Kirjoittaja Aihe: CORR kilpailuja  (Luettu 184141 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #450 : 04.01.10 - klo: 23.21 »
Ne uudet kuskit jäävät pois,kun lukevat tätä.Kato vaan, niin hetken päästä joku tosi tietäjä avautuu. Mulla meni maku aikoja sitten.

Miksi meni maku. Ei sinun tarvitse tätä sivustoa lukea, täysin vapaaehtoista lukea ja kirjoittaa oman näkemyksensä täällä.
Ota se auto kainaloon ja kisa paikalle, meno on siellä  :lol: hiukan :lol: rennompaa kuin täällä.
Hokeakin on kehuttu mukavaksi kaveriksi radalla :p
Jerzi
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo: 09.27 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #451 : 04.01.10 - klo: 23.27 »
Corr autossa voisi olla vaikka...
- Moottori vapaa
- Jousitus vakio eli "vakio jouset ja iskarit"  Öljyt saa vaihtaa....
- Muutenkin täysin vakio auto.
Epäilen että näillä säännöillä harrastajia olisi todella paljon.... Nyt jos pitää vaihtaa autoon puolet osista että voi pärjätä niin kaikki aloittelevat ja vähän harrastavat jäävät pois... Ei ole kiva olla pujottelu keppinä...

Itse epäilen, että näillä säännöillä karsittaisiin osallistujia aika paljon koska:

- eri automallien välillä on eroja paljon, käytännössä se tarkoittaisi että vain yhdellä voisi pärjätä, eli joilla sitä ei ole, joutuisivat auton vaihtamaan siihen parhaaseen mahdolliseen sen sijaan että päivittäisivät oman autonsa heikot kohdat.
- moni (kuten itsekin) joutuisin käytännössä ostamaan uuden auton, koska omastani on osia vaihdettu eikä auto ole enää vakio. Ei ole kannattavaa ruveta ostelemaan huonompia osia autoon...

Kyllähän ne erät yleensä jaotellaan vauhdin mukaan, jotta ei siellä niin helposti pujottelukepiksi joudu. Mutta jos ei ole autoa, jolla saa osallistua, niin tuskin monikaan ostaa uuden (todennäköisesti huonomman) auton kuin se joka itseltä jo löytyy ja jota on jo tietyiltä paranneltu, esimerkiksi juurikin iskarit.

No kerroppas millä merkillä pärjää???  Juuri laitoin aika pitkän listan autoista mitkä ovat olleet vakio kunnossa todella tasaväkisiä eli siiss tässä kertaukseksi HPI, Asso, Traxxas, Losi.... En tiedä muuta merkkiä kun honkkari mutta sitä ei ole vielä suomessa...

Kyllä niitä eroja alkaa sitten syntymään kun asetuksia viilataan enemmän. Ja kuskitkin vaikuttaa... Eikä ne paremmat osat ole välttämättä pelkästään vauhdin vuoksi laitettuja, vaan niitä voi laittaa myös esimerkiksi kestävyyden vuoksi.

Ja tosiaan, se ongelma ei ole se ero autojen välillä, vaan se että useat ovat jo joiltakin osin muokkailleet autojaan, vaihtaneet kestävempiä iskaritorneja tms. Aivan sama ongelma kuin sähköjen kanssa, useat ovat jo ostaneet ylitehokkaita sähköjä, eikä monia heistä varmasti kiinnosta ostaa "huonompia" vain saadakseen ajaa kisaa. En itsekään halua esimerkiksi vakioiskareita autoon laittaa kisoja varten, kun autossa on jo vakiota paremmat ja niistäkin olen maksanut. Ja mihin sitten vedetään raja, saako esimerkiksi hubit vaihtaa kestävempiin? Käykö valmistajan omat viritysosat edelleen, mutta ei muut? Miksi ei muut? Saako renkaita vaihtaa? Jos autossa on jokin heikkous, miksi sitä ei saa korjata?

Heikkoushan voi olla sellainenkin, joka ei varsinaisesti vauhtiin vaikuta, vaan esimerkiksi kestävyyteen, moottorin/nopeudensäätimen/tms lämpötilaa parantava. Tai ihan vaikka huoltoa helpottava parannus. Tai jopa ulkonäön vuoksi laitettu. Ei ole kiva, jos kisoihin pitää osallistua autolla, josta tietää esimerkiksi jonkin osan pettävän usein. Varsinkaan, jos saatavilla olisi myös kestävä osa tilalle, tai kestävyyttä parantava erillinen osa (esimerkiksi Asson runkoon kestävyyttä parantava alumiininen tukipala, esimerkiksi tässä: http://www.durtea.com/omega/bottom_view.jpg).


Itse ole edelleen sitä mieltä, että kovin tiukkoja sääntöjä ei tähän luokkaan kannata ainakaan vielä laittaa.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #452 : 04.01.10 - klo: 23.31 »
Ne uudet kuskit jäävät pois,kun lukevat tätä.Kato vaan, niin hetken päästä joku tosi tietäjä avautuu. Mulla meni maku aikoja sitten.

Miksi meni maku. Ei sinun tarvitse tätä sivustoa lukea, täysin vapaaehtoista lukea ja kirjoittaa oman näkemyksensä täällä.
Ota se auto kainaloon ja kisa paikalle, meno on siellä  :lol:hiukan :lol: rennompaa kuin täällä.
Hokeakin on kehuttu mukavaksi kaveriksi radalla :p
Jerzi

Ja tämä tarina on tosi :grin: :grin:
-Henry Mort

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #453 : 04.01.10 - klo: 23.35 »
No kerroppas millä merkillä pärjää???  Juuri laitoin aika pitkän listan autoista mitkä ovat olleet vakio kunnossa todella tasaväkisiä eli siiss tässä kertaukseksi HPI, Asso, Traxxas, Losi.... En tiedä muuta merkkiä kun honkkari mutta sitä ei ole vielä suomessa...

Tämä homma tulisi selviämään hyvin nopeasti.
Tällähetkellä homma on erittäin tasaväkistä koska nimenomaan koko homma on täysin vapaata.
Jokainen kuski voi muokata auton juuri itselleen jne.

Jos nuo ehdottamasi ideat toteutuisi niin nimenomaan hyvin äkkiä löytyy se auto jolla voidaan vakio iskarein saavuttaa nopeimmat läpit.

Jos säännöt on vapaat niin jokaiseen autoon saa vastaavat iskarit säätämällä.

Ihan sama mitä rajotuksia tähän yritätte keksiä... Se ei ikäväkyllä tee tästä luokasta sen tasaväkisempää, eikä varsinkaan luokkaa missä pärjää millä tahansa kyseisen luokan kalustolla.
Kalustojen rakenteelliset erot kun on niin selkeet.

Ja ihan sama mitkä hemmetin säännöt tähän vääntää.
Rattimies on edelleen yhtälailla ylivoimanen kuin missä tahansa muussakin luokassa.

Vaikka jokaiselle lätkästäis sama auto käteen ja sanotaan että aja läppi niin se nopee kuski on todellakin nopee kuski.

Mikä ihme tässä siis muuttuu???
Ei mikään.

Kyllähän sen nyt jokainen kyseistä kalustoa tälläkin hetkellä ajava tietää että jos ja kun eka nopee kuski tämän luokan kaluston hommaa niin hän löytyy aivan samoilta sijoilta kuin esim krossissakin...
Jos kaikki sähkökrossaajat hommaa corri kaluston niin mikä muuttuu????
Autojen ulkonäkö...
Sijoitukset on silti samat.

Säännöt rajottaa aina uusia harrastajia ja varsinkin pienemmällä budjetilla liikkeellä olevia.
Kyllähän nyt tämmönen RC härveleiden suurkuluttaja äkkiä kaivaa ne nopeimmat niksit vaikka jukoliste mitkä säännöt keksisitte.
Aloittelija ei...
Ja kun sääntöjä tehdään ja rattimiehet on kaivanu sääntöjen puitteissa sen nopeimman kaluston niin mihinkä valintaan alottelija joutuukaan...
Sun pitää ostaa toi, toi, toi ja toi että voit edes teoriassa pärjätä.
"jahas... liian vaikeeta, monopoli, sitä ja tätä... Jääkööt koko luokka... siirryn rennompaan missä ei kytätä onko sulla siniset vai punaset jouset autossas"

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #454 : 04.01.10 - klo: 23.41 »
Hmort...

Kerropas miksi on niitä jotka vaihtaa automerkkiä krossipuolellakin jatkuvasti?

Ajetaan jollain... vaihdetaan se toiseen koska se onkin nopeampi... Vaihdetaan toiseen koska se onkin kestävempi...
Lopulta kun kaikki on käyty läpi, ehkä herätään ja huomataan että kaikki ne on tasan yhtä huonoja.
Jokaisen saa yhtä nopeeksi ruuvaamalla, jokaisen saa yhtä kestäväksi virittämällä.
Aivan...

Entäs jos oliskin kiellettyä vaihtaa esim iskareita krossiluokassa????

Kas... Luokka olis jo kuollu suomesta aikaa sitten... jos ei niin kaikki ajais samalla autolla, samalla setupilla, samoilla sähköillä jne...
Mukaan tuleminen halvalla budjetilla mahdotonta...
Kovat jätkät vetää niin kovaa että perässä ei pysy... tasoitusta kun ei voi edes oman mielen parantamiseksi ottaa kireemmillä sähköillä.
Autoa ei saa säätää omaan ajotyyliin sopivaksi.

Just...

Kiehtovaa...

No ei tod

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #455 : 04.01.10 - klo: 23.42 »
No kerroppas millä merkillä pärjää???  Juuri laitoin aika pitkän listan autoista mitkä ovat olleet vakio kunnossa todella tasaväkisiä eli siiss tässä kertaukseksi HPI, Asso, Traxxas, Losi.... En tiedä muuta merkkiä kun honkkari mutta sitä ei ole vielä suomessa...

Tämä homma tulisi selviämään hyvin nopeasti.
Tällähetkellä homma on erittäin tasaväkistä koska nimenomaan koko homma on täysin vapaata.
Jokainen kuski voi muokata auton juuri itselleen jne.

Jos nuo ehdottamasi ideat toteutuisi niin nimenomaan hyvin äkkiä löytyy se auto jolla voidaan vakio iskarein saavuttaa nopeimmat läpit.

Jos säännöt on vapaat niin jokaiseen autoon saa vastaavat iskarit säätämällä.

Ihan sama mitä rajotuksia tähän yritätte keksiä... Se ei ikäväkyllä tee tästä luokasta sen tasaväkisempää, eikä varsinkaan luokkaa missä pärjää millä tahansa kyseisen luokan kalustolla.
Kalustojen rakenteelliset erot kun on niin selkeet.

Ja ihan sama mitkä hemmetin säännöt tähän vääntää.
Rattimies on edelleen yhtälailla ylivoimanen kuin missä tahansa muussakin luokassa.

Vaikka jokaiselle lätkästäis sama auto käteen ja sanotaan että aja läppi niin se nopee kuski on todellakin nopee kuski.

Mikä ihme tässä siis muuttuu???
Ei mikään.

Kyllähän sen nyt jokainen kyseistä kalustoa tälläkin hetkellä ajava tietää että jos ja kun eka nopee kuski tämän luokan kaluston hommaa niin hän löytyy aivan samoilta sijoilta kuin esim krossissakin...
Jos kaikki sähkökrossaajat hommaa corri kaluston niin mikä muuttuu????
Autojen ulkonäkö...
Sijoitukset on silti samat.

Säännöt rajottaa aina uusia harrastajia ja varsinkin pienemmällä budjetilla liikkeellä olevia.
Kyllähän nyt tämmönen RC härveleiden suurkuluttaja äkkiä kaivaa ne nopeimmat niksit vaikka jukoliste mitkä säännöt keksisitte.
Aloittelija ei...
Ja kun sääntöjä tehdään ja rattimiehet on kaivanu sääntöjen puitteissa sen nopeimman kaluston niin mihinkä valintaan alottelija joutuukaan...
Sun pitää ostaa toi, toi, toi ja toi että voit edes teoriassa pärjätä.
"jahas... liian vaikeeta, monopoli, sitä ja tätä... Jääkööt koko luokka... siirryn rennompaan missä ei kytätä onko sulla siniset vai punaset jouset autossas"


Nämä on edelleen vaikeita juttuja.... Nää säännöt...Pitää kisapaikalla jutella porukan kanssa ja katsoa mitä tehdään....
-Henry Mort

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #456 : 04.01.10 - klo: 23.45 »
Nämä on edelleen vaikeita juttuja.... Nää säännöt...Pitää kisapaikalla jutella porukan kanssa ja katsoa mitä tehdään....
Ei oo, säännöt on ja kisapaikalla ei tartte enää kattella mitä tekis vaan kisapaikalla ajetaan kisaa  :grin:
Old fart

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #457 : 04.01.10 - klo: 23.48 »
Jutellaan säännöistä tulevaisuutta ajatellen mutta katsotaan myös sijoituksia kisassa. Joukossa on rankasti viritettyjä/ paranneltuja autoja ja lähes vakioita. Kuskien taso taas heittelee, yhtään tosi pro-kuskia ei kai ole mukana? Itse odotan mielenkiinnolla kisaa  :tongue:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #458 : 04.01.10 - klo: 23.50 »
Kuten moneen kertaan todettua...
Uutta luokkaa ei missään nimessä kannata mennä rampauttamaan tekemällä heti sääntöjä jotka ovat vain rajoittamassa porukan valintoja.
Se vaikuttaa vain aloitteleviin kuskeihin.

Katsokaa esimerkit Sharkki kupista... VTR luokasta... GT8...

Ensin kiinnosti suurta porukkaa... Säännöt rajaamaan tarkasti mitä pitää olla... Porukka feidaa.

Ei oikeesti sen vaikeempaa.

Esimerkit löytyy senkuin katsoo ympärilleen.

Ei vaan kannata lähtee tekemään samoja virheitä uudelleen.

Vaikka kuinka jotku haluaa pitää löytämänsä luokan juuri sellaisena kuinka siitä itse eniten tykkää ja millä säännöillä luulisi parhaiten pärjäävänsä niin se ei vaan onnistu...
Tai no joo... onnistuu kun tarpeeksi rajoittaa... Lopulta kun osallistujat jää vähäisiksi ja ajellaankin vain sillä pienellä kaveriporukalla...

Kunnes joku kovempi kuski tuleekin piruuttaan viemään tikkarit.
Sit onkin kiire löysyttää sääntöjä jotta taas pärjättäis itekin... Sorry... myöhäistä... luokka on jo vetänyt käsipohjaa ja siihen tarvitaan nosturi että luokka saadaan nopeesti ylös.

Corri lähti NYT kovaan nousuun... HYVÄ...

Älkää jukoliste painako missään nimessä jarrua jos kerta hienon luokan siitä haluatte.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #459 : 04.01.10 - klo: 23.53 »
Nämä on edelleen vaikeita juttuja.... Nää säännöt...Pitää kisapaikalla jutella porukan kanssa ja katsoa mitä tehdään....
Ei oo, säännöt on ja kisapaikalla ei tartte enää kattella mitä tekis vaan kisapaikalla ajetaan kisaa  :grin:


AAMEN ja parit banzait päälle!!!!

Säännöt on ja kuten näemme... Erittäin hyvät, koska osallistujamäärä on moninkertaistunut alle kuukaudessa.

Siinä miettimistä.

Tosin sitäkään ei tarvii miettiä... sen näkee kun katsoo sääntöjä, porukan kalustoa ja porukan ilmeitä kesken ajon.
Kivaa ja rentoa on ilman että kukaan katsoo onko sulla hopeiset vai kultaset jouset edessä... Onko ultimate vai asso 40 vattinen etuiskarissa.

On mitä on... siistiä kuitenkin ja kaikilla kivaa.

Ei pidä ottaa niin tosissaan että haluaa menestyä rukaamalla sääntöjä juuri siihen suuntaan kuin ITSE haluaa...
Pitää katsoa sen suuremman yleisön mukaan.

Tässä näette esimerkin.... Jos vain viitsitte avata silmät ja nähdä sen.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #460 : 04.01.10 - klo: 23.55 »
Hmort...

Kerropas miksi on niitä jotka vaihtaa automerkkiä krossipuolellakin jatkuvasti?

Ajetaan jollain... vaihdetaan se toiseen koska se onkin nopeampi... Vaihdetaan toiseen koska se onkin kestävempi...
Lopulta kun kaikki on käyty läpi, ehkä herätään ja huomataan että kaikki ne on tasan yhtä huonoja.
Jokaisen saa yhtä nopeeksi ruuvaamalla, jokaisen saa yhtä kestäväksi virittämällä.
Aivan...

Entäs jos oliskin kiellettyä vaihtaa esim iskareita krossiluokassa????

Kas... Luokka olis jo kuollu suomesta aikaa sitten... jos ei niin kaikki ajais samalla autolla, samalla setupilla, samoilla sähköillä jne...
Mukaan tuleminen halvalla budjetilla mahdotonta...
Kovat jätkät vetää niin kovaa että perässä ei pysy... tasoitusta kun ei voi edes oman mielen parantamiseksi ottaa kireemmillä sähköillä.
Autoa ei saa säätää omaan ajotyyliin sopivaksi.

Just...

Kiehtovaa...

No ei tod

Joo olemme omistanut montaa eri merkkiä ja nyt ajamme parhaalla :grin: :grin: En uskonut mitä mulle sanottiin ja se maksoi..... Nyt on kestävä ja hyvä auto.... Kuski on vaan välillä vähän yli innokas :grin: :grin: Se on vaan semmoinen juttu että pojalle haluaa parasta ettei tarvii kiukutella.... Mulla ei ole niin väliä millä ajan  :grin: :grin: muuta kunhan on kestävä auto ja suht helppo ajaa... Ja tällä hetkellä on semmoinen... Ei vaan huvittais rupee laittaa rahaa ihan sikana siihen :grin: :grin: On noita muitakin menoja :grin: :grin: kallit harrastukset :grin: :grin:
-Henry Mort

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #461 : 05.01.10 - klo: 00.00 »
Mulla ei ole niin väliä millä ajan  :grin: :grin: muuta kunhan on kestävä auto ja suht helppo ajaa... Ja tällä hetkellä on semmoinen... Ei vaan huvittais rupee laittaa rahaa ihan sikana siihen :grin: :grin: On noita muitakin menoja :grin: :grin: kallit harrastukset :grin: :grin:

No nyt olet oikean auton hankkinut  :tongue:
Slashin päivityksiin ja varaosiin menee mitätön summa verrattuna krossareihin.
Eikä ajaessa tarvitse pelätä onko seuraavan kolarin tai epäonnistuneen hypyn jälkeen taas otettava yhteyttä varaosakauppiaaseen...

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #462 : 05.01.10 - klo: 00.05 »
Mulla ei ole niin väliä millä ajan  :grin: :grin: muuta kunhan on kestävä auto ja suht helppo ajaa... Ja tällä hetkellä on semmoinen... Ei vaan huvittais rupee laittaa rahaa ihan sikana siihen :grin: :grin: On noita muitakin menoja :grin: :grin: kallit harrastukset :grin: :grin:

No nyt olet oikean auton hankkinut  :tongue:
Slashin päivityksiin ja varaosiin menee mitätön summa verrattuna krossareihin.
Eikä ajaessa tarvitse pelätä onko seuraavan kolarin tai epäonnistuneen hypyn jälkeen taas otettava yhteyttä varaosakauppiaaseen...

No se on totta :grin: :grin: Mutta nyt taidan ruveta rakentamaa Tourin Slashiä :wink: katsotaan kenellä on jäykin ja matalin auto kisassa :grin: :grin: PIMP MY RIDE
-Henry Mort

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #463 : 05.01.10 - klo: 00.06 »
Mulla ei ole niin väliä millä ajan  :grin: :grin: muuta kunhan on kestävä auto ja suht helppo ajaa... Ja tällä hetkellä on semmoinen... Ei vaan huvittais rupee laittaa rahaa ihan sikana siihen :grin: :grin: On noita muitakin menoja :grin: :grin: kallit harrastukset :grin: :grin:

Totta... Ja halvan siitä tekee se että vaikka joku meniskin kovempaa, sä voit säätää autos nopeemmaks.

Jos rajotetaan säätömahdollisuuksia niin ainoa keino mennä niin kovaa ku nopeimmat, on hankkia samat sähköt, samat osat, sama auto...
Eipäs riitäkään enää ne mitkä omassa autossa jo on.
Ja tuskin siltikään pysyy sen enempää perässä ku muissakaan luokissa.

Siihen se halpuus ja hauskuus loppukin.
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo: 00.29 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #464 : 05.01.10 - klo: 00.19 »
Ihan ohimennen ja yhtäkkiä tuli vaan mieleen...

Eikö olekin kumma että olen vääntämässä näistä säännöistä ja yritän tuoda ilmi asitoita minkä takia moni lajia aloittava harrastaja saattaisi tämän luokan jättää väliin tai ylipäätään mikä palvelis suurinta osaa harrastajista parhaiten....

Hyvin suurella todennäkösyydellä en ole koskaan hankkimassa tällaista autoa itselleni... lähes yhtä suurella todennäköisyydellä en koskaan tule myöskään kisaa näillä ajamaan.

Silti en ole ehdottamassa sääntöjä jotka minulle olisi ne parhaat.

Silti näemme kuinka rajoituksia ehdottavat ehdottavat juuri sitä minkä HE itse haluavat... välittämättä siitä mitä mieltä timppa 13v ajattelee kun kiinnostais vaikkapa kisaa mennä ajamaan...
Mut hitsi... mulla ei olekaan se auto millä kovat ajaa... mulla ei olekaan se moottori... ja hitsi kun tuli iskarin jousetkin vaihdettua kun mökillä katos se yks vakiojousi...
No enpä osallistukaan... Enpä taida enää edes harkita kun tarttis rahaa niin paljon että sais ne kisakykyset/lailliset vermeet että pääsis ees kattomaan minkälaista porukkaa sieltä kisoista löytyy... jos vaikka kipinä lähtis tosissaan liikkelle...
Njää.

Hmmm... vois itseasiassa lainata joltain corria... laittaa omat sähköt ja hakea setupin millä pääsen niin kovaa ku rahkeet periks antaa...
Sen jälkeen vois tulla kertomaan hyvin tarkat ja yksityiskohtaiset sääntöehdotukset.
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo: 00.27 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #465 : 05.01.10 - klo: 00.33 »
No se on totta :grin: :grin: Mutta nyt taidan ruveta rakentamaa Tourin Slashiä :wink: katsotaan kenellä on jäykin ja matalin auto kisassa :grin: :grin: PIMP MY RIDE


Miksi...
Eihän krossarit, turistit, monsterit... eikä muutkaan ole sitä nopeampia mitä jäykempiä ja matalampia ne on.

Ruuvaa se toimivaks ja varsinkin sellaseks millä tykkäät itse ajaa.

Vai onko se voitto niin tärkeä tavoite että se pitää saada vaikka hammasta purren ja autoa ajaen millä ei ole edes kivaa ajaa???

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #466 : 05.01.10 - klo: 01.27 »
Ne uudet kuskit jäävät pois,kun lukevat tätä.
  Veit sanat suustani.   Eikös tällä hetkellä ole jo  yksinkertaiset säänöt  olemassa?
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo: 01.31 kirjoittanut AssoRacing »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #467 : 05.01.10 - klo: 01.31 »
Ei se ole näin ennenkään mennyt... ei mene vieläkään.

Jos jollain menee maku pelkän höpinän takia niin eipä ole vahvalla pohjalla ollut alunperinkään.

Väärästä suunnasta heijastava kuu olis aivan yhtä hyvä syy.

On ja toivottavasti tulee myös pysymään, eikä kenenkään omia mielihaluja lähdetä toteuttamaan... ja siis toisia säännöillä ulos rajaamaan.

Nyt on jo säännöt, ja kuten jo sanoin... Erittäin hyvät kun on osallistujamäärä moninkertaistunut alle kuukaudessa.
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo: 01.35 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #468 : 05.01.10 - klo: 08.07 »

Nyt on jo säännöt, ja kuten jo sanoin... Erittäin hyvät kun on osallistujamäärä moninkertaistunut alle kuukaudessa.


linkatkaa joku ne säännöt tähän.

ei huvita lukea tuota väittelyä montaa sivua taaksepäin
kiitos

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #469 : 05.01.10 - klo: 08.22 »

Nyt on jo säännöt, ja kuten jo sanoin... Erittäin hyvät kun on osallistujamäärä moninkertaistunut alle kuukaudessa.


linkatkaa joku ne säännöt tähän.

ei huvita lukea tuota väittelyä montaa sivua taaksepäin
kiitos

2S lipot (hardcase)
SC auto/kori (1:10)
SC renkaat
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo: 08.50 kirjoittanut mof »

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #470 : 05.01.10 - klo: 08.37 »
noihan on hyvät säännöt  :laugh:

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #471 : 05.01.10 - klo: 08.50 »

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #472 : 05.01.10 - klo: 09.45 »
2S lipot (hardcase)
SC auto/kori (1:10)
SC renkaat

No niin, siinähän ne on! CORRin kautta olen jäänyt pahasti koukkuun tähän RC-touhuun. Jos säännöt pysyvät mahdollisen yksinkertaisina uskon kiinnostuksen säilyvän jatkossakin. Varmasti ne "vakavissaan" ajavat kuskit hierovat autonsa niin tiukkaan iskuun kuin mahdollista, itselleni riittäisi yksinkertaisempikin toimintatapa: jos auto täyttää edellä mainitut kohdat, ei muuta kuin kalusto kantoon ja radalle!
Ulappatorin radalla on huomannut ettei tehot todellakaan ratkaise, vaan kyllä ne erot tuntuu syntyvän siellä korokkeella. Kun oma autoni päätyi ammattimiehen käsiin oli meno heti kuin toiselta planeetalta, enpä olisi uskonut Slashin kiertävän rataa niin nopeasti!

Ulkoradoille siirryttäessä (?) saattaa tietysti tilanne hieman muuttua, isommalla areenalla ajettaessa lienee tehoillakin jo merkitystä?
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo: 09.57 kirjoittanut JiiIii »
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Mika R

  • Vieras
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #473 : 05.01.10 - klo: 09.56 »
Suurin merkitys on pidolla

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #474 : 05.01.10 - klo: 10.00 »
noihan on hyvät säännöt  :laugh:


Jep.
AIVAN!!!!
HALLELUUUUUJA!!!!

Eikö tällaisilla säännöillä olekin osallistumiskynnys erittäin pieni???

Vai tuleeko teille ekana mieleen näistä säännöistä... "pitää hommata sitä, tätä, sitäsuntätä että kehtaa edes kisoihin osallistua"???

Entäs jos säännöt olis ton päälle...
-10.5T kone
-maavara 2cm
-auton pitää kallistua vähintään 20 astetta
-iskareissa saa käyttää maksimissaan 45 wattista öljyä
-renkaat pitää olla jonkun corri valmistajan renkaat, mutta inserttejen pitää olla rengassarjan vakiot


Mulle ainakin tulis tästä heti ekana mieleen että pitää saada se kireimmäks todettu 10.5 kone... parhaat akut, parhaaks todetut renkaat ja iskariöljyissä parhaiten näihin autoihin sopiva merkki.

Muuten antaa jo lähtökohtasesti tasotusta muille.

Tai no tarkennuksena että ei se MULLE olis ekana mielessä...
Hyvin monelle kyllä.
Jokainen meistä näkee radalla kavereita jotka hakevat sitä "parasta" merkkiä ja vaihtoehtoa kokoajan.

Vaikka niin monella siihen lopputulokseen ei ole tullutkaan mitään eroa
vaan merkkiä vaihtamalla niin silti on vaan saatava se paras että pääsee edes välineurheilemaan tai ettei tarvii häpeillä kalustoaan.


Nykyisellään olevilla hyvin yksinkertaisilla säännöillä ei tätä ongelmaa ole, vaan kaikki moottorit on katu uskottavia... kaikilla setupeilla voi ajaa, eikä kukaan ole tulossa sanomaan "vaihda asson öljyt iskareihin... ne on paremmat"

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #475 : 05.01.10 - klo: 10.03 »
Suurin merkitys on pidolla

Eipäs pidäkään paikkaansa.
Se on nyt jo nähty että joku auto ja jonkun ajotyyli toimii paremmin sliksillä ja toinen tarttee lähes uunituoreet renkaat.

Ihan samat lait pätee tähänkin luokkaan.

Ja juuri tämänkään takia ei oikein noi maavara hommelit toimi tässä hommassa.

Oletetaan että alla on sama pitävä rengas... Korkeemmalla painopisteellä oleva auto kaatuu herkemmin kuin matalalla painopisteellä joskin samalla maavaralla oleva.

No tätä taas pystyy hieman kontrolloimaan vähentämällä korkeemman painopisteen autosta kallistelua.

Oravanpyörä joka ei vaan onnistu jos sääntöjä tiukennetaan ja laitetaan jotain maavara / iskari sääntöjä.
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo: 10.12 kirjoittanut *HOKE* »

Mika R

  • Vieras
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #476 : 05.01.10 - klo: 10.12 »
Ulkoradoille siirryttäessä (?) saattaa tietysti tilanne hieman muuttua, isommalla areenalla ajettaessa lienee tehoillakin jo merkitystä?

Kun ulos mennään suurin merkitys on pidolla.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #477 : 05.01.10 - klo: 10.17 »

Nyt on jo säännöt, ja kuten jo sanoin... Erittäin hyvät kun on osallistujamäärä moninkertaistunut alle kuukaudessa.


linkatkaa joku ne säännöt tähän.

ei huvita lukea tuota väittelyä montaa sivua taaksepäin
kiitos

2S lipot (hardcase)  :wink: Tähän lisättiin myös nihmit 8.4v
SC auto/kori (1:10)
SC renkaat
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #478 : 05.01.10 - klo: 10.26 »
Ulkoradoille siirryttäessä (?) saattaa tietysti tilanne hieman muuttua, isommalla areenalla ajettaessa lienee tehoillakin jo merkitystä?

Kun ulos mennään suurin merkitys on pidolla.

Ei edelleenkään ole.

Jos ei alusta pysty hyödyntämään sitä pitoa, tai alustan ominaisuudet on rajattu niin ettei sitä saa säädettyä pitämään hommaa kontrollissa.

Joku auto/setuppi toimii paremmin heikompipitoisella renkaalla.
Kierrosajat siis voi olla täysin samat vaikka autot ja renkaat on eri.

Pitäis pitkään harrastaneen tietää miten tärkeässä roolissa alustan säädöt on.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #479 : 05.01.10 - klo: 10.28 »

Nyt on jo säännöt, ja kuten jo sanoin... Erittäin hyvät kun on osallistujamäärä moninkertaistunut alle kuukaudessa.


linkatkaa joku ne säännöt tähän.

ei huvita lukea tuota väittelyä montaa sivua taaksepäin
kiitos

2S lipot (hardcase)  :wink: Tähän lisättiin myös nihmit 8.4v
SC auto/kori (1:10)
SC renkaat

Jos nyt sanamuotoja ruvetaan miettimään, niin ehkä seuraavasti:

LiPo (hardcase) tai Nimh/Nicd, maksimissaan 8.4V
SC auto/kori (1:10)
SC renkaat