Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 383105 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #420 : 23.09.09 - klo: 08.15 »
Ja vielä yks kysymys. Onko siinä spoileria, kun en kuvassa oikein nähnyt?
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #421 : 23.09.09 - klo: 09.42 »
Tulee takasiipi.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #422 : 23.09.09 - klo: 15.44 »
Tulee rattiradio.

Tosin tuo RTR-radio ei ole mikään kummoinen, muutenhan RTR-auto on mielestäni ihan laadukas. Eihän se mikään mahdoton raketti ole, mutta alkuun sillä pääsee. Kannattaa ynnäillä hieman Kittien + muun roinan ja RTR hintoja. Monesti Erot ei ole päätähuimaavia jos hieman tinkii esim sähkölaitteista. Se että ostaa hieman halvemmat sähköt ei tarkoita sitä, että auto ei olisi hyvä aloittelupaketti
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #423 : 23.09.09 - klo: 16.41 »
Kannattaako sitten ostaa kit-paketti?
Ja sopiiko siihen Hitec Aggressor 3-Channel FM/1 HS-325 Servo.
Pakettiin kuuluu Hitec HS-325HB Servo, ja hfs-03mm vastaanotin.
(En löytänyt sopivaa linkkiä)
« Viimeksi muokattu: 23.09.09 - klo: 17.53 kirjoittanut raceman »
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa Roudari

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #424 : 23.09.09 - klo: 17.51 »
Itse ostin RTR:n kesällä, ihan sillä ajatuksella, että pääsee heti ajamaan. Nyt (jälkeenpäin) olen sitä mieltä, että olisi kannattanut hommata kitti. Valitettavasti ei silloin ollut aikaa kasailuhommiin, niin päädyin valmiiseen pakettiin.

Ja muutama perustelu:
1. Moottori ja nopeudensäädin ovat hieman vanhentunutta mallia. Itse ostin uuden, harjattoman koneen ja noparin jälkikäteen. n. 170€. Lisäksi, vakionoparista puuttuu Li-Po-cutoff, jolloin sen käyttö Lipojen kanssa on riskipeliä. Omalle kohdalle tästä tuli "ylimääräisenä" kustannuksena NiMH-akut, jotka sittemmin korvasin lipoilla. 65€.

2. Muutama tärkeä palikka autossa on korvattu edullisemmalla vaihtoehdolla, kuten diffin laakerit (kuulalaakerit jälkikäteen 26€) ja vetoakselit (CVD- akselit tarvikkeena 53€). Myös mm. iskarit ovat simppelimpää mallia.

3. RTR-paketin renkaat ovat kohtuullisen kehnot, uusi setti vanteineen kustantaa n. 35€.

4. Kiinassa kasattu auto ei ole joka kohdastaan niin huolellisesti tehty, kuin mitä itse olisin saanut aikaiseksi. Esimerkiksi diffi (en ole vielä avannut kun diffinkorjaussarja ja uusi diffin ratas, 12,50+5,00€, eivät ole vielä saapuneet) lienee kasattu vähän "sinne päin". Myös iskarit ovat tehtaan jäljiltä vuotavaa mallia (iskarinkorjaussarja 8€).

5. Paketin mukana tuleva radio ei ole toivottoman huono, mutta melkein mikä tahansa erillinen radiosetti on selkeä parannus. Maailmalta on myös kuulunut juttua, että vakioservo ei ole kaikkein kestävintä laatua. Itse olen pikkuhiljaa hommaamassa "oikeaa" radiota, ja kohta käsissäni on toimiva, mutta tarpeeton laite, joka on käytännössä ongelmajätettä.

6. Kun itse kasaa auton, oppii heti tuntemaan sen rakenteen, jolloin säätäminen ja korjaaminen on selkeämpää ja helpompaa.

Kaiken kaikkiaan olen hankkinut/hankkimassa kaikkea sitä, mitä alun perinkin olisin tarvinnut kitin seuraksi. Lisäksi RTR:n hankinnasta on koitunut ylimääräistä kustannusta, laskutavasta riippuen, noin 200€. On vaikea sanoa, ovatko kesän ajelut olleet ihan sen rahan arvoisia...  :embarrassed:
Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #425 : 23.09.09 - klo: 19.59 »
Itse ostin RTR:n kesällä, ihan sillä ajatuksella, että pääsee heti ajamaan. Nyt (jälkeenpäin) olen sitä mieltä, että olisi kannattanut hommata kitti. Valitettavasti ei silloin ollut aikaa kasailuhommiin, niin päädyin valmiiseen pakettiin.

Ja muutama perustelu:
1. Moottori ja nopeudensäädin ovat hieman vanhentunutta mallia. Itse ostin uuden, harjattoman koneen ja noparin jälkikäteen. n. 170€. Lisäksi, vakionoparista puuttuu Li-Po-cutoff, jolloin sen käyttö Lipojen kanssa on riskipeliä. Omalle kohdalle tästä tuli "ylimääräisenä" kustannuksena NiMH-akut, jotka sittemmin korvasin lipoilla. 65€.

2. Muutama tärkeä palikka autossa on korvattu edullisemmalla vaihtoehdolla, kuten diffin laakerit (kuulalaakerit jälkikäteen 26€) ja vetoakselit (CVD- akselit tarvikkeena 53€). Myös mm. iskarit ovat simppelimpää mallia.

3. RTR-paketin renkaat ovat kohtuullisen kehnot, uusi setti vanteineen kustantaa n. 35€.

4. Kiinassa kasattu auto ei ole joka kohdastaan niin huolellisesti tehty, kuin mitä itse olisin saanut aikaiseksi. Esimerkiksi diffi (en ole vielä avannut kun diffinkorjaussarja ja uusi diffin ratas, 12,50+5,00€, eivät ole vielä saapuneet) lienee kasattu vähän "sinne päin". Myös iskarit ovat tehtaan jäljiltä vuotavaa mallia (iskarinkorjaussarja 8€).

5. Paketin mukana tuleva radio ei ole toivottoman huono, mutta melkein mikä tahansa erillinen radiosetti on selkeä parannus. Maailmalta on myös kuulunut juttua, että vakioservo ei ole kaikkein kestävintä laatua. Itse olen pikkuhiljaa hommaamassa "oikeaa" radiota, ja kohta käsissäni on toimiva, mutta tarpeeton laite, joka on käytännössä ongelmajätettä.

6. Kun itse kasaa auton, oppii heti tuntemaan sen rakenteen, jolloin säätäminen ja korjaaminen on selkeämpää ja helpompaa.

Kaiken kaikkiaan olen hankkinut/hankkimassa kaikkea sitä, mitä alun perinkin olisin tarvinnut kitin seuraksi. Lisäksi RTR:n hankinnasta on koitunut ylimääräistä kustannusta, laskutavasta riippuen, noin 200€. On vaikea sanoa, ovatko kesän ajelut olleet ihan sen rahan arvoisia...  :embarrassed:
Juuripa tämän takia kannattaakin harkita, hommaako mieluusti kitin ja siihen omanlaiset sähköt. Minusta myös auton itse kasaaminen on rc-autoilun suola. En silti mollaa RTR beenelkkua. Kaveri laittoi n 1.5 vuotta sitten sellaisen ja ajelee autolla vieläkin. Tosin jokaiseen autoon joutuu varaosia laittamaan mutta ei ole kustanukset olleet kamalan korkeat
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #426 : 23.09.09 - klo: 22.48 »
Jos auto kulkee vähänkään RTR:ää kovempaa, niin olisi hyvä olla myös nopea servo. Takatuupparia on aika mahdoton ajaa vauhdikkaasti, jos ei kerkeä korjaamaan pieniä virheitä/luistoja. Tuollainen 0.12s/60astetta/6v pitäs olla vähintään. Itselläni on nyt kiinni Savöx:in matalaprofiiliservo, joka on 0.10s. Hinta 50-60 €.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #427 : 23.09.09 - klo: 23.03 »
Jos auto kulkee vähänkään RTR:ää kovempaa, niin olisi hyvä olla myös nopea servo. Takatuupparia on aika mahdoton ajaa vauhdikkaasti, jos ei kerkeä korjaamaan pieniä virheitä/luistoja. Tuollainen 0.12s/60astetta/6v pitäs olla vähintään. Itselläni on nyt kiinni Savöx:in matalaprofiiliservo, joka on 0.10s. Hinta 50-60 €.
Mä olen kanssa tuota Savöxiä miettinyt. Taitaa olla hintaansa nähden laadukas servo.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #428 : 23.09.09 - klo: 23.19 »
Onne ihan laadukkaita, nyt saa jopa joihinkin malleihin ratassarjoja.
Mulla on kaks noita matalaprofiiliservoja ja molemmat on kestänyt hyvin. Kaverilla meni rattaat yhestä, mutta tais olla vähän liian raskaassa käytössä sillon.

Ei oo oikein perusteltua maksaa Futabasta yli 100€/kpl, kun samaan hintaan saa 2kpl Savöxejä.

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #429 : 24.09.09 - klo: 10.35 »
Itselläni on kaikissa vehkeissä Savöxin servot, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ikinä ollut.

Tätä käytän sähkökrossin ohjauksessa:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-SERVOVARRET/Savox-SC-1257TG-10kg007-107537

Ainakin nopeutta ja voimaa riittää.
Kannattaa säätää EPA:t kohdilleen, ettei servo riko linkkejä.  :wink:

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #430 : 24.09.09 - klo: 13.32 »
« Viimeksi muokattu: 24.09.09 - klo: 13.37 kirjoittanut raceman »
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #431 : 24.09.09 - klo: 14.06 »
Sopii muttei käytännössä ole RTR radiota parempi.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti


Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #433 : 24.09.09 - klo: 15.25 »
Itselläni on kaikissa vehkeissä Savöxin servot, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ikinä ollut.

Tätä käytän sähkökrossin ohjauksessa:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-SERVOVARRET/Savox-SC-1257TG-10kg007-107537

Ainakin nopeutta ja voimaa riittää.
Kannattaa säätää EPA:t kohdilleen, ettei servo riko linkkejä.  :wink:


Käyköhän tuo kyseinen Savöx Sanwan MX-3 vastarin kanssa ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx


Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #435 : 24.09.09 - klo: 19.04 »
Sopii.

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #436 : 25.09.09 - klo: 15.05 »
Saisiko listan, että mitä työkaluja tuohon kit-malliin tarvitsee?
Ja, tuleeko siihen mitään millä saisi vastaanottimen ja nopeudensäätimen kiinni runkoon?
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #437 : 25.09.09 - klo: 15.41 »
Kitin mukana tulee tuumakoon kuusiokolo avaimet joskin pidemmän päälle aika avuttomat. Kannattaa ostaa esim Asson factory teamin avainsarja. Ja suosittelen ostamaan kunnon kaksipuolista teippiä, tunnetaan myös nimellä servoteippi. Molemmat löytyy hyvin varustetuista RC-alan liikkeistä kuten esim RC-pisteestä.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #438 : 25.09.09 - klo: 15.54 »
Onko siinä kaikki mitä tartten kittiin, tai sisältääkö se avainsarja kaiken mitä b4:ään tarvitsee?
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #439 : 25.09.09 - klo: 15.58 »
Onko siinä kaikki mitä tartten kittiin, tai sisältääkö se avainsarja kaiken mitä b4:ään tarvitsee?
Sisältää kuusiokoloruuvarit joita tarvitaan monessakin autossa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #440 : 25.09.09 - klo: 16.03 »
Siis tarvitseeko siihen enää mitään muita työkäluja?
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #441 : 25.09.09 - klo: 16.07 »
B4:stä en ole aivan täysin varma mutta ainakin B44:n mukana tulee rengasavain joka ajaa asiansa ihan hyvin. Soittele RC Pisteeseen niin eiköhän sieltä tarvittavat työkalut auton mukaan löydy.

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #442 : 25.09.09 - klo: 16.21 »
Luulenpa että jos asson yhteen kittiin tulee rengasavain, miksei toiseenkin.
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #443 : 25.09.09 - klo: 18.12 »
rengasavain, luistokytkimen säätöavain ja iskareille tulevat avaimet löytyy beenelkusta. Tuo kuusiokolo sarja kannattaa kyllä ostaa. Kitin mukana tulevilla L-avaimilla menee todellakin järki ja kannat
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #444 : 25.09.09 - klo: 19.14 »
Ai siis siihen tulee valmiiksi kaikki työkalut, mitä kasaamiseen tarvitsee.
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #445 : 25.09.09 - klo: 19.16 »
Joo ainakin Asson mallien mukana mutta niillä L-avaimilla ei ole kovin hyvä rakentaa saati huoltaa autoa.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #446 : 26.09.09 - klo: 11.58 »
Joo ainakin Asson mallien mukana mutta niillä L-avaimilla ei ole kovin hyvä rakentaa saati huoltaa autoa.
Joo ei todellakaan kannata. Voihan se nyt tässä kuullostaa hyvältä ja siltä että mikäs niillä omilla avaimilla rakentaessa. Mutta kun alkaa niillä kasamaan niin oikeasti hermo menee ja saa tilata lisää ruuveja kun kannat pyöristyy. Se 40-50e on pieni hinta siitä että mekkaus onnistuu hyvin
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #447 : 26.09.09 - klo: 13.32 »
- http://www.racingfactory.fi/tuotteet/RADIOT-JA-VASTAANOTTIMET/Acoms-Technisport-2-Kanavainen-24GHz-Rattiradio-103378
Tuli tässä vielä mieleen, että jos ostan kitin, ja siihen tämän, niin tuleeko minkään mukana antennia? (siis siihen vastariin)
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #448 : 26.09.09 - klo: 13.34 »
Siis vastarissa on antenni,ja tuoss lähettimessä tuon pienen tikun sisällä on lyhyt antenni.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #449 : 28.09.09 - klo: 15.21 »
Onko b4 stealth buggy-versiossa valmiiksi maalattu kori?
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz