Kirjoittaja Aihe: Towerhobbies / tilaaminen  (Luettu 37426 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #60 : 23.10.03 - klo: 09.39 »
Itsellänikin on muutaman kerran ollut vääriä/viallisia tavaroita. Vaihto ja/tai hyvitys onnistuu täysin mukisematta. Sen osalta ei ole mitään ongelmia. Muutama huomioitava seikka tässä kuitenkin on. Kummallakin kerralla Tower on lähettänyt korvaavat osat ilman postimaksuja maapostina, joka todellakin kestää. Eli kannattaa kiiretapauksessa ennemmin pyytää rahojen palautus. Rahat jää Toweriin roikkumaan miinustilinä, joka hyvitetään seuraavista ostoista. Tämän jälkeen tilaa saman osan uudestaan lentopostina esim. muiden tavaroiden kanssa. Tällöin joutuu kuitenkin maksamaan sen postimaksun.

Jos jotain arvokkaampaa joutuu palauttamaan, niin tullit yms. saa takaisin, kuten Mre sanoikin. Korvaavat osat menee kuitenkin tulliin, jos hinta ylittää sen maagisen 39 Euron rajan.

Poissa Mre

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.remonen.net
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #61 : 23.10.03 - klo: 12.54 »
Lainaus
Jos jotain arvokkaampaa joutuu palauttamaan, niin tullit yms. saa takaisin, kuten Mre sanoikin. Korvaavat osat menee kuitenkin tulliin, jos hinta ylittää sen maagisen 39 Euron rajan.

Voin olla väärässäkin (on todettu aiemminkin), mutta todennäköisesti kamat tulevat 0-arvoisena, eli tulliselvityksessä hinnan kohdalla lukee 0$ (koska ne on maksettu jo aiemmin).

Palaan asiaan...
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #62 : 23.10.03 - klo: 13.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Mre"

Voin olla väärässäkin (on todettu aiemminkin), mutta todennäköisesti kamat tulevat 0-arvoisena, eli tulliselvityksessä hinnan kohdalla lukee 0$ (koska ne on maksettu jo aiemmin).

Palaan asiaan...


Itselläni ainakin meni palauttaessani tavaraa siten, että Tower hyvitti minua omassa kirjanpidossaan viallisen osan hinnalla ja tämän jälkeen lähettivät ehjän osan normaalilla hinnalla. Eli selvityksessä oli tavaran hinta, mutta postimaksuja ei luonnollisestikaan ollut.

Rutiinit voivat tietenkin vaihdella. Esim. osassa saamiani lähetyksiä samaisessa selvityksessä on ollut postimaksut ja osassa ei.

Poissa nihel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #63 : 26.10.03 - klo: 18.52 »
Lainaus
Kummallakin kerralla Tower on lähettänyt korvaavat osat ilman postimaksuja maapostina, joka todellakin kestää.



Kauanko maakuljetus kestää? Olen odotellut kohta 2kk, kerran jo kyselin sieltä mutta ne vaan sano että tulolla on.....
Tamiya TRF416|www.racingfactory.fi|HARM SX3 WC Edition|UltimateRacing|Muchmore

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #64 : 27.10.03 - klo: 08.11 »
Itse tilasin jotakin pientä, kuten sanwan servojen metallirattaita ja mattoauton osia 21 päivä. Katsotaan kauanko kestää...

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #65 : 27.10.03 - klo: 12.32 »
Lainaus käyttäjältä: "nihel"

Kauanko maakuljetus kestää? Olen odotellut kohta 2kk, kerran jo kyselin sieltä mutta ne vaan sano että tulolla on.....


Kyllä tässä tapauksessa kannattaa helposti varautua muutaman kuukauden odotusaikoihin. Ne Towerin antamat toimitusaika-arviot ovat pitäneet minun kohdallani hyvin paikkansa. Pienet lentopostilähetykset ovat tulleet yleensä jopa nopeammin, kuin oli ilmoitettu.

Mika R

  • Vieras
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #66 : 27.10.03 - klo: 12.39 »
joo, kannattaa tilata lentoteitse

Poissa nihel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #67 : 27.10.03 - klo: 13.03 »
Samaan aikaan kun olen odotellut päälähetystä 2 kk, olen saanut lentoteitse 3 pakettia paras tapaus oli 168€ tilaus, tilasin torstaina oli tiistaina postilaatikossa!! :mrgreen: dutyfree
Tamiya TRF416|www.racingfactory.fi|HARM SX3 WC Edition|UltimateRacing|Muchmore

Mika R

  • Vieras
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #68 : 27.10.03 - klo: 13.09 »
:shock:

Poissa pemikkol

  • Tulokas
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #69 : 28.10.03 - klo: 02.09 »
Tänään oli ilmoitus postilaatikossa, jotta GLS-lähetys noudettavissa...what ever it is :=)

No taitaa sieltä tulla Savage .25...tilasin 16.10. ja nyt pukkaa tulemaan, toivottavasti ilman tulleja niinkuin vaikuttaa, kun huolitsija ilmoittelee lähetyksestä :)

Pekka

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #70 : 29.10.03 - klo: 09.12 »
Vau.. eiku ajamaan. Ainiin, kasaa se eka kuiteki  :P
Taas kehissä.. ;)

Poissa pemikkol

  • Tulokas
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #71 : 29.10.03 - klo: 09.45 »
Hirvittävä pettymys...eihän sieltä tullut kuin pikku paketti, dogbonet ja muuta pientä sälää. Ite trukki on tietty mennyt tulliin ja niille menee ilmeisesti viikko laittaa mulle siitä ilmoitusta :(

BTW, tuo on RTR, valitettavasti.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #72 : 29.10.03 - klo: 11.08 »
harmi. siis sä tilasit SS savagen ihan valmiina ? kasattuna ja radiolaitteilla...
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #73 : 29.10.03 - klo: 11.10 »
Lainaus käyttäjältä: "pemikkol"
Hirvittävä pettymys...eihän sieltä tullut kuin pikku paketti, dogbonet ja muuta pientä sälää. Ite trukki on tietty mennyt tulliin ja niille menee ilmeisesti viikko laittaa mulle siitä ilmoitusta :(

BTW, tuo on RTR, valitettavasti.


kalliiksi taitaa tulla

Poissa pemikkol

  • Tulokas
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #74 : 29.10.03 - klo: 19.27 »
$513 + alvi ja tullit.  Tulisiko maksamaan pyöreästi kuutisensataa euroa. Ehkä noin sata euroa säästöä, jos ja kun Hobbylinnassa laittavat hinnaksi 699, niinkuin ovat ennustelleet.

Ja taitaa siinä mennä vielä aikaa, ennen kuin Suomeen varastotavaraksi ehtivät.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #75 : 29.10.03 - klo: 19.46 »
Oliskohan jotenkin näin, (513/1,16)*1,05*1,22= 566 €. (Oletuksena 5% tulli.)

Onhan tuossa $513 postikulut mukana? Niistäkin joutuu maksamaan tullit ja verot......

Halpa dollari vaikuttaa hurjasti tuohon hintaan.
SC10 4x4

Poissa pemikkol

  • Tulokas
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #76 : 29.10.03 - klo: 20.06 »
Juu, tuossa hinnassa on mukana 83 taalaa postikuluja. Jos se tuolla hinnalla tulee kymmenessä päivässä (no vähän menee yli), niin hyvä juttu.

[vuodatus]

Paikallista kauppiastakin on kyllä tuettu, kun on ostettu Kyoshon maltaita maksavia räkäalumiinisia diffirattaita. Se jos mikä on k***tusta.

Ja tuolta towerin sivuilta saa aika hyvän käsityksen, mitä on tilaamassa/montako yksikköä pitää tilata/mitä muuta pitää hankkia, että saa toimivan systeemin.

Atalasta kun tilasin just diffin rattaita, niin kysyin tilatessa, että onko tuossa yhdessä tilattavassa yksikössä rattaat koko autoon vai yhteen diffiin. Noo, kaveri tuumasi, jotta kaksi kappaletta pitää tilata, jos haluaa molempiin diffeihin ratttaat. Näin tehtiin, ja haettaessa (eri kaveri tiskin takana) ojentaa kamat ja kas, siinäpä onkin sitten mulle tulossa rattaita neljään diffiin! Totesin, että olen tilatessani kysynyt, että montako minun pitää ottaa, että saan sen mitä haluan. Ja nyt heppu sanoo, että "Kyllä sun nyt nää molemmat pitää ostaa, kun olet kerran tilannutkin!"  Minä tietenkin siihen totesin, että miksi ihmeessä, kun kerran olen tilatessa osannut viestiä haluavani rattaat kahteen diffiin/yhteen autoon. Johon kaveri "Kato, eihän me voida tietää paljonko näissä pusseissa on näitä rattaita - sitä pitäs kysyä maahantuojalta."

Asiakkaan pitää tietää just mitä tarvii ja maksaa siitä vielä täysin käsittämätön hinta.

[/vuodatus]

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #77 : 29.10.03 - klo: 21.04 »
Ja sä menit ostaa ne kummatki viel?!? Siis et ollut vielä maksanut niitä? Mä oisin haistattanu pitkät ja lähteny menee... Huijausta!

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #78 : 30.10.03 - klo: 09.57 »
Ai niin, eilen tuli osat, joten viikko meni ja romut tuli ilman tullia suoraan postilaatikkoon, vaikka oli taas yli tuon maagisen summan.

Mika R

  • Vieras
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #79 : 30.10.03 - klo: 10.30 »
jees permikkol, minäkin tilaan kamani Towerista pääasiassa, niiden palvelu ja website on paljon parempaa kuin yhdelläkään suomessa. HobbyLinna on kyllä ollut HPI:n osalta mukava poikkeus suomessa, tosin näyttää olevan niin että osa HPI:n varaosistakin pitää HobbyLinnan tilata towerista kun HPI:n englannin välivarasto tuntuu olevan osien suhteen aika vaatimaton. Tower rulez

Poissa nihel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #80 : 30.11.03 - klo: 16.24 »
Towerista tilaamani lähetys ei ole tullut perille, aikaa kulunut 3kk. Tilauksen arvo oli yli 500€.
Olen meilaillut sinne suht usein, ovat pyytäneet palaamaan asiaan kun on kulunut 90pv.
Nyt kun 90pv on kulunut en ole saanut vastausta meilieihini!  :evil:
Eikö kuulostakin kummalta!
Toimitus piti tapahtua maakuljetuksena, varmaan jäänyt matkalle.
Towerin kokoisella firmalla luulis nyt olevan sellaiset työkalut ja järjestelmät että pystyisivät nopeasti toteamaan että lähetys on hukassa, tuntuu että heiltä loppuu mielenkiinto kun jotain epätavallista sattuu.

Olisko kellään vinkkejä miten jatkossa hoitaa asiaa?
Tamiya TRF416|www.racingfactory.fi|HARM SX3 WC Edition|UltimateRacing|Muchmore

Poissa pemikkol

  • Tulokas
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #81 : 12.12.03 - klo: 08.47 »
Mahtaakos jollain olla kokemusta Towerin kamojen tilaamisesta Tampereelle?

Nyt näyttäs olevan niin, että Towerin käyttämän kuriirin (USPS) suomalainen yhteistyökumppani on GLS, jolla ei satu olemaan terminaalia Tampereella. Joten jos tilaapi tullirajan ylittävää tavaraa, se menee ensin GLS:n Turun terminaaliin, josta sitten soittelevat ja tarjoavat tullauspalvelua 25 eurolla.

Tuo taitaa olla ainoa vaihtoehto, koska Tampereen tulli ei ota ns. 'passituksia' vastaan - ainoastaan postin kautta tulevat lähetykset tulevat suoraan Tampereelle. Ikävä lisäkulu ja viivästyttää melkein viikolla toimitusta.

Onko kellään kokemusta voiko Tower toimittaa muilla kuriireilla?

Poissa Philip

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #82 : 12.12.03 - klo: 09.16 »
En tiiä ainakaan towerista, mutta saksasta oon tilannu paljon GLS:ällä ja asun täällä mehtässä niin ei niillä todellakaan ole terminaalia täällä. Kun tilaa saksasta niin ei ole tulleja, mutta paketit tulee kotia transpointilla. Aika hauskan näköistä ku isoveli oli tilannu laskimen ja se tuli transpointilla :D

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #83 : 04.01.04 - klo: 17.42 »
Miten tällainen tapaus olis sitten parasta hoitaa?

Towerissa maksaa Futaban S3305 voimaservo $34.99 ja Hobbylinnassa 75€.
Kannaatako servo tilata suoraan kotiin towerista, koska se painaa tosi vähä ja luin jostain, että alle 39€ tilaukset eivät mene tulliin?
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #84 : 04.01.04 - klo: 21.26 »
Jonku tikkarin ostan siihen lisäksi niin menee :lol:  No joo huono oli... :mrgreen:

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #85 : 04.01.04 - klo: 21.59 »
Voipi olla että tulee halvemmaksi towerista  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #86 : 08.01.04 - klo: 19.37 »
tulisko toi savage halvemmax toverista lentopostilla ja tulleilla kun hobbylinnasta? http://www.towerhobbies.com/products/hpi/hpic1832.html laskekaa tullit mukaan pliis? loppusumma ois? kun en ite osaaa laskee :oops:

Poissa AssoPoika

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #87 : 09.02.04 - klo: 17.14 »
Toi kuva ei näy :!:  Ei mulla ainakaan

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #88 : 09.02.04 - klo: 17.44 »
Lainaus käyttäjältä: "!marco!"
tulisko toi savage halvemmax toverista lentopostilla ja tulleilla kun hobbylinnasta? http://www.towerhobbies.com/products/hpi/hpic1832.html laskekaa tullit mukaan pliis? loppusumma ois? kun en ite osaaa laskee :oops:


Mitä sä siihen haluisit mukaan?
Pelkän Savage 25RTR kö?

Sillon se ois mun laskujen mukaan seuraavaa:
Auto 409+tulli(4.7%)+alv.(22%)
=518.203 + rahti (esim. 60) ja vero(alv.22%)
=518.203+73.2
=591.403 dollarii.

Ja siit vaa euroiks.
Mä kun en tarkalleen muista sitä euron ja dollarin kurssia, mut eiköhän se oo aika lailla sillee et euro on n. 1.2 dollarii. Sanokaa jos oon väärässä!

Eli sillon se ois euroissa 492.83583€

Lisätkää jos tos ei oo kaikki :!:

Ja tota rahtimaksua en tiiä, mut arvelin ton 60€
Oon ite meinaa kovasti miettiny samaa, et pitäiskö tilata tuolt...

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #89 : 09.02.04 - klo: 17.46 »
Nii ja sitte tietenki jos tartteet ni kaikki höysteet viel päälle :D