Kirjoittaja Aihe: MCD vai FG 4WD ?  (Luettu 11256 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #30 : 21.03.09 - klo: 15.44 »
Saksalaisen Hurraxin tekemä. Noin hyvä:

"steer clear of these car is my advice they are crap i know 4 people who have had them in the uk and they just fell to bits as well as many other problems all the dealers in the uk have stopped dealing with hurrax, that must say something. "

jonkunhan noikin pitää testata :mrgreen: näyttää valmistajan kannalta melko huonolta jos jälleen myyjät lopettaa myynnin  räpsy mikä räpsy  :afro:

Poissa jaakkooh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #31 : 21.03.09 - klo: 17.59 »
Osta Tuo MCD Competion malli (rullaavana n.1000€). Siihen metalliset rattaat ja kyllä on hyvä. Talvella olen ajellu kovillakin pakkaasilla ja on kestänyt. Toki kaikki autot menee rikki ku johonkin tormoottaa. Itsellä MCD RR Competion 30,5cc 4x4, FS Racing 30cc monster 4x4 ja HARM BX-2 (takaveto). Ja tuo jälkimmäinen on alumiini osilla, jotka myös menee rikki jos sopivasti pökkää. MCD autona ei kannata ostaa ultimate versiona ellei lompakko ole kunnossa. Ja siksi tuo Competion malli, koska siinä on nuo kallistuksen vakaajat joita ei Sport mallissa ole. Ja miksei tuo FG olisi hyvä. 2-T on 2-T ja neliveto on yliveto .Takatuupparilla ei ole kivaa talvella saati liukkaalla ellei ole piikki pyöriä. Päädyt sitten mihin malliin vain niin uskon että et tule pettymään. Voi sitä musiikkia mitä tuo 2-T auto laulaa..

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #32 : 21.03.09 - klo: 18.20 »
Ihan kuin oisin nähny uudessa pienoismalli-lehdessä että CENiltäkin on tulossa krossi ja trukkimallin bensakulkineet. Vilkaiskaapa muutkin näinkö unta vai oli juttu tosi..

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #33 : 21.03.09 - klo: 19.24 »
Ainakaan Cenin sivuilta ei löydy mitään uutta....ois kyllä mielenkiintoista nähdä, jos sellainen on tulossa.....

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #34 : 21.03.09 - klo: 20.05 »
Viittikö Harw vilkasta uudestaan sitä lehteä. Mua jäi vaivaamaan :shocked: Alkaa tuo nelivetokuume pikkuhiljaa tarttumaan.... toisaaltaa eipä tuon takapidon kanssa niin älyttömiä ongelmia ole kuiteenkaan tänä talvena ollut. Enemmän on haitannut se, että jos takana on liikaa pitoa, niin pirssi ei tahdo kääntyä. Siinä tietenkin neliveto auttaisi. Pitää vissiin luovuttaa ja alkaa säästämään siihen sporttimalliin....oliko MCD:ssä muovirattaita voimansiirrossa?

Minkälaisia tuntoja jaakkooh:lla on H.A.R.M:sta? Onko siinä mitään heikkouksia....

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #35 : 22.03.09 - klo: 01.11 »
Juuh,Iigor, Neliveto yliveto..:D

 Mä en ala merkeistä höpisemään, Nääs hyvää ei tartte niin kauheesti mainostaa, sano.
 Pääasia että siellä laulaa kone kahdessa tahdissa. Kuten  jaakkooh totesi...
"Voi sitä musiikkia mitä tuo 2-T auto laulaa.."  :grin:

 MCD:ssä on muovirattaat 4kpl, josta kaksi suositellaan vaihdettavaksi metallisiin.
Ne kaksi muuta kestää. Toinen on se jo mainitsemani diffikoteli case. Siinä ne pakolliset
optiot joista aiemmin puhuin. Noiden muutosten hinta ei ole sitten satasian :tongue:, muistelen.
 
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #36 : 22.03.09 - klo: 08.36 »
Saattaapa sen ehkä referenssiksi ostaa Bajan rinnalle :undecided:

Poissa jaakkooh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #37 : 01.04.09 - klo: 14.12 »
Jarrujen ilmaus oli aika ongelmallista HARM:issa. Muuten en ole löytänyt vikoja. Ehkä sellainen ärsyttävä juttu on tuo servo saverin jousi joka "venyy" käytössä. Ja tuon muovirattaan kiinnitys kannattaa varmistaa jollain jousi prikalla. Muuten on mukava peli. Alumiinia läpeensä. Toki se on takatuuppari. Kuopii komeasti ja jättää asfaltille hyvin raitaa. Maavaraa saisi olla enemmän.

Poissa jaakkooh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #38 : 01.04.09 - klo: 14.24 »
Itse olen päivittäny omaan MCD RR EVO3 Comp. versioon nuo voimansiirron rattaat metalli versioksi siis kaikki 4kpl.. Ainut mitä auto kaipaa vielä niin ratas-suoja ja keulalle servojen eteen jonkunmoisen suojan, ettei kaikki kivet ja  muut tule auton sisälle. Olen tähänkin autoon tosi tyytyväinen. Toki pieniä yllätyksiä on tullut tässä muutaman päivän aikana, mutta ei mitään vakavaa. Diffistä 2kpl 4mm tappia poikki. Muuten on kestänyt kaikki hypyt ja sellaiset. On menty ympäri joka pinnalla ilman rikkoontumisia. Kyllä muovikin voi kestää.

Poissa jaakkooh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #39 : 01.04.09 - klo: 14.27 »
Viittikö Harw vilkasta uudestaan sitä lehteä. Mua jäi vaivaamaan :shocked: Alkaa tuo nelivetokuume pikkuhiljaa tarttumaan.... toisaaltaa eipä tuon takapidon kanssa niin älyttömiä ongelmia ole kuiteenkaan tänä talvena ollut. Enemmän on haitannut se, että jos takana on liikaa pitoa, niin pirssi ei tahdo kääntyä. Siinä tietenkin neliveto auttaisi. Pitää vissiin luovuttaa ja alkaa säästämään siihen sporttimalliin....oliko MCD:ssä muovirattaita voimansiirrossa?

Minkälaisia tuntoja jaakkooh:lla on H.A.R.M:sta? Onko siinä mitään heikkouksia....

Laita competion malli. Siinä on vakaajat ja hieman alumiiniakin (etuiskarin kiinnitys). Ja tuo kääntyminen takatuupparilla on hankalaa jos ei ole alusta oikein säädetty.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #40 : 01.04.09 - klo: 14.55 »
Joo, samaa olen koittanu sanoa, mut eipä sitä tosisaan oteta. Auton säätäminen kohtuu tärkeä asia, onko pitoa, kääntyykö miten kaasulla, ilman kaasua... tää on kuulemma jeesustelua kun asiasta mainitsin toisessa topicissa.

Ja nämä ongelmat ei poistu 4wd autollakaan, pitää sitäkin osata säätää ja käsittää mitä mikin säätö vaikuttaa:wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa MCD RACING

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #41 : 01.04.09 - klo: 14.57 »
Viittikö Harw vilkasta uudestaan sitä lehteä. Mua jäi vaivaamaan :shocked: Alkaa tuo nelivetokuume pikkuhiljaa tarttumaan.... toisaaltaa eipä tuon takapidon kanssa niin älyttömiä ongelmia ole kuiteenkaan tänä talvena ollut. Enemmän on haitannut se, että jos takana on liikaa pitoa, niin pirssi ei tahdo kääntyä. Siinä tietenkin neliveto auttaisi. Pitää vissiin luovuttaa ja alkaa säästämään siihen sporttimalliin....oliko MCD:ssä muovirattaita voimansiirrossa?

Minkälaisia tuntoja jaakkooh:lla on H.A.R.M:sta? Onko siinä mitään heikkouksia....

Laita competion malli. Siinä on vakaajat ja hieman alumiiniakin (etuiskarin kiinnitys). Ja tuo kääntyminen takatuupparilla on hankalaa jos ei ole alusta oikein säädetty.

Nykyään competition mallissa on kaikki pöydät + tankin tuet ja kardaanien pukit alumiinia. Lisäksi competition mallissa vaihteiston rattaat terästä. MCD sportissa nämä neljä vaihteiston ratasta (mitkä näkyvillä kuvissa) on muovia. Diffien rattaat tietty karkastua terästä. Näistä neljästä rattaasta riittää, kun pienemmän parin päivittää teräksiseksi ovh.63€ pari.

Poissa jaakkooh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #42 : 01.04.09 - klo: 19.37 »
Joo, samaa olen koittanu sanoa, mut eipä sitä tosisaan oteta. Auton säätäminen kohtuu tärkeä asia, onko pitoa, kääntyykö miten kaasulla, ilman kaasua... tää on kuulemma jeesustelua kun asiasta mainitsin toisessa topicissa.

Ja nämä ongelmat ei poistu 4wd autollakaan, pitää sitäkin osata säätää ja käsittää mitä mikin säätö vaikuttaa:wink:
Jep..Pelkillä iskarin öljyillä saa paljon aikaan. Sitten jos mennään pidemmälle niin kyllä siinä saa hetken katsoa ja kokeille. Itse olen saanut vinkkejä Racin Factoryn Mikeltä alusta säätöihin. No - kukin taplaa tyylillään. (jeesustelua  :lol: :lol:)

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #43 : 03.04.09 - klo: 17.16 »
Moro !
Nyt on tilaus autosta tehty ja lukemattomien käänteiden jälkeen päädyin tuttuun FG merkkiin. No se että merkki on valittu oli vasta puoli voittoa koska FG:llä on tarjolla useita hienoja malleja. Beetle oli tämän koko autokuumeen syy mutta lopullinen järkisyihin perustuva valinta sattui Baja malliin. Ousan rata tarjoaa upeita kuperkeikkoja jolloin neitseellinen Beetle ei kenties olisi ollut kovainkaan pitkää kuvien kaltainen kaunotar. Toivottavasti ensiviikolla saadaan auto kotiin  :roll:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Nair

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #44 : 03.04.09 - klo: 17.20 »
Mistäs tilasit ja mihin hintaan jos aa kysyä?
Itel melkonen kiinnostus kans hankkia tollanen, tosin kuppelin korilla
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD vai FG 4WD ?
« Vastaus #45 : 03.04.09 - klo: 19.28 »
Tilasin Hobbylinnasta.... hinnan saat soittamalla turun myymälään. Siitä kuplastahan on tarjous tuolla Hobbylinna sivulla  :wink:
Minulla oli takuuasiaa ohjaimen kanssa ja homma hoitui hienosti koska ostin sen suomesta.... siitä viisastuneena hankin autonkin suomesta  :roll:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru