Päävalikko

Duratrax Evader EXB 1/10

Aloittaja mehtis, 20.12.08 - klo: 11.16

mehtis

mitäs porukka on mieltä tästä autosta saadaan suomeen vuoden vaihteessa. tuossa vielä linkki http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=46_124_125&products_id=998&zenid=4d07a919e945d0bf90eb13074254b768 . ei ainakaan olisi paha hinta :D mutta halvalla ei taida vieläkään saada hyvää.  :lol:
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Viltsu

Kyllä ihan asia vehkeeltä vaikuttaa ja varaosapalvelukin pelaa, ni ei tossa kauhian mettään voi mennä.
Voisi sellasen truggyn ostaa pois, jahka löytyy hyllystä, sen verran mielenkiintoselta vaikutti hintaansa nähden!
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

foursquare

mahtaskoha tuo ratas diffi systeemi käydä asson B4  :angel: ois mielestäni parempi ku kuuladiffi
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

tturku

Ostin auton ilman radiota tänään ja kävin ajamassa lippulaivassa muutaman kierroksen.
+ Iskua tuli mutta auto kesti hyvin poislukien iskarit, jotka menee vaihtoon, sekä ohut läpinäkyvä spurrin suojus, joka halkesi vähän.
+ Renkailla oli hyvä pito radalla
+ Auto oli helppo ajaa

- Iskarit ei kestäneet voltteja, yksi korkkasi, saattoi olla vika myös siinä että ne oli tehtaan jäljiltä kiristetty liian kireälle yläpäistä.
- Moottori ja nopari olivat laiskan rauhalliset, lipon kun laittoi niin sai vähän vauhtia mutta ei se vielä lujaa kulkenut eikä lippiksen nurkkapöydältä mitään loikkaa voinut tehdä vaikka kovasti yritinkin muutaman kerran.
- Siipi ei pysy hyvin kiinni mutta siihen pitää tehdä viritys.

Auto on kyllä kestävä, tuli 1:10 nelikko auton niskaankin mutta ei ollut moksiskaan tärskystä sekä pari kertaa yritin "hypätä" kulmasta jolloin auto tuli keula edellä kumpuun, mutta auto kesti.

Ainut pettymys on melkein iskarit. Moottorillekin voi löytyä menohaluja kun en pahemmin kerennyt testailla, josko nopari kalibroitui oikein tai jäikö ohjaimesta jotain ruuvaamatta säädöistä.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

tturku

Nyt on autossa kiinni 3racingin iskarit, jotka on tarkoitettu tamiyan DB-01 eli durgaan. Meni kiinni pienellä modilla. Täytyy vielä sähköt vaihtaa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

tturku

Nyt autossa kiinni Nosramin evil brushless ja 13,5T kannu ja kulkee omiin tarpeisiin ja kykyihin nähden ihan tarpeeksi. 3Racingin iskarit toimii hyvin ja auto on helppo ajaa. Renkaissa on hyvä pito matolla ja ne eivät kulu nopeasti. Jos uskaltautuis lähteä kilpailemaan ensi viikonloppuna autolla lippulaivaan.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

tturku

Nyt on kisaura aloitettu autolla. noin 5 vapaata harjoitusta, 3 alkuerää ja 2 finaalia autolla takana. Oli helppo ajaa. Autossa ei ollut ongelmia kun sai harjoittelujen jälkeen kannun kiristettyä kunnolla kiinni. Pääsi pari kertaa löystymään ja mällistä sitten luisti paikoiltaan jolloin sai aikaiseksi sileän spurrin  :lol: Ruuvilukitetta ja tiukempaan kiinni niin johan kesti. Takarenkaina Prolinen squared fuzzies renkulat ja paljon pitoainetta. Pari isoa mälliä tuli ja monta pienempää eikä autosta hajonnut mitään eli kestää se. Ainoa muutos oli renkaiden lisäksi kuulalaakerit, jotka vaihdoin autoon ennen kisoja. Nyt pitää ettiä vielä pidemmät välitykset niin hyvä tulee.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Matti Räsänen

Millaiset speksit tuon auton vakiosäätimellä on? Eli millaista mottia kestää? Onko jarrullinen? Manuaali ei kertonut mitään  :huh: http://manuals.hobbico.com/dtx/dtxd30-manual.pdf

tturku

Pakillinen automaattinopari on, ja muistan jostain lukeneeni että olis 20T kestävä, ja sen vakiomosan pitäisi olla kanssa 20T mutta laiska se oli. Pakkia ei noparista saa pois päältä ja kai siinä joku jarru on. Menettelee aloittelijalla mutta jos vauhtia haluaa niin sähköt menee uusiksi.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

SuomiKP

siis oliko moottori laiska 20 lankaiseksi vai samaa tasoa kuin muut 20 lankaiset? mietin et tummoisen vois ehkä ostaa jos siihe laittas vaik 17 lankasen kiinni ja tietysti uus nopari :D
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

SuomiKP

http://www.youtube.com/watch?v=MUBXpFJ1NHQ löysin tommosen esittelyvideon, aika laiskalta vaikuttaa :S
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

tturku

kuten aiempana totesin niin ei se kovin lujaa vakiosähköillä kulje. Sähköt ja iskarit vaihtamalla erittäin kestävä peli.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

SuomiKP

eikös tuohon autoon saa päivitys iskareita sen omalta valmistajalta jotka sopivat suoraan autoon?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Matti Räsänen

Lainaus käyttäjältä: SuomiKP - 16.01.09 - klo: 13.23
http://www.youtube.com/watch?v=MUBXpFJ1NHQ löysin tommosen esittelyvideon, aika laiskalta vaikuttaa :S

Aloittelijallehan toi paketti onkin, joten ei sen tarvitse tykki ollakkaan.
Jos SuomiKP olet aloittelija niin toi on ihan riittävän tehokas luultavimmin. Tehoja voi lisäillä sitten taitojen kehittyessä.

SuomiKP

en oo alottelija :D oon harrastanu aika monta vuotta rc tavaroita ja pidin tos taukoo ja aloin taas harrastaa :D
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

SuomiKP

kestääköhän tuo kireämmän motin? harjattoman ehkä?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

vwaltsu

#16
Ostin itsekin kyseisen vempaimen ihan kokeilu mielessä kun halavalla sain ihan uuden pelkän rullaavan aihion ilman mitään. Pitäisi katsoa minkälainen moottori setti (harjaton) tuohon olisi sopiva, sisäradalla tarkoitus ajella. Ne alkuperäis iskarit on tosiaan aivan naurettavat, siis laatu on niin huono ettei niissä alunperinkään pysy liemet sisällä. Laitoin heti kiinni Hong Norin CRT.5 iskarit auton omilla jousilla joten pitäisi toimia. Vielä kun laittaa tuohon kaikkialle kuulalaakerit, näytti saavan n. 15€ hintaan niin alkaa olemaan auto varmasti ihan kelpo peli.
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

tturku

Joo. Kuulalaakerit sisään vaan. Kummallisesti on muuten autossa sillä slipperin akselilla ne kaksi liukulaakeria paksummat. Tai toinen oli 4mm paksu ja toinen 3mm. Ei ollu tarpeeksi shimmejä että olisin saanu kummatkin kuulalaakerit menemään ilman klappia akselilla. Toi kannattaa huomioida kun vaihtaa niitä laakereita. Mulla on nosramin evil brusless kiinni dragon 13,5T motilla jolla kulkee jo kohtuullisesti, pitää kokeilla pidempiä välityksiä, pienempää spurria löytyy sekä isompaa pinjonia. Katotaan miten se sitten kulkee. Noilla nykyvälityksillä lähtee välillä keulimaan kun lyö lämän pohjaan. Toi ko. kone kiertää noin 36000r/min. Lisäksi ajattelin seuraavaksi kokeilla reilut 40000r/min kiertävää konetta. Ja hyvin on kestänyt rattaat ja vetarit toistaiseksi. Muutaman spurrin olen saanu sileeksi, mutta nekin menny sen takia että motti liikahtanu iskuista kiinnityksessään.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

tturku

Saa duratraxin omaa aluiskaria myös autoon, muttei suomesta. Lisäksi kalliit mutta 3racingin iskarit sain heti autoon kiinni ja tiesin hyviksi + varaosia saa myös niihin hyvin. Samoin noin 5crt:n iskarit saa sieltä rc-garagesta suoraan, ja ne on varmasti hyvät myös sekä kestävät ja saa varaosaa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

tturku

Käytkö valtsu ajamassa lippulaivassa tai muualla?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

vwaltsu


Lippulaivassa tulee käytyä kerran pari viikossa. Kyllä sä olet munkin kanssa siellä jotain höpötelly  :lol: Täytyy katsoa koska Evalla pääsee tuolla kokeilemaan, projekti on vielä kesken.

Takasiiven alkup. kiinnitys on aika heikko esitys, miten olet tuon ratkaissut? Diffin purkasin myös ja vaihdoin sieltä pois ne 'varastorasvat'
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

tturku

Jaahas. Tuus nykimään ens kerralla hihasta tai anna vinkkiä niin yhdistän nickin ja naaman :p Niin tosissaan toi takasiiven kiinnitys on mallia oldschool, eli isot pojat kerto että noin oli ennen vanhaan siivet autoissa. No silloinkin siihen löytyi yksin kertainen ratkaisu. Taivuta aivan pikkaisen noin 1 cm päästä niitä siiven metallirimoja, jotka menee sinne auton takatornin sisään niin johan alkaa pysymään siipi paikallaan :wink: Mä en oo niitä varastorasvoja edes jaksanu poistella. Hyvin pyöri diffi niidenkin kanssa. Mulla on paria eri kokoa nyt spurreja kokeilla ja alkuviikosta tulee isompaa pinjonia.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

bluebeetle

Kaasuhitsauslangasta/polkupyörän pinnasta saa sitten taivuteltua evoluutioversioita tuosta siivenkiinnikkeestä... :)
Ja tosiaan, kun taivuttaa päästä viimeistä senttiä pikkasen alkaa pysymään paikallaan ellei muuten pysy...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

tturku

Laitetaan vielä kuvaa omasta menopelistä. Kuvan on ottanut AVU! nimimerkillä kirjoittava kaveri lippulaivan WinterJumps III osakilpailusta lippulaivassa.



Ja tässä vielä AE-Mod nimimerkillä kirjoittavan kaverin räppäsy samoista kisoista.

-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

vwaltsu


Hyvät kuvat autostasi :tongue: Hommasin ko. autoa varten Speed Passion Sport Tuned Pron 3600kv -moottorin, saa nähdä kuinka liikkuu tuolla. Millaiset välitykset sulla on 'tturku' käytössäsi? Vielä kun saapuu tilaamani laakeri setti niin pääsisi kokeilemaan radalla tuota.


HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

tturku

satuitko saamaan pomppulinnan alesta kombon vai RacingFactorystä? Tällä hetkellä vakio välitys, eli olisko ollut pinjoni 23T ja spurri 81T. Tänään tarkoitus kokeilla ripeämpää mottia ja pienempiä spurreja lippulaivassa
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

vwaltsu


RF:ltä hankin omani. Mikä tämä ripeämpi moottori on? Kerro sitten kuinka kulki..  :cool:
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

SuomiKP

siis voiko Espoon lippulaiva kauppakeskuksessa ajella noilla autoilla jossain? vai mitä paikkaa tarkoitatte?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

SuomiKP

http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=999 jos tuollaisen hankkisi, niin mitä eroja tuolla on tähän exb malliin, onko yhtä hyvä? ja kai tuossa on enemmän maavaraa?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

mehtis

Lainaus käyttäjältä: SuomiKP - 20.01.09 - klo: 18.14
siis voiko Espoon lippulaiva kauppakeskuksessa ajella noilla autoilla jossain? vai mitä paikkaa tarkoitatte?
reps  :cheesy: . lippulaivalla tarkoitetaan winter jumps kisoja. :mrgreen:
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa