Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 896071 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #570 : 30.06.10 - klo: 20.23 »
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...
Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.

Toissa päivänä vaihdoin uuden laakerin ja eilen käytiin kaverin kanssa ajamassa pari akullista. Nyt kun otin taas perän irti, oli laakeri lähes jumissa. Pyöri, mutta nykien ja rahisi pahasti. (olikin joko halpis, kun ei ollut "alkuperäisosaa" just käsilllä). Näyttää että laakeri kuumenee aika rajusti. Ainakin tuon vanhan keskidiffin kotelo näyttää lähinnä sulaneelta. Kokeilen seuraavaksi alumiinista moottoripukkia, josko laakeri saisi siirrettyä ainakin hieman lämpöä siihen. Katsotaan kestääkö paremmin.

Löytyy myös alumiinisena sitä laakerin sisempää sovitusholkkiakin. Sen sekä alumiinisen ulkokehän aion omaani pistää. Jos ei niillä auta niin sitten taitanee olla auton siirto muille maille armahille edessä.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #571 : 30.06.10 - klo: 21.23 »
Alkuperäisen metallisuojatun laakerin tilalle kannattaa laittaa kumisuojattu, jolloin hiekka pysyy huomattavasti paremmin laakerin ulkopuolella. Puhdistus siten, ettei hiekkaa ajeta sinne laakerin sisään eli ei paineilmaa eikä millään CRC:llä tai WD40:llä "voidella" niitä hiekkoja laakerin sisään.

Laakeria vaihdettaessa on varmistettava, että laakeri on pesäänsä tiukka ja pesä on oikeassa kohdassa eikä sulanut ja liikkunut siinä muovissa. Mikäli näin on päässyt käymään, niin uutta osaa tilalle ellei sitten omaa välineitä koneistaa se laakeripesä oikealle paikalleen.

Suurin surma tuolle laakerille on kardaanin alle menevä kivi, joka vääntää runkoa vasten kardaania ja sen välityksellä kannatinlaakerin hajalle. Tuossa laakerissa on niin pienet kuulat, ettei se kestä tuollaista vääntöä, kun hädin tuskin kestää kannatella kardaania ja spurria.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #572 : 30.06.10 - klo: 23.22 »
Joku ketä praattaa enklantia hyvin vois tiedustella traxxakselta tyyliin mitä vittua ne on ajatellut tätä autoa tehdessä? Kyllä nyt luulis jo ensimmäisen ulkotestin jälkeen kellojen soineen, että hei jätkät ei jerkele nyt tuote voipaperille takas ja lyijäri käteen.

Kokonaan avoin voiman siirto tai sitten täysin tiivis ei mitään tollasia kikka kutosia missä nyrkinpään kokosille kiville jätetty reittejä kulkea jumittamaan p*ska.

Poissa m1qq0

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #573 : 01.07.10 - klo: 11.23 »
Vieläkö täällä jaksetaan itkeä noista samoista ongelmista mitä on ollut melkein sivulta yksi lähtien?  :grin:

Itsellä ei ole ollut enään MITÄÄN ongelmia kivien yms. kanssa "chassis overtrayn" ja kardaanin paljaan kohdan päälle liimatun solumuovin jälkeen. Teippi toimi ihan yhtä hyvin.
Toi rungon päällikuorisuoja (tjms.) estää kaikkien inhottavan kokoisten kivien pääsemisen kardaanin väliin, ja solumuovi tai teippi estää vieläkin pienemmät.
Toimii.
Xray XB8-e, Xray XT8-e, Traxxas Summit

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #574 : 01.07.10 - klo: 21.16 »
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...
Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.

Toissa päivänä vaihdoin uuden laakerin ja eilen käytiin kaverin kanssa ajamassa pari akullista. Nyt kun otin taas perän irti, oli laakeri lähes jumissa. Pyöri, mutta nykien ja rahisi pahasti. (olikin joko halpis, kun ei ollut "alkuperäisosaa" just käsilllä). Näyttää että laakeri kuumenee aika rajusti. Ainakin tuon vanhan keskidiffin kotelo näyttää lähinnä sulaneelta. Kokeilen seuraavaksi alumiinista moottoripukkia, josko laakeri saisi siirrettyä ainakin hieman lämpöä siihen. Katsotaan kestääkö paremmin.

Löytyy myös alumiinisena sitä laakerin sisempää sovitusholkkiakin. Sen sekä alumiinisen ulkokehän aion omaani pistää. Jos ei niillä auta niin sitten taitanee olla auton siirto muille maille armahille edessä.

Tuo alumiininen sovitusholkki voisi olla hyvä, pääsisi lämpö akseliinkin päin. Laitatko tietoa osanumerosta ja kaupasta josta saa. Harmi että keskidiffiin ei liene ole saatavilla metallista koteloa, kun ei meinaa olla tuota muovistakaan missään. Täytyy ostaa koko diffi tai sitten täytyy ehkä pysyvästi siirtyä sliperin käyttöön. Ei tuo laakeri nyt niin paha ongelma ole, että sen vuoksi joutuisi muuten tosi hyvän auton hylkäämään.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #575 : 01.07.10 - klo: 21.19 »
Olisiko ihan hölmö ajatus avata kardaanitunneli alapuolelta ja ehkä vielä avartaa?
Pohjalevyä voisi jäykistää vaikka alumiinillä jos se on tarpeellista.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #576 : 01.07.10 - klo: 21.37 »
Vieläkö täällä jaksetaan itkeä noista samoista ongelmista mitä on ollut melkein sivulta yksi lähtien?  :grin:

Itsellä ei ole ollut enään MITÄÄN ongelmia kivien yms. kanssa "chassis overtrayn" ja kardaanin paljaan kohdan päälle liimatun solumuovin jälkeen. Teippi toimi ihan yhtä hyvin.
Toi rungon päällikuorisuoja (tjms.) estää kaikkien inhottavan kokoisten kivien pääsemisen kardaanin väliin, ja solumuovi tai teippi estää vieläkin pienemmät.
Toimii.

Ei kai nyt suoranaisesti itkeskellä, mutta yritetään purnauksen kautta löytää ratkaisua ongelmaan.
Over traykin on kokeiltu. Suojaa ihan kivasti, mutta lämmöt nousee niin nopeasti, että ei ajamisesta näin kesällä tule yhtään mitään (1-3 min. ja jäähdytys tauko). Eikä tuon alle kovin kummosia jäähdytyksiä mahdu.
Päädyin myös tuohon solumuovi vaihtoehtoon yläpuolelta tulevien kivien ehkäisyssä ja eteen laiton kardaaniin kumitulpan, joka juuri mahtuu kardaanin reikään pyörimään (tulppa on siis kiinni kardaanissa ja pyörii sen mukana). Tuokin päästää kyllä pientä murua etupäästä kardaanitunneliin.
Tulpassa on se hyvä puoli verrattuna muovin palaan, jossa on kardaanin mentävä reikä, että tulppa päästää kököt pois samaa tietä kuin ne menivät sisäänkin, eikä tartte olla heti purkamassa autoa. Riittä kun hieman kallistaa ja hetken pyörittelee renkaita hiljakseen.
Tästä kaikesta huolimatta se moottoripukissa oleva laakeri tuppaa kilahtamaan kiinni, jos vähänkin isompaa vauhtia ajelee. Tuommosella ehkä paremmin 1:16 kokoisille autoille sopivalla radalla kestää paremmin, kun ei pääse nopeus nousemaan liiaksi. Mutta nopea (ja pitkäkestoinen) asfaltti ajo on aivan tuhoon tuomittu ajatus, samoin kuin hiekkakentällä revittely.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #577 : 01.07.10 - klo: 21.51 »
Olisiko ihan hölmö ajatus avata kardaanitunneli alapuolelta ja ehkä vielä avartaa?
Pohjalevyä voisi jäykistää vaikka alumiinillä jos se on tarpeellista.

Tuo voisi olla aivan varteenotettava vaihtoehto. Kovin laajalle avarrukselle tuossa ei ole tilaa. Mutta jos vähän saisi V-muotoa, että pääsee kivi helposti putoamaan pois.

Toinen viritys vaihtoehto olisi "täyspitkä" kardaani tunnelin suoja, joka kunnolla peittäisi sliperin säätöruuvin. Ja lisäksi kardaanitunnelin etupäähän pitäisi jotenkin saada upotettua laakeri, joka siis tukkisi kokonaan ja tiiviisti kardaanitunnelin etureiän. Tai vaihtoehtoisesti joku putkenpätkä, jonka sisällä kardaani menisi etu-perälle asti.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #578 : 01.07.10 - klo: 22.14 »
Koko kardaanin päälle kupariputki jonka aina vaihtaa kun se kuluu, tekee vaikka niin että halkaisee putken koko matkalta ja ns. aukaisee putken ja kardaani sisään ja sitten putki puristetaan kiinni.
Jeps

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #579 : 01.07.10 - klo: 22.20 »
Tuo alumiininen sovitusholkki voisi olla hyvä, pääsisi lämpö akseliinkin päin. Laitatko tietoa osanumerosta ja kaupasta josta saa. Harmi että keskidiffiin ei liene ole saatavilla metallista koteloa, kun ei meinaa olla tuota muovistakaan missään. Täytyy ostaa koko diffi tai sitten täytyy ehkä pysyvästi siirtyä sliperin käyttöön. Ei tuo laakeri nyt niin paha ongelma ole, että sen vuoksi joutuisi muuten tosi hyvän auton hylkäämään.
Tuosta löytyisi.

Katotaan nyt auttaako mitään vai onko yhtä tyhjän kanssa. Toisaalta hankala lähteä merkkiä vaihtamaan SC autoissa, kun on yks ja puoli autoa varaosiksi tuolle yhdelle autolle haalittuna  :grin:
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #580 : 02.07.10 - klo: 12.22 »
Sabella näkyy olevan kolme mallia tästä nelikosta, rtr, platnium edition ja sitten tälläinen http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=44122&grpid=5015. Onko tuo joku platnium rtr malli?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #581 : 02.07.10 - klo: 12.27 »
Jep sellanenpahan hyvinkin.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #582 : 03.07.10 - klo: 11.47 »
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...
Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.

Toissa päivänä vaihdoin uuden laakerin ja eilen käytiin kaverin kanssa ajamassa pari akullista. Nyt kun otin taas perän irti, oli laakeri lähes jumissa. Pyöri, mutta nykien ja rahisi pahasti. (olikin joko halpis, kun ei ollut "alkuperäisosaa" just käsilllä). Näyttää että laakeri kuumenee aika rajusti. Ainakin tuon vanhan keskidiffin kotelo näyttää lähinnä sulaneelta. Kokeilen seuraavaksi alumiinista moottoripukkia, josko laakeri saisi siirrettyä ainakin hieman lämpöä siihen. Katsotaan kestääkö paremmin.

Testi ajot tehty, puhtaalla asfaltilla, joten kivillä ei ollut osuutta tapahtuneeseen. Alumiininen moottori pukki auttaa selvästi, mutta ei sekään vielä autuaaksi tee. Ehkä sen paras ominaisuus on, että se ei hajonnut laakerin leikatessa kiinni. Nyt myös laakerin "urahdus" kiinni leikatessa kuului tosi selvästi. Vauhtia oli vaan niin pirusti, että meni kuitenkin spurrin hampaat vinoiksi, pinjoni kappaleiksi ja se kardaanin sisään menevä kikkula on jotenkin mutkalla. Suosittelen kuitenkin jos tuo laakeri tuottaa ongelmia.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #583 : 03.07.10 - klo: 21.00 »
Voimansiirro heikoin paikka taitaa olla juuri tuo slipperin/keskidiffin etummainen laakeri, jonka pesä on moottoripukissa. Se taitaa saada aika helposti p****a sisäänsä ja leikkaa sitten kiinni. Näin oli käynyt itsellänikin, nyt kun tarkemmin sitä äsken tuossa tutkin. Sisäkori tai sit jollain muulla konstilla slipperin säätömutterin aukko tukkoon, kardaanin etupään reikään tiivistystä ja pohjasta ne pari pikku reikää umpeen, lisäksi laakerin tarkistus ja tarvittaessa huolto/vaihto joka ajopäivän jälkeen. Muuten se laakeri leikkaa takuuvarmasti jossain vaiheessa ja sit ketuttaa. Ainakin jos käy kuten itselläni, että varaosia ei ole suoraan omassa hyllyssä...
Minusta tuntuu että tuo laakeri kilahtaa vaikka sitä kuinka yrittäisi suojata kiviltä ja pitää puhtaana. Ja ainakin keskidiffin kotelo on mennyttä samantien, spurri ja mottoripukki menee myös jos ei heti huomaa. Tuntuu että laakerin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa noin 10 akullisen ajon jälkeen - varmuuden vuoksi. Tulee halvemmaksi pidemmän päälle.

Toissa päivänä vaihdoin uuden laakerin ja eilen käytiin kaverin kanssa ajamassa pari akullista. Nyt kun otin taas perän irti, oli laakeri lähes jumissa. Pyöri, mutta nykien ja rahisi pahasti. (olikin joko halpis, kun ei ollut "alkuperäisosaa" just käsilllä). Näyttää että laakeri kuumenee aika rajusti. Ainakin tuon vanhan keskidiffin kotelo näyttää lähinnä sulaneelta. Kokeilen seuraavaksi alumiinista moottoripukkia, josko laakeri saisi siirrettyä ainakin hieman lämpöä siihen. Katsotaan kestääkö paremmin.

Testi ajot tehty, puhtaalla asfaltilla, joten kivillä ei ollut osuutta tapahtuneeseen. Alumiininen moottori pukki auttaa selvästi, mutta ei sekään vielä autuaaksi tee. Ehkä sen paras ominaisuus on, että se ei hajonnut laakerin leikatessa kiinni. Nyt myös laakerin "urahdus" kiinni leikatessa kuului tosi selvästi. Vauhtia oli vaan niin pirusti, että meni kuitenkin spurrin hampaat vinoiksi, pinjoni kappaleiksi ja se kardaanin sisään menevä kikkula on jotenkin mutkalla. Suosittelen kuitenkin jos tuo laakeri tuottaa ongelmia.

Nyt meinaa harmittaa. Vaihdoin rikkoutuneet osat ja menoksi - pääsin noin 30 metriä, kun kuului ra-ta-ta-ta-pam ja auto jäi siihen. Oli jäänyt yksi pinjonin pala jonnekin piiloon (ilmeisesti sliperin sisään, koska en purkanut sitä kokonaan). Ja sama setti soseena. Tästä tuli kuitenkin mieleeni, että oli ehkä liian hätäistä syyttää sitä moottoripukin laakeria edellisestä rutinasta. Josko se pinjoni kuitenkin petti viimeksikin ensin ja kappaleet väänsivät spurrin vinoon. Tiedä häntä.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #584 : 06.07.10 - klo: 13.35 »
Eilen minäkin siirryin takavedon maailmasta nelivetoleiriin.
Taisinpa pistää jopa liian halvan pyynnin tuohon takavetoon kun kysymyksiä satelee jatkuvasti :) Noh, pakko se on sanansa pitää ja luopua siitä siihen hintaan.

Pari 3s 4000mAh akullista olen tuolla nelikolla ajanut enkä voi toistaiseksi moittia muuta kuin niitä kardaanin väliin joutuvia kiviä jotka rahisivat ja kirskuivat alle viidessä minuutissa kun ekan kerran auton sain liikkeelle. Pitää perehtyä ja hämmästellä sitä suojusta sinne ennen kuin laakeri on entinen.

Losin jäykemmät takajouset ostin myös samalla kuten "anpulli":lla, sekä keskidiffin törsäsin samaan kauppaan. Vielä en tosin ole kumpiakaan asentanut. Nyt ainakin tuntuu että asvaltilla sutii neljällä pyörällä eikä keulimisongelmaa vielä ilmene. Saa nähdä kunhan renkaat ajaantuu sisään että paraneeko vai huononeeko pito..
Duunipaikan pihalla on muutama sata neliötä pari viikkoa vanhaa asvalttia. Ajelin tänään ruokatunnilla hieman slaalomia siinä niin renkaatkin jopa ulvovat kuin Bond-leffoissa konsanaan.

Mites kukakin on saanut Spektrumin vastarin asenneltua tuohon? Antennijohto on niin lyhyt että jos vastarin laittaa sinne koteloon oikein päin, niin antenni tulee juuri väärästä nurkasta eikä taida edes ylettyä sinne putkeensa enää.
Itse ajattelin porata vastarikotelon kanteen antennin kohdalle reijän ja liimata sen putken siihen päälle. Näin antenni tulee muutenkin paremmin pstysuoraan toisin kuin vakiona kun se mutkittelee ees taas ympäri koteloa ja sitten vasta putkeen.

« Viimeksi muokattu: 06.07.10 - klo: 13.39 kirjoittanut Lehtila »
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #585 : 06.07.10 - klo: 13.50 »
mä olen aina laittanut sen antennijohdon sinne koteloon gigasten kanssa eikä ole ollut ongelmia...

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #586 : 06.07.10 - klo: 14.42 »
Jaa, etteäkö ihan kokonaan jätät sen sinne kotelon sisälle?
Olen käsittänyt että gigaisten antenni on melko ronkeli asentonsa ja sijaintinsa suhteen. Pitääpä kokeilla tuotakin ennen kun porailee ylimääräisiä reikiä.
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #587 : 06.07.10 - klo: 14.45 »
Mulla ei ole futaban gigasessa antennijohtoa ollenkaan hyvin toimii.
SC10 4x4

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #588 : 06.07.10 - klo: 15.20 »
Gigasissa antennijohdon paikalla ei ole merkitystä, itsellä on kääritty johto vastarin viereen nippuun ja teipillä kiinni pohjalevyssä.
Jeps

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #589 : 06.07.10 - klo: 15.38 »
Siinä vaiheessa kun alkaa olla riittävästi sähkölaitteita/linjoja välittömässä läheisyydessä niin alkaa ne gigasetkin sekoilemaan jos antenni ei ole kunnolla esillä.

Kylätason RC-kuski.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #590 : 09.07.10 - klo: 09.14 »
Onkos kukaan törmännyt tähän sopiviin drift renkaisiin? Auto oli talvella niin mahtava ajettava, että tekisi mieli kokeillla driftausta myös asfaltilla.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #591 : 09.07.10 - klo: 09.46 »
Gigasissa antennijohdon paikalla ei ole merkitystä, itsellä on kääritty johto vastarin viereen nippuun ja teipillä kiinni pohjalevyssä.

Nuo antennit on aika monimutkaisia juttuja, vaikka ovatkin vain tuommoisia "johdon pätkiä". 2.4 Ghz radioaallon aallonpituus on noin 12cm. Varttiaallon-antenni (3cm) toimii vielä hyvin, joten myös tuo kolme senttiä väliä olisi hyvä jättää antennin ja isojen metallien väliin. Isoihin virtoihin (akun johdot, nopari ja kone) väli pitäisi olla yli 6 cm (puoli aalto). Toimii kyllä muutenkin, mutta metallit antennin läheisyydessä laskee kantomatkaa (vääristävät antennin kuviota) ja virrat aiheuttaa vastaanottimen häiriöitä (antenniin indusoituu huomattavia suurtaajuisia jännitteitä, jotka tukkii vastarin etuasteen).

Eli vieläkin yksinkertaisemmin erittäin hyvä olisi 12cm antenninarua suorana, mahdollisimman kaukana kaikesta metallista ja suurista virroista. Mutta jos on edes 3cm, niin toimii ihan hyvin.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #592 : 09.07.10 - klo: 15.42 »
Onko jollain muulla napsahtanut etudiffiin menevä rihlattu akselin tumppi juuresta poikki? Se joka menee kardaanin sisään? Mulla napsahti verrattain kevyessä ajelussa tuo poikki. Liekö joku materiaalivika vai mikä ihme..?!
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #593 : 09.07.10 - klo: 15.50 »
Tyyppi vika. Tai tarkotuksellinen sulakeosa. Helpolla menee kyllä katki. Metallia tilalle...

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #594 : 09.07.10 - klo: 16.39 »
Jeps se on paperia. Sisäradalla kun oli kova pito niin noita meni tosi helposti...

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #595 : 09.07.10 - klo: 16.54 »
Jeps se on paperia. Sisäradalla kun oli kova pito niin noita meni tosi helposti...

Onneksi se korvaava metallinen osa ei mahdottomia maksa.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #596 : 09.07.10 - klo: 19.31 »
Totta, tarkemmin katseltuna se olikin muovia vaikka luulin metalliksi..

No nyt on haettu Sabesta metallinen akselin pätkä tilalle. Melkein 50€ kustansi se lysti. Toisaalta kirvelyä lievittää se että kaupan päälle sai uuden Pro-linen korin ja muutaman purkin maalia ;)

Onko se muuten noparin vai radioiden ominaisuus että jarrutus on todella hiekko eteen päin. Taaksepäin jarru pitää paljon napakammin..
Radiona edelleen Spektrumin DX2s
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #597 : 09.07.10 - klo: 21.32 »
Ainakin RTR:ssä on niin napakka jarrutus, että toisinaan ottaa etupuskurista vähän tukea jos ei ole keski diffiä.
En ole kokeillut, mutta onhan tuo noparikin jarrutus käyttäytyminen kai säädettävissä.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #598 : 09.07.10 - klo: 21.47 »
Vakionoparilla ei jarruja pysty säätämään mitenkään. Jos jossain on RTR-paketissa säätöä tuohon, niin radiossa, jolla pystyy säätämään jarruvoiman. Jarrun säätö pitäisi onnistua allaolevan mukaan painamalla SET - MENU - MENU - MENU - MENU - SET ja sen jälkeen säätämällä monitoiminupista (Multi-Function Knob).



Mitä tulee jarruun taaksepäin, niin sellaista ei tuossa autossa ole, vaan pakilta auto lähtee suoraan eteenpäin, joten aivan varmasti jarruefekti on napakka.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #599 : 10.07.10 - klo: 10.37 »
Kyllä tuo mielestäni jarruttaa myös pakilta mutta en pistä päätäni kyllä pantiksi :)

-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --