Kirjoittaja Aihe: Team Academy sähkökrossarit  (Luettu 88587 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #300 : 09.01.10 - klo: 19.35 »
No tämän näköinen siitä omasta SBV2:sesta tuli sitten, kaikki on pohjalevyllä ja kaikki on pulttien varassa, ei yhtään teippiä pohjalevyssä.

Tämmönen tekniikka löytyy:
moottori - LRP X11 6.5
nopari - CC MMP
akku - Flightmax 4000mah 25C
vastari - Spektrum SR3000
servo - ACE DS1015

Vielä en ole kerennyt painosuhteita kattomaan, saatikka radalla ajamaan, huomenna sitten korkataan RC Areenan avajaisissa...
Iskareina Asso B4 iskarit VCS2 upgrade kitillä (bladderit).
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #301 : 10.01.10 - klo: 00.22 »
Jos hankkisin tuollaisen:
Team Academy SBV2 Sport 1/10 4WD (eli halvempi lasikuitunelkku)

Tarvitseeko tuohon välttämättä vaihtaa iskarit heti metallisiin, vai pärjääkö aloittelija noilla miten hyvin? Ovatko mistään kotoisin?

Kyllähän niilläkin ajelee.

Tosin kannattaa jossain vaiheessa vaihtaa alumiiniset tilalle.
Esim 3Racing iskarit sopii ja toimii hienosti.

Sähköjen sijoittelusta kun oli puhetta...
Mulla on auton oikealla laidalla akku ja akun etupuolella vastari.
Vasemmalla puolella autoa moottori, nopari, servo ja servon päällä transponderi.
Kaikki siis pohjalevyllä.

Suuri osa vastareista mahtuu akun etupuolelle ihan nätisti kun tarkasti asettelee.
Toki vanhemmat isot vastarit ei mahdu.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #302 : 10.01.10 - klo: 19.29 »
No nyt on ensi ajot ajettu ja ihan mukavalta tuntui, yhden c-palan sain etupäästä rikki ja sekin oma ajovirhe. Iskarit tuntuu oikein hyviltä noilla VSC2 osilla, kiitos Hokelle vinkistä.
Hirveetä puskemista oli mutta se meni renkaiden piikkiin ainakin näin alkuun.
Millaisia pyöränkulmia olette käyttäneet? Camber, auraus/haritus?
Entä oletteko pelannut tuon kick-upin ja anti-squadin kanssa?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa janus

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #303 : 11.01.10 - klo: 07.52 »
Juu niillä HB:n vanteilla olikin sitten ihan tappopito eli kyllä kääntyy. Vanteet vaan ikävät kun ei oikein edessä mene kivuttomasti. Renkaistakaan ei tietoa mistä tollasia saa, mutta varmaan muutkin toimii yhtä hyvin tai paremmin.
RC-kamaa myynnissä. Osta pois kun harrastukseni loppui. http://rc10.fi/index.php?topic=42788.0

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #304 : 12.01.10 - klo: 21.47 »
Kysymys konkareille/auton säätäjille, eli kun vaihdoin nyt renkaat (ilmeisesti Academy) ja niissä on ns tappopito jonka johdosta auton saa aikas helpolla katolleen.
Eli tälläisillä renkailla/pidolla tullaan varmasti kyseisellä radalla ajamaan, niin mitä pitäisi tehdä että saisi takatassun pysymään paremmin maassa.
1 Opettelemaan ajamaan sillä pidolla, 2 muuttamalla iskari setuppia vai 3 hankkimalla vakaajan taakse ja mahdollisesti myös eteen (joutuu itse tekemään eteen)?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #305 : 17.01.10 - klo: 19.44 »
Mikä on Academyn jousien sisähalkaisija? Olisi helpompi kun tietäisi minkä merkkiset mitkäkin jouset on kun löysin tälläisen listan http://www.rctech.net/forum/2971211-post75.html
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Rusakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #306 : 17.01.10 - klo: 20.37 »
Takaraivossa alitajunta alkoi himoitsemaan tälläista Academy 4WD Sport mallia, mitenkä kun katoi tossa videolla, että kauhean "vaikean" näköistä se eteneminen, siis sellaista, että pienet kivet jo heittele autoa ihan holtittomasti, auto pomppii ja hytkyy ja ja ja...... tuntuu, että ei kuski hallitse sitä ollenkaan? Siis sopiiko tällainen auto minnekkään muale, kuin radalle? Mutta sikäli vain harmi, että lähimmälle radalle on matkaa 30km :cry: Ei hinta ole paha, mutta mielestäni oma Slashi ei pompi sillain, ja toisena vaihtoehtona olisi ehkä Hong Nor Short Course auto, joka liikkuu kansa minun silmään nätisti?
Traxxas Slash
Losi CC

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #307 : 17.01.10 - klo: 20.41 »
Takaraivossa alitajunta alkoi himoitsemaan tälläista Academy 4WD Sport mallia, mitenkä kun katoi tossa videolla, että kauhean "vaikean" näköistä se eteneminen, siis sellaista, että pienet kivet jo heittele autoa ihan holtittomasti, auto pomppii ja hytkyy ja ja ja...... tuntuu, että ei kuski hallitse sitä ollenkaan? Siis sopiiko tällainen auto minnekkään muale, kuin radalle? Mutta sikäli vain harmi, että lähimmälle radalle on matkaa 30km :cry: Ei hinta ole paha, mutta mielestäni oma Slashi ei pompi sillain, ja toisena vaihtoehtona olisi ehkä Hong Nor Short Course auto, joka liikkuu kansa minun silmään nätisti?

Kyllä krossiautot hyvin pitkälti on radalle tarkoitettuja.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #308 : 17.01.10 - klo: 20.43 »
Tuo lasikuitu ei oikein ole hyvä jos vertaa hiilikuituun tai ihan amme tyyliseen muovirunkoon. Se meinaan joustaa aika reilusti joka suuntaan.
Mutta en kyllä suosittelisi buggyä bashing autoksi, siihen löytyy parempiakin vaihtoehtoja...
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #309 : 07.02.10 - klo: 18.26 »
Noniin...
Näin talvikauden alun lähestyessä tuli vähän syvennyttyä sähkökrossiin.
SBv2 (nelkku krossari) on saanut paljon huolenpitoa ja myös jonkin verran blingiä.

Autossa on esim hiilikuituiset iskarituet.

Suurin parannus auton käyttäytymiseen on kuitenkin etuvakaaja.
Kyseiseen autoonhan ei saa etuvakaajaatehdastekoisena, joten piti vähän itse rakentaa.
Periaatteessa käytin vain auton mukana tulevia osia ja taka kallistuksenvakaaja settiä.
Voin pistää kuvia tulemaan muutaman päivän sisällä, ja kertoa tarkemmin kuinka homman toteutin.
Laittaisitko kuvia tuosta etuvakaajasta, mallista on paljon helpompi tehdä (kopioida)...
Onko tuo hiilikuituinen iskarituki Diggity Desings tuote vai joku muu?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #310 : 07.02.10 - klo: 18.33 »
Diggityn iskarituet on juu.
Niitäkin joutu vähän modaamaan että sai hyvät.
Kaksi ylempää tornin kiinnitysruuvia piti senkata.
Eli siis tein upotukset ja uppokantaruuvit paikalle.
Torneissa on nuo reiät nimittäin porattu hieman turhan suuriksi.
Ja kun torni tulee kolmella ruuvilla hyvin lähekkäin kiinni niin se aina pääsi hieman jompaankumpaan suuntaan kallelleen kun johonkin osui.
Vaikutti ulosjoustoon ja renkaankulmaan senverran että ihan helposti silmällä näki.
Upotukset tekemällä uppokantaruuvit tietenkin pitää tornin täysin suorassa kovissakin tälleissä.

Pari kuvaa mulla on, mutta ei mitään nettigalleriaa tähän hätään mihin ne uppaisin.

Pistä vaikka YV:llä meili osote niin lähetän.

« Viimeksi muokattu: 07.02.10 - klo: 18.37 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #311 : 15.02.10 - klo: 18.47 »
No niin nyt on myös vakaaja viritetty eteen. Huomenna sitten näkee miten vaikutti.
Tässä pari kuvaa, ensin *HOKE*:n kuvat ja viimeisenä oma tulkinta pallolinkin kiinnityksestä.

Kiitos Hokelle kuvista, ne helpotti hommaa huomattavasti. Vakaajatankoa joutui taivuttamaan suurempaan kulmaan ja linkkejä hieman lyhentämään, ei kuitenkaan mitään mitä ei jokainen pystyisi tekemään.

Vielä kysymys, että sopiiko Pro pohjalevy Sportiin, mietin vain että tilaanko Pro pohjalevyn vai Sportin hiilikuitu version, onko niissä jotain eroja?
« Viimeksi muokattu: 15.02.10 - klo: 19.17 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #312 : 15.02.10 - klo: 19.32 »
Ööö... Täh??
Nyt täytyy sanoa että olen pihalla... sportin hiilikuiturunko???

Sportin vakiopohjahan on lasikuitua...
Pro auton pohja on hiilikuitua...

Molemmat pohjat ovat identtiset, kuten autotkin muutoin kuin materiaaleiltaan.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #313 : 15.02.10 - klo: 20.04 »
Tuossa omassa on ainakin pohjalevy ja ylädekki vaihdettu hiilikuituisiin ja ne on vaaleita/harmaita, onko ne sitten uudempaa mallia, kun kuvat mitä olen pro versioista nähnyt on mustalla hiilikuidulla.
Tästä syystä kysymys.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #314 : 15.02.10 - klo: 20.07 »
Tais olla "vanhempaa"...
Tai siis lähinnä tais olla hiilikuiturunko minkä aikaisemmin sai ostettua viripalikkana sporttiin.
Jokatapauksessa pohjalevyt on samat ja kaikki pro osat käy suoraan sporttiin.

Ps: Miks noi kuvat toimii niin tajuttoman hitaasti ettei jaksa edes odotella?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #315 : 15.02.10 - klo: 20.09 »
En vieläkään näe sun kuvia, vaikka heti tuon ekan vastaukseni jälkeen menin galleriaan niitä katsomaan...
Lataa.... lataa.... lataaaaaaaaa...

Poissa Jarrupala

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #316 : 19.03.10 - klo: 18.10 »
Mitkäs olisi hyvät sisä-gumit tuohon SBV2 nelariin? Löytyykö esim. foameja tähän autoon?

-Jarrupala

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #317 : 19.03.10 - klo: 23.34 »
Kyllä noille vakio vanteille saa kaikki nelkkukrossin renkaat, itsellä ainakin on kahdet foamit, ei niissä paljon pitoa ole kun ei pitoaineita käytetä.
Ainakin RC-Areenalla on paljon Shumin Mini Pinnit käytössä.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Jarrupala

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #318 : 20.03.10 - klo: 09.55 »
Pystytkö heittään linkkiä joihinkin vakiovanteisiin sopiviin foameihin. Yritin tuossa etsiä, mutta en löytänyt oikeen mitään.

-Jarrupala

Kyllä noille vakio vanteille saa kaikki nelkkukrossin renkaat, itsellä ainakin on kahdet foamit, ei niissä paljon pitoa ole kun ei pitoaineita käytetä.
Ainakin RC-Areenalla on paljon Shumin Mini Pinnit käytössä.

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #319 : 20.03.10 - klo: 12.44 »
Ei löydy vissiin enää yhtään huopalankamatolla olevaa krossirataa suomesta eikä multi-surface radoilla foameilla tee yhtään mitään. Huopalankamattoa käytetään esim. sisätouring-radoissa.
Hommaa krossiin kumirenkaat ja sillä siisti. Tosiaan esim. Schumin MiniPin:it toimii loistavasti ja toinen hyvä on Schumin MiniSpike. Sit on tietenkin parikymmentä muuta jotka toimii ainakin paremmin kun foamit. Kaikki 12mm hexillä olevat 4WD krossivanteet käy, offset eroja on tietysti eri mallien välillä jonkin verran.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #320 : 20.03.10 - klo: 23.45 »
Itse ainakin sorvasin Sabesta löytyvistä Ufra:n pinkeistä omat renkaat, ne on 2" vanteelle mutta ne venyy hyvin 2,2" vanteelle, yhdessä laatikossa on kaksi rengasta joista saa krossariin kierroksen renkaita.
Eteen ei sitten sovi ainakaan 0-offsetin vanteet, osta alkuperäiset ne on ihan hyvät, itsellä ei ole yhtään Academyn vannetta mennyt mutta esim HPI:n vanteet ei kauaa kestänyt.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa jesse112

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #321 : 31.03.10 - klo: 12.31 »
Moi olisko jollain heittää hyvää matto setup auto siis academy sbv2 pro...ettei tarttis ihan tyhjästä lähtee mitä iskari öljyjä ootte käyttänyt matolla ajettaessa..Tuntuu hirveen litkuilta noi vakkari öljyt...kiitos jo etu käteen
Trx E-Maxx Toro, Kyosho Fazer Ve, Axial scx10 dingo, axial scx10 sherokee.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #322 : 31.03.10 - klo: 17.28 »
Kovin paljoa ei tarvitse tätä topikkia selailla kun löytyy mun mainitsemia setuppeja.

Poissa jesse112

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #323 : 02.04.10 - klo: 17.27 »
Hei kaikille tiedoksi että kyosho mini infernon tukivarsien pidike joka on metallinen niin sopii suoraan sbv2 pro autoon...jos sellainen kotoota löytyy niin kannattaa repii irti ja laittaa kunnon autoon:)
Trx E-Maxx Toro, Kyosho Fazer Ve, Axial scx10 dingo, axial scx10 sherokee.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #324 : 16.05.10 - klo: 19.47 »
Tuli parit nelkut hommattua.
Toinen ehkä vitriiniin (musta) ja toinen piha suttariksi.



Mulla taitaa olla duster tuo sun musta autosi ?!?!. Ostin sen kaverilta joka oli ostanut sen jesse112:elta. Auto on siis Academy Sb Pro Carbon. Nyt mulla on välitysongelmia. Spurri on 65 ja pinjoni nyt 23. Moottori 4300kv ezrun. Kone sekä säädin lämpenee ja tuo on pienin ponjoni mitä voi tuon spurrin kanssa käyttää. Niin mikä pinjoni kannattaa tuohon laittaa. Ja ongelma numero kaksi : Etuvetarit ovat kuin liian lyhyet. Eivät yllä diffin ulostuloihin asti :huh:, taka- ja etuvetarit ovat samanpituisia, joten ei ole vetarit väärtepäin. Mikä neuvoksi :shock:. -S-
Jeps

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #325 : 16.05.10 - klo: 23.08 »
1. Isompi spurri.

2. sitten sulla on vaan väärät vetarit.
Autossa kun kuuluu olla eri mittaiset vetarit edessä ja takana.
Etuvetarit on pidemmät kuin taka.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #326 : 17.05.10 - klo: 14.44 »
Ei ne voi olla väärät, jos ne on vakiot  :shock:. Ja mitäs se vaikuttaisi jos suurentaisin pinjonia ?
Jeps

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #327 : 17.05.10 - klo: 14.46 »
Ei ne voi olla väärät, jos ne on vakiot  :shock:. Ja mitäs se vaikuttaisi jos suurentaisin pinjonia ?

No oletko varma, ettei kukaan useista omistajista ole vetareita missään vaiheessa vaihtanut?

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #328 : 17.05.10 - klo: 15.00 »
Olen aika varma, kun autollakaan ei ole ajettu kuin vajaat 20 akullista.
Jeps

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #329 : 17.05.10 - klo: 15.03 »
Olen aika varma, kun autollakaan ei ole ajettu kuin vajaat 20 akullista.

Taitaa kaikissa nelkuissa olla edessä pidemmät vetarit kun taka, vai meinaatko että ne on oikean mittaiset jos eivät ylety ulostuloihin.. :roll: Toisekseen hoke neuvoi laittamaan isompaa spurria, ei pinjonia.