Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 727385 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2910 : 23.03.11 - klo: 10.23 »
+1
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa RangerWalker

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2911 : 23.03.11 - klo: 10.35 »
-1

Laitetaan sitten omia ajatuksiani.

VTR luokka omaksi luokakseen stanusta sen kummemmin välittämättä.

Tuskin esim.viriluokkaan kukaan haluaa stanusääntöjä/tekniikan,tai mineille virikomboa tekniikaksi niin pystyy ajamaan samalla koneella viriä ja miniä... -miksi VTR pitäisi sitten olla "stanu kakkonen" -toisaalta crawlerit voisi sallia myös, sillä on niissäkin scalekoppia ja maavaraa tarpeeksi. :tongue:

Maavarasta en mitään sano kun en ole ajanut kuin 8-9mm maavaralla veturia.(mutta säädöissään oleva alusta toimii hienosti tuolla 8-9mm maavaralla)



-Pate
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2912 : 23.03.11 - klo: 10.40 »
6mm maavara varmasti helpottaisi auton säätämistä, joten vasta-alkajille se voisi olla ihan hyvä sääntömuutos.
Kuitenkaan 8mm maavara ei ole ollut mikään ongelma etenkään ulkona,
joten asiasta voisi mielestäni keskustella kesällä ja mahdollisesti muuttaa sääntöä ensi talveksi jos näin päätetään.

Moottorisäännössä olen yhä neljän koneen kannalla (CS,SP,FTT2011-koneet, sekä Hobbywing)

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2913 : 23.03.11 - klo: 11.16 »
VTR-luokassa lisenssien ostaminen ei ole tarpeen, eikä viimeisimpien 60C 6200mAh kisa-akkujen hankkiminen ole tarpeen, vaan voi ajaa 15 euron kiinalipoilla.
Olen tässä talven ajan ajellut harjotusajoja TSS-10 autoilla porukassa, jossa osalla on kisalipot ja osalla "kiinalipot". Kun me ei olla mitään TSS kärkeä, niin mitään nopeuseroja ei akuista synny. LRP 17.5t moottorille on ilmoitettu tehonkulutukseksi muistaakseni 180W, joten onhan se ihan selvääkin, että:

180W / 7.4V = ~25 A

Ja tuosta voi päätellä, että kaikki LiPot syöttää ihan kevyesti tuon verran virtaa. Lisäksi johdotus voi olla millainen tahansa, kunhan on kunnolla juotettu. Tietysti on tilanteita, joissa tarvitaan jotain nopeita virtapiikkejä tms. ja isot/kalliit akut varmaankin pitävät korkeampaa jännitettä kauemmin, mutta todelliset erot autojen välille syntyy ihan muualta.

TSS luokassa syy viralliseen akkulistaan on kai enemmänkin se, että viralliset akut on mahdollista katsastaa, ettei siellä ole mitään 3S virityksiä tai muuta ihmeellistä. Ja tietysti kuskien korvien välissä, minkä merkitystä ei sovi vähätellä.  :wink:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2914 : 23.03.11 - klo: 11.27 »
Moottorisäännössä olen yhä neljän koneen kannalla (CS,SP,FTT2011-koneet, sekä Hobbywing)

Jos 17.5T koneissa pysytään niin ehdottomasti kannattaa ne FTT koneet ottaa mukaan.
Edelleen lisää kuskeille helppoutta hypätä kyseiseen luokkaan mukaan kun voi samalla FTT kalustolla ajaa.
Ja taas toisinpäin... VTR kuskejen on helppo ajaa sillä samalla autolla sitten FTT kisaa.
Tämä ainoastaan mahdollistaa porukan lisääntymisen vtr luokkaan.
Koneita on saatavilla monesta paikasta jne.

Testitkin on osoittaneet että ei se LRP/Nosram olekaan mitenkään selvästi nopeampi.
Kyllähän sillä saa hivenen suoranopeutta lisää jne, mutta kello kertoo karua totuutta.
Silmämääräisesti etenee kovempaa, mutta tosiaan tämä on nähty jo muutamilla FTT kuskeilla jotka myyrissä ajelevat, että eipäs ne kierrosajat itseasiassa muuttuneetkaan kun tämän "kireemmän" koneen vaihtoi.

En mitenkään ymmärrä miksi tosiaan ei sallittaisi sitä moottoria millä FTT kisat ajetaan, kun se ei tosiaan vähennä sitä porukan tasaväkistä hauskanpitoa.
Ainoastaan helpottaa siinä että samalla kalustolla voi ajaa molempia kisoja.
Vaihtaa vaan korin, renkaat ja vähän setuppia.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2915 : 23.03.11 - klo: 11.50 »
-1

Laitetaan sitten omia ajatuksiani.

VTR luokka omaksi luokakseen stanusta sen kummemmin välittämättä.

Tuskin esim.viriluokkaan kukaan haluaa stanusääntöjä/tekniikan,tai mineille virikomboa tekniikaksi niin pystyy ajamaan samalla koneella viriä ja miniä... -miksi VTR pitäisi sitten olla "stanu kakkonen" -toisaalta crawlerit voisi sallia myös, sillä on niissäkin scalekoppia ja maavaraa tarpeeksi. :tongue:

Maavarasta en mitään sano kun en ole ajanut kuin 8-9mm maavaralla veturia.(mutta säädöissään oleva alusta toimii hienosti tuolla 8-9mm maavaralla)



-Pate

Mistä tiedät ????
Ootko kisannut tai ollut kisoja järjestämässä...vai ajeletko pelkällä näppiksellä foorumilla...
-HÄH ?
Ainakaan Ministä tietosi ei riitä kommentoimaan....
-El Barbie-
« Viimeksi muokattu: 23.03.11 - klo: 12.31 kirjoittanut Luigi54/vielä vanhempi »
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2916 : 23.03.11 - klo: 12.29 »
Ja vielä hyvänä esimerkkinä ens viikonlopun kisat Ylistarolla; tämä on sitä yhteistyötä ;luodaan hyvät edellytykset kisoille,puhalletaan samaan suuntaan ja viedään asiaa eteenpäin.....
Missä muualla on saatu aikaan näin paljon,ja tällainen rento fiilinki kisaamisesta?
Tähän asti suurin VTR-tapahtuma on siis ovella ja sillä on jatkuvuutta,kun tehdään yhteistyössä ja jätetään näppisajelu omaan arvoonsa.....
-El Bimbo Barbie-
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2917 : 23.03.11 - klo: 12.58 »
No jos ei veturiin saa koria suomesta niin on kumma... Myös renkaita lienee hobbylinnassa aina hyllyssä, ainakin luulisi luokan vakiinnuttaneen paikkansa jo niin että maahantuoja pitäisi kamoja hyllyssä.

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2918 : 23.03.11 - klo: 13.33 »
+1

Ihan vasta-alkajan mietintä:
Joulupukki oli minulle kiltti ja toi pirssin. VTR oli oikeastaan ainoa vaihtoehto luokaksi jota edes ajattelin ajavani.
Sitten päästäänkin ongelma kohtiin. Renkaita, koria eikä moottoria ei saanut suomesta. Englannista löyty koppa ja renkaat. Moottori löyty käytettynä tältä foorumilta. Mutta ihan turhaa työtä se teki.
Sitten kun kaikki romut olivat kasassa alkoi maavaran hakeminen. Piti oikeen useampana iltana ihmetellä, että mitenkähän tässä käy kun ei meinaa millään saada. 7mm oli vielä helppo, mutta se viimonen milli...

Oli säännöt sitten minkälaiset tahansa, niin säännöissä määriteltyjä osia pitäisi olla helposti saatavilla. Mieluusti vielä monesta paikasta ja edullisesti.

Juuri näin.++++
Tilanne varmasti paranee,kun kuskeja on enemmän ja menekki tiettyyn tasoon taattu.
Se on kyllä ihan p-stä , että joudutaan koluamaan netistä kaikenmaailmaa , jotta saadaan edes perus tavarat kotiutettua.Ei oo vasta-alkajien ongelma pelkästään.....
Sama koskee RF:ää Mini puolella,koreja menis ,kun niitä vain olis....ei kukaan ala tilailemaan ennakkoon vaan
katsotaan varastotilanne ja jos on punaisella,ei tilata. Eli mistä maahantuoja sitten tietää mahdollisen tarpeen johon varautua.....ainoastaan päättelemällä , kun tavara viedään käsistä 2 päivän aikana.....
Tähän toivoisin maahantuojilta ja kauppiailta jonkin asteista kehittämistä......
Esim. Minin osat ja kilkkeet eivät ole käsittääkseni päässeet kovastikaan pölyttymään RF:n hyllyssä.En tiiä mutta kovasti arvelen.
-Barbie The Beast-
++++
« Viimeksi muokattu: 23.03.11 - klo: 13.41 kirjoittanut Luigi54/vielä vanhempi »
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

VihtiRC

  • Vieras
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2919 : 23.03.11 - klo: 14.08 »
Sallikaa VTR/Mini aloittelijankin sotkea tähän väliin mielipiteensä kanssa. Vastaan arvostelijoille heti. Niin enhän minä mistään mitään tiedä mutta seuraava mielipide ei mielestäni vaadi 100 kilpailun kokemusta. Täällä on jo ehdotettu, että VTR säännöt seuraisivat stanu sääntöjä. Ehdottomasti olen samaa mieltä! Itselläkin oli ongelmia muuttaa stanu veturiksi lähinnä moottorin osalta. CS loppu ja RF:ssä ollut Speed Passion 17,5 oli uudempaa mallia ja sitä kautta laiton. Mikäli en olisi löytänyt Jerzin avustuksella tältä foorumilta käytettyä konetta olisi ollut mahdollista, että Ylistaro ois jääny väliin. Toinen mielipide koskee maavaraa. Olen ymmärtänyt, että joillekin on tuottanut harmaita hiuksia saada auto 8mm maavaraan ja vielä niin et se edes jotenkin toimii. Kannatan siis tuota 6mm maavaraa. Viime sunnuntaina itsellä alkoi jo VTR melkein kaatumaan hyvästä pidosta johtuen. Kuinka moni oikea kilpa-auto kaatuu pidosta? Jos joku on sitä mieltä, että tässä luokassa täytyy "fiiliksen" takia olla 8mm maavara perustelkoon mielipidettään, kiitos!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2920 : 23.03.11 - klo: 14.25 »
Sallikaa VTR/Mini aloittelijankin sotkea tähän väliin mielipiteensä kanssa. Vastaan arvostelijoille heti. Niin enhän minä mistään mitään tiedä mutta seuraava mielipide ei mielestäni vaadi 100 kilpailun kokemusta. Täällä on jo ehdotettu, että VTR säännöt seuraisivat stanu sääntöjä. Ehdottomasti olen samaa mieltä! Itselläkin oli ongelmia muuttaa stanu veturiksi lähinnä moottorin osalta. CS loppu ja RF:ssä ollut Speed Passion 17,5 oli uudempaa mallia ja sitä kautta laiton. Mikäli en olisi löytänyt Jerzin avustuksella tältä foorumilta käytettyä konetta olisi ollut mahdollista, että Ylistaro ois jääny väliin. Toinen mielipide koskee maavaraa. Olen ymmärtänyt, että joillekin on tuottanut harmaita hiuksia saada auto 8mm maavaraan ja vielä niin et se edes jotenkin toimii. Kannatan siis tuota 6mm maavaraa. Viime sunnuntaina itsellä alkoi jo VTR melkein kaatumaan hyvästä pidosta johtuen. Kuinka moni oikea kilpa-auto kaatuu pidosta? Jos joku on sitä mieltä, että tässä luokassa täytyy "fiiliksen" takia olla 8mm maavara perustelkoon mielipidettään, kiitos!

Kyllä ne touring autotkin menee pidosta nurin 4.5-5mm maavaralla joten tuo pelkästään korkean maavaran takia nurin meno ei pidä paikaansa. Joku ero pitää tietty olla normi stanuun jos verrantaan vtr autoa. Jos maavara pudotetaan esim puhuttuun 6mm niin ollaan taas lähempänä stanua. Kori, renkaat ja välitys enää eroina jos tuo maavara pudotetaan 6mm. Itselläni oli aikanaan vaikeuksia saada maavara xray t2 008:ssä sinne 8mm. Jonnilta sain neuvo että iskarien alapäitä kun kiertää 2-3 kierrosta auki niin alkaa maavaraa löytymään. Nykyinen vtr alustani hot bodies cyclone tc alusta taipui 8mm maavaraan ilman mitään kikkailuja.
Kyosho, elämäni auto.

VihtiRC

  • Vieras
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2921 : 23.03.11 - klo: 14.33 »
Kiitos, joo kyllä mä tiedän stanunkin kaatuvan kunhan pitoa on tarpeeksi. Pointti, että VTR lähenee stanua mikäli maavara pudotetaan 6mm... Joo kyllä mutta onko se ongelma? Mielestäni ei! Maavarasta moottoriin, mikä kuitenkin on mielestäni paljon tärkeämpi asia. Kuten aikaisemmassa viestissä kirjoitin. Toivoisin VTR:n seuraavaan moottorisäännöissä stanua. Se jos mikä olisi perusteltua, eikö niin?

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2922 : 23.03.11 - klo: 14.46 »
Kiitos, joo kyllä mä tiedän stanunkin kaatuvan kunhan pitoa on tarpeeksi. Pointti, että VTR lähenee stanua mikäli maavara pudotetaan 6mm... Joo kyllä mutta onko se ongelma? Mielestäni ei! Maavarasta moottoriin, mikä kuitenkin on mielestäni paljon tärkeämpi asia. Kuten aikaisemmassa viestissä kirjoitin. Toivoisin VTR:n seuraavaan moottorisäännöissä stanua. Se jos mikä olisi perusteltua, eikö niin?

Jos ftt stanu sääntöjä seurataan niin sitte kaikki ajaa vain lrp/nosram 17.5t koneella ja 4 pisteen ajoituspalalla. 8 mm maavara ei ole ainakaan mulle ongelma. Itse kysyin tästä 6mm maavara muutoksesta jerryltä n.1 kk sitten ja vastaus oli not gonna happend joten se asia jäi sitte siihen. Mutta jos 6mm maavara otetaan käyttöön niin muuttuuko vtr luokka liikaa touring:ksi? Ajo-ominaisuudet paranee joten kurvi nopeudet kasvaa melko varmasti? Auto kallistelu vähenee joka latistaa jonkin verran fiilistä että nyt oikeesti mennään niinku ennen vanhaan. 
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2923 : 23.03.11 - klo: 14.49 »
Onko sääntöjen muutosten syynä pelko siitä että TSS luokasta tulee nuoremmat viemään vanhempien tikkarit, jos säännöt menee liian lähelle ja autot on helppo muuttaa luokasta toiseen?
Kylätason RC-kuski.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2924 : 23.03.11 - klo: 14.59 »
Onko sääntöjen muutosten syynä pelko siitä että TSS luokasta tulee nuoremmat viemään vanhempien tikkarit, jos säännöt menee liian lähelle ja autot on helppo muuttaa luokasta toiseen?


Tiedä sitte tikkareista mutta kun sääntöjä laaditaan niin niiden liika vetvominen ei ole varmaan kenenkään etu. Itselleni on aivan sama muuten millä säännöillä ajetaan kunhan vanhojen säätöjen mukainen kalusto kelpaa edelleen kisoihin, ettei homma mene siihen että joka vuosi tarvitsee päivittää tekniikkaa autossa että on kisalaillinen.
Kyosho, elämäni auto.

VihtiRC

  • Vieras
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2925 : 23.03.11 - klo: 15.10 »
Se että seurataan stanu sääntöjä johtaa siihen et suurin osa ajaa LRP/Nosram koneilla..... Joo aivan varmasti näin käy. Mitä sitten? Ainahan se suurin osa joukosta ajaa sillä samalla koneella!!!! Pointti on siinä, että saataisiin luokasta toiseen siirtyminen helpoksi. Nimenomaan niin, että stanusta olisi helppo siirtyä VTR luokkaan ja toisinpäin. Nythän viime aikoina on ollut tilanne, jossa jengi "hätä päissään" on ihmetellyt mistä saadaan veturikuskeja lisää. Tälläisen tilanteen vallitessa pitäisi miettiä keinoja tilanteen korjaamiseksi. No eikös tuo yhteneväinen moottorisääntö helpota asiaa? Lainaten Luigia, onneksi ainakin nyt tulevana viikonloppuna Ylistarolla kuskeja on enemmän kuin aikoihin......

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2926 : 23.03.11 - klo: 15.25 »
Se että seurataan stanu sääntöjä johtaa siihen et suurin osa ajaa LRP/Nosram koneilla..... Joo aivan varmasti näin käy. Mitä sitten? Ainahan se suurin osa joukosta ajaa sillä samalla koneella!!!! Pointti on siinä, että saataisiin luokasta toiseen siirtyminen helpoksi. Nimenomaan niin, että stanusta olisi helppo siirtyä VTR luokkaan ja toisinpäin. Nythän viime aikoina on ollut tilanne, jossa jengi "hätä päissään" on ihmetellyt mistä saadaan veturikuskeja lisää. Tälläisen tilanteen vallitessa pitäisi miettiä keinoja tilanteen korjaamiseksi. No eikös tuo yhteneväinen moottorisääntö helpota asiaa? Lainaten Luigia, onneksi ainakin nyt tulevana viikonloppuna Ylistarolla kuskeja on enemmän kuin aikoihin......


Siihen että suurin osa vtr kuskeista ajaa lrp/nosram koneella menee aikaa ellei kuskit käy ostamassa uutta konetta käytössä olevan sp/cs koneen tilalle eli ei ns luonnollisen poistuman takia. Väliaika tietoja myyristä moottoritesteistä. Normi vtr kuski ajanut n 0.5s nopeammin lrp koneella kuin vanhalla cs koneella. Eroa pää suoralla kerkeää tulemaan n. 2 metriä lrp vs cs.  Lrp:n kone tuntuu selvästi lähtevän kurveista vauhdikkaammin.
Kyosho, elämäni auto.

VihtiRC

  • Vieras
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2927 : 23.03.11 - klo: 15.32 »
Joo joo tiedän, mutta jälleen kerran mitä sitten? Tottakai jengi ostaa sen "nopeimman" koneen. Mutta jos tässä nyt yritetään torpedoida stanusääntöjen seuraamista sillä perusteella et joutuu menemään kauppaan ostamaan uuden moottorin niin sitä en ymmärrä alkuunkaan. Se on p*skapuhetta, jos joku VTR kuski sanoo harrastuksen loppuvan kun joutuu ostamaan LRP:n. Perkule, sillä se koko VTR vasta loppuukin kun pidetään säännöt koko ajan ennallaan niin kukaan ei enää kohta saa mistään SP:n 17,5 spf175 ja CS 17,5 koneita. Millä saadaan uusia kuskeja luokkaan, kun lailliset koneet on jätkillä autoissa kiinni. Ei kai nyt kukaan omaan laillista moottoriaan myy pois.

Poissa Jankka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2928 : 23.03.11 - klo: 15.45 »
Jättäkää pitoaine pois kokonaan, niin ei ole tehokkaammasta koneesta niin paljoa hyötyä. Vaikka on liukasta niin siihenkin tottuu ja se on kuitenkin kaikille sama.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2929 : 23.03.11 - klo: 15.49 »
Jättäkää pitoaine pois kokonaan, niin ei ole tehokkaammasta koneesta niin paljoa hyötyä. Vaikka on liukasta niin siihenkin tottuu ja se on kuitenkin kaikille sama.

Kokeiltu viime vuonna, ei toimi matoilla missä on ajettu paljon pitoaineilla, renkaat keräävät päälleen möhnän,
mikä on poistettava joka akun välillä joko hiomalla tai pitoaineella/kliinerillä, muuten ei tule ajosta mitään.

VihtiRC

  • Vieras
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2930 : 23.03.11 - klo: 15.53 »
Jättäkää pitoaine pois kokonaan, niin ei ole tehokkaammasta koneesta niin paljoa hyötyä. Vaikka on liukasta niin siihenkin tottuu ja se on kuitenkin kaikille sama.

Kokeiltu viime vuonna, ei toimi matoilla missä on ajettu paljon pitoaineilla, renkaat keräävät päälleen möhnän,
mikä on poistettava joka akun välillä joko hiomalla tai pitoaineella/kliinerillä, muuten ei tule ajosta mitään.

Jep jep ja nyt mentiin asiasta sivuun. Nyt oli keskustelu moottoreista ja stanusääntöjen seuraamisesta. Mut tosiaan, ei toimi matolla ilman pitoainetta.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2931 : 23.03.11 - klo: 15.54 »
Itse tuskin alkaisin sijoittamaan uuteen 72e koneeseen. Vtr on mulle edullinen hupi luokka jossa pääsee ajamaan edullisella kalustolla. Omasta sp koneesta maksoin 20e joka kertoo minkälaisella budjetilla itse ajelen tätä luokkaa. Uusia  cs:n koneita on kuulemani mukaan tulossa maahantuojalle vajaa kuukauden päästä joten turha vedota ettei moottoreita saa. Vielä jos hobby wing 17.5t (jolla päästään niin lähelle vanhaa moottoria että eroa ei käytännössä ole) hyväksyttäisiin koneeksi niin sen saa 50e joka sekin on yli 20e halvempi kuin lrp/nosram 17.5t kone. Veikkaan että jos laitat ilmoituksen ostetaan cs/sp 17.5t kone niin saat useamman tarjouksen koska näitä koneita nykyisillä stanu, poro ja viri kuskeilla on pakissa edelleen lojumassa. Kukaan niitä ei kotiovelle tule tarjoamaan se on varma. Tietysti jos halutaan että vauhdit kasvaa vtr luokassa niin sitte vaan hyväksytään ne nopeammat koneet. Turha tässä on alkaa ääntä korottamaan ja kiroilemaan. Ajatusten vaihtoahan tämä vaan on.
Kyosho, elämäni auto.

VihtiRC

  • Vieras
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2932 : 23.03.11 - klo: 16.15 »
Kyllä kyllä koko pointti on se, että sääntöjä kehitetään aikaa seuraten tulevaisuutta ajatellen ja nimenomaan uusia harrastajia/kilpailijoita ajatellen. Ei niin että pidetään säännöt hamaan tulevaisuuteen ennallaan, koska nyt osalla harrastajista on jo olemassa koneet, mitkä on saatu ostettua käytettynä 20 eurolla. Sääntöjä ei valitettavasti laadita Rodde sinua varten. VTR ei ole mikään hupiluokka, jona sinä sitä pidät. Sääntöjä ei laadita sen mukaan että sinulla on kivaa. Ja jos sinä haluat ns pihasuditella voithan tehdä sen millä moottorilla tahansa. Tässähän koko ajan pohditaan miten VTR luokka säilyy elinvoimaisena ja houkuttelevana luokkana myös uusille kuskeille, jotka tulevat esim stanu puolelta. Ajattelepa vaikka kauppiaita ja moottoreiden hintaa. Ehkä sielläkin on neuvotteluvaraa kun kauppias voi tilata varastoon moottoreita mitkä käyvät sekä stanuun että veturiin. Menekki ainakin olisi suurempi. Mitä vielä tulee harrastuksen hintaan..... sanoit ajavasi veturia sen halpuuden vuoksi.... etkö siis pystyisi ajamaan esim stanua? Miten ihmeessä se menisi budjettisi yli? Mä voin myydä sulle LRP 17,5 moottorin 20 eurolla!!!!! Varmaan myisi joku muukin. Ei VTR siitä kallistu vaikka säännöt seuraisivat stanua.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2933 : 23.03.11 - klo: 16.46 »
Juu ei niitä mun takia sääntöjä laadita mutta ei kai sinunkaan takia? Sä olet ilmeisesti sitä mieltä että ainut oikea tapa muokata sääntö on sinun ehdottamasi. No ei siinä mitään jos ajat vtr:ää verenmaku suussa niin go ahead. Jokainen harrataa tyylillään. Juu ja ajan kyllä stanua ftt laillisella autolla ja vielä 3 muutakin luokkaa rc-autoilla. Onhan lrp:n kone hyväkuntoinen ja kaikin puolin kunnossa? Laita tilinumero niin maksan pois. Sisältääkö toi 20e myös toimitus kulut?
Kyosho, elämäni auto.

VihtiRC

  • Vieras
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2934 : 23.03.11 - klo: 16.51 »
Enhän mä väittänytkään missään kohtaa, että sääntöjä laaditaan mua varten. Vaan yleisesti VTR:n hyväksi. Se siitä. On se LRP kunnossa. Maksaa sen 20 egee kuten sanoin mutta ei tietenkään sisällä postikuluja. Mikäli haluat moottorin laita yv.

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2935 : 23.03.11 - klo: 17.56 »
Itse tuskin alkaisin sijoittamaan uuteen 72e koneeseen. Vtr on mulle edullinen hupi luokka jossa pääsee ajamaan edullisella kalustolla. Omasta sp koneesta maksoin 20e joka kertoo minkälaisella budjetilla itse ajelen tätä luokkaa. Uusia  cs:n koneita on kuulemani mukaan tulossa maahantuojalle vajaa kuukauden päästä joten turha vedota ettei moottoreita saa.

No tässä taitaa olla homman ydin. Miksi minä sitten odotan kuukauden, että saan ostaa toisen 17.5 moottorin, jolla saa sitten ajaa VTR kisaa? Ja ne moottorit ei maksa €20. Todella virheellinen tieto uuden moottorin hinnasta.

Jos näin mennään niin tulee ihan oikea 'vintage' luokka. Moottorit on aina jotain vanhaa vuosikertaa jota saattaa pystyä ostamaan joltain foorumilta käytettynä.

Miks ei voi ajaa samalla moottorilla TSS ja VTR kisoja? En ymmärrä.

Onko tosiaan edullisempaa, että on kaksi 17.5 moottoria pakissa ja niitä sitten vaihdetaan eestaas autoon. Nopeusero mun taidoilla on about 0%.

Ei tämä ole ongelma jos ajaa vain yhtä luokkaa. Mutta aika moni haluaa muutakin kuin pelkkää VTR juttua.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2936 : 23.03.11 - klo: 18.12 »
Tohon kori asiaan sen verran et kyllähän sääntö laillisia koreja suomesta löytyy, ku yks korin valmistajakin on kotimainen.

Poissa HuoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2937 : 23.03.11 - klo: 18.40 »
Itelläkin on aika kiikun kaakun,että ajetaanko kesällä VTR:ää. Lähes kaikki PK seudun VTR-kisat ja Kypak:n ulkokisat tuli viime vuonna ajettua,mutta alko innostamaan tämä Stanu samalla,joten koneeksi vaihdoin tuon LRP:n,jotta voisi mahdollisesti ajaa SM:ää Stanussa,ja olin siinä toivossa,että tämä LRP/Nosram sallittaisiin myös VTR:ään. Ja mitään venkslailua en ala harrastamaan kahden koneen välillä,joko samalla monta luokkaa tai sitten jätetään luokka poies,mihin kalusto ei kelpaa.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

VihtiRC

  • Vieras
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2938 : 23.03.11 - klo: 19.15 »
Juuri näin se että joku puolustaa nykyistä moottorisääntöä ei näe metsää puilta. Pelkkää omaan napaa tuijottamista, mikä ei voi perustua muuhun kuin pelkoon että joutuu ostamaan uuden moottorin. Kuten olen aiemmin todennut, jos jotain halutaan kehittää pitää mennä eteenpäin ja seurata aikaansa eikä taantua nyky hetkeen. Toinen vaihtoehto on se että jäädytetään nykyiset säännöt seuraavaksi 5 vuodeksi niin kenenkään jo VTR ajavan ei tarvii ostaa mitään. Sittenhän nähdään 5 vuoden päästä kuinka VTR luokka voi ja kukkuu.

VihtiRC

  • Vieras
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2939 : 23.03.11 - klo: 19.34 »
Lisätään vielä ettei kenenkään nykykuskin suinkaan ole edes pakko ostaa uutta moottoria vaikka stanukone sallittaisiinkin. Mikä estää ajamasta vanhalla CS:llä? Ymmärrän LRP:n olevan nopeampi mutta huoli pois, mikäli sääntöjä muutetaan ei sitä LRP:tä tarvitse vielä moneen kuukauteen hankkia. Rodde toi senkin esille ettei ole hyväksi mikäli sallitaan LRP sen kovan hinnan takia. No mitä se nyt maksaa enemmän kuin uusi CS? About 20 egee.... Sekö häiritsee jotakuta? Ostat LRP:n ja ajat sillä 2 vuotta. Noin euron kuukaudessa enemmän kuin mitä CS olisi maksanut.