Mutta toisaalta ennestään jo kova mekaanikkopula ei ainakaan helpota yhtään, kun tankkaus olisi pakollinen.
Jos mennään EFRAn systeemiin, muuttuu luokka selkeästi PROmaisempaan suuntaan ja säilyy samanlaisena kansainvälisen meiningin kanssa. Samalla toiset hyötyvät tästä muutoksesta selkeästi enemmän kuin toiset, mikä on mielestäni se huono puoli tässä muutoksessa.
Jos jatketaan 5 minuutin erillä, on harrastajan helpompi harrastaa, mutta PRO-jampat eivät saa juurikaan hyötyä Suomessa treenaamisesta, kun Suomen kisoja varten pitää olla kokonaan eri kalusto ja eri säädöt, kuin sitten EM-kisoihin. Samalla kasvaa vauhdillinen ero sähköautoihin vielä suuremmaksi, vaikkei sen nyt pitäisi mitään vaikuttaakkaan, mutta kuitenkin.
Yksi hyvä kompromissi saattaisi olla 4 (tai jopa 3!!)minuutin alkuerät ja vaikka sitten yksi alkueräkierros enemmän. Näin saataisiin peleihin voimaa lisää, mutta edelleen paremmuus olisi kiinni vain ajamisesta, eikä tankkaajasta..
Itse en aio ajaa TP-10 luokkaa tänävuonna, mutta avasinpa suuni kuitenkin.
-A-
ps. Mikäli alkueriin tulee välitankkaus, pitää myös kisojen järjestäjien/radan ylläpitäjien parantaa tankkausjärjestelyitä hässäkän/onnettomuusriskin/pahanmielen ja tappeluiden välttämiseksi. Kaikki tulevat sisään samalla kierroksella ja jokaisella on OIKEASTI KIIRE!!!
Eli varikolle pitää saada vähintään maalatut ruudut (1tankkaaja per ruutu) ja jokaisen tankkaajan paikka on vain ja ainoastaan oman kuljettajan kohdalla (niin ja siis sama karsinointi pitää olla myös ylhäällä). Lisäksi sääntöihin lisäys siitä että myös alkuerissä kuljettajat valitsevat paikkansa korokkeella voimassaolevan sarjatilanteen mukaisessa järjestyksessä.