Kirjoittaja Aihe: Espoo RC-Center  (Luettu 296064 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #480 : 10.11.09 - klo: 01.25 »
tässä hieman maanantai-iltaista seinien kolistelua ulappatorilta, viiden markan kameralla kuvattuna:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mOaePta7Eeo[/youtube]

:grin:

Melkosta surinaa ja pörinää. Mutta yllätävän hyvä kuva, jos kerta kyseessä "viiden markan kamera".  :lol:

Poissa jsalmela

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #481 : 10.11.09 - klo: 16.55 »



Melkosta surinaa ja pörinää. Mutta yllätävän hyvä kuva, jos kerta kyseessä "viiden markan kamera".  :lol:

Lisää surinaa ja pörinää luvassa noin klo 17.30 alkaen kun menen avaamaan paikan, ellei joku muu ole jo ehtinyt ensin :grin:
Leluautoja vain.

Poissa eesava

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #482 : 10.11.09 - klo: 20.58 »
Tonne ei vissii ihan 1:10 monsterilla pääse ajaa? (E-Savage)
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #483 : 10.11.09 - klo: 22.11 »
Kyllä siellä rossipaanalla on välillä monsujakin näkynyt, sekaan vaan :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #484 : 11.11.09 - klo: 21.01 »
Tätä hiekkaa saisi sitten kyllä levittää mieluiten vaikka joka illan päätteeksi muutama säkki ja vettä perään. Nyt on sitten myös seurattava radan pölyämistä. Jos rata alkaa heti kuivuttuaan pölyämään pitää jossain sitten levittää mietoa suolaliosta ja tarkkailla tilannetta.

Tässä vaiheessa ennen kisoja voisi olla hyvä mainita, että nyt sitä hiekkaa ei varmaan enää kannata kylvää sinne. Kukaan ei halua sitä hiekotuksen jälkeistä tilaa radalle kisoihin, eikä sitä hiekkaa saa niin tasaisesti levitettyä että homma toimisi.

Muuten meillä on tämä tilanne kisoissa:

Rata oli siinä vaiheessa kun itse ekan akullisen ajoin, aivan syvältä.
Pito oli todella vaihteleva.
Esim filkkarin mutkassa auto pit, luisti, piti... ja senhän arvaa mitä siitä tuli kun kovaa yritti ajaa... yhtäkkiä auto karkas luistavasta kohdasta, ja tarraskin pitoa ja sinkoili sinnetänne.
Se myös nähtiin varaosien menekkinä.
Porukka vaihto osaa jatkuvasti ja monta autoa roiski korokkeelle.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #485 : 11.11.09 - klo: 21.06 »
Jep, samaa mieltä. Pidetään rata kisoihin asti mieluummin tuommoisena, kuin se nyt on. Ennen kunnon ajourien muodostumista hiekkaisella radalla oli todella epämukava ajaa, juurikin vaihtelevan pidon takia.

| Academy | Axial |

Poissa Klasu_

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #486 : 11.11.09 - klo: 21.36 »
Ja samalla linjalla ollaan täälläkin.

Tullut melkolailla paljon viihdyttyä tuolla ulappatorin radalla, ja huomannut muutamia juttuja: rata muuttuu jatkuvasti, nopeaan tahtiin sitämukaa mitä hiekkaa lentää pois ajouralta.

Hiekka ei pysy ajouralla mutkissa, etenkin pääsuoran jälkeinen "filkkarin mutka" on paha tässäsuhteessa.
Eli siis: Vaikka sinne on levitetty reilusti hiekkaa jo useampaan kertaan, on tilanne muutaman päivän jälkeen se, että ajoura on jälleen erittäin pitävä, täysin slikseillä 3racingin renkailla kippaa pidosta.

No, sitten jos taas hiukan ajautuu ajouralta pois on tulos välitön spinnaus; laidat rytisee ja Yokomosta lentää radan reunoille kourallinen rikkoutunutta osaa.

Maton "täyttymisestä" hiekalla on ollut paljon puhetta, mutta oma näkemykseni on se, että ajouralla hiekka ei kestä maton "sisällä" vaan lentää reunoille (huomattavat muurit hiekkaa aina kaukalon reunoilla)
Jos laidoille lentänyttä hiekkaa taas levittää päivittäin ajouralle, on lähes mahdoton oppia ajamaan radalla saatika löytää minkäänlaista toimivaa setuppia radalle, joka voi muuttua driftiradasta turistibaanaksi parissa tunnissa jos radalla paljon autoja.

Suolaliuos taas sulattaa useat renkaat ihan mössöksi, esimerkiksi juurikin nuo Prolinen Holeshotit, jotka toimivat erittäin hiekkaisella radalla kohtuullisen hyvin.
Laakereitakin mennyt jo useampia, kun lippiksessä ajellessa ei koskaan ollut ongelmaa sillä saralla.

Ymmärrän kyllä pointin tuossa radan muuttumisessa, mutta ihan näin nopeasti muuttuviin olosuhteisiin on ainakin itselläni vaikeuksia sopeutua. 

Radan muoto on kyllä onnistunut, ja toteutus kunnollinen nyt ehkä "nelosten" nostopaikkaa lukuunottamatta, mutta tämä menee tilojen muodon piikkiin.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #487 : 11.11.09 - klo: 22.08 »
Muutama kuski on maininnut että renkaat kuluu nopeaan tällä hetkellä, onko muut huomanneet samaa ilmiötä?

Jos tämä pitää paikkansa niin siihen löytyy kyllä teoria joka melko varmaan pitää paikkansa.Tässä vaiheessa en sitä paljasta koska yritän edelleen toipua viime Lauantain hiekoituksen jälkeisistä kehuista ja kiitoksista, enkä kaipaa niitä yhtään enempää tällä hetkellä.

Kylätason RC-kuski.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #488 : 11.11.09 - klo: 22.39 »
Muutama kuski on maininnut että renkaat kuluu nopeaan tällä hetkellä, onko muut huomanneet samaa ilmiötä?

Jos tämä pitää paikkansa niin siihen löytyy kyllä teoria joka melko varmaan pitää paikkansa.Tässä vaiheessa en sitä paljasta koska yritän edelleen toipua viime Lauantain hiekoituksen jälkeisistä kehuista ja kiitoksista, enkä kaipaa niitä yhtään enempää tällä hetkellä.

Jeps..

Ostin sarjan shumin renkaita ennen viime kisoja, ajoin niillä kisat ja paljon treeniä päälle. Ei ollu oikeastaan kulunut yhtään, muutakuin terävin piikki pois, kunnes äskettäin tuntu siltä että koko kuvio hävis ihan muutaman hassun akullisen aikana. Muutamat muutkin on tätä ihmetelly paikan päällä.

Hiekkako niitä kuluttaa? Nyt kun sitä on viimeaikoina lisätty useammin ja enemmän kerralla. Jos renkaiden kulutus lisääntyy näin paljon verrattuna hiekan määrään, niin en uskalla edes kuvitella millaista se on kun/jos matot on täynnä hiekkaa. Toisaalta vaikuttaa siltä että hiekkaa on ollut ajolinjalla ekasta hiekotuksesta lähtien yhtä vähän, ja lisätty hiekka uppoaa vain linjan ulkopuolelle mattoon. Pito on ainakin aina muuttunu yhtä hyväksi muutama päivä hiekotuksen jälkeen, joka kertois siitä että se hiekka ei tosiaan linjalla pysy.

Tässä vaiheessa rupeaa tuntumaan siltä että hiekotuksessa ei ole enää mitään järkeä, koska sitä on jo kylvetty niin paljon linjalle että varmasti olisi täynnä mikäli se hiekka siinä pysyis. Alue linjan ulkopuolella oikeastaan vaan muuttuu jatkuvasti liukkaammaksi, kun siinä ajetaan niin vähän että hiekka pysyy pinnalla. Monella aloittelijalla tuntus olevan paljon ongelmiä tämän takia, ei tarvitse kun vähän lipsahtaa pois linjan tuntumasta ja auto lentelee ympäri seiniä.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #489 : 11.11.09 - klo: 23.50 »
Joo ei tarvi lisäillä sitä hiekkaa. Jos haluatte ajettavan radan niin vaihtakaa se keinonurmi mattoon. Joku taisi mainita että keinonurmi on p%rseestä silloin syksyllä :afro:

Mutta nyt kun on keinonurmi niin sitten sillä ajetaan, ja jätetään se nyt sit rauhaan Hiekka voi olla siellä turva-alueilla. Kiitos.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #490 : 12.11.09 - klo: 01.38 »
Mun kanta on varmasti tullu jo moneen kertaan selväks...
Ja tapani mukaan toistan silti

Ei missään nimessä hiekkaa!!!!!!!!!

Nyt ei kyllä pilata kisoja sillä hiekotuksella.

Poissa kojootti

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #491 : 12.11.09 - klo: 08.47 »
Saattaa olla mutua, mutta mun mielestä renkaiden kulumisen alkoi huomaamaan, sitä mukaan kun suolan määrä radalta väheni. Näin siis ainakin Minipinneillä takatuupparin kanssa. Mielestäni hiekan lisäys ei ole vaikuttanut renkaiden kulumiseen, ehkä jopa vähentänyt. Omalla kohdalla ainakin hiekan ja suolan poistuminen radan pinnasta on lisännyt pitoa.

Eli, enemmän pitoa=kuluttaa enemmän rengasta.

Mutta sanotaan nyt varmuuden vuoksi täältäkin:

Jyrkkä ei hiekalle ja myös suolalle.

-Henkka
Henri Virta|Team Associated B5M Lite / B6 / B44.2 *RCM.fi *Hobbyfactory.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #492 : 12.11.09 - klo: 11.25 »
Yksi syy renkaiden kulumiselle on kova pito, toinen on että epäilen lauantaina kipatun hiekan olevan särmikkäämpää kuin maton alkuperäinen hiekka.

Kun mennään vähän aikaa taaksepäin, radan alkutaipaleelle. Silloin porukka oli käsittääkseni kohtalaisen tyytyväinen radan pitoon ja krossimaisuuteen, suurin miinus oli silloin suola. Käsittääkseni hiekka pysyi paremmin paikallaan kun rata oli kostea ja kosteus toi rataan kaivattua liukkautta ja useampi rengas toimi silloin radalla?

Nyt voitaisiin lopettaa ne EI NÄIN kommentit vaan yritetään etsiä yhdessä ratkaisua miten sara saataisiin toimivaksi.

Jos en väärin muista niin viime talvena käytiin toisinaan kiivasta keskustelua Lippiksen mattoradasta että se ei ollut mitään krossia vaan pompputuristia, autot matalia/kovilla alustoilla ja ajettavuus kaukana krossista.

Yritetään kehittää ensin nykyistä rataa ennen kun ollaan ehdottamassa tilalle mattorataa. Hyvät ehdotukset on todellakin tarpeen, pienikin oivallus voi pelastaa tilanteen mutta jatkuva purnaaminen ja EI NÄIN kommentit ei vie asioita eteenpäin.
Nyt on selvillä mitä radalle ei pitäisi tehdä, jotkut innoissaan kertonut kantansa jopa useampaan kertaan joten tämä asia on varmuudella selvillä.

Kertokaa seuraavaksi mitä radalle pitäisi/saa tehdä että se miellyttää kaikkia osapuolia niin pidon/ajettavuuden kuin renkaiden tasapuolisuuden ja kulumisen osalta?

Olen samaa mieltä siitä että radalle pitää tehdä jotain että saadaan pito tasaisemmaksi, vauhdit alemmaksi ja meno krossimaisemmaksi. Tällä hetkellä rata on turhan rankka auton kestävyydelle ja se ei ole kenenkään mielestä hauskaa harrastamista jos treeni ilta menee auton mekkaamiseen ja rahat osion ostoon. Rata pitäisi myös saada rengasystävällisemmäksi, niin kulumisen kuin eri renkaiden toimivuuden osalta. 
Kylätason RC-kuski.

Mika R

  • Vieras
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #493 : 12.11.09 - klo: 11.52 »
Vähemmän tehoa ja neloshyppyrit lähemmäs toisiaan. Ratahan on ihan kiva. Voittaja selviää pienemmälläkin vauhdilla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #494 : 12.11.09 - klo: 11.55 »
Heti kun ideoita tulee päähän niin kerrotaan...
Eipä vaan ole pienintäkään käryä tällähetkellä mitä pitäis tehdä.

EI NÄIN on helppo sanoa siinä vaiheessa kun huomaa että jokin asia ei toimi.
Eli se hiekan kylväminen on jo pariin kertaan nähty olevan sieltä itsestään ja syvältä...

Siksi porukka huutaa kovaan ääneen täällä, ettei nyt missään nimessä mennä ainakaan ennen kisoja tekemään radalle mitään.

Kisojen jälkeen sitten kokeilemaan jotain ideoita, jos niitä on.


Sillon avajaisissa rata oli todella mahtava.
Mentiin luistossa ja pito oli tasainen jokapuolella... tai no joitain hivenen pitävämpia paikkoja oli, mutta mitään yllättäviä pidonmuutoksia ei ollut.
Sillon tosiaan rata ei syönyt rengastakaan hyvä että yhtään.
Nyt renkaan kulumisen näkee joka akun jälkeen... vielä ei sentään tarvitse mitata milli per akku, mutta ei sekään oikeastaan kaukana ole.

Jotain on tehtävä, mutta ei missään nimessä ennen kisoja... siinä on katastrofin mahdollisuus liian suuri.

Suola ei ollut kiva juttu...
Tosin sitä tais olla aika reilulla kädellä... Toimisko pienempi suolamäärä paremmin??

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #495 : 12.11.09 - klo: 12.00 »
Vähemmän tehoa ja neloshyppyrit lähemmäs toisiaan. Ratahan on ihan kiva. Voittaja selviää pienemmälläkin vauhdilla.

TÄH????

Meinaatko että pitäis radalle laittaa moottorirajoitus???

Tottakai porukka ajaa teholla joka on riittävästi, ja moni jopa teholla jota on liikaa... Ajakoot.

Ei tehoja voida ruveta rajoittamaan vain siksi että espoossa ei porukka hajottais autojaan niin paljon.
Ja kun rata ei edes ole ihmeemmin autoa hajoittava... Kuskit vaan tuppaa roiskimaan sinnetänne... ja aina kun on hiekkaa levitetty, radan pito on ollut niin epätasainen että jo senkin takia porukka singahtaa välillä minnelystää kun kaikki tapahtuu varoittamatta.

Neloshyppy on jo nyt niin helppo kuin se oikeastaan voi olla.
Jos niitä siirretään lähemmäs toisiaan niin siitä roiskitaan sitten neljällä yli... ja tämä on vielä rankempaa kalustolle...
Nyt pääsee aika lussuillakin tehoilla 3+1 ja tietenkin 2+2.

Ratahan kun on muuttunut nelosten osalta sitten viimekisojen.

Mika R

  • Vieras
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #496 : 12.11.09 - klo: 12.07 »
Kai kuskit voivat itsekin vääntää tehoja ilman rajoituksia jos rata ei ole niin vaativa että tarvitsi sellaisia tehoja että lentelee ympäriinsä ja rikkovat autoja. Toinen vaihtoehto on varmaan opetella ajamaan niin hyvin että autot pysyy ehjinä. Poikani rikkoi heti osia autosta, jota itse en saanut rikki. Luulen että ajotaidoilla oli asian kanssa tekemistä kun auto oli täysin sama. Hyvä jos keksitte jotain, minusta rata on kiva kunhan siirtää neloshyppyreitä hieman lähemmäs toisiaan niin hitaampikin pääsee kahdella. Kova kaveri menee sitten yhdellä.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #497 : 12.11.09 - klo: 12.21 »
Kertokaa seuraavaksi mitä radalle pitäisi/saa tehdä että se miellyttää kaikkia osapuolia niin pidon/ajettavuuden kuin renkaiden tasapuolisuuden ja kulumisen osalta?

Lavangossa on kymmeniä kuutioita savea. Otetaan pari kuorma-autollista savea Centerille, vuokrataan dumpperi ja sisäkäyttöön tarkoitettu täry ja tehdään nykyisen keinonurmen päälle savirata. Saven pinnan voi kostuttaa miedolle suolalioksella pölyämisen ehkäisemiseksi, näin tehdään kuuleman mukaan ihan ameriikassa asti. Ei kulu renkaat, voi ajaa kesäkumeilla, pito ei ole tappava, ja alusta antaa hieman anteeksi, hyvä ratkaisu kaikkiin ongelmiin siis?

Mutta ennen kuin aletaan hötkyilemään, katsotaan tilanne rauhassa. Kuten Koheltaja mainitsi, tilanne on kaikkien tiedossa ja asiaa mietitään ja seurataan. radan muuttaminen tavalla tai toisella on iso haaste ja vaatii jälleen kerran paljon talkoovoimaa ja suunnittelua. Muutetaanpa rataa miten tahansa, se pitää tehdä suunnitelmallisesti ja harkiten.
Flying Calacucco

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #498 : 12.11.09 - klo: 12.33 »
Neloset pääsee monella eri tavalla läpi niin ettei auto vaurioidu, tai edes kaadu. Neloset ei ole ongelma vaan radan pito ja sen vaihtelevuus. Ongelmana ei ole tehot vaan silmittömästä pidosta nousseet vauhdit ja niistä johtuvat poistumiset.

Kisojen jälkeen sitten kokeilemaan jotain ideoita, jos niitä on.

Sillon avajaisissa rata oli todella mahtava.
Mentiin luistossa ja pito oli tasainen jokapuolella... tai no joitain hivenen pitävämpia paikkoja oli, mutta mitään yllättäviä pidonmuutoksia ei ollut.
Sillon tosiaan rata ei syönyt rengastakaan hyvä että yhtään.
Nyt renkaan kulumisen näkee joka akun jälkeen... vielä ei sentään tarvitse mitata milli per akku, mutta ei sekään oikeastaan kaukana ole.

Jotain on tehtävä, mutta ei missään nimessä ennen kisoja... siinä on katastrofin mahdollisuus liian suuri.

Suola ei ollut kiva juttu...
Tosin sitä tais olla aika reilulla kädellä... Toimisko pienempi suolamäärä paremmin??

Hyvä, nyt saadaan keskustelua kehityksestä :wink:

Tosiaan, alkuun rata oli suorastaan muikea ja tuntuu siltä että ongelmat alkoi kun rata kuivui ja pidottui hiekan lennettyä lopullisesti ajouralta laidoille.

Ehdottaisin että kisojen jälkeen kokeillaan radan kastelua todella miedolla suolaliuoksella ja hiekkojen tasoittamisella, tätä on pohdittu yhtenä vaihtoehtona eli pyrittäisiin pitää rata siinä kuosissa kun se alkuun oli, eli lievästi kosteana. Kosteus sitoo hiekkaa paremmin ja ajouraa ei pääse yhtä nopeasti tyhjenemään hiekasta, myös kosteus vähentää/tasoittaa pitoa. Jos menee mettään niin silloin yksi vaihtoehto on poissuljettu ja on laitettava uutta matoa koukkuun uusilla ideoilla.

Oma kanta on että mielummin hieman kostea/suolainen paana kuin nykyinen killeri joka syö renkaita/osia ja näistä johtuen mielenkiintoa krossia kohtaan. Sen suolan/kosteuden kanssa tuli toimeen mutta nousevien rengas/varaosakulujen kanssa ei.

EDIT: Peitsamon ehdotus kuulostaa mielenkiintoiselta, voisi pohtia porukalla tätä yhtenä vaihtoehtona.
« Viimeksi muokattu: 12.11.09 - klo: 12.36 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #499 : 12.11.09 - klo: 12.36 »
Oma kanta on että mielummin hieman kostea/suolainen paana kuin nykyinen killeri joka syö renkaita/osia ja näistä johtuen mielenkiintoa krossia kohtaan. Sen suolan/kosteuden kanssa tuli toimeen mutta nousevien rengas/varaosakulujen kanssa ei.

Suolaaminenhan ei ole itsetarkoitus, vaan kuten tiedämme, sen avulla pyritään sitomaan kosteus hiekkaan. Ts. jos kastelua harjoittaa riittävän usein, suolaa tarvitaan vastaavasti vähemmän/ei ollenkaan.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #500 : 12.11.09 - klo: 12.40 »
Neloset pääsee monella eri tavalla läpi niin ettei auto vaurioidu
Joo ei siinä vaurioidu, mutta kaatoja tulee kyllä porukalla siinä kohtaa niin paljon että hiki tulee nostajana helposti. Sitten ne tehotkin tuppaa nousta kun on liian vaikeeta.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #501 : 12.11.09 - klo: 13.39 »
sit kannattaa opetella ajaa. Ei se oo radan vika jos kaataa.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #502 : 12.11.09 - klo: 13.44 »
samaa mieltä. tosin vaikeiden paikkojen ajamisen opettelu kannattaa tehdä kesällä ulkona saviradalla eikä talvella sisätiloissa. paitsi jos prese kestää.

saviradalla ei meidänkään kundi rikkonut autoa yhtään koko kesänä. sisätiloissa alkoi osia mennä. alusta on niin kova että se rikkoo.

kokeneelle tämä ei ole ongelma. aloittelijoille ja niiden isille on (vrt. koheltaja)

huom. tämä ei ole valitusta, vaan havaintoja asiasta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #503 : 12.11.09 - klo: 14.59 »
Neloset pääsee monella eri tavalla läpi niin ettei auto vaurioidu
Joo ei siinä vaurioidu, mutta kaatoja tulee kyllä porukalla siinä kohtaa niin paljon että hiki tulee nostajana helposti. Sitten ne tehotkin tuppaa nousta kun on liian vaikeeta.

Mitä sä et tajua kun sanoin jo aikaa sitten että neloset on muutettu jo.
Tuplana pääsee vaikka rtr koslalla.
Kolmosella pääsee helposti kohtuu tehoilla...
Nelosellakin pääsee kun on ylitehoa selvästi.

Eikä nyt tartte olla nerona neuvomassa miten porukan pitäis ajaa...
Sama ongelma kun on koskenut aivan jokaista kuskia.

Kävisit ajamassa niin tietäisit mistä puhutaan.

Mika R

  • Vieras
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #504 : 12.11.09 - klo: 15.09 »
Aha.


Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #505 : 12.11.09 - klo: 18.37 »
Yksi konstihan voisi olla se, että kirjoittelisi suoraan jollekin foorumille, jossa tuota Brittien kisaporukkaa pyörii ja kyselisi heiltä, kuinka tulee toimia. Luultavasti heillä on ollut joskus samanlaisia asioita mietittävänä astro turf ratojen kanssa. Ainakin Oople voisi olla ihan hyvä lähtökohta, siellä esim. Muzzy (oikeasti Mark jotakin) on sellainen kaveri, joka on mukana järkkäämässä talvisarjan kisoja, hänen kauttaan varmastikin saisi kontaktin eteenpäin, jotta ratkaisu tuohon löytyisi.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #506 : 12.11.09 - klo: 19.48 »
Tästä juuri oli Mikon kanssa puhetta että voisi kysellä saarivaltiosta konsultointia nurmelle. Oma lontoonkielen taitamus rajoituu lähinnä hävyttömyyksien latelemiseen joten joku kielitaitoinen voisi ottaa tästä pienen iltapuhteen itselleen :wink:

Kuka ottaa pallon haltuun?
Kylätason RC-kuski.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #507 : 12.11.09 - klo: 22.08 »
Tästä juuri oli Mikon kanssa puhetta että voisi kysellä saarivaltiosta konsultointia nurmelle. Oma lontoonkielen taitamus rajoituu lähinnä hävyttömyyksien latelemiseen joten joku kielitaitoinen voisi ottaa tästä pienen iltapuhteen itselleen :wink:

Kuka ottaa pallon haltuun?
Jos vain kerkee ja muistaa niin voisin viestitellä - parin viikon päästä ois työreissukin tonne hevosnaamojen saarelle :tongue: Vois mennä johki visiitille...
Old fart

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #508 : 14.11.09 - klo: 23.44 »
Onko huomenna (siis sunnuntaina) ketä menossa ajamaan ja mihin aikaan?

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Espoo RC-Center
« Vastaus #509 : 15.11.09 - klo: 10.38 »
Siellä on 400 putkea joista 94 pimeänä. Suurin osa radan päältä.


Moi,

Olisiko tälle valaistusasialle mitään tehtävissä, kerätäänkö kolehti vai oliko spossia tulosssa jostakin? Valoa pimeyteen ei tekis yhtään pahaa.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"