, niin ITSEHÄN AJOIT KONTIIN (tai tolppaan)!!!  :grin: Hassua miten se edellä menevä saakaan autokisoissa yleensä valita sen ajolinjansa...

Kyllä se on ainakin turistipuolella ja liikenteessä sen takana ajavan syy, jos konttiin torppaa! Pitäisikö sun ehkä hankkia nyt uusi, vähän MIEDOMPI pannu itsellesi pukinkonttiin, jos se vaikka pysyisi vähän paremmin lapasessa?   :mrgreen:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #35 : 16.12.08 - klo: 07.37 »
Pliis Hoke ei lähdetä vääntämään tästä asiasta tämän enempää. Sanoin vaan, miten itse näin sen tilanteen, ehkä näin väärin, Sorry!

Tut minä tästä lähtenyt mitään vääntämäänkään... Mutta kun jo toinen jamppa lähtee sanomaan että joo... ajoin suoralla lähes fysiikan lakeja uhmaten köyden yli hidastamatta betonitolppaan niin alkaa olla aika paksua sontaa, enkä todellakaan siedä moista niskaani.

Nyt vielä päälle lainailuhemmetti jne...
TTKoo hyvä... Ole hyvä ja kerro kenenkä luokse olen mennyt häntä syyttämään??? Oikeinko paikanpäällä olit tämän todistamassa???
Ilmeisesti näinkin on tosiaan joidenkin mielestä tapahtunut.
Johan tässä on muutakin tuuttia saanut lukea niin enpä yhtään ihmettelis.

Käsittämätön hiekkalaatikko...
Käy huonosti ja kalustoa menee... harmittaa vietävästi ja äijät tulee vielä päälle selittämään "ite ajoit suoralla tiellä pöpelikköön"...
Hei kiitti vimpelisti.

Jarikin vielä nokkelia sutjautuksiaan latelemaan...
Toivottavasti sulle tapahtuu joskus jotain joka harmittaa... Olen varmasti päälle nokkelasti sanansäilääni sivaltelemassa.

Jeees... jees.
Nyt se herne sitten saatiin haistimeen...

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #36 : 16.12.08 - klo: 07.50 »
Aargh, nyt ketuttaa jo että edes kysyin....

Mut kakka tsägä anyway, oli sitten toinen osapuoli syyllinen tai itse.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #37 : 16.12.08 - klo: 08.01 »
Ruttasin kaasun pohjaan... Auto kiihty ku raivotautinen rusakko afterburner päällä.
Seuraavaksi en ehtinyt muuta tajuamaan kuin että joku auto tuli erittäin yllättäen radan oikeaan reunaan edeten kohtuu hitaasti... Ohituslinja ei siis todellakaan ollut vapaa.
Liekö teki ajovirheen, oliko heittänyt kärrynpyörät aikaisemmin tai mikä tahansa, ihan sama.
En ehtinyt toteamaan mitään muuta kuin että auto ilmestyi yllättäen eteen, raapaisin ilmeisesti hieman takapyörään, josta autoni nousi senverran ilmaan että nousi lähes auton korkuisen köyden yli ja jysähti täydestä vauhdista betonipylvääseen.

On se kumma miten iso mies jaksaa itkeä moisesta. Lukee kenen tahansa versiota aiheesta, niin ITSEHÄN AJOIT KONTIIN (tai tolppaan)!!!  :grin: Hassua miten se edellä menevä saakaan autokisoissa yleensä valita sen ajolinjansa...

Kyllä se on ainakin turistipuolella ja liikenteessä sen takana ajavan syy, jos konttiin torppaa! Pitäisikö sun ehkä hankkia nyt uusi, vähän MIEDOMPI pannu itsellesi pukinkonttiin, jos se vaikka pysyisi vähän paremmin lapasessa?   :mrgreen:


Haista sinäkin pitkä...
Älä tule huutelemaan siihen kuuluisaan vieraaseen pöytään.
Eikö äitisi ole tätä oppia sinulle tissin kautta välittänyt???
En ole ollut itkemässä... totesin vain miten kuvio meni kun pari henkilöä näkivät tilanteen mielestään siten että itse ajoin suoralla rataesteen yli betonitolppaan hidastamatta.
Joo... edellä valittiin ajolinjaa tai tehtiin mitä hyvänsä... Siitä se lähti.
Ei lapasesta karkaamisesta, ei liiasta tehosta eikä muustakaan.
Ja jos nyt tarkkoja ollaan niin eipä se edessä oleva saa ajolinjaansa montaa kertaa muuttaa kunnes siitä tuleekin kiilaaminen/peittely...


Jokatapauksessa... Mahdollinen tilanteessa ollut toinen osapuoli pahoitteli tapahtunutta tuolla ylempänä...
Jes... Näin toimii aikuinen.
Jos tosiaan kyseinen kaveri oli tilanteessa niin kiitos pahoittelusta.
Eipä mitään... Kisatilanne ja pahoittelen mikäli olen käyttäytynyt huonosti sinua kohtaan.

Stimpyäkin ilmeisesti koulussa kiusattu kun tarvitsee olla ihan suoranaisesti ...tuilemassa.

Kylläpäs tästä tuli oikein toimiva haavi... Tämä haravoi näköjään näitä mahdollisimman typerästi käyttäytyviä ihan kiitettävän hyvin.

Yleensä lapsetkaan eivät mene pottuilemaan lisää mikäli jotain harmittaa...
Vain ne harvat vinksahtaneet sittiäiset.
Loistavaa että stimpykin ilmoittauduit tähän sakkiin...
Kuka on seuraava?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #38 : 16.12.08 - klo: 08.26 »
Tuo kyseinen tolppa on tässä syksyn aikana ollut monen muunkin auton surma. Jossain vaiheessa oli ajatuksia pehmustaa se jollain vanhalla patjalla tms. Nyt se lienee selvää, että näin kannattaa tehdä.

Tolppa on juuri siinä paikassa, kun auton vauhti pääsuoralla on nopeimmillaan ennen jarrutusta, jos siinä homma lähtee lapasesta, syystä tai toisesta, jälki on rumaa. Eihän tämä enää mitenkään aiheeseen liity, mutta onnistuin katkaisemaan 1/10 krossarin hiilaripohjalevynkin spinnattuani täydestä vauhdista perä edellä juuri tuohon kyseiseen tolppaan.

Ohessa vielä hieman koostetta niistä ajatuksista, joita sunnuntaina heräili kisaformaatin parnatamiseksi, huomioikaa, että nämä ovat todella tässä vaiheessa vain ilmaan heitettyjä ideoita, mistään muutoksista ei ole vielä sovittu:

- M-18 ja M2-10/M4-10 autot eri päiville tai vaihtoehtoisesti
- M-18 ja M2-10/M4-10 autot ajaisivat peräkkäin ei vuorotellen, jolloin kaikkien ei tarvitse viihtyä kisapaikalla koko päivää
- eräharjoituksia/alkueriä vähemmän, finaaliajoa enemmän
- Väljyyttä erien välille, mahdollinen lounas-/ruokatauko
- Kisabuffet
- Oliko muuta, mitä?
Flying Calacucco

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #39 : 16.12.08 - klo: 08.27 »

Nyt vielä päälle lainailuhemmetti jne...
TTKoo hyvä... Ole hyvä ja kerro kenenkä luokse olen mennyt häntä syyttämään??? Oikeinko paikanpäällä olit tämän todistamassa???
Ilmeisesti näinkin on tosiaan joidenkin mielestä tapahtunut.
Johan tässä on muutakin tuuttia saanut lukea niin enpä yhtään ihmettelis.

En ole missään väittänyt, että olisit mennyt.
En ole missään väittänyt olleeni paikalla, mutta viestini koskikin sitä asiaa, että jokainen osallistuu kisaan omalla vastuullaan, joten nää "oikeudenkäynnit" kisan jälkeen ovat tarpeettomia.

Omaa huonoa tsäkäähän voi aina pahoitella, mutta nimeämällä syylliseksi joku (tässä tapauksessa "Torsti Untamo"), tehdään vain lajille hallaa.

Kun osallisttuu kilpailuun, missä oletettavasti on mukana aloittelevia/vähän ajaneita, niin "huippukuskin" (vaikkapa *HOKE*) pitää ymmärtää, että sen jolla kokemusta on enemmän, tehtävä on varoa/ottaa kaikki huomioon ja vaikka väisttää kokemattomampia.

Omaa tekstiäsi: "Ruttasin kaasun pohjaan... Auto kiihty ku raivotautinen rusakko afterburner päällä."
Miten kuvittelet, että joku kokemattomampi selviää moisesta.
Entäpä jos olisit osunutkin edelläajavan perään (jossitteluosuus), ja hänen autonsa olisi tuhoutunut vastaavasti. Tuskin hänkään olisi pystynyt pakenemaan niiden köysien yli....

Mistään ei ole käynyt ilmi, että kukaan olisi tahallaan rikkonut sun kalustoa.
Sulla oli nyt vaan todella huonoa tuuria, sitä voimme kaikki pahoitella.

Täällä foorumilla viesti kuitenkin levisi paljon suuremmalle lukijakunnalle, ja toivotaan nyt lajin kannalta, ettei tää ketju karkoita kaikkia aloittelevia kuskeja kisoista pois.
Koko polemiikkia ei olisi syntynyt, ilman tuota ensimmäistä kohtaa tekstistäsi, mitä lainasin, sen kirjoitit itse.(kaikki muu on seurausta siitä)

Tämän ketjun rohkaisut tehtiin mitättömäksi:  http://rc10.fi/index.php?topic=32024.0

Luotan nyt siihen, että edes jotkut ymmärsivät, mitä "lainailuhemmetilläni" tarkoitin.

-"yksi monista torsteista"-

Editoitu....
« Viimeksi muokattu: 17.12.08 - klo: 20.44 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #40 : 16.12.08 - klo: 08.42 »
Ohessa vielä hieman koostetta niistä ajatuksista, joita sunnuntaina heräili kisaformaatin parnatamiseksi, huomioikaa, että nämä ovat todella tässä vaiheessa vain ilmaan heitettyjä ideoita, mistään muutoksista ei ole vielä sovittu:

- M-18 ja M2-10/M4-10 autot eri päiville tai vaihtoehtoisesti
- M-18 ja M2-10/M4-10 autot ajaisivat peräkkäin ei vuorotellen, jolloin kaikkien ei tarvitse viihtyä kisapaikalla koko päivää
- eräharjoituksia/alkueriä vähemmän, finaaliajoa enemmän
- Väljyyttä erien välille, mahdollinen lounas-/ruokatauko
- Kisabuffet
- Oliko muuta, mitä?

Aukioloajat on kyllä haastava homma tuolla kisojen järjestämisessä. Kun kisat pääsee aloittamaan vasta kahdeltatoista, niin se menee väkisin tosi myöhään. Toivottavasti saatte siihen jotain muutosta. Näytti tämän kisan palkintojenjaon olevan aikataulun mukaan klo 20.10. Siitä sitten rojut kasaan ja yhdellä stopilla himaan, niin myöhään ollaan kotona.

-Janne, Jyväskylä

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #41 : 16.12.08 - klo: 08.45 »
- M-18 ja M2-10/M4-10 autot eri päiville tai vaihtoehtoisesti
- M-18 ja M2-10/M4-10 autot ajaisivat peräkkäin ei vuorotellen, jolloin kaikkien ei tarvitse viihtyä kisapaikalla koko päivää

Noissa molemmissa on ideaa, silloin saiai tiiviin paketin ja kisapäivää lyhennettyä. Juuri tästä syystä poika ei halunut tulla kisaan mukaan kun tiedossa oli pitkä/myöhään menevä päivä ja heti maanantaina pitkä kolulupäivä sekä rankat VPK-treenit joten jostain oli tingittävä. Noilla molemmilla konsepteilla saa kummasti kisapäivää tiivistettyä lyhyemmäksi ja melko varmaan lisää kisaajia paikalle. Täältä ainakin tulee kannatusta lyhyemmälle kisapäivälle, oli konsepti kumpi tahansa. Pitkänmatkalaisille tulee myös rankka ja pitkä kisapäivä jos illat venähtää myöhäisiksi. Lyhyellä kisapäivällä ja tiiviillä aikataululla pysyy paremmin vire päällä kun ei tarvii pyöritellä peukaloita niin paljoa erien välissä :wink:

Sunnuntaina siellä pyörähdettiin ja pakko myöntää että sivusta katsottuna tilat alkoi näyttämään ahtailta kun osanottajia ole reilusti. Miten mahtaa olla tilanne WJ:ssä? Joutuuko plokkaamaan pikkuradan varikoksi?

Kylätason RC-kuski.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #42 : 16.12.08 - klo: 08.49 »
Tosiaan Kauppakeskuksen aukioloajat rajoittaa kilpailuaikataulua. Olemme jo keskustelleet Kauppakeskuksen ja vartiointiliikkeen kanssa erityisjärjestelyistä aloittaa/lopettaa kisaaminen aukioloaikojen ulkopuolella. Periaatteessa tämä on mahdollista, mutta erikseen järjestetty vartiointi maksaa kohtuullisen paljon. Ajatuksena on sopia vartiointia hoitavan yrityksen kanssa jonkin tason yhteistyöstä, jolloin ylimääräinen vartiointimaksu ei jäisi kokonaisuudessaan kisaajien maksettavaksi.

Myös tilankäyttöä pitää miettiä. Näihin kisoihin asiaa ei mitenkään valmisteltu, vaan jokainen perusti leirinsä siihen mihin parhaalta tuntui. Luonnollisesti se aiheutti hieman sekamelskan tuntua. Seuraavissa kisoissa voisi olla hyödyksi merkata mekkauspaikat etukäteen ja järjestellä sähköt mahdollisuuksien mukaan valmiiksi, jolloin uskoisin nyt käytössä olevan tilan riittävän. Toki jos, ja toivottavasti kun, kisaajia tulee paljon, meillä on helppo työ kääräistä pikkuradan mattoja rullalle ja vapauttaa siitä tilaa mekkauspöydille.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #43 : 16.12.08 - klo: 09.47 »
TTKoo hoi.

Enhän minä nimennyt ketään.
Voitko lainata tekstin missä nimeän henkilön joka tilanteessa oli mukana???
Kun en itsekään voi täysin varma olla (enhän katsele muiden autoja niin tarkasti ajon aikana että oikein auto ja numero jäisi mieleen)
Mahdollinen äksidentissä mukana ollut osapuoli itse ilmoittautui... En edelleenkään ole varma oliko kyseessä juuri hän, eikä sen väliäkään.
Mikäli oli niin pahoittelu on kiitollisesti vastaanotettu ja homma sitämyöden selvä.
Mikäli itse ajan jonkun päälle ja häneltä osia hajoitan, sekä pystyn ne pakista kaivamaan niin todellakin lahjoitan pahoittelun saattelemana...
Olenhan ollut välillä osia tarjoamassa mikäli on sopivaa löytynyt ilman pyytöäkin jotta kuka tahansa pääsee jatkamaan ajoaan.
Ja mitä tulee tuohon kokemattomamman tilanteessa mukana oloon niin eipä oo aikasemminkaan tullut koettua että A finaalissa näitä oikeasti kokemattomia kuskeja olisi ollut.
Omalla kohdalla oli tosiaan huonoa tuuria ja onneksi ei tapahtunut tuon pahemmin... Olisihan se lipo voinut ottaa ja possahtaa. Siinä olisi mennyt koko auto ja varmasti finaalikin keskeytynyt sammutustöiden takia.
Onneksi näin ei käynyt vaan kaikki muut pystyivät jatkamaan ongelmitta.
Tuo että pahoitellaan mikäli jollain on käynyt huonoa säkää on positiivista...
Se mitä nyt nähtiin että tullaan vielä pottuilemaan, ei todellakaan.
Ja vielä enemmän miinusta tuo että ollaan kettuilemassa ilman että ollaan oltu edes neliökilometrin säteellä tapahtumasta.

Edelleen toistaen jopa jo turhaan...
Tilanne selvitetty, pahoittelut molemminpuolin annettu.
Miksi ihmeessä joitain henkilöitä tulee sen päälle vielä pottuilemaan ja kommentoimaan ilman että liittyy edes koko asiaan mitenkään????

Ps:Ehkä käytökseni on ollut negatiivista tätä lajia kohtaan... Anteeksi, ei ollut tarkoitus.
PPs:Mielestäni reilusti negatiivisempaa on minun käytökseni jälkeen nähty...
Tervetuloa kaikki harrastamaan... Mikäli huono tuuri potkaisee, älä vielä lannistu... Sinua tullaan vielä tämän jälkeen potkimaan jotta varmasti alkaa enemmän harmittamaan.
« Viimeksi muokattu: 16.12.08 - klo: 10.00 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #44 : 16.12.08 - klo: 09.53 »
Tuo kyseinen tolppa on tässä syksyn aikana ollut monen muunkin auton surma. Jossain vaiheessa oli ajatuksia pehmustaa se jollain vanhalla patjalla tms. Nyt se lienee selvää, että näin kannattaa tehdä.
Pehmustaminen on yksi vaihtoehto tai sitten voidaan laittaa vaikka pitkä levy esim. 1 x 2,5 m ennen tolppaa.

Lainaus käyttäjältä: peitsamo
Ohessa vielä hieman koostetta niistä ajatuksista, joita sunnuntaina heräili kisaformaatin parnatamiseksi, huomioikaa, että nämä ovat todella tässä vaiheessa vain ilmaan heitettyjä ideoita, mistään muutoksista ei ole vielä sovittu:

- M-18 ja M2-10/M4-10 autot eri päiville tai vaihtoehtoisesti
- M-18 ja M2-10/M4-10 autot ajaisivat peräkkäin ei vuorotellen, jolloin kaikkien ei tarvitse viihtyä kisapaikalla koko päivää
- eräharjoituksia/alkueriä vähemmän, finaaliajoa enemmän
- Väljyyttä erien välille, mahdollinen lounas-/ruokatauko
- Kisabuffet
- Oliko muuta, mitä?
Samoja asioita kuulin myös minäkin. Noista luokkien jakamisesta tuo eka vaihtoehto lienee järkevämpi, koska jos M-18 ja M2-10/ M4-10 ajavat samana päivänä niin molempien settien eräkierrosten väli tulee todennäköisesti lyhyeksi ja toisekseen jompikumpi joutuu tulemaan joko aikaisin/ olemaan myöhään.

Joka tapauksessa seuraava kisa pidetään lauantaina jolloin kauppakeskus on järkevämmin auki 9-18, eli tiloihin pääsee jo hiukan vaille ysi ja päivän saa päättymään aiemmin. Toki kauppakeskus on yhtä pitkään auki kuin sunnuntaina, eli 9 h ja jos osallistujia tulee enemmän niin päivää joudutaan jatkamaan yli tuon 18.
Old fart

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #45 : 16.12.08 - klo: 10.12 »
Kun kattoo esimerkkinä tätä aikataulua, joka oli Vaasassa, niin aika hyvin kerkeää tuossa klo8-18 aikataulussakin.
Käytännössä jos kisalauantaina saisi ovet auki 7:45, niin sillon voisi vetää noin laajan kisan (7 lähtöä/kierros) kauppakeskuksen aukiolojen aikataulussa. Tietty se vaatii tarkkaa aikataulua, mutta se on mahdollista. :)

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #46 : 16.12.08 - klo: 10.20 »
Tuo kyseinen tolppa on tässä syksyn aikana ollut monen muunkin auton surma. Jossain vaiheessa oli ajatuksia pehmustaa se jollain vanhalla patjalla tms. Nyt se lienee selvää, että näin kannattaa tehdä.
-----
- M-18 ja M2-10/M4-10 autot ajaisivat peräkkäin ei vuorotellen, jolloin kaikkien ei tarvitse viihtyä kisapaikalla koko päivää
- eräharjoituksia/alkueriä vähemmän, finaaliajoa enemmän

Toinen paikka, jonka voisi pehmustaa patjalla/tms.
- Takahyppyrin edusta. eli pehmuste ylösnousun vasemmalle puolelle. Siitä kohtaa tippuu suht usein autoja (korkealta ja laattalattialle).

Luokkien ajaminen peräkkäin kuulostaa ihan hyvältä idealta. voisi keskittyä yhteen autoon kerralla ja ei tarvitsisi viritellä ponderia autosta toiseen.

eräharjoitukset voisi mielestäni vähentää yhteen. Toisaalta toi rata on itselle tuttu ja kauempaa tulleet eivät ole radalla välttämättä ajaneet ennen..
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #47 : 16.12.08 - klo: 10.32 »
Kun kattoo esimerkkinä tätä aikataulua, joka oli Vaasassa, niin aika hyvin kerkeää tuossa klo8-18 aikataulussakin.
Käytännössä jos kisalauantaina saisi ovet auki 7:45, niin sillon voisi vetää noin laajan kisan (7 lähtöä/kierros) kauppakeskuksen aukiolojen aikataulussa. Tietty se vaatii tarkkaa aikataulua, mutta se on mahdollista. :)
Jep, tuo on aikalailla yhtä tiukka aikataulu kuin mitä sunnuntaina koitettiin noudattaa  :grin: ja todella pitäisi keretä. Mutta tiukka aikataulu ei anna yhtään armoa jos (ja usein kun) tulee ongelmia, kuten sunnuntainakin oli. Tulevassa WJ:ssä ajetaan todennäköiseti kaikki kolme luokkaa samana päivänä, eli kiirettä pukkaa ja päivästä tulee pidempi, mutta niinhän ne kisapäivät on pitkiä.

Lainaus käyttäjältä: redman
eräharjoitukset voisi mielestäni vähentää yhteen. Toisaalta toi rata on itselle tuttu ja kauempaa tulleet eivät ole radalla välttämättä ajaneet ennen..
Vastasitkin osittain jo omaan ehdotukseesi. Itse mietin myös joskus samaa asiaa, eli harjoituksia voisi olla vain yksi, mutta ongelma on juuri siinä, että vieraspaikkakuntalaiset olisivat varsin epäsuosiollisessa asemassa kun eivä tunne rataa.
Old fart

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #48 : 16.12.08 - klo: 10.46 »
Lainaus käyttäjältä: redman
eräharjoitukset voisi mielestäni vähentää yhteen. Toisaalta toi rata on itselle tuttu ja kauempaa tulleet eivät ole radalla välttämättä ajaneet ennen..
Vastasitkin osittain jo omaan ehdotukseesi. Itse mietin myös joskus samaa asiaa, eli harjoituksia voisi olla vain yksi, mutta ongelma on juuri siinä, että vieraspaikkakuntalaiset olisivat varsin epäsuosiollisessa asemassa kun eivä tunne rataa.

Olisiko ajateltavissa, että eräharjoitukset vedettäisiin läpi ns. "vapaina harjoituksina", eli rata olisi auki esim. tunnin omatoimista treenaamista/ponderin testaamista yms. varten? Tällöin ne jotka tuntevat radan, voisivat olla pois tieltä, kun ne jotka eivät rataa vielä niin hyvin tunne, treenaa. Samalla vältyttäisiin spekulaatioilta, mikä on hyvä määrä, koska jokainen saa/voi ajaa niin paljon, kun haluaa ja radan käytön suhteen on mielekästä.
Flying Calacucco

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #49 : 16.12.08 - klo: 11.22 »

Lainaus
Olisiko ajateltavissa, että eräharjoitukset vedettäisiin läpi ns. "vapaina harjoituksina", eli rata olisi auki esim. tunnin omatoimista treenaamista/ponderin testaamista yms. varten? Tällöin ne jotka tuntevat radan, voisivat olla pois tieltä, kun ne jotka eivät rataa vielä niin hyvin tunne, treenaa. Samalla vältyttäisiin spekulaatioilta, mikä on hyvä määrä, koska jokainen saa/voi ajaa niin paljon, kun haluaa ja radan käytön suhteen on mielekästä.

Kannatetaan, hyvä idea!
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #50 : 16.12.08 - klo: 11.34 »
Olisiko ajateltavissa, että eräharjoitukset vedettäisiin läpi ns. "vapaina harjoituksina", eli rata olisi auki esim. tunnin omatoimista treenaamista/ponderin testaamista yms. varten? Tällöin ne jotka tuntevat radan, voisivat olla pois tieltä, kun ne jotka eivät rataa vielä niin hyvin tunne, treenaa. Samalla vältyttäisiin spekulaatioilta, mikä on hyvä määrä, koska jokainen saa/voi ajaa niin paljon, kun haluaa ja radan käytön suhteen on mielekästä.

Tämä antaa paremmin tilaisuuksia vieraileville kuskeille harjoitteluun, mutta systeemi tarvitsee kuitenkin jonkun rakenteen.
Radalla on liikaa kuskeja yhtäaikaa, jos sitä ei jollain lailla ohjata. Esim. aikataulutetaan 5 min treenivuorot LUOKILLE vuorotellen, mutta kuskit pistävät itse nimensä siihen vuoroon mihin haluavat mennä. Kuskimäärästä riippuen pääsee ajamaan esim. 20-30 min välein. Toimii turistipuolella.

Oman kerhon paljon treenannut porukka voi sitten vapaaehtoisesti jättää enemmän rata-aikaa vierailijoille.
« Viimeksi muokattu: 16.12.08 - klo: 11.37 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #51 : 16.12.08 - klo: 11.58 »
Kuten Jarkko kirjoittikin niin "vapaa" eräharjoittelukin vaatii jonkinlaisen järjestyksen, erityisesti kun kuskeja on enemmän ja varsinkin kun radalla on eriluokan autoja.

Mutta esim tuommoiset 5 min erät ja listat joihin voi kerrallaan esim 10 kuskia laittaa nimensä voisi toimia. Ja listalle voi laittaa nimensä vain yhden kerrallaan ja vasta ajon jälkeen voi laittaa nimen seuraavaan mahdolliseen vapaaseen erään. Hieman osallistujamäärien mukaan 5 min vuoroja, esim. viime kisan osallistujilla olisi voinut olla vaikka

12:00 - 12:05 M-18
12:05 - 12:10 M4-10
12:10 - 12:15 M-18
12:15 - 12:20 M4-10
12:20 - 12:25 M2-10
12:25 - 12:30 M-18
jne.

Tätä voitaisiin ainakin koittaa käyttää seuraavassa kisassa. Tällä tavoin vain jää suuri vastuu kisaajille lainaponderin testaamisesta, mutta eiköhän siihenkin saa kehitettyä jonkin systeemin avuksi.
Old fart

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #52 : 16.12.08 - klo: 11.58 »
Laitetaan raja max 10 heppua lauteille kerrallaan ja jono lauteille. Sitä mukaan jonosta ajamaan, kun paikkoja vapautuu nostamaan lähdön tai akun lopun johdosta. Tämä käytäntö näyttää toimivan treeneissä silloin, kun porukkaa on paljon. Käytännössä ajosessiot ovat lyhyitä, kun jotain särkyy tai pitää mennä säätämään autoa.

Ekoissa kisoissahan oli vapaa harjoittelu kaikille ja toimi. Tosin porukkaa oli silloin vähemmän.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #53 : 16.12.08 - klo: 12.02 »
Pieni lisäys mikäli on vapaat ajoajat, kuka nostaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #54 : 16.12.08 - klo: 12.11 »
On se kumma miten iso mies jaksaa itkeä moisesta. Lukee kenen tahansa versiota aiheesta, niin ITSEHÄN AJOIT KONTIIN (tai tolppaan)!!!  :grin: Hassua miten se edellä menevä saakaan autokisoissa yleensä valita sen ajolinjansa...

Kyllä se on ainakin turistipuolella ja liikenteessä sen takana ajavan syy, jos konttiin torppaa! Pitäisikö sun ehkä hankkia nyt uusi, vähän MIEDOMPI pannu itsellesi pukinkonttiin, jos se vaikka pysyisi vähän paremmin lapasessa?   :mrgreen:

Haista sinäkin pitkä...
Älä tule huutelemaan siihen kuuluisaan vieraaseen pöytään.
Eikö äitisi ole tätä oppia sinulle tissin kautta välittänyt???

Sovitaanko jatkossa ettei kirjotella tällaista tänne?  :police:

Stimpson ja *HOKE* sen ainakin nyt tietävät kun saavat nauttia viikon tauosta...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #55 : 16.12.08 - klo: 12.17 »
Ei pahalla mutta nyt meni kyllä bannit väärällä miehelle :shock: näin sivusta lukeneena.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #56 : 16.12.08 - klo: 12.22 »
Pieni lisäys mikäli on vapaat ajoajat, kuka nostaa.
Jerzi

Vapaissa treeneissä ei ole nostovuorolaisia. Joku sopivassa paikassa seisova katselija/joutomies nostaa tai sitten kuski itse.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #57 : 16.12.08 - klo: 12.25 »
Laitetaan raja max 10 heppua lauteille kerrallaan ja jono lauteille. Sitä mukaan jonosta ajamaan, kun paikkoja vapautuu nostamaan lähdön tai akun lopun johdosta. Tämä käytäntö näyttää toimivan treeneissä silloin, kun porukkaa on paljon. Käytännössä ajosessiot ovat lyhyitä, kun jotain särkyy tai pitää mennä säätämään autoa.

Ekoissa kisoissahan oli vapaa harjoittelu kaikille ja toimi. Tosin porukkaa oli silloin vähemmän.

Aikaa ei kisapäivän aluksi kannata käyttää jonossa seisomiseen. Max. kymmenen kuskia kerrallaan radalla toimii niin, että siinä listassa mihin oma puumerkki ja taajuus käydään kirjoittamassa, on vain kymmenen ruutua per vuoro.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #58 : 16.12.08 - klo: 12.31 »
...Tällä tavoin vain jää suuri vastuu kisaajille lainaponderin testaamisesta, mutta eiköhän siihenkin saa kehitettyä jonkin systeemin avuksi....

Minusta se menisi näin:

-kilpailija vastaa ponderin laittamisesta oikeaan aikaan autoonsa ja sellaisella tavalla, että se toimii. Ajanottohan voi olla päällä jo vapaan harjoittelun aikana, jolloin toimimaton ponderi paljastuu, kun/jos kuski käy tsekkaamassa tuloslistan.

-kilpailun järjestäjän ponderivastuu rajautuu siihen, että kilpailijalle on antaa toimiva ponderi vuokralle/lainaksi. Siitä eteenpäin vastuu ponderin asentamisesta autoon ja toiminnasta autossa on kilpailijalla.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Lopputulokset ja pulinat: Hobbylinna Indoor Challenge I
« Vastaus #59 : 16.12.08 - klo: 12.59 »
Omasta mielestäni vapaat harjoitukset ovat liian epämääräisiä kisapäivän ohjelmaan. Tällöin alkaa kisaaminen siitä kuka kerkeää ajaa eniten jne. Ohjatut harjoitukset ovat paras tapa suorittaa harjoittelu kisapäivän aikana. Rata oli edellisenä viikonloppuna myös lauantaina auki, joten vapaata harjoittelua oli mahdollista suorittaa koko edellisen päivän.

Mitä tulee aikatauluihin, niin aikaahan kisojen läpivientiin oli sinänsä ihan tarvittavasti, mutta ongelma ennemminkin oli että paikan ovia ei saatu aikaisemmin auki. Mielestäni ovet pitää olla auki vähintään tunti ennen ensimmäisen kisalähdön alkamista. Tämän takia koko kisa aloitettiin 20 minuuttia myöhässä. Eräkierrosten välissä täytyy olla hieman aikaa kierrostenlaskennalle tehdä tarvittavat muutokset / laskelmat esim. lähtöjärjestyksistä sekä alkuerien ja finaaleiden välissä tulee olla aikaa tarkistaa kaikki oleelliset tiedot rauhassa, jotta esim. pondereiden numeroita ei tarvitse alkaa ennen finaalin lähtöä tarkastelemaan.