Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 611107 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1440 : 14.12.10 - klo: 21.34 »
Niin tai näin, nopari sai minigrip pussin niskaansa. Leikkasin pussin pohjasta toisen kulman pois,
sen verran että johdot mahtuu pihalle ja vedin pussin johtoihin tiukaksi paketiksi nippusiteellä.
Näin nopariin pääsee vielä käsiksi pussin sulkija päästä. Se on myös hyvä jättää ajojen jälkeen
auki niin tuulettuu ja mahdollinen kosteus pääsee poistumaan.

Ajon ajaksi tuonne pussukkaan on myös hyvä heittää kaikille kenkälaatikoista tuttu kosteus sieppari.

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1441 : 14.12.10 - klo: 21.47 »
mulla on ainakin niin että nopari ja vastari on lakattu ja servolle ei ole tehty mitään ja ei ole hajonnut lumesta.auto on se vaki oaxial ax10 rtc


ja sori ot

Poissa Ooppelijanne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1442 : 15.12.10 - klo: 12.17 »
Onnistuisikohan tehdä Hyperin 7 taikka 8 korista aluskori tuohon ST:en? Mitkähän on noiden korien mitat, että osais vähän hahmottaa sopivuutta.

Ite tein tuohon SC10:n aluskorin B4:n korista joka on mielestäni todella hyvä kesällä sekä talvella.


Mitäs mittoja kaipaisit? Itellä kasi ja kaverilla 7

Ainakin pituus ja leveyttä vois mittailla eri kohdista.
Tuleekos nämä korit yleensä leikkaamattomana?

iskaritolppien väli 32,5cm, kori leveimmästä kohdasta 22-23cm, kiinnitysreikien väli 27cm ja korin reunojen korkeus noin 4cm. Nämä siis kasissa, mutta aika liki sama seiskassakin.
hobao hyper 8 .28, Kyosho mini-Z mr-01, HB cyclone s drift CounterSteerMod 86%

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1443 : 15.12.10 - klo: 16.07 »
mulla on ainakin niin että nopari ja vastari on lakattu ja servolle ei ole tehty mitään ja ei ole hajonnut lumesta.auto on se vaki oaxial ax10 rtc


ja sori ot
Rupeaa vähän aihe menemään jo ohi, mutta...
Siitä vastarin suojaamisesta, onhan se hyvä että piirilevy on lakattu, mutta ei se auta yhtään mitään jos niihin servoliittimiin pääsee vettä, vastari tulisi olla ihan pussissa ja sillä tavalla että johtoja pitkin ei pääse vettä. Tästä vedeltä suojauksesta on ihan oma aihekkin, jos siellä jatketaan jos jollain on tarvetta.

Ja jottei ihan mene aiheen ohi niin...
Onko siitä kissa moottorista (Leopard) jo kokemuksia, onko laadukas vai onko ihan normi kiina laatua?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1444 : 15.12.10 - klo: 17.08 »
mulla on ainakin niin että nopari ja vastari on lakattu ja servolle ei ole tehty mitään ja ei ole hajonnut lumesta.auto on se vaki oaxial ax10 rtc


ja sori ot
Rupeaa vähän aihe menemään jo ohi, mutta...
Siitä vastarin suojaamisesta, onhan se hyvä että piirilevy on lakattu, mutta ei se auta yhtään mitään jos niihin servoliittimiin pääsee vettä, vastari tulisi olla ihan pussissa ja sillä tavalla että johtoja pitkin ei pääse vettä. Tästä vedeltä suojauksesta on ihan oma aihekkin, jos siellä jatketaan jos jollain on tarvetta.

Ja jottei ihan mene aiheen ohi niin...
Onko siitä kissa moottorista (Leopard) jo kokemuksia, onko laadukas vai onko ihan normi kiina laatua?

On todettu maailmalla, että samaa kamaa castlen moottoreiden kanssa.
Päälisin puolin vaikuttaa ihan laadukkaalta.

Liikkeelle lähtö pienellä "kaasulla" ei ainakaan itsellä aiheuta mitään nykimistä moottorissa. Tässä taitaa erona olla se että tämä on 4-napainen kun monet muut kiinan motit on 2-napaisia.

Tarkempia testituloksia luvassa huomenna jos keli sallii. Nyt paukkuu mittarissa -18.

Siinäpä vielä kuva kasassa olevasta autosta ja noparin suojauksesta.

Poissa -Markus-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1445 : 15.12.10 - klo: 18.28 »
Tuli tänään testiajot suoritettua hobaolla. Piti vielä hillitä tuota kaasusormea kun ei ollut vielä kummempia suojia tehtyä ja akut vielä sisäänajettavana.
Noparissa vissiin jotain häikkää kun oli tulikuuma kun kokeilin kesken ajon. Tekinin sivulla sanotaan, että tuulettimen pitäs lähteä pyörimään siinä 60 asteen korvilla, mut eihän tuo pyöriny, mikä lie.
-- HoBao Hyper ST -- Team Associated SC10 -- Traxxas Slash 4X4 --

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1446 : 16.12.10 - klo: 17.24 »
Kokemuksia on kerätty kahden akullisen verran.
Moottori ei lämmennyt juuri kättä lämpimämmäksi. Ei edes umpihangessa möyriessä.
Tosin ei taida noilla nappularenkailla olla paljon vastusta.

Minigrip pussi suojaus toimi loistavasti, ei yhtään kosteutta pussin sisällä.

Auto on kyllä kiva ja helppo ajettava.

Poissa nieemikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1447 : 18.12.10 - klo: 12.01 »
taas olis sähkökonversio tekeilla ny vaan suoraan kitistä eli

hongnor dm-1 spec
tekno kit
monster combo

eli kysymys mitenkä kun en kytkimellistä 2 vaihteista kytkenyt olisko tarve jollekin akselin jatkopalalle vai tuleeko kellon ulempi laakeri vaan niin sisään koloon ja lukitus ruuvi kellon sisään


eikös se ole vähän hassusti jos ei tue kellon päätyä ollenkaan?

täytyy ettiä siihen laakerikin tolta dm-1 ketjusta löyty koko jo BALL-BEARING MR85ZZ 5x8x2.5

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1448 : 18.12.10 - klo: 13.43 »
Kyllä kello-ratas setin tulee olla molemmista päistään tuettu. Alunperin laakerilla, koska kytkin on käytössäkin. Jos ei se mene niin syvälle, että ulompikin laakeri ylettää kuvan akseliin, niin jatko-tötteröllinen mutteri tarvitaan. Itse sähkömoottori ei kytkintä tarvitse, joten sen kannalta ton voi vaikka vetää kiinteäksi.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa nieemikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1449 : 18.12.10 - klo: 16.14 »
niin jos se tuleva laakeri ylettää akseliin niin on ok vai? vaikka kello tulee siitä yli mikä tuon jatkotötterö aksilin toiminta on olisko jollain kuvaa?

ja sellanen iso mutterinen akselihan ei käy koska tarvitaan toi hässäkkä. ruuvattava jatko akseliin mahdollinen mutta voiko se kestää?
« Viimeksi muokattu: 18.12.10 - klo: 16.18 kirjoittanut nieemikko »

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1450 : 18.12.10 - klo: 20.17 »
Kunhan kello-ratas -setti on KAHDELLA laakerilla tuettu, niin riittää. Olen nähnyt kahta mallia.
Mallin jossa ulompi laakeri on ihan uloimman rattaan alla, pitkässä/jatko-akselissa kiinni.
Mallin jossa ulompi laakeri on kuopassa 2-3 rattaan alla samassa rivissä kuin 1-ratas-kytkinkellossa.
Arvaa kumpi popsii ulompaa laakeria enempi, voiman puolittaja kahdelle laakerille, vai se jossa kaikki rataskuorma kohdistuu oikein vääntövarren voimalla yhteen laakeriin.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1451 : 19.12.10 - klo: 07.01 »
Yksi vaihtoehto olisi tuohon dm-1:seen lämästä normaali polttiksen kytkinkello kiinni? Sähkiksessä ei varmaan tuolla kakkosvaihteella hirveästi tee...

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1452 : 19.12.10 - klo: 11.08 »
Nyt on tänne saapunut tuo 4000kv kiina mosa ja 100a nopari, akkua odotellaan.
Maanantaina saan alumiinia moottoripukkiin... :evil:
Kyllä se tästä, kyllä se tästä...

Sitten on toinenkin suunnitelma jotan juuri nyt mietiskelen, jos muuntaisi tuon PureTen Alphankin sähköpeliksi... Ei periaattessa tarvitse kuin tehdä moottoripukki siihenkin, 8mm muovilevystä saanee sopivan?


EDIT: Firen konversio on valmis! Nopean testin mukaan (sisätiloissa) tehoa on AINAKIN tarpeeksi.
« Viimeksi muokattu: 30.12.10 - klo: 09.00 kirjoittanut vilzuh »
Passiivista harrastelua

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1453 : 06.01.11 - klo: 18.48 »
Käytiin tänään hieman luisuttelemassa tuolla assolla ja tältä se näytti http://vimeo.com/18498970
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1454 : 15.01.11 - klo: 21.47 »
Hieno video ja huippu kuvaaja  :afro:

jos joku tarttee konversiopalikkaa... http://rc10.fi/index.php?topic=53978.msg500826#msg500826
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1455 : 15.01.11 - klo: 21.48 »
Hieno video ja huippu kuvaaja  :afro:

jos joku tarttee konversiopalikkaa... http://rc10.fi/index.php?topic=53978.msg500826#msg500826

Videohan oli täysin arsesta mutta se ei johdu kuvaajasta :mrgreen: :mrgreen:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1456 : 04.02.11 - klo: 23.39 »
Mjaahas tänään valmistu sitten nastat hyperiin ja käytiinhän sitä äkkiä koittamas. Tästä tuloksena oli ettei Novakin pinionit antanu järin vakaata käsitystä kestävyydestä. Vissiin jää/lumi ja nastarengas oli liikaa verrattuna kesän asfaltteihin :)

Mod1 hardened steel Novak 20t + nastat
- http://img9.imageshack.us/img9/6214/pinioni2.jpg
- http://img87.imageshack.us/img87/4269/pinioni.jpg

Noh kerrankin löi kipinää/tulta korin sisässä eikä mitään sähköjä hajonnu :D Onkos porukalla kokemuksia Novakeista. Nyt lähti 2kpl 20T robinson racingeja tilaukseen, jos ne ei kestä niin alettava vissiin isommalti rajottaan tehoja noparilla talvea varten.

Viel kun sais kaverinkin autoon nastat alle ja suojaukset kuntoon niin pääsis kahdel autol ajeleen, viel jos amainhobbies sais lähetettyy pinjonit alle 2kk:ssa :)


Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1457 : 07.02.11 - klo: 09.16 »
Onkos porukalla jo Leopardin koneista paljonkin kokemuksia? Miettiny tässä jos nuo pinjonit ei ala kestään niin vaihtais 5mm akselilla olevaan leopardiin. Tällä hetkellä siis KB45 "normaali" xl konetta paksumpi kannunen (45mm) HK kone 6mm akselilla ja oliskohan kv ollu jotain 1200kv paikkeilla ja voimaa on aivan päättömästi ja niin halutaan tilanteen säilyvän myös moottori vaihdon jälkeen :)

Mitenkäs nää leopardit kestää kierroksia mietin esim. tällästä konetta kun kv lukukin olis hieman pienempi niin luulisi että kone pääsisi vähän helpommalla vai auttaako sitten kierrosten nosto kun mahdollisesti laakereja rasittava vääntö vähenee?

Tässä malleja mitä arvelin hyperiin sopivaksi 6s lipolla:
- LBP4274/3Y
- Leopard 4074 Brushless Motor 1774kv

Kummatkin koneet on valmistajan mukaan max 8s lipoille, mut eipä tuo varmaan haittaa vaikka niit ajelee 6s lipoilla onhan sitten joskus tulevaisuudessa 8s mahdollisuuskin :D Kommentteja näistä koneista ja mielipiteitä onko tehokkaampia kun tämä hobbykingin kone: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4936

Poissa AkR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1458 : 07.02.11 - klo: 12.12 »
Itsellä Emaxxissa ja Hyper 7:ssa tuota hieman pienempi 4074 2150Kv, nopari ongelmien jälkeen olen sillä ajellut muutamia kymmeniä akullisia 6s liFellä ja nyt 6s LiPolla ilman ongelmia.

Hankala tehoista sanoa, tai verrata kiinan KB koneisiin, kun tälläkin meno on aika päätöntä, alakierroksilla Leopardi on ehkä "herkempi" eikä rupeä räkimään liikkeellelähdössä, sellanen huomio myös että lämmöt ovat hieman pienemmät kuin kb36/45 koneilla.

Itsellä 1600kv 45xl josta ohensin tuota akselia 5 milliin ja pari 36XL:ää näissä ei keskenäänkään ollut mielestäni isoja eroja tehoissa tai kulkupuolella.

Sen verran vakuuttunut kuitenkin olen että tulen jatkossa käyttämään Leopardin koneita.

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1459 : 07.02.11 - klo: 16.22 »
Sellanen 25-30 akullista takana nyt tuolla koneella (4074 2150kv) eikä yhtään moitittavaa löydy.
Liikkeelle lähdöt on pehmeitä.

Noiden 4274 ja 4074 koneiden välillähän ei ole mitään muuta eroa kun nuo ulkuoressa olevat nystyrät.

Itselläni on käytössä 4s akut ja tehoa riittää niilläkin.
Mihin ihmeeseen niitä 6s akkuja tarvitaan?

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1460 : 07.02.11 - klo: 16.32 »
Ok, hyvä kuulla että Leopardit ollu hyvin toimivia. Tollasen varmaan vois sitten katsoa tolla pienimmällä kv luvulla, niin akkukin kestäis pari minsaa kauemmin :) Muutenkin tuntuu että pienemmän kv omaavat koneet mukavampia ajaa omaan makuun.

Tosta isompaa ei taida viittiä ostaa lienee turhan ylitehokas tuolle autolle :) Noh täytyy katsoa kestäiskö robinson racingin pinjoni niin sais ajeltua kiinaihmeestä viel viimesiä kierroksia pois ennen kesää :)

Itse ainakin tuli tylsistyttyä jo 4s tehoihin ainakin MMM compolla ja kiina kokeiluissa :) Tokihan ne varmaan hienosti piisaa jos rataa tms ajelee.

Poissa AkR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1461 : 18.02.11 - klo: 12.44 »
Itselläni on käytössä 4s akut ja tehoa riittää niilläkin.
Mihin ihmeeseen niitä 6s akkuja tarvitaan?


MMM noparilla ei ole 4s lipot mikään ihmeellinen setuppi, vastaa lähinnä tiukkaa nitroa.


Toiseen hyperiin tilasin kokeilumielessä tälläsen: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14632

Tuohon tulee nopariks 150A Xerun ja tätä olis tarkotus ajaa 4s lipoilla.




Poissa tikkunekku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1462 : 18.02.11 - klo: 13.08 »
moiks!

tämmönen conversio tuli talven aikana pykästyä, hot bodies d8t/tekno v4.

nopea huomio on, että mutasuojat eivät istu korin kanssa, vaan jättävät n. sentin raot reunoille.

moottoreina ois castlen 1600kv ja 1800kv. huutais vielä noparia, servoa ja akkua :smiley:
« Viimeksi muokattu: 18.02.11 - klo: 13.18 kirjoittanut tikkunekku »
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1463 : 18.02.11 - klo: 14.15 »
Itselläni on käytössä 4s akut ja tehoa riittää niilläkin.
Mihin ihmeeseen niitä 6s akkuja tarvitaan?


MMM noparilla ei ole 4s lipot mikään ihmeellinen setuppi, vastaa lähinnä tiukkaa nitroa.


Toiseen hyperiin tilasin kokeilumielessä tälläsen: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14632

Tuohon tulee nopariks 150A Xerun ja tätä olis tarkotus ajaa 4s lipoilla.

Niin en minä sillä. Mulla on myös tuo Xerun 150A ja kyllähän sekin hyväksyy 6S akut.

Itsellä tuo ajelu tulee olemaan lähinnä radalla kurvailua.
Enkä nyt talvellakaan ole mitään tehon puutetta havainnut noilla 4S seteillä.
Voisihan sitä joskus kokeilla 6S.

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1464 : 18.02.11 - klo: 14.31 »
Kyllähän tollanen setuppi 4s akuillakin liikkuu kivasti mutta 6ässillä jää sitä niin sanottua reserviä. 6s kokeilun jälkeen 4s vaan tuntuu hivenen laimeelta. Tietty rataolosuhteissa 6s lienee varmasti liioittelua.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1465 : 07.03.11 - klo: 22.06 »
Mites nuo Hobbypron moottoripukit soveltuu Castle/Tekin koneille? Eli siis n.40 millisille. Kaikissa kuvissa joita olen ko. tuotteesta nähnyt, niin niissä on näyttänyt olevan mm. Feigaota ja muita 36mm koneita.
Mistään en kyseistä tietoa löytänyt, joten kysytään.

OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1466 : 08.03.11 - klo: 07.17 »
Tämä ei ole ihan oikea paikka tälle kysymykselle, mutta kun täällä moottoreista tiedetään niin kysyn että löytyykö mistään losin 8ight-E 2.0 moottoriin sopivaa tuuletinta, siinä tuo losin hop-up siili jo onkin.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1467 : 08.03.11 - klo: 08.01 »
http://www.vekoy.com/index.php?cPath=75_133_551
tuolta vaan sopivan kokonen, johto suoraa vastariin.

Poissa meikaleinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1468 : 10.03.11 - klo: 14.59 »
Mites nuo Hobbypron moottoripukit soveltuu Castle/Tekin koneille? Eli siis n.40 millisille. Kaikissa kuvissa joita olen ko. tuotteesta nähnyt, niin niissä on näyttänyt olevan mm. Feigaota ja muita 36mm koneita.
Mistään en kyseistä tietoa löytänyt, joten kysytään.

Onko tässä Hobbypron pukki käytössä?

Onko kannattavampaa käyttää yhtä 4S lipoa vai 2x2S lipoja sarjassa?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1469 : 10.03.11 - klo: 15.25 »
Onko kannattavampaa käyttää yhtä 4S lipoa vai 2x2S lipoja sarjassa?
Sehän on sama asia.. jos vaan laturissa riittää hönkä ladata 4S tasurilla niin semmonen vaan suoraa, vähenee johtojen määrä.