Future-RC

Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 747763 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ajomies

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #420 : 02.05.09 - klo: 23.13 »
Tarttui tänään mukaan Classic Motor Showsta tuollainen Mk1 koppainen Escort ja kyllä ainakin sen mitä tuossa sitä on kerinnyt tutkiskelmaan niin laatu kyllä vaikuttaa varsin hyvältä. Vielä kun sen tässä kerkeää maalata ja saa koneen autoon niin pääsisi hieman kokeilemaan. Ja oli se kyllä niin mukavaa katsottavaa kun ihan aito Mk1 Twin Cam lähtee ek:lle.
Team Durango DESC410R, Axial SCX10 Tundra, Xray T2R Drift project, HPI Cup Racer, Tamiya Mini

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #421 : 03.05.09 - klo: 08.24 »
Kuin olet roiskinut sen värin koriin niin eikun mukaan vaan ajamaan meidän kanssa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #422 : 03.05.09 - klo: 09.31 »
Tarttui tänään mukaan Classic Motor Showsta tuollainen Mk1 koppainen Escort ja kyllä ainakin sen mitä tuossa sitä on kerinnyt tutkiskelmaan niin laatu kyllä vaikuttaa varsin hyvältä. Vielä kun sen tässä kerkeää maalata ja saa koneen autoon niin pääsisi hieman kokeilemaan. Ja oli se kyllä niin mukavaa katsottavaa kun ihan aito Mk1 Twin Cam lähtee ek:lle.

Maalit päälle ja kone kiinni, noita Escort-koppia kun on näkynyt vain kuvissa. Sen verran hyvältä näyttää että livenä näkemistä ei malttaisi odottaa :azn:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz


Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #424 : 03.05.09 - klo: 11.02 »
www.rcmart.com löytyy abc-hobbyn valmistamia vintage-koreja. Näkyy olevan muutama ihan hienokin, mut en tiedä kelpaavatko tähän teidän luokkaan.

Tässä pari esimerkkiä:

http://www.rcmart.com/catalog/rc-mini-chassis-hobby-body-toyota-te27-levin-66034-p-23027.html

Tää Toyota on miniin sopiva, akseliväli on 208 mm, eli ei ihan joka turistin päälle istu  :wink:
Full Speed RC
Hobbyfactory - Durango - Orion - Savox

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #425 : 03.05.09 - klo: 11.35 »
www.rcmart.com löytyy abc-hobbyn valmistamia vintage-koreja. Näkyy olevan muutama ihan hienokin, mut en tiedä kelpaavatko tähän teidän luokkaan.

Tässä pari esimerkkiä:

http://www.rcmart.com/catalog/rc-mini-chassis-hobby-body-toyota-te27-levin-66034-p-23027.html

Tää Toyota on miniin sopiva, akseliväli on 208 mm, eli ei ihan joka turistin päälle istu  :wink:


Kiitos Mikko että selvensit tuota, nuo on kyllä hienot nuo korit.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa tikkunaama

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #426 : 03.05.09 - klo: 15.43 »
Tässä pieni klippi lauantain ajoista.


« Viimeksi muokattu: 03.05.09 - klo: 15.49 kirjoittanut tikkunaama »
Yokomo B-MAX4 2 kpl
Team associated rc 18t Spektrum dx3s

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #427 : 03.05.09 - klo: 16.28 »
Loistava video. Noita saisi lisää kuin olemme koko porukan kanssa ajamassa niin näyttävyyttä saadaan lisää.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #428 : 03.05.09 - klo: 18.41 »
Totta erinomainen video on... Ja tuo kyllä selittääkin suuren osan niistä minun autooni salaperäisesti ilmestyneistä naarmuista. Tai no ei se taida niin salaperäistä olla kun itse sen kaadoin :grin:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #429 : 04.05.09 - klo: 13.59 »
Onko kukaan testannut tuota CSn 17.5 konetta sensorittoman noparin kanssa? Itselläni pata on kiinni nyt Novakin GTBssä ja hyvin toimii. Tuossa olisi hyllyllä myös TT01n raato jonka luokkaan soveltuvuutta voisin testata. En vaan haluisi repiä kaikkia sähköjä irti TAsta pelkän testin takia, kun sensoriton nopari olis saatavissa koe käyttöön.

En vaan viitsi alkaa hommaan, jos sensoriton yhdistelmä on jo todettu kelvottomaksi. Muistelen että, varsinkin näissä miedommissa koneissa, oli joskus aikanaan ongelmia sensorittomien noparien kanssa.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #430 : 04.05.09 - klo: 14.15 »
Onko kukaan testannut tuota CSn 17.5 konetta sensorittoman noparin kanssa? Itselläni pata on kiinni nyt Novakin GTBssä ja hyvin toimii.

En vaan viitsi alkaa hommaan, jos sensoriton yhdistelmä on jo todettu kelvottomaksi. Muistelen että, varsinkin näissä miedommissa koneissa, oli joskus aikanaan ongelmia sensorittomien noparien kanssa.

Voitteko muutenkin lyhyesti listata, mitä nopareita tuolle koneelle kannattaa tarjota. Halvimmasta päästä nyt alkuun...

Poissa Sysi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #431 : 04.05.09 - klo: 14.26 »
Halpuus on suorassa suhtessa ongelmien määrään, mutta millä tahansa jonka pitäisi kestää 17.5t hiileton voi kokeilla. Itse katselisin sensorillisia, lrp spheren eri mallit/sukupolvet on aika luotettavan maineessa, käytettynä halvemmalla.
Jere M

Poissa Paarma78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #432 : 04.05.09 - klo: 15.05 »
En ainakaan huomannut keskustelua tästä (pyydän anteeksi jos tulee uusiksi, etusivun säännöissäkään ei ollut rajoituksista mainintaa):

HPI vanteita löytyy siis 26mm 0mm offset ja 31mm 6mm offset. 190mm leveeseen koppaan ei voi oikeen laittaa kuin 26mm vanteet ja kumit, 200mm koppaan saattaisi saada mahtumaan alle joka kulmaan nuo 31mm renkaat vanteineen.

Voisiko viisaammat kommentoida että mitä hyötyä/haittaa on seuraavissa setupeissa:

1. edessä 26mm rengas/vanne (0mm offset) ja takana 31mm rengas/vanne (6mm offset). Vaatii siis vähintään 200mm kopan tai jopa HPI:n perästä leveämmän (210mm)
2. Kaikki renkaat 31mm rengas/vanne (6mm offset) + 200mm tai HPI 200/210mm koppa.
3. Kaikki renkaat 26mm rengas/vanne (0mm offset) + 190mm koppa.

Jos VTR-10 settiä lähtis tekeen kisaamiseen niin näillä asioilla on ainakin minulle merkitystä! :mrgreen:
Perheen autot: Xray T3 2012 VTR/Touring | Xray T2 007 drifter | Tamiya DB01R | Tamiya DF-03ra | Xray M18T | TD DESC210R

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #433 : 04.05.09 - klo: 16.41 »
En ainakaan huomannut keskustelua tästä (pyydän anteeksi jos tulee uusiksi, etusivun säännöissäkään ei ollut rajoituksista mainintaa):

HPI vanteita löytyy siis 26mm 0mm offset ja 31mm 6mm offset. 190mm leveeseen koppaan ei voi oikeen laittaa kuin 26mm vanteet ja kumit, 200mm koppaan saattaisi saada mahtumaan alle joka kulmaan nuo 31mm renkaat vanteineen.

Voisiko viisaammat kommentoida että mitä hyötyä/haittaa on seuraavissa setupeissa:

1. edessä 26mm rengas/vanne (0mm offset) ja takana 31mm rengas/vanne (6mm offset). Vaatii siis vähintään 200mm kopan tai jopa HPI:n perästä leveämmän (210mm)PARAS KOMBINAATIO
2. Kaikki renkaat 31mm rengas/vanne (6mm offset) + 200mm tai HPI 200/210mm koppa.EI TAIDA MAHTUA ETURANKAAT TUOHON
3. Kaikki renkaat 26mm rengas/vanne (0mm offset) + 190mm koppa.OLEN NÄHNYT KUIN PEKKA AJAA TUOLLA SETILLÄ JA HYVIN MENI

Jos VTR-10 settiä lähtis tekeen kisaamiseen niin näillä asioilla on ainakin minulle merkitystä! :mrgreen:

Mikäli ostat HPI,n korin niin 26 eteen ja 31 taakse ihan niinkuin ohjeissa sanotaa. retro racingin korin jos hankit niin 26 eteen ja taakse mutta silloin joudut leikkaamaan saksilla sen lärpäkkeen renkaat etupuolelta pois joka ei ole kovin vaikea työtehtävä jotta saat sen istumaan retro racingin vanteelle. et voi käyttää hpi,n vanteen retro racing korin kanssa vaan ihan perus vanne malli pitää olla jotta se mahtuu korin sisään nätistä.

Sain yhden renkaan puhki (voi olla että huono liimaus sitä avitti myös) 40 akun jälkeen ja n.10min per akku ajettiin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Paarma78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #434 : 04.05.09 - klo: 17.40 »
En ainakaan huomannut keskustelua tästä (pyydän anteeksi jos tulee uusiksi, etusivun säännöissäkään ei ollut rajoituksista mainintaa):

HPI vanteita löytyy siis 26mm 0mm offset ja 31mm 6mm offset. 190mm leveeseen koppaan ei voi oikeen laittaa kuin 26mm vanteet ja kumit, 200mm koppaan saattaisi saada mahtumaan alle joka kulmaan nuo 31mm renkaat vanteineen.

Voisiko viisaammat kommentoida että mitä hyötyä/haittaa on seuraavissa setupeissa:

1. edessä 26mm rengas/vanne (0mm offset) ja takana 31mm rengas/vanne (6mm offset). Vaatii siis vähintään 200mm kopan tai jopa HPI:n perästä leveämmän (210mm)PARAS KOMBINAATIO
2. Kaikki renkaat 31mm rengas/vanne (6mm offset) + 200mm tai HPI 200/210mm koppa.EI TAIDA MAHTUA ETURANKAAT TUOHON
3. Kaikki renkaat 26mm rengas/vanne (0mm offset) + 190mm koppa.OLEN NÄHNYT KUIN PEKKA AJAA TUOLLA SETILLÄ JA HYVIN MENI

Jos VTR-10 settiä lähtis tekeen kisaamiseen niin näillä asioilla on ainakin minulle merkitystä! :mrgreen:


Mikäli ostat HPI,n korin niin 26 eteen ja 31 taakse ihan niinkuin ohjeissa sanotaa. retro racingin korin jos hankit niin 26 eteen ja taakse mutta silloin joudut leikkaamaan saksilla sen lärpäkkeen renkaat etupuolelta pois joka ei ole kovin vaikea työtehtävä jotta saat sen istumaan retro racingin vanteelle. et voi käyttää hpi,n vanteen retro racing korin kanssa vaan ihan perus vanne malli pitää olla jotta se mahtuu korin sisään nätistä.


Onko tämä tulkittavissa niin että mitään rajoituksia ei ole sille että tunkeeko eteenkin vaikka 31mm rengasta/vannetta kunhan koppa on vintage ja renkaat pysyy lokarin sisäpuolella? Lähinnä "sääntöpykälä" tämän osalta oli johon halusin kommenttia. Mielenkiintoista olisi kuulla kokemuksia/kommentteja myös siitä että miten nuo eri rengastukset toimivat...

200mm vintagekoppia löytyy myös muilta valmistajilta kuin HPI:ltä, joihin joka kulmaan sais mahtumaan tuon 31mm setin 190mm touringaihiolla.

HPI:n sivuilta lainattua:
HPI Vintage wheels and tyres (shown) are highly recommended for a realistic appearance, use 26mm Vintage wheels on the front and 31mm wheels on the rear of this body (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=7494), with 26mm Vintage tyres up front and 31mm in the rear. 190mm touring car owners can use our 6mm offset Vintage wheels and tyres to adapt this 200mm body to fit their car.
Perheen autot: Xray T3 2012 VTR/Touring | Xray T2 007 drifter | Tamiya DB01R | Tamiya DF-03ra | Xray M18T | TD DESC210R

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #435 : 04.05.09 - klo: 17.45 »
Kunhan menee korin alle piiloon niin 31mm edessä on ok.

Poissa Paarma78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #436 : 04.05.09 - klo: 17.47 »
Kunhan menee korin alle piiloon niin 31mm edessä on ok.

Selkee! :tongue:

Ja aikaisempi kyselyni tiivistäen: onko leveemmästä nakista edessä mitään hyötyä/haittaa?
« Viimeksi muokattu: 04.05.09 - klo: 17.50 kirjoittanut Paarma78 »
Perheen autot: Xray T3 2012 VTR/Touring | Xray T2 007 drifter | Tamiya DB01R | Tamiya DF-03ra | Xray M18T | TD DESC210R

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #437 : 04.05.09 - klo: 18.02 »
Kunhan menee korin alle piiloon niin 31mm edessä on ok.

Selkee! :tongue:

Ja aikaisempi kyselyni tiivistäen: onko leveemmästä nakista edessä mitään hyötyä/haittaa?
Tuskiin kukaan viellä ole semmoista setuppia kokeillut. Minun autosta tulee nuo renkaat n.4mm ulos korista kuin laitan takarenkaat eteen ja en saa kavennettua etupäätä lainkaan. Kyllä lähtö kohtana lähtisin laittamaan mikäli ostat HPI,n korin niin 26 eteen ja 31 taakse. Pitoa löytyy noista ihan tarpeeksi, usko pois.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #438 : 04.05.09 - klo: 18.59 »
Ja aikaisempi kyselyni tiivistäen: onko leveemmästä nakista edessä mitään hyötyä/haittaa?

Periaatteessa luulis että tuosta tulee eteen vähän lisää pitoa kun kitkapintaa on enemmän, joten auto vois kääntyä paremmin. Loogisesti ajatellen leveys varmaan myös tekee camberin säätämisen vaikeammaksi. Eikä noita kumeja ole muutenkaan suunniteltu autoa kääntämään, joten ylläreitä voi tulla vastaan. Lisäksi joutunee tekemään jonkinlaisia kommervenkkejä piilottaakseen 6mm rengasta korin sisään. Useimmissa rungoissa tulee varmaan runko vastaan rengasta kääntäessä kun sen saa tarpeeksi syvälle upotettua (esim hexiä hiomalla). Sitten ei taas ole paljon hyötyä pidosta edessä, jos renkaita ei pysty kääntämään kunnolla.

Ihan teoreettista pohdintaa vaan, en ole moista setupia kokeillut minäkään. Jossain rungossa tuo saattaisi toimia. Itse kyllä aion renkaat valita korin mukaan jatkossakin. Ihan mielenkiinnosta pitänee kokeilla mitä tuosta oikein tulee, kunhan joskus on neljä 31mm rengasta käytettävissä  :smiley:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #439 : 05.05.09 - klo: 12.36 »
Halpuus on suorassa suhtessa ongelmien määrään, mutta millä tahansa jonka pitäisi kestää 17.5t hiileton voi kokeilla. Itse katselisin sensorillisia, lrp spheren eri mallit/sukupolvet on aika luotettavan maineessa, käytettynä halvemmalla.

Jos hintamaininta on haitaksi, niin kysytään nopeudensäätimiä kaikissa hintaluokissa. LRP Sphere on hyvä, mutta lienee muitakin passeleita tarjolla? CS, Novak, Speed Passion, Castle, EZ-run...? Mitä muut luokkaan pyrkivät pakeistaan kaivoivat?!

Poissa RCl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #440 : 05.05.09 - klo: 13.44 »
Onko kukaan testannut tuota CSn 17.5 konetta sensorittoman noparin kanssa? Itselläni pata on kiinni nyt Novakin GTBssä ja hyvin toimii. Tuossa olisi hyllyllä myös TT01n raato jonka luokkaan soveltuvuutta voisin testata. En vaan haluisi repiä kaikkia sähköjä irti TAsta pelkän testin takia, kun sensoriton nopari olis saatavissa koe käyttöön.

En vaan viitsi alkaa hommaan, jos sensoriton yhdistelmä on jo todettu kelvottomaksi. Muistelen että, varsinkin näissä miedommissa koneissa, oli joskus aikanaan ongelmia sensorittomien noparien kanssa.



tämä kiinnostaa myös itseäni, että toimiiko CS 17,5 kone sensorittoman noparin kanssa. aika suuri merkitys tällä hetkellä rakennanko auton ko. luokkaan vai en. yksi vaihtoehto on kyllä Speed Passion GranTurismo 2.0 LPF Carbon Black. 130e
jos alusta nyt saapuisi, postin kanssa pieniä ongelmia tällä hetkellä.. :angry:

( http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-GranTurismo-20-LPF-Carbon-Black-107509 )
traxxas stampede|X-ray T2 `007

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #441 : 06.05.09 - klo: 22.27 »
Ikävä kyllä, en taida ehtiä ainakaan pariin viikkoon testaamaan Castlen Sidewinderiä CSn kyljessä. Speksien mukaan koneen pitäisi sensorittoman noparin käskytyksessä kulkea, mutta pitää kokeilla kunhan palailen maahan. Tällä hetkellä kone on kiinni Novakin GTBssä ja siinä ainakin toimii hyvin.

Pahus kun ei tänään päässyt Jerziä kiusaamaan Tattikselle, akselin vaihto venähti vähän kun kaks(!) ruuvia napsahti poikki ja piti pistää puolet autosta atomeiksi, että sain ruuvin pätkät pois rei'istä. Se siitä 3Racing laadusta. Vai onko tuo jotenkin normaalia että titaaniruuvit tuolla tavalla napsahtelee poikki? En meinaan niitä mitenkään kovaa edes kiertäny kiinni.
Mistähän kannattaisi tommoset kuusiokoloruuvit hommata autoon? Näitä kokoja ei taida ihan joka kaupasta löytyä...
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #442 : 06.05.09 - klo: 22.40 »
Tuossa Lippiksen Endurance-kisasta lueskellessa tuli mieleen että VTR varmaan sopisi enduranceen varsin hyvin myös... Tähän mennessä saatujen kokemusten perusteella kevyillä välityksillä konetta ei saanut lämmitettyä edes sitä vertaan että kohmaiset sormet olis sillä saanut sulatettua, lipoilla ajelee parikymmentä minuuttia putkeen ja renkaatkin kestää useamman tunnin ajamisen.

Ehkä kuitenkin edes ne ensimmäiset kerhokisat alle, ennen kuin endurancea aletaan ajamaan näillä  :grin:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #443 : 06.05.09 - klo: 22.50 »
Kyllä me karvis ajetaan jotain tuollaista meininkiä. Ollaan siitäkin juteltu Jonnin kanssa koska akut ja moottorit antavat mahdollisuuden ajaa endurance näilläkin. Olen nyt ajannut alle 4,5 välkällä ja lähestulkoon 20min sillä ajaa ja hiukan kevyempi välkkä niin ajoaika voi olla jopa reillut 20min (3200mah) per akku.
Jerzi

PS Käy katsomassa tätä.

http://www.foorumi.info/vtr10/viewforum.php?f=1
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Cee-man

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #444 : 06.05.09 - klo: 23.00 »
Viime vkl tuli kokeiltua vahingossa 5.5T Vectoria ilman sensoripiuhaa (unohtui häiriö-metsästyksen yhteydessä) ja hyvin rokkas. Tuohon CS:n sitä tietysti ei voi verrata suoraan, mutta näin ainakin LRP:n kanssa.

Mahtaakohan tuo titaani olla sen verran kovaa tavaraa, että sen takia katkes? Kiristetty joskus "yli" ja sillä kohtaa sitten saanut murtuma alkunsa...hard to say.

Luulis LiPolla ajavan pidempäänkin. Novakin poro-koneella ja 4600mAh NiMh:lläki ajelee sen 20min. :grin:

Sitten kysymys:
Minkäs laista inserttiä ootte käyttäny/kokeillu/parhaaksi havainnu, vai onko valtion-salaisuus? :police:

Huomenna pitäis varmaan tilailla renkaat ja kone ja LiPo ja tasuri jajaja...kyllä se tästä lähtee.

-Juha-

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #445 : 06.05.09 - klo: 23.11 »
Jep, varmaan pystyy ajamaan huomattavasti pitempäänkin isolla lipolla, jos 3200mAhin Lipokin vei autoa jo 20 minuuttia. Ihan toinen asia on tietenkin se, että ainakin omalla kohdallani tuossa 20 minuutin kohdalla alkaa melko varmasti olemaan jo kuskin vaihto paikallaan. Joten paljon sitä pidempää sessiota akun ei tarvinne kestääkään. Tietty jos kestää tuplat niin ei tartte "tankata" niin usein autoa.

Rinkuloiden mukana tullut insertti meni renkaaseen kun ei mulla valinnan varaa ollut. Kun en paremmasta tiedä niin kelpaa mulle jatkossakin  :smiley:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #446 : 06.05.09 - klo: 23.14 »
Noista inserteistä niin ne eivät ole mikään salaisuus  :wink: Itse olen ekat sarjat renkaat ajannut vakioilla ja hyvin on toiminnut ja onneksi on kellotettu noita kierrosaikoja ja nyt ajattelin laittaa noita "kunnon" insertit seuraavaksi ja katsotaan sitten mihin aika pysähtyy.
Jerzi

PS En ole jäännyt jalkoihin noilla vakio inserteillä.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #447 : 07.05.09 - klo: 09.20 »
Ikävä kyllä, en taida ehtiä ainakaan pariin viikkoon testaamaan Castlen Sidewinderiä CSn kyljessä. Speksien mukaan koneen pitäisi sensorittoman noparin käskytyksessä kulkea, mutta pitää kokeilla kunhan palailen maahan. Tällä hetkellä kone on kiinni Novakin GTBssä ja siinä ainakin toimii hyvin.

No hitto, kun tietäiskin tuosta toiminnasta. Hätäpäissäni jätin jo varausta Speed Passionista, mutta tomitusaikaa on 2-3vko. Castlen hinta houkuttelee jos vaan pelaa, noiden erotuksella sais jo yhden kierroksen koppaa ja rengasta! Eipähän tässä tietty ole hätää, kun ei autokaan ole nipussa ja konekin puuttuu...

Pari juttua on jääny askarruttamaan, kun ei mitään kokemusta kisoista ole entuudestaan enkä pikaisella haulla löytänyt selkeetä vastausta:

Tuleeko kisoissa numerotarrat ym. järjestäjän puolesta ja täytyykö tuota numerohommaa ennakoida koppaa maalatessa tms?

Tuleeko kisoissa ajanottolaitteet järjestäjän puolesta, vai pitääkö olla omat ponterit ym?

Saa heittää valaisevia linkkejä, jos niitä on tiedossa!

Tomi

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #448 : 07.05.09 - klo: 09.26 »
Pari juttua on jääny askarruttamaan, kun ei mitään kokemusta kisoista ole entuudestaan enkä pikaisella haulla löytänyt selkeetä vastausta:

Tuleeko kisoissa numerotarrat ym. järjestäjän puolesta ja täytyykö tuota numerohommaa ennakoida koppaa maalatessa tms?

Tuleeko kisoissa ajanottolaitteet järjestäjän puolesta, vai pitääkö olla omat ponterit ym?

Saa heittää valaisevia linkkejä, jos niitä on tiedossa!

Tomi
[/quote]



Numero tarrat tulee järjestäjän puolesta ja ne laitetaan oven kylkiin ja ehkä myös kattoon.

Kisajärjestäjä tuo amb kierroslaskenta laite mukanaan joten ei muuta kuin auto lähtö viivalle vaan ja ohjeita saat kisapaikalla viimeistään ajajakokouksessa.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #449 : 07.05.09 - klo: 09.37 »
Onko kukaan testannut tuota CSn 17.5 konetta sensorittoman noparin kanssa? Itselläni pata on kiinni nyt Novakin GTBssä ja hyvin toimii. Tuossa olisi hyllyllä myös TT01n raato jonka luokkaan soveltuvuutta voisin testata. En vaan haluisi repiä kaikkia sähköjä irti TAsta pelkän testin takia, kun sensoriton nopari olis saatavissa koe käyttöön.

En vaan viitsi alkaa hommaan, jos sensoriton yhdistelmä on jo todettu kelvottomaksi. Muistelen että, varsinkin näissä miedommissa koneissa, oli joskus aikanaan ongelmia sensorittomien noparien kanssa.

Sensorillista harjatonta moottoria voi käyttää ihan hyvin sensorittomalla nopeudensäätimellä. Sensorin johto jätetään vain kytkemättä. Toistepäin asia ei toimi !!!  :wink:

   
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2