Kirjoittaja Aihe: 1/4 rc-rallicross  (Luettu 384400 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #390 : 28.04.10 - klo: 20.01 »
Joo, on niitä nelikkoina ainakin 2-3 eri valmistajalla. Mutta kun väänön puute ei oo ongelma tässä tapauksessa niin en harkitse nelaria nyt. 2T on mun mielestä tässä kohtaa itelleni oikea ratkaisu. Kaipa sen etenemisestä sitten jossain täytyy kirjoittaa. Ehkäpä jatkan omaa polkuani. Se tosin pitäis jo nyt erottaa kahteen eri osaaan.

Heuli?
Just joo.

Poissa Torpeedo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #391 : 28.04.10 - klo: 22.36 »
JariV:n uusia projekteja jään innolla odottamaan. Jotenkin vain jäi mieleen se... mikäs extreme baja se nyt sitten olikaan, josta en kuitenkaan nähnyt ikinä videota, jota olen jäänyt kaipaamaan!!!  :tongue:

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #392 : 28.04.10 - klo: 23.07 »
On siitä videokuvaa. JariV, mistäs se nyt sitten löytyikään? Veti kyllä sanattomaksi. Sorry OT...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #393 : 29.04.10 - klo: 08.45 »
Oon laittanu videot nettiin silloin kaikkien nähtäväks. Tässä se viimesin:

http://www.youtube.com/watch?v=Q47f5S1dOEQ

http://rc10.fi/index.php?topic=23669.msg435587#msg435587
« Viimeksi muokattu: 29.04.10 - klo: 15.13 kirjoittanut JariV »
Just joo.

timberjack

  • Vieras
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #394 : 29.04.10 - klo: 08.54 »
No enpä ole moista vielä nähnyt :shocked:

Onpa mahtavan hieno työnäyte osaamisesta  :cool:
Ei voi muuta kuin kehua... :smiley:

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #395 : 29.04.10 - klo: 17.32 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 19.25 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #396 : 29.04.10 - klo: 20.01 »
http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=83099&osCsid=c50d61035f3abdda0bca23fba09526cd

Tossa yks. Tsekeistä on tullu myös uus mottivalmistaja jonka moottori oli aika lupaava, mutten nyt muista nimeä.
Just joo.

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #397 : 29.04.10 - klo: 20.49 »
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #398 : 03.05.10 - klo: 19.41 »
Onko kellään laittaa kuvaa vanhasta FG:n rata raaserista joka on rungoltaan modattu
rallycross kuosiin. Taitaa mennä tuo LS-5 crossarin aihioksi.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa rokrok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #399 : 03.05.10 - klo: 21.17 »
Onko kellään laittaa kuvaa vanhasta FG:n rata raaserista joka on rungoltaan modattu
rallycross kuosiin. Taitaa mennä tuo LS-5 crossarin aihioksi.

Tälläisen minäkin haluaisin nähdä, jos joku on sellaisesta rakennellut.

Minunhan on väännetty SVM Columbia mk5 rata-autosta ja sehän ei ole samanlainen FG:N kanssa ,kuin kaiketi moottoriltaan.

Poissa 41287710

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #400 : 05.05.10 - klo: 21.40 »
Laitoin FG monsteriin maguran hydrayliset levyjarrut.

-Mitä nestettä kenties noissa käytetään?

-Tarviiko ns jarrusylinteri kuin paljon voimaa servolta että jarrut saadaan tehokkaaksi?

-ilmailin jarrut tuossa ihan jarrunesteellä ja mielestäni todella heikko tehoisesti toimi. Eli onko jarruneste liian paksua noin pieniin komponentteihin?

-kiitos vinkeistä-

Poissa kimantero

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #401 : 05.05.10 - klo: 23.04 »
tietääkseni niihin ei sais käyttää 1:1 auton jarrunesteitä..itse ostin fg:n omat jarru nesteet makso 16,40€ hobbyllä...ja purkissa lukee "Attention! Do not use brake fluid from the ar industry" viissaammat kertikoon lisää. :tongue:

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #402 : 06.05.10 - klo: 12.15 »
Citroenin hydrauliikka öljy on toimiva ratkaisu ja paljon halvempi. Taitaa olla tuo FG:n pikkupullossa myymä litku ihan samaa kamaa.

Poissa Dummvee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #403 : 06.05.10 - klo: 22.42 »
Tuota en itse vielä ole kokeilut (HUPS!).

Omasta tallista löytyi XM vielä jokunen vuosi sitten, ja tuolloin ainakin maahantuojan purkissa hankittu hydrauliikkaöljy oli suht hinnakasta. Sen verran tiedän kuitenkin, mitä eräiden "sitruunistien" kanssa olen kuulumisia vaihtanut, että tuo nykyinen tökötti ei aiheuta korroosiota, eikä ole syövyttävää, kuten 80-luvun alkuun asti käytetty, joka söi liittimet ja rikkoi letkut auton seisoessa. Kannattaa kysyä Motonetista tai Biltemasta tuota tavaraa purkissa, jos aiot käyttää, Citikka kun nykyisin Veholla ja tuo "alkuperäistökötti" voi olla aika mielenkiintoisesti hinnoiteltua, niin se kyllä oli vanhallakin organisaatiolla.

Tai, kuten eräät käyttäneet hyvällä menestyksellä, niin tavallinen rypsiöljy toimii ihan hyvin. Itse en vielä ole kokeillut, Magurat on yhdessä offissa ja vakiotököttiä olen käyttänyt, rata-Evossa taas jarruissa ( Collari ) olen alkuperäiset tökötit lykännyt sisälle, mutta varmuudeksi aina kumihanskat kädessä.

Toivon mukaan tämän kesän aikana itsekin viisaampi, toimiiko tuo "niksipirkka-öljy" ihan ok, ettei tarvitse noita kalliita alkuperäismömmöjä laittaa. Tosiaan, tuo teksti löytyy pullon kyljestä, minkä kimantero mainitsi " Hydraulic oil for all hydr. FG disc brakes. Attention! Do not use brake fluid from the car industry."
Vakion väri omenamehun kellertävä, eli jotain öljyä tuo on ja viskositeetti pullon läpi katsottuna kuin aseöljyllä. Kun vertaa Sitikan alkuperäisöljyä, niin väri eri, sitruunalla joku ihme punertava sävy, mutta viskositeetti tuntuu olevan sama.

Kannattaa siis kokeilla, mutta tosiaan, kuten jo sanoin, ainakin itsellä 1:1 auton omistamisen jälkeen "alkuperäispurnukat" jääneet korjaamon hyllyyn, hinnoittelu lähes samaa luokkaa, kuin FG:n alkuperäisellä tökötillä.
FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #404 : 07.05.10 - klo: 10.56 »
Savapude kävi eilen kääntymässä auton kanssa mun luona. Otettiin videota ja mitattiin tutkalla Ekkerin nopeuksia. Tästäkin on hauska juttu kerrottavana. Lisää juttua myöhemmin  :grin:
Just joo.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #405 : 07.05.10 - klo: 10.59 »
Tuota en itse vielä ole kokeilut (HUPS!).

Omasta tallista löytyi XM vielä jokunen vuosi sitten, ja tuolloin ainakin maahantuojan purkissa hankittu hydrauliikkaöljy oli suht hinnakasta. Sen verran tiedän kuitenkin, mitä eräiden "sitruunistien" kanssa olen kuulumisia vaihtanut, että tuo nykyinen tökötti ei aiheuta korroosiota, eikä ole syövyttävää, kuten 80-luvun alkuun asti käytetty, joka söi liittimet ja rikkoi letkut auton seisoessa. Kannattaa kysyä Motonetista tai Biltemasta tuota tavaraa purkissa, jos aiot käyttää, Citikka kun nykyisin Veholla ja tuo "alkuperäistökötti" voi olla aika mielenkiintoisesti hinnoiteltua, niin se kyllä oli vanhallakin organisaatiolla.

Tai, kuten eräät käyttäneet hyvällä menestyksellä, niin tavallinen rypsiöljy toimii ihan hyvin. Itse en vielä ole kokeillut, Magurat on yhdessä offissa ja vakiotököttiä olen käyttänyt, rata-Evossa taas jarruissa ( Collari ) olen alkuperäiset tökötit lykännyt sisälle, mutta varmuudeksi aina kumihanskat kädessä.

Toivon mukaan tämän kesän aikana itsekin viisaampi, toimiiko tuo "niksipirkka-öljy" ihan ok, ettei tarvitse noita kalliita alkuperäismömmöjä laittaa. Tosiaan, tuo teksti löytyy pullon kyljestä, minkä kimantero mainitsi " Hydraulic oil for all hydr. FG disc brakes. Attention! Do not use brake fluid from the car industry."
Vakion väri omenamehun kellertävä, eli jotain öljyä tuo on ja viskositeetti pullon läpi katsottuna kuin aseöljyllä. Kun vertaa Sitikan alkuperäisöljyä, niin väri eri, sitruunalla joku ihme punertava sävy, mutta viskositeetti tuntuu olevan sama.

Kannattaa siis kokeilla, mutta tosiaan, kuten jo sanoin, ainakin itsellä 1:1 auton omistamisen jälkeen "alkuperäispurnukat" jääneet korjaamon hyllyyn, hinnoittelu lähes samaa luokkaa, kuin FG:n alkuperäisellä tökötillä.

Motonetistä saa litran putelin samaan hintaan kuin tuon pikkuruisen FG:n pullon. Ainakin itsellä (tällainen käsi kun olen) tuota öljyä meni aika lailla ennenkuin jarrut sain kunnolla ilmattua. Eli ei muuta kuin Motonetin kautta!

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #406 : 07.05.10 - klo: 14.52 »
http://www.youtube.com/watch?v=0zI4rJxUcyE

http://www.youtube.com/watch?v=3A4qWQbqazE

http://www.youtube.com/watch?v=qGerjXYGmy4

http://www.youtube.com/watch?v=C3Iv7bdqHuc

Saipahan Ekkeri taas siipeensä, isoin kämmi tuli mun ohjastamana ja toinen takaiskari romuks. Tosin sitä ennen savapude ite kyllä hajotti toisen etutukivarren jonka takia jouduttiin piipahtamaan varaosaostoksilla Hobbylinnassa.

Oltiin tossa kentällä ajamassa kun siviiliautosta nousi virkapukuinen konstaapeli ja oli kiinnostunu että paljonko Ekkeri kulkee. Sanottiin sille et "no sullahan se tutka on, mitataan?". Konsta oli innoissaan ja sit tutkailtiin ja mittailtiin. Loppupeleissä saatiin Ekkerin huipuiks 73km/h. Melko hyvin pitkään palvelleelta 26cc vakkarikoneelta viriputkella ja vakiovälityksillä. Muutenkin kuten videoista näkyy niin skeida ei oikeen tykkää olla Ekkerin takarenkaiden alla vaan sillä on aina kiire pois sieltä  :grin: :grin:
« Viimeksi muokattu: 07.05.10 - klo: 15.22 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa quumies

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #407 : 07.05.10 - klo: 16.38 »
Onkohan kyseessä lisääntynyt pituus, paino vai ihan vain ajotaito kun oma baja tuntuu paljon rauhattomammalta.

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #408 : 07.05.10 - klo: 17.18 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 19.24 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #409 : 07.05.10 - klo: 17.26 »
Mahtavan näköistä menoa noilla videoilla, kuin olisi f-ryhmäläisen menoa katsonut.  :wink:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #410 : 07.05.10 - klo: 18.35 »
Joo, todella mageesti käyttäytyy pirssi ja perkaakin vielä :)

Nostan vieläkin hattua sinnepäin!
/ Jere Siirilä

Poissa Micco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #411 : 08.05.10 - klo: 13.52 »
Onko ekkerissä lukko vai avoinperä? Meinaan vaan ku omaan takapotku FS.sään kokosin perän lukkoon, ja on melko hankala hallita asfaltillakin, vai onko liikaa tehoa :grin:. En ole koittanu vielä ilman lukkoa ajaa, ku auto tuli mulle projektina ja kasasin perän lukkoon saman tien, ku epäilin ettei etene ilman mihinkään.
SCX10 LandCruiser40, 1/5 FS Buggy, HSP"Drifting", Douglas SBD-6 lentsikka, AX10TCS projekti, Kyosho LandMax2, Pari 1/4rallycross projektia, Toyota RockCrawler III, Axial BWD whiplash foffi, Robbe vene

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #412 : 08.05.10 - klo: 18.17 »
Tais savapuden escortti olla lahen classic car motor show:ssa?
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #413 : 09.05.10 - klo: 15.12 »
Mun Baja alko muuttumaan Eskortiks:





38cc sovitettu paikalleen ja kaikki muutokset tehty. Ensimmäinen putki tolle koneelle mutkautettu. Tästä jatketaan.
Just joo.

Poissa kimantero

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #414 : 09.05.10 - klo: 15.28 »
Tääläki ois yks ekkeri projekti menossa. Joitain osia pitäävielä odotella ja koppa maalata.


ja tuolla on lisää projekti kuvia.
http://picasaweb.google.com/kimantero26/RcAuto#

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #415 : 09.05.10 - klo: 20.32 »
Hienon näköistä menoa tuolla eskon kopalla.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa savapude

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #416 : 09.05.10 - klo: 20.43 »
Tais savapuden escortti olla lahen classic car motor show:ssa?


Siellähän se sai lepäillä viikonlopun. Sai nimittäin 1/4 edes pikkuisen lisää julkisuutta. Ainakin jos kiinnostuneista ("renkaan potkijoista"),jos vaikka 1% saisi kipinän värkätä itselleen laitteen, lisääntyisi harrastajien määrä reilusti. Hetken itse sivusta seurasin ihmisten reaktioita, isot miehet muuttui hetkessä pikkupojaksi, nenät kiinni lasissa tutkimassa mitä laite on sisälleen piilottanut. Kumminkin monella on jossain vaiheessa jonkinlainen kontakti escortiin ja kaipa 1/4 on niin hellyyttävän kokoinen, mutta silti uskottavan kokoinen. Ei se pikku lelu.

Hyvä Jari arvasin että escortin ulkoiluttaminen aiheuttaa toimintaa talliin, hyvältä putki näytti ja mahtui pitkä putki hienosti kopan sisään. Seuraavalla ulkoiluttamiskerralla toivottavasti olisi ainakin kolme eskoa viivalla. Sitä odotellessa... Lähtee nimittäin musta esko ajoon.

kimantero hyvältä näyttää. Mahtui hyvin kopan sisään.

quumies

Onkohan kyseessä lisääntynyt pituus, paino vai ihan vain ajotaito kun oma baja tuntuu paljon rauhattomammalta.

VEIKAAN ETTEI SE AINAKAAN AJOTAIDOSTA OLE KIINNI, kaiken ole aina särkenyt. Ainahan pituus ja paino rauhoittaa. Miten se nyt menikään, paino on voimaa - ylipaino on ylivoimaa...
OCM Kaos DT-19T, savage x SS(peltilehmä),HPI Baja 5B/5T, Tamiya mini cooper ja mini kopteri

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #417 : 09.05.10 - klo: 20.55 »
VEIKAAN ETTEI SE AINAKAAN AJOTAIDOSTA OLE KIINNI, kaiken ole aina särkenyt. Ainahan pituus ja paino rauhoittaa. Miten se nyt menikään, paino on voimaa - ylipaino on ylivoimaa...

Paino rauhoittaa aika paljonkin, sen olen huomannut tossa KM bajassa, siinähän on lähes kaikki palikat alumiinia ja painoakin on reilusti enemmän kuin vakiossa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa kimantero

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #418 : 10.05.10 - klo: 19.18 »
ei menny ihan nappiin tuo mun maalaus, mutta ympärise kuitenki menee ku ekakerran käy ajeleen.


lakkapinta vielä puuttuu.....

perhanan valumat ja roiskeet :angry:

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: 1/4 rc-rallicross
« Vastaus #419 : 10.05.10 - klo: 19.49 »
 Valumat saa pois tuoreeltaan, siis märkänä, maalarin teipin pätkällä.

 Pyöräytä reilu pätkä silmukaksi liimapinta ulkopuolella. Sillä varovasti koskettaen valumaa, liimapintainen teippi imee itseensä hieman maalia. Mutta pidä kiinni sieltä silmukan perästä niin että teippi joustaa hyvin eikä sotke koko maalipintaa.

 Siinä minun kokeilemani ja toimivaksi havaittu jippo.

 :wink: