Menikö vappu pitkäks?
Turhaan mistään hermostut.
Jos apua tarvitsevaa neuvotaan ja kerron alaneulan säätämisestä vielä yksityiskohtaisemmin... lähes kädestä pitäen tyylillä...
Neuvoin nimenomaan CR1 käyttäjää tarkentaen...
Miksi tästä pitää hermostua?
Neulojen laskemisesta lähinnä tarkoitin sitä että jos joutuu kysymään neulojen kierroksia niin silloin ei olla kyllä kokeneita koneiden kanssa...
Toisaalta... ei mitenkään hirveän kokeneita vielä silloinkaan jos neuvotaan kierrosmääriä millä säädöillä oma toimii...
Itse tiedän koska olen joutunut polttoainetta vaihtamaan saman koneen kanssa jopa pahimmillaan kolmanteen eri merkkiin (ulkomailla ei olekaan saanut sitä millä ajoi)...
Pahimmillaan olen joutunut kääntämään alaneulaa lähes puolitoista kierrosta eri asentoon johtuen eri polttoaineesta...
Ja kelin vaikutuksesta niin paljon että edellisenä iltana kisoissa kone toimi loistavasti... seuraavana aamuna yläneulaa kiinni 3 varttia.
Täysin sama kone... sama polttoaine.... jopa lämpötilakin hyvin liki sama... vain ilman koskeus oli muuttunut paljon.
Eli kokenut säätelijä tietää nämä vaikutukset, jolloin tietää ettei niillä kierroksilla ole mitään merkitystä... Ainoastaan aloittelijoille joilla säädöt hukassa... haetaan kone takaisin tehdas säätöihin mistä sitten lähtetään säätelemään.
CR1...
Nyt näin erään perus virheen tuossa kirjoituksessasi.
Mainitsit että lasket tyhjäkäyntiä radiosta.
Näin ei missään nimessä saa tapahtua.
Kaasulinkistö pitää olla säädettynä siten että kaasulinkissä oleva jousi pitää luistin kokoajan pohja asennossa, vaikka päästät kaasuliipaisimen neutraali asentoon ja pumppailet jarrua.
Tyhjäkäynti säädetään VAIN tyhjäkäyntiruuvista.
Eli jälleen...
Kuten edellä olen neuvonut.
Eli milli kaasariin jne...
+ Että laitat ne kaasulinkistösi siten että se kaasu pysyy poissa silloin kun ohjain on neutraalilla... Ja kaasulinkistöön jää mielummin jopa parin millin tyhjä kun lähdet kaasuliipaisinta painamaan, ennenkuin luisti lähtee liikkeelle.
Tuo kuvailemasi heittely kuulostaa nimenomaan siltä että nyt alaneula on pahasti pielessä... Nimenomaan koska kierrokset nousee korkeelle ja kun hieman pienennät niin meinaa jo sammua jne.
Eli tee kuten olen edellä sanonut ja kokeile vasta sitten uudestaan käyntiin.