Kirjoittaja Aihe: X Factory X-6 Squared/ Cubed  (Luettu 92592 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #30 : 18.05.09 - klo: 10.36 »
Debyyttikisa autolla takana ja itelläkin ulkona sitten 90-luvun  :p

Olisi varmaan pitänyt mennä jo perjantaina treenaamaan ja säätöjä hakemaan. Parit erätreenit ja neljät alkuerät oli melko vähän, mutta pikkuhiljaa alkoi autokin olemaan parempi. Uskoisin, että Jyskälän liukas ja tasainen savibaana ei välttämättä tuo tämän auton etuja parhaalla mahdollisella tavalla esille - jos minkään  :wink:

Täytyy saada lisää ajoaikaa alle ja tutkia säätöjä jospa alkaisi pääsemään auton kanssa sinuiksi.

Jos joku meinaa hommata kitin niin suosittelen ottamaan saman tien mukaan pidemmät MIP CVD taka-akselit - hubiin tulevat pätkät. Vetarit on samat B4:ssa ja ovat lyhyehköt ja ulosjoustoa joutuu rajoittamaan. Lisäksi kannattaa ottaa akun pikakiinnityssetti. Alkuperäinen ruuvikiinnitys on hiukan hidas ja pidemmän päälle kuluttaa kierteet rundosta. Ja vielä on suositeltavaa ottaa pienempi spurri. 81 hampainen on erittäin lähellä boxin ulostuloja ja saattaa ottaa kiinni vetarin tappiin, 78 on ainakin sopiva.

RedRC:n jutusta lainatussa kuvassa näkee hyvin tuon ulosjouston eron.

« Viimeksi muokattu: 18.05.09 - klo: 10.48 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #31 : 26.05.09 - klo: 09.31 »
No niin, nyt on sarja odottamassa postissa noutoa, joka tapahtuu tänään.
SC10 4x4

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #32 : 26.05.09 - klo: 09.34 »
No niin, nyt on sarja odottamassa postissa noutoa, joka tapahtuu tänään.
Hyvä, hyvä - hyvä hyvä hyvä  :p

Meinaakko lähteä Vasaan?
Old fart

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #33 : 29.05.09 - klo: 22.40 »
No niin, nyt on sarja odottamassa postissa noutoa, joka tapahtuu tänään.
Joko auto on kasassa, mitkä on kokemukset?
Old fart

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #34 : 29.05.09 - klo: 23.08 »
No, ei ole vielä kasassa. Äsken laitoin boxin kiinni.

Vaasaan olis tarkotus lähteä.
SC10 4x4

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #35 : 31.05.09 - klo: 20.35 »
Nyt on autolla ajettu ekat akut ja fiilis oli ihan positiivinen, säätimen säädöt vaan oli vähän pielessä.
PAinojakauma oli aika tarkalleen 35/65 ja painoa 1515g.
SC10 4x4

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #36 : 31.05.09 - klo: 22.00 »
Nyt on autolla ajettu ekat akut ja fiilis oli ihan positiivinen, säätimen säädöt vaan oli vähän pielessä.
PAinojakauma oli aika tarkalleen 35/65 ja painoa 1515g.
Vakiona ja lipo akulla mullakin oli tuo painojakauma justiinsa sama. Nyt oon lykänny painoa "hiukan" lisää 180g ja jakuman on pitänyt samana. Testiä en oo vajaata akullista enempää kerennyt tekemää, joten vaikea sanoa muuttuiko paljon paremmaksi. Ainakin monet tuolla maailmalla tykkäävät ajaa "raskaalla" autolla.
Old fart

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #37 : 02.06.09 - klo: 09.03 »
Mukavia uutisia Medaseciltä! Oonkin odotellut milloin joku ottaisi nämä kitit tuotevalikoimaansa - ei tartte enää olla omien varaosien varassa - jos ja kun niitä nyt sitten joskus olisi ehkä tarvinnut. Kun auto selvisi vaurioitta Jyväskylän hypyt niin ei se voi heikkoa tekoa olla  :grin:
Old fart

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #38 : 03.06.09 - klo: 15.43 »
Onko jossakin tarkkaa osalistaa, jotka alkuperäisestä B4:stä tarvitaan tuohon konversioon?

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #39 : 03.06.09 - klo: 15.58 »
Onko jossakin tarkkaa osalistaa, jotka alkuperäisestä B4:stä tarvitaan tuohon konversioon?
Ei mutta ketjun 3. viestissä lukee mitä ei tarvita...
Old fart

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #40 : 03.06.09 - klo: 16.48 »
Onko jossakin tarkkaa osalistaa, jotka alkuperäisestä B4:stä tarvitaan tuohon konversioon?
Ei mutta ketjun 3. viestissä lukee mitä ei tarvita...

Lähinnä mietinkin, että mitkä ne puuttuvat osat on (saisi toki varmasti selville jos vähentäisi nuo B4:n osalistasta), jolloin saisi selville hintaeron osista kasattuna tai kokonaisena sarjana. Hintaero lienee edelleen melkoinen, jos tuohon X-6 sarjaan ostaa varaosina puuttuvat B4:n osat, verrattuna siihen, että ostaa vain kokonaisen B4:n ja tuon konversiokitin... oka ei sekään kyllä kovin halpa vaihtoehto ole, ellei sitten käytettynä löydä B4:ää hyvään hintaan tai omista moista jo ennestään.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #41 : 03.06.09 - klo: 17.06 »
Kyllä niin paljon tavaraa tarvitsee tuon konversio kitin lisäksi, että jos meinaa irto osina hommata osat jotka konversiokitin lisäksi tarvitaan jotta auto on täydellinen, että samalla rahalla ostais jo melkein 2 kokonaista B4 kittiä.

Jos siis kustannuksia yhtään edes miettii niin ainoa tapa on hankkia autosarja ja tuo konversio.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #42 : 08.06.09 - klo: 15.31 »
Setupeista:

Huomenna, kun pääsee kasailemaan tuota sarjaa, niin todennäköisesti tällaista setuppia voisi lähteä aluksi koittamaan (ilman Inline-paloja) Jyväskylän ja Vaasan radalle. Takajousi saattaa ehkä olla vihreä, mutta muuten tuo setuppi ei kauheasti eroa B4:n normikisasetupista.

http://www.2wdrc.com/2wdrc/pdfs/Setup-2009-Kinwald-LowBiteAE.pdf

Jos tuo nyt kovasti muuttuu, niin kirjottelen setupista lisää tänne.

Matti Eskelinen

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #43 : 11.06.09 - klo: 08.15 »
Jokos Matti on kerenny testaamaan X-6:sta?

Oma setuppi noudattelee edellistä Kinwaldin setuppia, itellä on tosin myös noi inline etuakselit ja ajattelin ne myös pitää - oli hyvät.

Painoa olen myös lisännyt ja reilusti. Auton paino on nyt noin 1700g ja painojakauma 35/65. Kaikki lisäpaino on servon ympärillä ja akun alla. Tällä pyrin siihen, että lisäpainosta huolimatta massa olisi mahd keskellä autoa ja ohjausreagointi ei kärsisi.

Öljyt on tällä hetkellä 25wt/ 30wt nro 1 männät ja ruskeat/ vihreät jouset. Aurausta on takana 4 astetta ja antisquattia maksimi, eli ei prikkoja säätöpalan välissä.

Näillä säädöillä auto oli kohtuullisen hyvä ajettava Lavangon rouheessa kunnossa olevalla radalla.
Old fart

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #44 : 11.06.09 - klo: 22.23 »
Jokos Matti on kerenny testaamaan X-6:sta?...
Oltiin Masan kanssa samaan aikaan testaas uusia autoja. Autossa on todella paljon potentiaalia kunhan hypyissä muuttaa hiukan ajotyyliä ja säädöt saa hiottua kohdilleen.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #45 : 11.06.09 - klo: 22.34 »
Phat Bodiesin X-6 kori näyttää mun mielestä hienolta, tulee jotenkin mieleen ekat Tamiyat tms. mitä näin:

---

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #46 : 12.06.09 - klo: 00.08 »
Nonniin, nyt on ensimetrit takana uutukaisella. Heitin iskarit suoraan B4:n säädöillä (20wt/green + 30wt/brown) autoon, joten tässäpä kokemuksia samoilla öljyillä ja jousilla:

Autossa on uskomaton takapito joten kääntyvyyden kanssa pitää tehdä säätötöitä, jotta auton saa taittumaan hyvin mutkiin sisään. Mutkien sisällä autoa pystyy ajamaan kaasulla, koska siinä ei ole takavedoille tyypillistä "moukaria" perässä heijaamassa perää irti. Ajotyyli onkin siis avainsana, kunhan säädöt löytyy. Isot pojat sanovat, että kun B4 heitetään mutkaan ja ajetaan suoraviivaisesti seuraavaa mutka kohti, niin X-6:lla pitäisi ajella jouhevia ajolinjoja pitkin. Ja siltähän se tuntuikin tänään. Eturenkaaksi voisi laitaa autolla jopa Inside Jobin, sekään ei varmastikaan vie takapitoa pois.

Kuten Sakari totesi, hyppyjen ajotyyliä pitää myös muuttaa. Assolla piti aina ennen hyppyä kaasuttaa hieman, jotta oikea hyppyasento löytyi, tällä pitää rullata hypyn nokkaan, jotta lentorata on oikeanlainen. Katsotaan nyt, kauanko pitää treenata, jotta ajotyylin saa muutettua.

Hypyissä auto tuntuu singahtavan taivaalle kepeästi, joten pitää varoa, ettei tule liian kovaa hyppyihin.

Ajelin tänään ihan kevyellä autolla ja LiPoilla sekä 5,5t koneella, joten paukkuja tuntui olevan riittävästi. KOnetta voisi ehkä löysätä pykälän tai pari, mutta mukavaahan tuo on silloin nyppäistä kunnolla kaasua, kun lisävauhtia tarvitaan.

Auton vaihto tuli nyt ehkä hieman turhan lähelle Vaasan kisoja, mutta haetaan huomenna siellä setuppeja, niin eiköhän niillä sitten ehdi kisoissa mukavasti kilvoitella.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #47 : 12.06.09 - klo: 08.13 »
Tuon takapidon olen kanssa huomannut - erityisesti kiihtyvyyspito on hyvä. Jyväskylässä mulla oli käytössä edessä holeshotit ja nyt on pakissa odottamassa myös etusiipi...
Old fart

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #48 : 14.06.09 - klo: 19.47 »
Vaasan kisat takana ja yhden treenipäivän jälkeen päästiin jo kohtuulliseen vauhtiin. Tässä Siltasen "hopeamitalisäädöt":

http://www.medasec.com/files/x6_setup_siltanen_vaasa_09.doc

Itse ajelin aikalailla samoilla säädöillä, mutta edessä käytin 8203 -rengasta (Insid job). Noilla säädöillä on hyvä lähteä kisaamaan mille tahansa savibaanalle. Lisää setuppeja tulee, kunhan päästään rauhassa testaamaan boksin korkeutta, antisquatia jne...

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vantaan setuppi
« Vastaus #49 : 09.07.09 - klo: 22.20 »
Vantaan voitokas X-6 setuppi löytyy linkin alta. Kannattaa kokeilla savibaanoilla, toimii kuulema myös Hyvinkäällä aikalailla hyvin. Kääntyy riittävästi ja hyppää kepeästi...

http://www.medasec.com/do?action=files

Poissa pahakurki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #50 : 11.07.09 - klo: 20.11 »
tää ei oo ihan turha tiimi. tsekatkaa oheinen tiimin "finaaliin virittäytymisriitti".

http://www.youtube.com/watch?v=kio2_hnABl0


Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #51 : 13.10.09 - klo: 07.52 »
Olipas tämäkin säie hautautunut syvälle  :shock:

Mutta joo, onkos kukaan kerennyt kokeilemaan uutta löysempää "muovirunkoa"?

Itse yllätyin kuinka hyvin kesän ulkosäädöt toimivat Espoon RC-Centerin radalla - ilmeisesti ulkosäädöt ovat olleet pielessä  :lol: Onneksi tämä auto on varsin suosittu tuolla briteissä, missä ajetaan myös paljon keinonurmella, eli valmiita setuppeja löytyy ooplesta kivasti.
Old fart

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #52 : 13.10.09 - klo: 08.47 »
Olipas tämäkin säie hautautunut syvälle  :shock:
Mutta joo, onkos kukaan kerennyt kokeilemaan uutta löysempää "muovirunkoa"?
Itse yllätyin kuinka hyvin kesän ulkosäädöt toimivat Espoon RC-Centerin radalla - ilmeisesti ulkosäädöt ovat olleet pielessä  :lol: ...
Itse testailin autoo kanssa vähän jokasuuntaan ja ihmettelin samaa hommaa että kesäsäädöt tuntuivat istuvan parhaiten tänne jkl:n syherölle. Huomasin että mitä jäykemmäksi auton sääti sitä helpommaksi se tuli ajaa agressiivisesti sisäradalla mutta kello ei tykännyt ideasta ollenkaan. :undecided: Kello näyttää ainakin siltä että mitä rauhallisemmin ja pehmeämmin autoa ajaa niin sitä lujempaa se kulkee.   :smiley:
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #53 : 07.11.09 - klo: 18.36 »
Tänään tuli hiukan säädettyä tätäkin kulkinetta ja laitettua iskareihin Chea Racing männät.

Säädöt nyt siis.

Edessä
Männät: #2 (Chea Racing)
Öljy: 30 wt (schumi)
Jousi: ruskea (asso)
Renkaat: PL laippa

Takana
Männät: #1 (Chea Racing)
Öljy: 30 wt (schumi)
Jousi: vihreä (asso)
Renkaat: Schumi Mini Spike
Vakaaja: ei
Camberlinkki: sisäpää ulkona, ulkopää ulkona

Tällä setupilla auto tuntui todella hyvältä, ainoastaan eturenkaita pitää vielä testailla muitakin, kun tuntui olevan lievästi aliohjaava.

Joka tapauksessa Remppa joutui nöyrtymään nelkullaan   :p  :grin:

Edit: Lisätty takapään camberlinkin paikat.
« Viimeksi muokattu: 07.11.09 - klo: 20.49 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #54 : 07.11.09 - klo: 18.54 »
Tällä setupilla auto tuntui todella hyvältä, ainoastaan eturenkaita pitää vielä testailla muitakin, kun tuntui olevan lievästi aliohjaava.
Jkl:n radalla tuntuu toimivan toi schumin nelkun minipin eturengas ihan hyvin. Mitäs linkin mittoja oot käyttäny mulla tuntuu nyt olevan vähän hakusessa nuo säädöt perän säädöt. Laitan setuppia kuhan saan auton toimimaan paremmin (kuski tykkää auton setupista mutta kello ei). ;)
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #55 : 07.11.09 - klo: 20.58 »
Takana camberlinkki: sisäpää ulkona, ulkopää ulkona
Old fart

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Astro Setup Ellis
« Vastaus #56 : 11.11.09 - klo: 06.50 »
Ennen kauden alkua kyselin vielä Ellisiltä apuja setuppien hakuun Astro Turfille. Hyvä lähtösetuppi on ladattavissa nyt täällä:

http://www.medasec.com/do?action=files

Ja tässä saatesanat Ellisiltä:

"Well for the astro tracks just go for something like my standard set up
which I have attached. Oh actually keep the tyres you wear down on
the astro tracks and run them as they will have more grip!!"

Pitää vielä kysyä tuo eturengas, se kun ei tuosta setupista selvinnyt.

Olettekos muuten käyttäneet Inline-ohjauspaloja edessä?

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #57 : 11.11.09 - klo: 07.49 »
Mulla oli koko kesän inlinet, mutta nyt vaihdoin taas Ellisin setupin mukaan trailingeihin. En ole tosin vielä ehtinyt ajamaan asti, enkä pääse nyt lauantainakaan, kun on ristiäiset....
SC10 4x4

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #58 : 11.11.09 - klo: 11.14 »
Inlinet on joo ja käsittääkseni Matti testas kanssa - nyt en vaan muista mitkä oli ensireaktiot.

Mä uskoisin, että hyvällä pidolla normi trailing -akselit voisi olla jopa rauhallisemmat ajaa. Koska kesällä kun laitoin noi inline -akselit niin ohjaus muuttui nopeammin reagoivaksi. Pitää kokeilla vielä noita vakioakseleita tuolla Espoossa.
Old fart

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #59 : 11.11.09 - klo: 11.45 »
Espoon radalla sanoisin että trailing:lla on varmaan mukavempi ajaa. Inlinet mulla on tuossa vieläkin kiinni, autosta tuli mielestäni agressiivisemmin kääntyvä - ehkä vähän liikaakin tuolle pidolle.
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey