Kirjoittaja Aihe: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka  (Luettu 2549 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SuomiKP

  • Veteraani
    • Profiili
Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« : 27.01.09 - klo: 22.39 »
juu eli aihe kertoo kaiken, s*****an tiukka moottori jostainsyystä ja vetonaru ei enää palaudu taakse, eikä starttiboksi jaksa pyörittää konetta, eli WTF?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #1 : 27.01.09 - klo: 22.44 »
Laakeri?

Avaamallahan se selviää...  :wink:
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa SuomiKP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #2 : 27.01.09 - klo: 22.45 »
en tiiä auto on siis iha uus, en oo ajanu yhtää ton jutun takii, menee stna hermo prkl
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #3 : 27.01.09 - klo: 22.47 »
Mikäli kone on suht tuore, niin lieneepä mäntä yläkuolossa. Kokeile ruuvarilla pohjan aukosta kammeten pyörittää vauhtipyörää.
Ja vastaus tulikin, eli kone on tuore ja siksi tiukka, tämä on mielestäni varsin positiivinen asia, koneen käyttö helpottuu sisäänajon ja parin ajolitran jälkeen.

Mikäli tuntuu kovin tuskaiselta, niin neljänneskierros tulppaa auki, autoa käyntiin ja kun hörähtää, niin tulppa kireelle. Tosin näin kone narahtaa lähes aina jumiin, jos ei lähde, kun tulppa kiinni se puristuksiin jäänyt ilmapatja saattaa joskus palauttaa koneen takaisin vapaalle pyörintäalueelle.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #4 : 27.01.09 - klo: 22.50 »
Kuumailmapuhaltimella koneen lämmittäminen auttaa myös todella paljon.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa SuomiKP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #5 : 27.01.09 - klo: 22.53 »
ok, täytyy kokeilla noita juttuja :D
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Poissa SuomiKP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #6 : 28.01.09 - klo: 21.13 »
v*tun hyper 7 kone sammuu heti ku hipaseeki kaasuu ja stna toi kone on nii tiukka et sen tulpan pitää olla nii paljo auki et roiskii oikee polttoainetta ympäriinsä, ja voiks näil pärrillä ees ajaa talvel? kui käynnistyy kylmäs?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #7 : 28.01.09 - klo: 21.16 »
lämmittämällä käynnistyy
Junnumestari 2007

Poissa kase

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #8 : 28.01.09 - klo: 21.33 »
tahtoo olla kylmällä vähän kenkkumaisia nitromoottorit  :laugh: itselläkin sammuu heti kaasua painaessa kylmällä koneella,auttaa ainaki mulla et pidät hehkun paikallaan ja vähän kaasuttelet ja sit hehku veke.mukava on talvella pärräillä,säätelemistä tosin aika paljo....mutta eikös se kuulu asiaan  :tongue: jos ei rupee käymään niin kokeile laittaa kunnolla rikkaamalle.

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #9 : 28.01.09 - klo: 21.42 »
Kannattaa myös huomata ettei kone välttämättä saavuta normaalia käyntilämpötilaa näillä keleillä joten lämmöneristettä sopivassa määrin kannen ympärille.. vaikka se wanha sukka  :undecided: .. onhan noita vinkkejä foorumi väärällään.
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa SuomiKP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #10 : 28.01.09 - klo: 22.52 »
onkos tampereella päin ajokavereita, ajelen tääl vaa yksin ja apuki kelpais
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Poissa SuomiKP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #11 : 01.02.09 - klo: 16.35 »
siis jos talvella ajelen nii kannattaisko laitta esim foliota siihe motin ympärille? tarviiko sillon ruveta säätelemmään mottia? ja jos täytyy, niin onko hyviä säätöohjeita?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Poissa timpo1993

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #12 : 02.02.09 - klo: 17.18 »
Moi Ainaskin kun  itse ajelen joskus talvella nii laitan foliota kannen ympärille hyvin pysyy lämmöt.Itse en ole joutunu säätelemään viellä ku motti on viellä viimekesän sisäänajo säädöissä.
hpi racing, Hobao Hyper 7.

Poissa SuomiKP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #13 : 02.02.09 - klo: 17.19 »
ok, mulla mootori sammuu ku hipaseeki kaasuu :S
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #14 : 03.02.09 - klo: 16.56 »
muistakaa se että aina melkein kuin lähtee nitro autoilla ajelee niin moottori on säädettävä. itselläni ei ole semmoista ajo kertaa tullut millonka en olise konettta säätänyt.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hyper 7 Black edition Motti saakelin tiukka
« Vastaus #15 : 03.02.09 - klo: 17.24 »
Jos ajaa kunnon koneilla, pannu on ollut edellisellä kerralla säädöissä ja malttaa ajaa sen lämpimäksi ennenkö lähtee ruuveja pyörittelemään, niin eipä niihin aina tarvitse koskea. Vaikka herkkiä koneita ovatkin (osa enemmän, osa vähemmän), niin ajokelpoiset säädöt säilyy kerrasta toiseen suht mukavasti, jos olosuhteet ei ihan järkyttävästi vaihtele. Hieman mielestäni virheellistä kuvaa nitrokoneista levitetään, vaikkakin on syytä painottaa säätämisen määrää. Kai tämä johtuu pääosan kokemuksista täysin säädyttömien kökkötoleranssi -halpispannujen kanssa, joiden säätöön vaikuttaa enemmän kuun asento ja ilmavuodot, kuin itse neulat, sekä käyttäjän omasta osaamattomuudesta. Usein se on juuri se ensimmäinen polttis josta ne mielikuvat tehdään, tästä syystä suositan myös kaikille harrastuksesta kiinnostuneille riittävän tason aloitusvehkeitä, jotta näkee mitä homma oikeasti on.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.