Kirjoittaja Aihe: Pakkauskulut postien päälle vai ei?  (Luettu 6239 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« : 06.10.09 - klo: 08.57 »
Vääntöä on ollut posteista ja rahtikuluista, mutta kuinka moni ostaja on tullut ajatelleeksi tuotteen pakkauskuluja ja työtä? Ainakin itse pyrin pakkaamaan tuotteet kunnolla ja kertaakaan en ole toimituskuluihin pakkauskuluja lisännyt.

Poissa apophis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #1 : 06.10.09 - klo: 09.31 »
Matkahuollossahan on helppo laittaa pakkauskulut ostajalle esim. rahtipussi tms. Toimii hyvin jos jotain isompaa ja kalliimpaa myy.

Itse pyrin saamaan lähetyskulut mahdollisimman pieniksi, niin tavarakin menee paremmin kaupaksi. Monesti kun rc tavarassa itse tavara ei paljoa maksa, niin postit alkaa olemaan suuri osa hintaa.
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #2 : 06.10.09 - klo: 18.47 »
Vääntöä on ollut posteista ja rahtikuluista, mutta kuinka moni ostaja on tullut ajatelleeksi tuotteen pakkauskuluja ja työtä? Ainakin itse pyrin pakkaamaan tuotteet kunnolla ja kertaakaan en ole toimituskuluihin pakkauskuluja lisännyt.

Jos omia käytettyjä harrastustarvikkeita myy, niin ei oikein voi laskea työlle hintaa. Itse en ole koskaan laskenut pakkauskuluja, toisaalta ne yleensä rajoittuvat teippiin ja osoitelappuun. Pakkauksina käytän vanhoja pakkauksia muista ostoksista ja niitähän riittää ja samoin huomaan monesti muiden tekevän. Ymmärrän toki että jollakin ei ole sopivaa pakkausta kierrätettäväksi ja pitää ostaa uusi. Ainakin itse toivoisin, että se sitten selkeästi kerrottaisiin, kun välillä pitää ihmetellä miten postikulut eivät mitenkään korreloi Itellan hinnaston kanssa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #3 : 07.10.09 - klo: 01.45 »
Juu en minäkään mitään pakkauskuluja ala laskemaan, ja yleensä pakkauslaatikoita on löytynyt jotain mitä on varastoon kertynyt. ja tässä juuri myin yhen savagen omassa laatikossaan mikä on aika iso laatikko ja painoa kaikkine tavaroineen tuli 9.5kg ja postikulut oli ostajalle vain 12.95 euroa. Että jos ostaja ei voi tuon vertaa maksaa että saa paketin perille niin kannattaa sitte olla ostamatta.

PS. hyviä pakkauslaatikoita saa ilmaseks kaupoista.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa next

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #4 : 07.10.09 - klo: 05.20 »
Ps. ei muuten saa täältä etelästä ainakaan.

Menevät kuulemma suoraan pahvipuristimeen ja jostain lakipykälästä johtuen eivät saa antaa enää nykyään niitä(kiitos eu). Prismasta,cittarista,siwasta ja valintatalosta kyselty viimeks viime viikolla kun olis pitäny paketti laittaa.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #5 : 07.10.09 - klo: 16.31 »
Olen muuten ajatellut kun ihmiset aina hirvistelevät nuita lähetyskuluja, esim 2kg paketti 8,5€, niin ajatteleppa niin että itse lähdet ajamaan vaikka sen 300-600km bensakulut maksaen  :wink:. Itsekin aina pakkaan tuotteet kuplamuoviin tai sanomalehtiin TAI ilmapusseihin. -Sami
Jeps

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #6 : 08.10.09 - klo: 03.24 »
Ps. ei muuten saa täältä etelästä ainakaan.

Menevät kuulemma suoraan pahvipuristimeen ja jostain lakipykälästä johtuen eivät saa antaa enää nykyään niitä(kiitos eu). Prismasta,cittarista,siwasta ja valintatalosta kyselty viimeks viime viikolla kun olis pitäny paketti laittaa.

Ei pidä paikkaansa etteivät saisi antaa. Viimeksi viime viikolla olen hakenut pahvilaatikoita S-Marketista ja Valintatalosta. Normaalisti menevät suoraan puristimeen, mutta kun etukäteen tilaa, niin laittavat kyllä myös sivuun niitä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #7 : 08.10.09 - klo: 08.18 »
Ps. ei muuten saa täältä etelästä ainakaan.

Menevät kuulemma suoraan pahvipuristimeen ja jostain lakipykälästä johtuen eivät saa antaa enää nykyään niitä(kiitos eu). Prismasta,cittarista,siwasta ja valintatalosta kyselty viimeks viime viikolla kun olis pitäny paketti laittaa.

Esimerkiksi Kuusankosken S-marketissa sopivia pahvilaatikoita tuodaan kassojen läheisyyteen eräälle pöydälle, mistä asiakkaat voivat ottaa sopivan pahvilaatikon joihin voivat pakata ostamansa tuotteet.

Poissa next

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #8 : 08.10.09 - klo: 15.29 »
Joo no täällä useampikin kauppa näkee sen ilmeisesti liiaksi vaivaksi. Töistä onneksi saa vielä ottaa laatikoita.


Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #9 : 11.10.09 - klo: 10.42 »
Ammatti = Käytetyn tavaran pakkaaja
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #10 : 11.10.09 - klo: 16.24 »
Jos pakkauskuluja pitää alkaa myyjän lisäämään hintoihinsa, niin eiköhän kannata siinä vaiheessa tutkituttaa päänsä ennenkuin jatkaa myynti hommia.

Rc- osat on kuitenkin niin halpoja ettei niistä pysty omiaan aina pois saamaan. Mäkin oon myyny paljon osia huomattavasti halvemmalla posteineen kuin mitä niistä oon itse maksanut. Syy: jos en tee niillä ite mitään, niin miksi ihmeessä jemmaisin niitä. Muutaku kohtuu hinnalla eteenpäin, niin saa itelle ja mahdollisesti osien tarvitsijalle hyvän mielen ja osat käyttöön.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #11 : 11.10.09 - klo: 23.11 »
Jottei nyt tulisi väärinkäsityksiä niin EN ole vaatimassa pakkauskuluja toimituskulujen lisäksi.

Itsekin olen vuosien varrella rc-tavaraa jonkin verran myynyt ja reippaalla tappiolla. Syy miksi toisessa vistiketjussa kylläkin ot:na asiasta manitsin oli vaan herättää ajatusta niille ostajille jotka kritisoivat postikuluja, että huomioisivat myyjälle mahdollisesti koituvat ylimääräiset kulut tuotteen toimituksessa joita ostaja ei joudu maksamaan.


Nyt tästä tuli taas tavan väätöä...joten piste asialle minun puolesta.

Ja mitä tulee tähän aiheeseen niin en ole aihetta luonut vaan modet olivat asialla.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #12 : 11.10.09 - klo: 23.52 »
..., että huomioisivat myyjälle mahdollisesti koituvat ylimääräiset kulut tuotteen toimituksessa joita ostaja ei joudu maksamaan.

Kuten kaikessa kaupankäynnissä, ostaja eli asiakas maksaa aina kaikki kulut.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Audiko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-offi.net
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #13 : 12.10.09 - klo: 09.02 »
Ei tule otettua ylimääräistä pakkauksesta ja yleensä postitkin hinnoittelen alakanttiin, kaikki mitä myyn alle 20 euron ei minulle jää yleensä mitään niistä käteen, pystyn itse harvoin ajamaan autoa joten vien paketin taksikyydillä postiin enkä ole siitä ikinä perinyt ostajalta ylimääräistä.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #14 : 12.10.09 - klo: 13.12 »
Mietiskelin myös, et monelle harrastajalle/myyjälle taitaa matkakulut olla suurempi rahanmeno postitettaessa, kuin pakkaukulut.

Itse pyrin myymään "tavaran" sisältäen postit periaatteella, nin ei tarvitse mahd ostajan päätänsä vaivata lisäkustannuksilla.

Poikkeuksiakin on.
son loppu ny.

Poissa Audiko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-offi.net
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #15 : 12.10.09 - klo: 13.38 »

Itse pyrin myymään "tavaran" sisältäen postit periaatteella, nin ei tarvitse mahd ostajan päätänsä vaivata lisäkustannuksilla.

Poikkeuksiakin on.

Näin teen myös minä, helpompi kummallekkin osapuolelle.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #16 : 20.10.09 - klo: 00.49 »
Tärkeintä varmaan on kauppoja tehdessä että kulujen suunta ja suuruus on molempien osapuolten tiedossa. Pakkauskulu on sinällään vähän ihmeellinen kulu, varsinkin yksityisten henkilöiden välisessä kaupassa, että sisällytän itse sen ainakin joko tuotteen hintaan kuuluvaksi tai postikuluihin mukaan lasketuksi eikä kävisi mieleenkään lisätä sitä koko hinnan päälle.

En oikein keksi mitä siinä pakkaamisessa voisi olla sellaista josta pitäisi erikseen maksaa. Tietenkin jos lahjakääreet tai jotain muuta sensuellimpaa haluaa niin sitten...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #17 : 21.10.09 - klo: 02.08 »
No onhan noita nähty, kun on postista ostettu pakkaus, johon tavara on pakattu. Varmaan siellä myydään pakkauspehmusteetkin noihin paketteihin. Kyllähän niitä pakkauskuluja silläkin tavalla saa. Toisaalta minusta on sitten reilumpaa nimittää pakkauskuluiksi niitä kuin yrittää väittää että 1 kg:n paketti maksaa postitse 15 euroa. Lopputulos sama, mutta kun niitäkin riittää, jotka sitten yrittää nostaa hintaa vedättämällä postikuluja.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #18 : 02.11.09 - klo: 20.18 »
ite oon aina lähettäny silleen että autot alkuperäispaketissa ja jotain päälle. ja pienemmät jossain vanhassa laatikossa kun niitä kertyy tai sit pienet hilut kierrossa olleissa kuplamuovipusseis. ei oo tullu niit äly suuria kuluja. toimituskulut suomessa muutenkin niin isot.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #19 : 03.11.09 - klo: 16.38 »
Sama täällä. Juuri äsken lähti taas postiin kierrätettyjä pakkaustarvikkeita myydyn tavaran ympärillä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #20 : 03.11.09 - klo: 17.03 »
Minä olen juuri lähtemässä viemään pakettia postiin, ja pakkasin myydyn tuotteen vanhaan kuplamuovikääreeseen ja kuplamuovikirjeeseen. -Sami
Jeps

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pakkauskulut postien päälle vai ei?
« Vastaus #21 : 03.11.09 - klo: 18.47 »
Äsken tuossa vien paketin postiin, tavara pakattu tiiviisti pahvilaatikkoon "ilmapusseilla".