Jos ajaa kunnon koneilla, pannu on ollut edellisellä kerralla säädöissä ja malttaa ajaa sen lämpimäksi ennenkö lähtee ruuveja pyörittelemään, niin eipä niihin aina tarvitse koskea. Vaikka herkkiä koneita ovatkin (osa enemmän, osa vähemmän), niin ajokelpoiset säädöt säilyy kerrasta toiseen suht mukavasti, jos olosuhteet ei ihan järkyttävästi vaihtele. Hieman mielestäni virheellistä kuvaa nitrokoneista levitetään, vaikkakin on syytä painottaa säätämisen määrää. Kai tämä johtuu pääosan kokemuksista täysin säädyttömien kökkötoleranssi -halpispannujen kanssa, joiden säätöön vaikuttaa enemmän kuun asento ja ilmavuodot, kuin itse neulat, sekä käyttäjän omasta osaamattomuudesta. Usein se on juuri se ensimmäinen polttis josta ne mielikuvat tehdään, tästä syystä suositan myös kaikille harrastuksesta kiinnostuneille riittävän tason aloitusvehkeitä, jotta näkee mitä homma oikeasti on.