Päävalikko

Uutiset:

RC10.fi kunnioittaa sivuston perustajan, Heulin (Pauli Helin), muistoa 17.6.2025.

...Nitro Drifting...

Aloittaja Voyager, 15.05.09 - klo: 23.26

Voyager

Mietinpä tässä huvikseni, et ostaisin 1/10 rata polttiksen ja laittaisin siihen
driftirenkaat ja ajelisin sillä sitten kahva edellä.

Ekaksi herää kysymys, että miten polttiksen 2 pykäläinen vaihteisto käyttäytyy,
eli vaihtaakose pehmeästi vai tapahtuuko menossa selvä piikki/nykäisy,
kun laatikko heittää kakkoselle?

Jos jollakin on kokemusta polttis driftistä, niin ole hyvä, ja kerro minullekkin.

Edit: Vähä tarkensin kysymystä...
Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

ToBy1


Voyager

Ei voi ainakaan väittää, että tehoa on liian vähän...

Toni  :evil:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Revenge

Itse en näistä paljo mitään tiedä, mutta eikös driftiauton painopiste oo eri kohdassa. Ainakin sähköissä.
REVO 3.3 | Kyosho TR15

kynamies

Lainaus käyttäjältä: Revenge - 16.05.09 - klo: 11.08
Itse en näistä paljo mitään tiedä, mutta eikös driftiauton painopiste oo eri kohdassa. Ainakin sähköissä.

Jep, ainakin HPI:n Nitro RS4 3 Evo malleissa on driftimallissa painopiste edempänä kuin ''normaali''-mallissa.

Sysi

Ainakin radalla otetaan pitävillä renkailla parempia kierrosaikoja sähkövehkeillä hiilettömillä ja lipoilla, kuin polttiksilla, väännön takia vissiin. Eikä kukaan aja edes tehokkaimmilla moottoreilla mitä on, tehoa on liikaa muutenkin.

Kai se on sama kuin moponvirityksessä, kulkee kovempaa kun ääni lisääntyy :laugh:

Joskus mietittiin mitä polttis tykkää kun melkeen ilman vastusta vingutetaan täysiä. Kukaan ei koittanu eikä tienny, mutta tuntuis kyllä että voi kärsiä.

Muuta en sano, sähkikset on liian kivoja.
Jere M

Torpeedo

Vastaan tähän vaikkei omaa kokemusta olekkaan... :cool:

Polttis Driftauksessa moottorin jäähdytys ei toimi samoin kuin touringissa. Muistan lukeneeni sen HPI RS4:n drifting version testin, jossa myös mainittiin jotain lämpö ongelmista.


Vesa-Ratti

Minulla ei ollu mitään ongelmia rs4 3 evon kanssa, pelkästään hauskaa. Säädöt aavistuksen rikkaalle ja lisä paino puskurin päälle,,, kyllä lähtee!
Ei tuu mittään, vaikka polovillaan kirroilis.

Voyager

Olettaisin, että lämmöt pysyy kurissa, kun leikkaa koppaan sopivaan kohtaan reikää,
minkä kautta ilma hulahtaa sylinterin "läpi".

Palaan vielä ekassa viestissäni olevaan kysymykseen...

Eli miten pehmeästi laatikko vaihtaa isommalle???
Tuleeko tehoa täysin tasaisesti vai onko selvä tehon lisäys piiikki, kun laatikko
heittää kakkoselle???

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

mick

Off-road vehkeestä jäähykansi vielä avuksi, on monesti isompi kuin on-road vehkeissä

Vesa-Ratti

Kyllähän sen vaihdon huomaa, minua se ei haitannu. Kaikki taas riippuu säädöistä ja renkaista ja aika helposti sen saa pysymään ykkösellä, tai sitten vaihtamaan tosi aikasin.
Ei tuu mittään, vaikka polovillaan kirroilis.